Forum - General Discussion

DRIFTING

hulluseon

hulluseon 08.04.2012

  • 0
Kuten jo Sfäde aiemmin mainitsi, ettei toinen auto käy toiselle jne, niin tuo siun RX7 on just semmonen. Street renkailla ei ole tarpeeksi pitoa siinä, minun ajamana. Sfäden ajamana näyttää menevän just silleen kivasti ja monen muunkin ajamana näyttää tekevän ihan samaa. Toiseksi kuten jo mainitsin, näyttää vaan niin saamerin tyhmälle minun silmään, kun ajetaan sitä luisua 50-60 kilsaa tunnissa. Pisteitä tietty paukkuu sillä tavalla paremmin kuin minun täysillä ja kytkimeen potkaisu tyyliin kolmosella vajaan 80 vauhdista. Esimerkiksi Nikden haamua takaa ajaessa Positaanossa minulla on lentävällä kierroksella niin hitosti enemmän kyytiä jo ensimmäiseen kurviin tultaessa. No mutta minäpä en olekkaan mutruuttaja, eikä minusta sellaista tulekkaan. Kierrosaika ratkaisee enemmän edelleen, mutta tämän yhden rivalssin aikana olen sen huomannut, että jos viitsisin paneutua asiaan enemmän, ehkä jopa sen minäkin oppisin.
vaiski75

vaiski75 08.04.2012

  • 0
Mä Hulli lähetän tuon 240SX.n sulle. Siinä on enemmän pitoa vaikka onkin edellen luisupulkka varsinaisessa mielessä.. Kivasti sitten kuulisin sinultakin, mitä ominaisuuksia halutaan lisää..
hulluseon

hulluseon 08.04.2012

  • 0
Elä turhaan. Mulla jää ajamiset tämän päivän jälkeen aika vähiin seuraavaan kahteen viikkoon.
teemu1337

teemu1337 08.04.2012

  • 0
Neloskoppasta Supraa en ole onnistunut saamaan omaan käteen sopivaksi sitten millään. Tod. näk. vika löytyy ratin takaa, mutta silti.
vaiski75

vaiski75 08.04.2012

  • 0
teemu1337 wrote: Neloskoppasta Supraa en ole onnistunut saamaan omaan käteen sopivaksi sitten millään. Tod. näk. vika löytyy ratin takaa, mutta silti.
Mä lupaan heti tehdä, kunhan ensin tiedetään millaisia autoja porukka haluaa.. Mä nakerran jossain vaiheessa tuohon SX.ään vaihtoehtoisen asetuksen, jolla saa sitten oikeasti vauhtia.. + Pitää tuotakin vielä testata, mutta odottelen palautetta ensin..
MehuSukka

MehuSukka 08.04.2012 (edit 08.04.2012)

  • 0
Myö sain MkIV Supran aika jännän nopsasti itelle sopivaksi. Parin testikerran jälkeen tuntu jo hyvältä. E/ Jolla juuri pesin sfäden silvioineen Drifting in Italy rivalsissa.
Mudinski

Mudinski 08.04.2012 (edit 08.04.2012)

  • 1
Ensimmäinen prinsiippi. Forzan pisteluisunta < = > Ei-Forza pisteluisunta. Kummassa sitten haetaan sitä taitavinta kuskia tai mitä tahansa yms saa jokainen itse päättää, siitä emme ala kinaamaan toivottavasti. Taas Aurinkokuningasta lainatakseni, perus prinsiipit ovat kuitenkin kunnossa tässä autossa. Tästä on hyvä jatkojalostaa... Huomioikaa ihmeessä hyvät ihmiset, että onko auto kenties suunniteltu kytkintä käyttäville, käsijarrun ystäville vai Turkulaisille. Puhumattakaan ratin käyttäjistä tai norm/simu ohjauksella ajavista... Taikka Jänöjusseista... Itse pädillä, kytkimen kanssa ja ohjaus simulationilla. Vanhan RäXän vakio renkaillakin on yllättävän hyvä vedellä luisussa ja ennen kaikkea ns. luisumisen helppous. Mutta, tuota en allekirjoittaisi, että stock- tai street-rengastuksessa olisi riittävästi pitoa. Ehkä juurikin tuohon pisteluisumiseen onkin, mutta... Ehkäpä kokenut/hyvä luisukuski pystyy hyödyntämään sport-rengastuksen tuoman lisäpidon. En kuulu kumpaankaan edellä mainituista, mutta minua ainakin hyödytti sporttien laittaminen alle ( paineet 1.9 / 1,7 ) ajatellen tandem ajelua esim... 33t ja risat kävin testaamassa vanhempaa seiskaa Positanolla 10 kiekkaa ( stock-renkailla ). Ajoin muuten ensimmäistä kertaa tuota rataa tässä Forzassa btw... Joo meen takaisin hengitteleen kittiä talliin... Jatka Sfäde... Edit: btw... Topicin alkuviestit täyttä rautaa...
Storkki

Storkki 08.04.2012

  • 0
Hyvät ohjeet.
vaiski75

vaiski75 08.04.2012

  • 0
Loistavaa Mudi. Minä päivittelen tuota ohjetta noiden Sport renkaiden osalta, kunhan on itsellä oikeasti aikaa kokeilla ja ihmetellä.. On korvan takana.. Siistin tota ohjetta jossain vaiheessa muutenkin.. Mutta jo tässä vaiheessa voin sanoa, että ei ole olemassa Calculatoria / kaavaa mikä tekisi jokaiseen autoon kunnon tunet. Se toimii vain yhdessä autossa ja ilman testaamista nää ei vaan toimi..
Mudinski

Mudinski 08.04.2012 (edit 08.04.2012)

  • 0
Katsokaamme saanko millaista piste-eroa aikaiseksi esim. Tsukuballa tänä iltana, jos on aikaa testata... Vastakkan ovat siis samanleveyiset stock- vs sport-renkaat. Testaukseen menee viellä stock- vs leveimmät sport-renkaat. Tietenkin tämäkin on kuskista kiinni, mutta katsotaan saanko video matskuakin, jotta pientä vertailua voipi tehdä... Veikkaukseni on... Ei eroa. Niin ja autona Old RäXä
vaiski75

vaiski75 08.04.2012

  • 0
Kivasti huomasin että noista Matukoista ei kumpikaan pysy käsissä, jos on ottanunna.. Pakko ratkaista tuollainen ongelma ja korjata asiaa parempaan suuntaan.. Väittävät, että Sfäde ei ajaisi koskaan... Sport gummeilla huomasin yhden suuren eron ja vain yhden.. Niillä saa kivasti vauhtia enemmä aikaiseksi.. Jotain muuta nyt saattoi jäädä huomaamatta, mutta kumminkin..
teemu1337

teemu1337 08.04.2012 (edit 08.04.2012)

  • 0
Min oon nyt tuata minun Supraa sahannunna jotenkin nuiden sinun ohjeiden mukaan, mutta tuntuu nua kämperit ja kästerit (aurauksista puhumattakaan) hyppivän silmille. Luisussa jää johtavan etupyörän kämperit ~1,1astetta plussalle ja takapyörän vastaava ~0,65 pakkaselle. No sviidu mää kiftaan tän sulle niin kato jos huvittaa. ^Ps. Testailin silverstonen national-pätkällä.^ e/ ^hik^
vaiski75

vaiski75 08.04.2012 (edit 08.04.2012)

  • 0
teemu1337 wrote: Min oon nyt tuata minun Supraa sahannunna jotenkin nuiden sinun ohjeiden mukaan, mutta tuntuu nua kämperit ja kästerit (aurauksista puhumattakaan) hyppivän silmille. Luisussa jää johtavan etupyörän kämperit ~1,1astetta plussalle ja takapyörän vastaava ~0,65 pakkaselle. No sviidu mää kiftaan tän sulle niin kato jos huvittaa. ^Ps. Testailin silverstonen national-pätkällä.^ e/ ^hik^
Laita ihmeessä. Ehkä me sitten päästään johonkin järkevään lopputulokseen yhdessä.. Kauheesti epäilen, että olen väärässä jonkin asian suhteen ja sehän pitää korjata.. Näin me saadaa parempi ohjeistuskin, ehdottomasti..
vaiski75

vaiski75 09.04.2012

  • 0
Mä olen kyllä huono opettamaan mitään, joten koitan vähän tarkentaa.. Tuohon ohjeeseen laitan paremmat lukuarvot ja yritän paremmin selittää miten ne vaikuttaa ja mitä milläkin säädöllä saadaan muutettua.. Vaikka illalla. Mutta pikaisesti tuohon yhteen aiheeseen, eli siihen Campereiden säätöön ja aloitetaan kuvalla: !http://farm6.staticflickr.com/5239/7059830257_bd90c47ed0_z.jpg! "CLICK ja kuva on isompana!":http://farm6.staticflickr.com/5239/7059830257_bd90c47ed0_b.jpg Tuossa näkyy semmoinen minun perus sivuluisuasento, eli tuo on se yleisin kulma minulla. Nuolet näyttävät nuo tärkeät Camperit ja yksi nuoli osoittaa ratin asentoa. Ratti ei siis ole ääriasennossa. Tarkoitus olisi nuo osoitetut Camperit saada mahdollisimman lähelle nollaa, koska pito. Ohjauksen ääriasennoissa nuo Camperit menee väkisinkin plussalle ja se on vain hyväksyttävä, sekä pienillä ohjausliikkeillä ne pysyy pakkasella. Mutta kun ne säätää mahd. lähelle omaan tarkoitukseen, niin ne ääriasennotkin on ohjattavissa ja hallinta on paljon parempi. Tähän tarvittaisiin kyllä jonkun Pädi miehen mielipiteitä myös. Kyllä tuo varmasti toimii sielläkin samanlailla, mutta ainakaan minä en saa pysyviä kulmia aikaiseksi pädillä ja voisi tuota tilannetta tarkastella..
Terror80

Terror80 18.04.2012

  • 0
Kiitos kattavista säätöohjeista ja -vinkeistä. Itselleni driftaus on ihan hepreaa... en vain osaa. Vanhana karting-kuskina ja rata-autoilua harrastelevana olen tottunut tulemaan mutkaan ja lähtemään mutkasta mahd. nopeasti... myös pelimaailmassa :) Pitääpä iltasella koittaa Nismolle asetuksia ja testata, osaanko kuljettaa metriäkään autoa kylki edellä Forzassa. Tänks!
vaiski75

vaiski75 18.04.2012

  • 0
No hätä. Mun pitää päivittää ohjetta vielä parempaan kuntoon, mahd jopa tänään saan sen aikaiseksi.. Laitan tänne viestiä, kun olen saanut muutoksia aikaiseksi..

Write a post

Sign in to post a post.