Ac3Way
06.03.2010
FRC:n Modaus Cornerissa, me kaikki voidaan olla Edisoneita! Täällä voi keskustella kaikenlaisesta modaamisesta, ei tarvitse liittyä peleihin eikä todellisuuteen..eiku niin tarvii sen olla totta ehkä.
Nyt on Microsoftin leluratti työnalla, alkaa ikä näkyä ja Fanatec on vielä siellä tulevaisuudessa. Korjattavaa:
- Forcet on aika mitättömät nykyään ja ratista puuttu jämäkkyys. Toki molemmat ovat olleet uudesta asti mukana ratissa, mutta ajan myötä varsinkin forcet on kadonnut jonnekkin. (Ei varmaan mitään tehtävissä)
- Jarrupoljin. Hipaiset menee jarrut lukkoon, ei niin paha tosin kuin Forza 2:ssa. Padilla on parempi jarruttaa ilman ABS:a kuin ratilla pitäisi olla toistepäin.
- Jarrupolkimesta jämäkämpi ja enemmän vastetta.
- Ratista keskustan klappi pois ja jämäkämpi tuntuma mahdollista purkamalla ratti ja korjaamalla.
- Ratin pohjaan painava tukilevy, tekee ratista jämäkän ja painavan. Ei liiku niin helposti kiinnityksestä.
- Ratti ruuveilla pöytään kiinni, tällä hetkellä ei pysy kiinni kisan aikana.
villek00
06.03.2010
Sun pitää ässä ostaa viel siihen kuppipenkki :D
ps. Onko modaamista jos liimaa puhelimen takakuoreen Juventuksen tarran? :)
Ac3Way
06.03.2010
On, jos näytössä on kuva Zachista panemassa vanha huoraa ulos europeleistä.
Ac3Way
06.03.2010 (edit 06.03.2010)
http://www.youtube.com/watch?v=MmwumERgTDg
http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/3296465.aspx
Siinä on pari nopeaa vinkkiä parantamaan jarrupolkimen käyttöä. Vielä, kun löytäisi sen jousiviritelmän jostain.
e. Löytyi jousimodi.
http://www.freeforum101.com/xbox360wheelrac/viewtopic.php?t=473&mforum=xbox360wheelrac Voisi yhdistää jousen ja vaahtomuovin palan jarrupolkimen alle.
Ac3Way
06.03.2010
Ac3Way
06.03.2010
Jee vaahtomuovi paransi jo polimia vähän, nyt pitää rauhassa miettiä ja kokeilla mikä jousi systeemi menee polkimen alle. Ja laakeri tilattu jo broidilta.
Ac3Way
12.03.2010 (edit 12.03.2010)
15 € maksaa laakeri, kallista! Tämän halvemalla ei taida Suomesta saada. Kaikki muut samoilla mitoilla olevat laakerit on 24 €.
http://www.laakeriteam.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=6009-2RS+CHI
TehBigBunny
12.03.2010 (edit 12.03.2010)
Laita laakerinlehti pääset halvemmalla !
IIPPONEN
21.03.2010
Olen vääntäny lusikkaan lisää kulmaa jotta sillä on mukavampi syödä soppaa :)
Ac3Way
22.03.2010
No niin nyt on uusi laakeri ollut tämän viikon testissä ja jouset polkimissa. Klappi poies polkimista ja polkimet paljon raskaammat sekä tunnokaammat. Ratti on jämäkkä ja nyt tuntee paljon paremmin auton menon radalla ja pienet liikkeet.
Pistetään kuvia huomenna, kyllä kannatti tehdä. Varsinkin, kun broidi teki melkein kaiken ja itse vaan maalailin autoja. =D
Jipatsu
22.04.2010
Oliko toi kuinka vaikea tehdä tuo laakeri upgrade? Ajattelin kun oma ratti kalibroituu parisen astetta vasemmalle niin joskohan tuolla saisi sen ongelman myös pois.
Kuinkas nuo polkimet, pistitkö jousimodin sinne vai ihan vaahtomuovilla?
Ac3Way
29.04.2010
Jousen laitoin jarrupolkimen alle, sen lisäksi kiristin valmiita jousia polkimista. Näin ollen klappi katosi kokonaan ja on jämäkät polkimet. Ikävä kyllä kalibrointi ongelma ei poistunut ratista vaan vähän on edelleen vielä vasemmalle.
Ratti parani huomattavasti, polkimet ovat käyttökuntoiset ja kiinnitys on tukeva. Otettiin se sylituki poies ja ruuveilla sekä vinkoilla(toistaiseksi) tukevasti kiinni pöydässä. Nyt on jo niin lähellä G25:sta, että hyvä etten ostanut kallista Fanatecia. Tosin itse en olisi tästä projektista selvinyt, vaan broidi teki lähes kaiken.
Aivan yksinkertainen homma se ei ole, mutta ei mikään liian vaikea kuitenkaan. Laakeri ei vaan suoraan sovi rattiin, koska on niin paksu. Pitää sorvata akselia, viilata levyä johon laakeri tulee kiinni sekä liimata vielä se tukevasti kiinni.
Ac3Way
04.08.2010 (edit 04.08.2010)
Ou rights girls, i got some pictures here!!
Tuli vihdoin otettua kuvat ratista ja polkimista.
1 & 2. Kahdessa ensimäisessa kuvassa näkyy se laakeri, joka asennetteiin rattiin. Se poisti ratin väljyyden sekä heilumisen. Ohjauksesta tuli raskaampi sekä tunnokaampi, forcet tuntuvat paremmin ja ennen kaikkea se "lelumaisuus" hieman häviää. Laakeri laitetiin kuumaliimalla kunnolla kiinni rattiin.

3. Tässä kuvassa näkyy jarrupolkimen alla oleva tuplajousi systeemi, joka tekee polkimesta paljon jäykemmän sekä tunnokaaman. Sen lisäksi molemista polkimista kiristetiin niiden alkuperäisiä jousia(liikeratajouset), jotka ovat tehtallaa jo jätetty tarkoituksella löysäksi. Näin hävisi se klappi ja heiluminen polkimista ja liikeradat ovat jämäkät.

4. Viimisessä kuvassa on ratin kiinnitys systeemi, joka on kyllä tukeva mutta hieman ruma tietenkin vinkojen takia. Se sylituki on otettu irti, metalituki ruuvattu kiinni rattiin ja edessä olevilla ruuveilla se kiinnitetään pöytään. Vinkat ovat sen takia, koska metalli levy on niin pieni niin ratin peräosa nousisi kokoajan pöydästä ja kaikenlisäksi varmasti hajoaisi.

Ratti on reilusti parempi verratuna alkuperäiseen, mutta ei se vielä G25 tasoa ole lähelläkään. Miinuspuolina ovat edelleen liian heikot forcet, polkimien liikeradasta 2/3 on aivan turhaa ja tietenkin kaikkien rakastamat rattibugit. Arvosana 8+
Tuomo33
10.09.2010 (edit 10.09.2010)
Tuli kaivettua tuo n.4vuotta vanha ratti esiin ja aloin tietenki, hetkellisen mieli johteen seurauksena, avaamaan koko pakkauksen. No seuraksena huomasin että sisällä oli aivan perkeleesti turhaa sekä hajonutta osaa esim "vaihe läpät" ratin takana oli ratin sisällä yksi menny poikki ja kateissa,, toinen halkeamassa, joten yksin kertasesti hävitin kaikki kolme jäljellä olevaa.

No sitten huomasin kotelon sisältä että ratin korkeutta voi säätää joten lyhensin sitä noin 5cm

Nytten ohjaus on sulavaa ja jämäkän tuntuinen.

Sitten fotoa kun oli kasattu kokoon omasta mielestä paljon hienomman näköinen
Show hidden message
tappi
10.09.2010
^Mulla oli tuo sama ratti joskus, se oli kokoajan vinos enkä jaksanu ruveta korjaamaan niin myin pois. hienot ne valot tossa ratin yläosas:D
Tuomo33
10.09.2010 (edit 10.09.2010)
Joo mullaki se näytti kokoajan 6-4 tai 4-6 nii kotelon siällä oli (ohjaustanko ?) on kiini niin vasen puoli oli selkeästi löysällä ja ylempänä eipä näytä enää väärin :D
Edit: nuista valoista vielä itellä ne heittää disco biitiä välillä.. ei ollu johoissa vika luulisin että ledpiirissä
Show hidden message
tappi
10.09.2010
oho, mulla ne meni kyl niinku piti, eikös se menny kaasun mukaa?
en jaksanu ruveta avaamaa ettei hajoo lopunki ni myin pois, taisin saada hurjat 15€ :D
Tuomo33
10.09.2010
ei vaan kääntäessä tuli diihen "digi" näyttöön aste kun normaalisti pitäisi näyttää 5-5 käänät oikealle nii se vaihtuu 4-6 enemmän 3-7 1-9 astija toisin päin ledit menee kaasun mukaan.
Periatteessa tohon polkimiin sais ns.rappidgas toiminnon jos ostais rc-autoon tarkoitun spurrin pinjoonin jolloin vähemmällä kaasun painaluksella sais enemmän kaasua :D
Schimanski76
09.10.2010
Tänään mie NIIN modasin isoveljen poksia.
"Näin":http://plaza.fi/muropaketti/toimituksen-blogi/xbox-360-liitinmodifiointi
Säästöä tuokin. :)