Forum - Racing and Techniques

Tänne viritys vinkkejä!

mauser1911

mauser1911 08.06.2008

  • 0
siis jos on saanut jostain autosta tehtyä mielestään todella hyvän,niin tänne pientä infoa,ei kai tässä suomalaisten kesken tarvii olla niin salaista kaikki,enkä nyt tarkota täydellisiä säätöneuvoja,vaan esim:mulla on vaik subaru se ja se joka puskee ja luistaa,oisko neuvoo..tohon tyyliin.
DiddFIN

DiddFIN 21.06.2008

  • 0
mauser1911 kirjoitti 08.06.2008 03:52: siis jos on saanut jostain autosta tehtyä mielestään todella hyvän,niin tänne pientä infoa
Eikös noita muiden tekemiä säätöjä saa ladattua noista scoreboardeista? Tosin, itse joskus testasin muutamia scoreboard-säätöjä, mutta eipä istunut omaan ajotyyliin ollenkaan. Anyway, itse ainakin säädän ja säädän, kokeilen ja yritän kunnes auto alkaa kulkea liukkaammin. Nelivetovehkeissä pidän pienestä yliohjautuvuudesta ajettaessa sisään mutkiin, joten olen heittänyt jarruja pari prosenttia takapäähän päin. Muutenkin koitan jousituksella ja mm. rollbareilla avittaa yliohjautuvuutta. Säädöt on niin makuasioita ja omaan ajotyyliin sidottuja, että kukaan tuskin pystyy antamaan "täydellisiä" vinkkejä.
cervelinho11

cervelinho11 21.06.2008

  • 0
Itse olen huomannut nelivetovehkeillä, että aliohjautuvuus mutkasta ulos tullessa on avain onneen. Itsekin tosin pidän yliohjautuvasta autosta enemmän, mutta minun käsissä aliohjautuva on nopeampi
j4nne

j4nne 08.08.2008

  • 0
nelikolla on kyllä mukava sujahtaa ulos mutkasta... eilen tuli kokeiltua muutama tovi sunset infieldiä... siihen tuntui jotenkin olevan hankala löytää sopivaa säätöä mitsu evolle. mutkaosat menee ihan jees, mutta loppusuoran vauhti ei sitten riitä mihinkään. kärkiajoista jää rutkasti. mutta mikä parasta huomattua niin liika teho ei ole hyväksi. ennemmin keveä auto vähemmillä tehoilla. mutkasta ulos tullessa tehot siirtyy etenemiseen eteenpäin eikä sutimiseen sivulle. hankala vain verrata foorumilaisten aikoja eri radoilla scoreboardeilta... onnistuukos se muutenku friendiksi lisäämällä???
Finski fani

Finski fani 08.08.2008

  • 0
j4nne kirjoitti 08.08.2008 04:47: nelikolla on kyllä mukava sujahtaa ulos mutkasta... eilen tuli kokeiltua muutama tovi sunset infieldiä... siihen tuntui jotenkin olevan hankala löytää sopivaa säätöä mitsu evolle. mutkaosat menee ihan jees, mutta loppusuoran vauhti ei sitten riitä mihinkään. kärkiajoista jää rutkasti. mutta mikä parasta huomattua niin liika teho ei ole hyväksi. ennemmin keveä auto vähemmillä tehoilla. mutkasta ulos tullessa tehot siirtyy etenemiseen eteenpäin eikä sutimiseen sivulle. hankala vain verrata foorumilaisten aikoja eri radoilla scoreboardeilta... onnistuukos se muutenku friendiksi lisäämällä???
Menet vaan Forzan kotisivuille ja katot scoreboardii. siinä voi ettiä pelkän taginkin perusteella... Sitten niitä viritys vinkkejä. Kaikki varmaan nämä tietää mutta kerron silti: Acceleration differentiaaleilla saa hyvin säädettyä auton sutimista(en jaksa periaatetta selittää...) eli jos haluat vähemmän sutimistä niin vain vähennät diffferentialeja. Tämä kuitenkin heikentää kiihtyvyyttä, joten toimi harkinnan mukaan. Nelivedoissa front acceleration kannattaa aina olla minimissä sillä se auttaa huomattavasti ohjausta. deacceleration differentiaalit (tai jotkut sellaset) vaikuttavat kuinka helposti renkaat lukkiutuvat jarruttaessa. ABS päällä ei kuitenkaan kovin hyvin tätä huomaa... Eli jos rata on mutkainen, jossa joudutaan jarruttamaan kääntyessä vähennä deacc. diffejä tai jos vain yleensäkin tykkäät kääntyä jarruttaessa. Muista kuitenkin että jarrujen teho vähenee arvoja pienentäessä. Radoilla joilla on kovat jarrutukset kannattaa siis pitää suuremmilla arvoilla deacc. diffejä. Että sellasta. toivottavasti autto. Ajelemisiin! ^_^
j4nne

j4nne 08.08.2008 (edit 08.08.2008)

  • 0
juu, sen hokasin että tagia hakemalla saa... mutta näköjään helpommin löytyi ku vertasi suoraan "friends" listalle... pitänee lisätä muuta heppu täältä foorumilta friendiksi... ellei jollain ole jotain sitä vastaan??? edit: niin ja kiitokset vinkeistä...
Nipsuhuuli

Nipsuhuuli 08.08.2008

  • 0
Kiitti Finski vinkeistä! Itsellä ei ole ollut aiemmin mitään tajua differentiaaleista, mutta nyt tietää, että miten kannattaa säätää :)
TehBigBunny

TehBigBunny 08.08.2008 (edit 08.08.2008)

  • 0
Uskaltaisin väittää että tasauspyörästö ei nyt suoranaisesti toimi finskin kertomalla tavalla. Jarruttaminen sinällään ei vaikuta, vauhdin kiihtyminen ja hidastuminen kyllä. "Wikin lyhyt oppimäärä":http://fi.wikipedia.org/wiki/Tasauspy%C3%B6r%C3%A4st%C3%B6 "Ja tästä jotain aivan muuta !":http://s3.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=42054 "Tuossa":http://www.ondaground.net/flash/fm2 hyvä pikku laskin jolla pääsee alkuun jousien, vakaajatankojent (anti roll bar ), rengas kulmien ja tasauspyörästön kanssa.
j4nne

j4nne 08.08.2008

  • 0
tää on hauska taiteenlaji tämä säätö-homma... pitänee säätää ja verrata sitten tuloksia...
Miqqe

Miqqe 08.08.2008

  • 0
Paljos sulle Bunny maksetaan tuosta piilomainostamisesta? Jos vaikka minäkin rupeisin viljelemään noita linkkejä...
TehBigBunny

TehBigBunny 08.08.2008 (edit 08.08.2008)

  • 0
Miqqe kirjoitti 08.08.2008 13:41: Paljos sulle Bunny maksetaan tuosta piilomainostamisesta? Jos vaikka minäkin rupeisin viljelemään noita linkkejä...
Mä saan yhden (1) kultarahan per klikkaus. Ei ole sen arvoista :p __"Mukiloituja ihmisiä (linkin kautta): 40"__

Show hidden message

Konnah

Konnah 08.08.2008

  • 0
Semmonen vinkki et ostakaa kaikista kalleimmat osat niin kylä lähtee :D
Finski fani

Finski fani 09.08.2008 (edit 09.08.2008)

  • 0
TehBigBunny kirjoitti 08.08.2008 11:11: Uskaltaisin väittää että tasauspyörästö ei nyt suoranaisesti toimi finskin kertomalla tavalla.
Niin tota tota niin... Enhän mä kertonut miten se toimii, vaan mitä tapahtuu kun niitä säätää mitä mihinkin päin. Tai no kyl mä jotain yritin selittää, mut periaatteena oli vaan se että ihmiset tajuu mitä tapahtuu niitä säätäessä.
SIL0KKI

SIL0KKI 03.10.2008

  • 0
Finski fani kirjoitti 09.08.2008 06:47:
TehBigBunny kirjoitti 08.08.2008 11:11: Uskaltaisin väittää että tasauspyörästö ei nyt suoranaisesti toimi finskin kertomalla tavalla.
Niin tota tota niin... Enhän mä kertonut miten se toimii, vaan mitä tapahtuu kun niitä säätää mitä mihinkin päin. Tai no kyl mä jotain yritin selittää, mut periaatteena oli vaan se että ihmiset tajuu mitä tapahtuu niitä säätäessä.
kiitoksia vinkistä oon viikon ihmetellyt noita "toe" ym muita juttuja(täyttä hepreaa mulle),kokeillut summamutikassa ja pienen pieniä aivojanikin käyttäen miten saa minkäkin auton milläkin radalla kulkemaan kunnolla. nohin normiratoihin olen saanutkin jonkilaiset säädöt etten aina jää vikaksi,mutta oon tuota ovaalirataa ihmetellyt miten ihmeessä tyypit saa rassinsa kulkemaan 250-260mph. ei muuta kuin scoreboardeilta lunttaamaan :) rahavinkkinä : forza foorumeilla on joku tyyppi maksamassa ford 66 gt40 8 milliä jos saa sen 250-260/mph kulkevana versiona.

Show hidden message

Splat Number1

Splat Number1 23.10.2008

  • 0
Laitetaan tää vaikka tänne. Oisko kellään tietoo mikä on hyvä auto Silvestone Internationalilla D-Luokassa? Joku muu auto kuin Chevelle! Ois Tournamentin Finaali voitettavana :)
Hookkis

Hookkis 23.10.2008

  • 0
Peugeot 206 on todella nopea hyvillä säädöillä. Gollfi mk2 on myös hyvä muta taitaa jäädä suorilla..
m00se79

m00se79 24.06.2009

  • 0
Osaisikos...tai pikemminkin viittiskö joku hieman valottaa tuota vaihdevälien viilaamista? Kuinka siinä kannattaa edetä? Loogisesti ajateltuna auton tehopiikin (moottorin kierroksilla) pitäs osua radan nopeimpaan kohtaan isoimmalla vaihteella mutta kun olen kuullut huhuja ns. 5-vaihteen säädöistä tai jopa 4:n...
TehBigBunny

TehBigBunny 24.06.2009 (edit 24.06.2009)

  • 0
m00se79 kirjoitti 24.06.2009 09:16: Osaisikos...tai pikemminkin viittiskö joku hieman valottaa tuota vaihdevälien viilaamista? Kuinka siinä kannattaa edetä? Loogisesti ajateltuna auton tehopiikin (moottorin kierroksilla) pitäs osua radan nopeimpaan kohtaan isoimmalla vaihteella mutta kun olen kuullut huhuja ns. 5-vaihteen säädöistä tai jopa 4:n...
Neljällä on yleensä paras. Tehottomimmissa autoissa sitten 5. / juu ja noista 1. lähinnä lähdössä tai erittäin hitaassa mutkassa.

Write a post

Sign in to post a post.