Forum - Off-topic

Huomiovalot

Northg7

Northg7 21.02.2012

  • 2
Tieliikennelaki puhuu ajovaloista TAI huomiovaloista. Ymmärrän sen, ettei sallitusti huomiovaloilla ajaessa välttämättä näy punaista valoa taakse, mutta sitä en ymmärrä, kun ei käytetä ajovaloja kun pitäisi. Onko täällä syntynyt mielipiteitä yleistyviin huomiovaloihin? Aikamoisia virityksiäkin näkee. Sumut + parkit = ei ok. Parkit + huomiovalot = ok. Sumuvalot eivät ole huomiovalot. "Uusia yleensä LED-polttimoilla toteutettuja huomiovaloja nimitetään usein päiväajovaloiksi niiden englanninkielisen nimen "daytime running lights" takia. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään uusi valaisintyyppi vaan uusi kutsumanimi 1970-luvun lopulla käytöönotetuille vapaaehtoisille valaisimille. Kyseisten valaisimien tulee olla hyväksytty E-säännön 87 mukaisesti. Huomiovalojen tunnus hyväksyntämerkinnässä on RL." -TraFi
Nikde

Nikde 21.02.2012

  • 5
Aivan paskaa ovat. Pekka Pulliainen kun ei tajua mitään muuta käyttää ku niitä hienoja R8 valojaan ja sitte ihmetellää ku on motarilla 200 auton ketjukolareita kun takaa tulevat ei nää sun autoas ollenkaan tuolla lumipöllyssä. Eikä tarvii ees olla motarilla, itekki meinasin rysäyttää yhen Octavian perseeseen kun körötteli 80 alueella jotai 40km/h R8 valoineen. Viltuttaa aivan suunnattomasti tommoset typeryydet.
teemu1337

teemu1337 21.02.2012

  • 0
Hyvin pitkälti Nikden kanssa samoilla linjoilla.
PetuK

PetuK 21.02.2012 (edit 21.02.2012)

  • 5
Ei mua vituta ne typeryydet niinkään, mutta niitä väärin käyttävät typerykset kyllä sit sitäkin enemmän...
FINBULLET

FINBULLET 21.02.2012

  • 0
Mun mielestä ne pitäis kieltää.Ja tosiaan samaa mieltä Petun ja Nikden kanssa.
DarkWarjo

DarkWarjo 21.02.2012

  • 3
Toi et takavalot ei pala ku o päiväajovalot päällä on typerää... kuten muutki jo tuumaili ja noi lumipyryt yms. ni kyl pitäs väen tajuta et sillo lyödää niit valoi kunnolla päälle perkele. mä syytän silti enemmän ihmisiä ku valoja :D
Mudinski

Mudinski 21.02.2012

  • 2
Vähän sivutaan asiaa... Aika useasti näkee, että sumuvaloja ( siis etu ja taka ) pidetään keskellä kirkasta päivää päällä, mutta kun keli huononee, niin hupsis ! Ei olekkaan enään päällä...
RaabForRehab

RaabForRehab 21.02.2012

  • 2
Kyllä mää vaan tykkään mun päiväajovaloista :)

Write a post

Sign in to post a post.