SM-sarja, II-taso, Road Atlanta #172
/
Forza Motorsport 2
/
Mennyt
/
Ruato
Sarjan kolmas osakilpailu.
Muistakaa lukea päivitetyt säännöt sarjan kotisivuilta http://www.mtr-vuokraamo.net/forza-liiga/info/ ennen kilpailua (vaikkapa pariin kertaan). Kappaleessa viisi kerrotaan juttua miten kisaviikonloppu menee. Saadaan toivottavasti vähennettyä säätöä. Sen lisäksi, saadaan ehkä aikoja ja järjestyksiä vähän paremmin talteen.
Tulosten kirjaamisesta:
-
hostit kirjaavat ylös aika-ajojen tulokset
-
kisojen tulokset kirjaa ylös sekä voittaja että hosti (huomatkaa että paras kierrosaika voi tulla ihan lopussa)
-
Vinkkinä: kannattaa käyttää digikameraa tulosten ylöskirjaamiseen ettei tule kiire.
-
Rata: Road Atlanta
-
Kierrosmäärä väleräkisassa: 10
-
Kierrosmäärä 2. finaalissa: 10
-
Kierrosmäärä 1. finaalissa: 25
Jako välieriin:
Välierä 1:
- Miqqe (hosti)
- WalleyedTopi
- Iipponen
- Markki
- Ruato
- KurppaK (varahosti)
Välierä 2:
- Ac3Way (hosti)
- SisuArdor
- EvoBobber (varahosti)
- kirves
- Pr0mt3r
Finaalien hostit riippuen siitä kuka on 1. ja 2. finaaleissa:
- Miqqe
- Ac3Way
- EvoBobber
- KurppaK
- Ruato
Pyytäkää hostaajat LIVE-frendeiksi hyvissä ajoin niin pääsette varmasti mukaan kisaan.
Niin ja olkaa ajoissa paikalla.
HUOM. Ottakaa kaikki savet talteen, jokainen "saa" taas kirjoittamaan kisakommentteja ja kuvilla koristettuna se olisi vieläkin parempi.
Säännöt
- Damage Type
- simulation
- Tires And Fuel
- simulation
- Collisions
- on
- Grid Order
- points
- End Race Timer
- 3
- Override Manual
- on
- Override Suggested Line
- on
- Override Stm
- on
- Override Tcs
- on
- Override Abs
- off
- Override Stock
- on
- Car Class
- C
- Car Make
- Renault
- Car Model
- Sport Clio V6 RS
Osallistujat
Kuvat
Videot
Ei vielä videoita.
Kommentit 53 kommenttia
Joo, mulla ei tää rata toimi, mutta tullaan silti. Rataa siis ei näy, mutta ajellaan kartan mukaan vaikka jos muutaman pisteen sais.
Harmin paikka. Onko koko rata häviksissä, vai joku kohta vain?
Mulla sama ongelma Nyrrellä... pääsen kaks kierrosta, sitten häviää rata... :P Mulla johtuu naarmuista levyissä todennäköisesti.
Olipas herkkä jarrupoljin.
Painoin 1/4 jarrua niin meni jo lukkoon. No sain sitten säädettyä 36% deadzonella siitä ihan ajettavan. Vähän kun hipaisee niin ei vaikuta, mutta kuitenkin on jarrutus hieman hallittavissa. Tosin vain 2/4 keskellä on jarrutusta. Alku ja loppu ei vaikuta.
Hieman sekavaa, pahoittelen :D
Pitäiskö radan alkuosan sikaniin sopia, ettei saisi ajaa hiekan/nurmikon kautta. Pitää ajaa asfaltilla tai toinen rengas kantareen päällä. Mitäs mieltä?
Entä mitä aikoja olette ajanut? Itse pääsin vasta 1:38.833
E. 1:38.414 E2. 1:37.318
Olikohan se pääsuora missä ainoastaan rataa näkyi. Pitää yrittää keksiä keinoja millä fiksailla tuo levy. Onko kellään muuten tietoa millä noita naarmuja saisi korjailtua? Ei tätä konsolinetin palvelua, koska asun Kotkassa.
Postitat sen sinne.
Eipä taida keretä vknlopuksi
Onhan kaikilla nyt live aikaa? :D
jahas luin tuossa tosta I-sarjan kommentteja ja tuossa radassa on nähtävästi jonkinlainen oikaisu kohta, huomenna olisi itse tarkoitus mennä harjoittelemaan, muuta miten on meidän sarjalaisten kanssa, tehdäänkö herrasmiessääntö tuohon vai mennääkö niillä mitä on ?
Eikös tuo nyt ole ihan itsestäänselvää ettei noissa oiota?
Moni vaan tuntuu olevan sitä mieltä, jollei penaltya tule niin saa oikoa. Ja ainakin tuo shikaanin oikominen on halpamaista. Vaikka toki itsekin oikaisen siitä normaalisti jos haen nopeaa aikaa, tai no se riippuu autosta. Uskon jos kaikki ajaa asfalttia pitkin shikaanin niin ei tule myöskään niin paljon vaaratilanteita. Toki ekalla kieroksella siinä on joka tapauksessa ahdasta.
No, yritetään ainakin meidän kisa pitää puhtaana. Tosin ite kyllä varmasti nurmikon puolella käyn kisan aikana useaan otteeseen kun pitää kartan avulla navigoida :)
No onko sun nyt järkevää lähtee ees ajamaa? Mä ainaki tos tilanteessa ostaisin jo uuden pelin. Eikö oo ketää keltä lainata?
Ei oo ketää keltä lainata, enkä tuhlaile rahoja uuteen peliin. Yritän paria kikkaa tolle levylle mitä suositeltu noille naarmuille ja katotaan miten käy.
Ei forzaan panostaminen oo tuhlausta... toi on loukkaavaa muita forza kuskeja kohtaan :<
Ei forza maksa ees paljoo, varsinkaan ku ostaa bundle copy version.
Huh, sain kaverilta lainaan pelin! Pitää huomenna käydä hakemassa :)
Voi kura! No kaksoisvoitto jokatapuksessa Geisha Teamille ; )
No chance in hell :) Tuosta oikomisesta vielä, niin ensimmäisellä kierroksella tuo lienee aika väistämätöntä että tuosta ei oiottaisi, varmasti taas sen verran tiukkaa startissa että eiköhän ole ihan anteeksiannettavaa se.
Juu eka kieppi on asia erikseen. Muutenkin mun mielestä mieluummin oiotaan kuin kolaroidaan jos ei muuten pysty kontaktia estämään... Toki ohittaminen oikomalla on no no.
Tämä "kuskikokous" voi päättää. Mulle ei väliä, en kertaakaan ole vielä tuota rataa ajanut :)
Ja kun kartio on kerran kaadettu, on vaikea sanoa mikä on oikasu ja mikä ei
Kyllä sen voi sitten katsoa replaystä.
Jos joku vetää järjestään suoraksi niin ehdotan että joko vähennetään pisteitä tai pudotetaan sijaa. Lisäksi sellaiselta kuljettajalta ei pidä rekisteröidä nopeinta kierrosta.
// Replay on armoton kun voi katsoa telemetrian tietoja niin näkee että yrittääkö kuski edes ajaa rataa vai mennäänkö siitä ihan säälittä suoraan.
Noh, pitäähän se tännekin mölistä. Niin. Yksi hyvä vaihtoehto on tarkastella replaysta jälkikäteen toistuvaa suoraksi vetoa ja langettaa siitä sen räikeyden ja hyödyntämisen suhteen siihen verrattava "rangaistus". Mut onhan siinäkin hommaa jollekin, yksi varma keino replayt on ainakin. Virallinen tarkastaja "Hyvää Iltaa" :) Tultaisiinko siis menettelemään näin jokaisen kisan kohdalla, jossa on demokraattisen äänessä olleen enemmistön mielestä selkeä mahdollisuus yhtä epämääräiseen räikeän ajolinjan hyödyntämiseen? Ja kuka se olisi, management-ryhmästä joku, vai kisan järjestäjä...
Penalty = oikomista (radalta ulosajoa) on varmaan itse peliinkin jo koodattua, että sen puolesta tulkinta oikomisesta lienee oikea verrattavaksi.
Yksi vaihtoehto taas sitten ollee herrasmies-sääntö, että ken ajaa räikeämmin yli kanttarin, selvästi kaikki renkaat ulkona radasta kosketuksesta (okei on 'tun vaikea valvoa), tai tulee penaltyä yli 2sadasosaa (???), ilmoittakoot itsensä tai hillitköön itseään ainakin sen verran seuraavissa mutkissa jos liian reippahasta ajolinjasta olisi saanut sen verran vauhtia/kohtuutonta etua, että olisi pääsemässä edellä olevasta ohitse näiden seuraavien mutkien aikana juuri kyseisen "suoraksi vedon" hyödyntämisestä. Kyseinen herrasmieskäytäntö koskisi hyvää ajokäyttäytymistä soveltaen myös silloin kun selkeämmin tuntee oman autonsa koskeneen esim. mutka-ajossa toisen kylkeen jossain taistelutilanteessa, että sitä hyödyntämällä olisi saavuttanut itselleen sijoituksen parantamisen, tai muun selvän etuuden. (Taistelutilanteista kyllä on jo tällähetkellä selkeät säännöt olemassa).
Esille otettu näkökulma on pulma ja vaikuttaa todella kinkkiseltä. Ja jos ei johonkin ratkaisuun selvään päästä, olisiko vielä yksi vaihtoehto, että joku jäisi "poliisina" kyseiseen mutkaan katsomaan? Taitaa mennä jo liian naurettavaksi touhuksi? :D Ehkä omastakin mielestäni.. Yritän vain ajatella 'kaikkia' mahdollisuuksia ääneen...
Kai sitä taustapeilistä (ken sitä kuvakulmaa käyttää) huomaa jonkun takana tulevan pääsevän yllätten hyvinkin lähelle ohitustilanteeseen, tahi muutoin välimatkan selvään kapenemiseen. Tällöin edellä ajaneen kuljettajan on mahdollista tehdä tarkistuspyyntö vai-mikä-se-oli management ryhmällä, ja eikös näistäkin tilanteista ole jo sääntöihin kirjattu perskeles...
Kukin kisaisailija voi tehdä valituksen tai tarkistuspyynnön kisatapahtumasta tai useastakin jos katsoo siihen olevan perustellut syyt ja management tiimin huoleksi jää tulkinta vai-miten-se-meni...
Ei jaksa ajatella. Lähden Italiaan. Tuon Team