Forum - Games and Gaming

Steam machine+steam os

velliperse

velliperse 14.12.2013 (edit 14.12.2013)

  • 0
"Juu elikkäs valven (konsoli) linuxilla ja kohtuu erikoisella ohjaimella":http://store.steampowered.com/livingroom/SteamMachines/ 300:lle onnekkaalle jenkille toi on lähetetty beta testiin ja ens viikolla pitäs vissiin tulee niistä kokemuksia. Mulla tää tulee luultavasti korvaamaan konsolit
Rintala

Rintala 12.12.2014 (edit )

  • 0
Noh, Mites kävikään?
velliperse

velliperse 13.12.2014 (edit )

  • 2
No mulla nyt on tässä tämmönen oma "steam masiina" Debian+steam+xbmc+dualshock4. Ja kyllähän tää systeemi sopii mulle paljon paremmin kuin konsolit vaikka niilläkin tulee pelattua.
kdg024

kdg024 13.12.2014 (edit )

  • 0
No, eipä lyönyt läpi. Oma näkemys että juosten kustu OS image josta laitevalmistajatkaan eivät ota selvää puhumattakaan ajureista. Ehkä syy tähän on se että lyhyessä ajassa Ubuntullakin asennus suoriutuu kätevästi. Aluksi oli vain i386-tuki (vieläkin?) ja Debian Wheezyssä ei riittänyt aiemmin pohjalla olevien pakettien ikä, tarvittiin uudemmat versiot softasta jotka sitten löytyivät vakiona jo Debian Jessiestä sekä Ubuntusta. Pitkään aiheutti Debianilla ongelmia GLIBcn 2.17:n saanti koska se piti Ubuntun reposta asentaa vanhat dependencyt rikkomalla. Nvidian ja AMD:n DKMS-ajuritkin tulivat vasta kunnollisina asennusskriptoineen SteamOS:n lanseeraamisen jälkeen. Intelin integroidut toiminut myös kiitettävästi. CS 1.6:ssa parempi FPS kuin Windowsilla koska 01.org Intel-laatuajurit . Henkilökohtainen näkemys on että mikäli ei Windows-työasemaa voi jostakin syystä käyttää, ja jos SteamOS:n haluaa, tulee asentaa Debian 8 tai Ubuntu 14 nonfree firmwareineen ja ajureineen ja tarpeeksi uudet paketitkin pohjalla.

Write a post

Sign in to post a post.