Forum - Off-topic

Tuontiautot

Finski fani

Finski fani 02.09.2008 (edit 02.09.2008)

  • 0
Tänne sitten voisi pistää tietoa tuontiautojen tuonnista, kuten veroista, päästörajoituksista(?) yms. Myöskin unelmat ja toiveet, jotka voisi toteuta, tai on jo toteutunut (O.o) tänne voisi laittaa... Niin tuli mieleen, että kun näissä insinööri opinnoissa on mahdollista sitten kolmos ja nelos vuoden aikana lähtee vaihtoon opiskeleen, niin ajattelin että ehkä voisin tuoda itelleni tuliaisiksi auton, jos siis tietenkin lähden/pääsen vaihtoon jenkkeihin yms. maihin missä ei oo kovia veroja. Esim. Japanissakin on 4.5 työpaikkaa jokaiselle insinööriks valmistuvalle hesarin mukaan. Sinne siis ja Tero mun esimieheks...^_^ Semmosta kysyttävää tässä nyt olisi, että oliko se vuoden pitäisi asua ulkomailla, että voi tuoda auton verovapaana maahan? Ja kuinka kovat asetukset on päästö ja valo asetuksissa, ja onko niitä helppo mitata? Off topic: Näin tänään Ferrarin, joka ajo ikkunat auki ja sieltä kuului ties kuinka kovaa Britney Spearssia >_< Kuskina viiksikäs raavas mies... Mut hiano auto oli juu...
TehBigBunny

TehBigBunny 02.09.2008

  • 0
Se ei taida tuon opiskelun kanssa onnistua pitäisi olla töissä.
Finski fani

Finski fani 02.09.2008

  • 0
TehBigBunny kirjoitti 02.09.2008 12:02: Se ei taida tuon opiskelun kanssa onnistua pitäisi olla töissä.
No voi pärse! Entä jos mä teen töitä opiskelun ohella? Esim. iltapäivällä mäkkärin kassalle muutamaks tunniksi... No jos ei toimi niin en mä mihinkään ulkomaille lähe. Ihan turha mesta jos sieltä ei voi tuoda autoa mukanaan... No pitää tutkia asiaa...
TehBigBunny

TehBigBunny 02.09.2008

  • 0
Finski fani kirjoitti 02.09.2008 12:06:
TehBigBunny kirjoitti 02.09.2008 12:02: Se ei taida tuon opiskelun kanssa onnistua pitäisi olla töissä.
No voi pärse! Entä jos mä teen töitä opiskelun ohella? Esim. iltapäivällä mäkkärin kassalle muutamaks tunniksi... No jos ei toimi niin en mä mihinkään ulkomaille lähe. Ihan turha mesta jos sieltä ei voi tuoda autoa mukanaan... No pitää tutkia asiaa...
Silti opiskelu on sun pääasiallinen err.. toimi. Eli ei todennäköisesti onnistu tuolla tavalla.
TeroKortelainen

TeroKortelainen 02.09.2008

  • 0
Jep, eikös sitä pidä pystyä vähintään todistamaan, että on tienannut kyseisessä maassa sen auton arvon verran pätäkkää. Eli saa Mäkkärin palkoilla tehdä kohtalaisesti tunteja opiskelun ohella. Ja en tosiaan tiedä, tartteeko jotenkin todentaa olevansa vain työskentelyn takia k.o. maassa. Muistaakseni tarvitaan myös suht tarkasti asumisselvitykset yms. säätöä... Eli kyllä valtiovalta on riittävän hankalaksi nämäkin asiat tehnyt.
IIPPONEN

IIPPONEN 02.09.2008

  • 0
Finski fani kirjoitti 02.09.2008 11:51: Semmosta kysyttävää tässä nyt olisi, että oliko se vuoden pitäisi asua ulkomailla, että voi tuoda auton verovapaana maahan? Ja kuinka kovat asetukset on päästö ja valo asetuksissa, ja onko niitä helppo mitata?
jos oikein muistan niin se piti olla 2-3 vuotta ainakin että saa tuoda auton verottomasti suomeen ja se auto pitää olla omistettuna sen 2vuotta :) eli paras olla opiskelemassa vähän pidempään :D
TehBigBunny

TehBigBunny 02.09.2008

  • 0
IIPPONEN kirjoitti 02.09.2008 12:16:
Finski fani kirjoitti 02.09.2008 11:51: Semmosta kysyttävää tässä nyt olisi, että oliko se vuoden pitäisi asua ulkomailla, että voi tuoda auton verovapaana maahan? Ja kuinka kovat asetukset on päästö ja valo asetuksissa, ja onko niitä helppo mitata?
jos oikein muistan niin se piti olla 2-3 vuotta ainakin että saa tuoda auton verottomasti suomeen ja se auto pitää olla omistettuna sen 2vuotta :) eli paras olla opiskelemassa vähän pidempään :D
Vuosi riittää ja jos on oikein kallis auto niin se pitää olla sielä kuusi kuukautta.
Finski fani

Finski fani 02.09.2008

  • 0
No siihen periaatteessa kaatu sitten se unelma. Mahdollistahan on sitten valmistumisen jälkeen lähteä töihin ulkomaille, mutta siihen nyt on niin kauan aikaa vielä, etten tiedä kiinnostaako sillon enää niin paljon. Teinpä sitten tän ketjunkin melko turhaan, ellei jollain muulla ole suunnitelmissa auton tuonti... PAH! ja D'oh!
IIPPONEN

IIPPONEN 02.09.2008

  • 0
Finski fani kirjoitti 02.09.2008 12:24: No siihen periaatteessa kaatu sitten se unelma. Mahdollistahan on sitten valmistumisen jälkeen lähteä töihin ulkomaille, mutta siihen nyt on niin kauan aikaa vielä, etten tiedä kiinnostaako sillon enää niin paljon. Teinpä sitten tän ketjunkin melko turhaan, ellei jollain muulla ole suunnitelmissa auton tuonti... PAH! ja D'oh!
ja tiiä siitä et jos menee jenkkeihin nii kumpi tulee halvemmaksi, maksaa verot vai kuljetusmaksut jenkeistä :D
Hookkis

Hookkis 02.09.2008

  • 0
Tosiaan oma sanani tähän. Pitää siis olla vuosi asunut ja kokopainotteisesti töissä.. Opiskelu ei kelpaa. me ollaan tuotu audi S5 saksasta..
RaabForRehab

RaabForRehab 02.09.2008

  • 0
6kk pitää auto olla ulkomailla ja itse asua tai esim. rauhanturvaajana. Tämän jälkeen auto pitää olla rekisteröity suomessa kaksi vuotta ennen kuin saa myydä ilman että joutuu maksamaan autoveron. Itse olen sitä mieltä, että ulkomailta ei kannata tuoda kuin jotain erikoisempia autoja. Normaali auton tuominen saattaa tulla hyvin pienissä määrin edullisemmaksi hankintahinnalta, mutta sen vaihtaminen taas suomessa on hankalampaa koska valtaosa autoliikkeistä arvostaa tuontiautot alemmas. Muuttoauto on taas eri lukunsa, eli jos auton ostaa suomesta ja vie ulkomaille ja tuo verovapaana takaisin. Silloin auto käsitellään taas "suomi-autona". JOS auton kuitenkin meinaa ulkomailta tuoda, niin kannattaa tarkastella myös ruotsin markkinoita, koska autot ovat siellä samassa hintatasossa esim. saksan kanssa ja autot ovat "tavallaan" samanlaisessa ilmastossa kuin suomessa. Itse on ollut mielessä tuollaisen "harrasteauton" tuonti jos joskus irtoaisi sen verran rahaa..esim. joku VTI Civic tai EVO III..RX-7..onhan noita vaikka kuinka..

Write a post

Sign in to post a post.