Forum - Finnish Racing League

SM-sarja Road Atlanta, kisakommentit

Myyris

Myyris 13.04.2008

• 0
Noh mikäs tossa kisailessa. Aika-ajo meni ihan jees ja ykkös paikka irtos helpostikkin vaikka luulin vaikeaksi kun harjottelu jäi vähiin. No itse kisassa sit oikasin ja hölläilin vähän liikaakin jonka johdosta day savior meni ohi. Sitten ohittamassa day savioria hipaistiin toisiin jonka johdosta spinnaus ja siinä sitten tipuin reilusti. Sitten pikkuhiljaa napsin sijoituksia ja teron kans taisteltii pitkään kunnes pääsin ohi ja lähin ottamaan splattiä kiinni. Toisen varikko stopin jälkeen olinkin splatin kannassa kiinni ja hetki sen jälkeen pääsin ohi ja ajoin sitten kisan voittoon.
Splat Number1

Splat Number1 13.04.2008

• 0
Aika-ajosta jäi käteen kolmas ruutu, eikä aikaakaan kun putosin neljänneksi. Oiskohan ollu kierroksella 3, kun jotkut kolaroi ja nousin toiseksi. Parin kierroksen jälkeen pääsin Terosta ohi ja ajelin kierrokselle 40 asti ensimmäisenä kunnes Myyris meni ohi. Ei mahtanu mitään ku se ajo niin hemmetin lujaa. -Hopea ei ole häpeä
Makau

Makau 13.04.2008

• 0
paskaa
Ac3Way

Ac3Way 13.04.2008

• 0
Ei ollut riittävän nopeaa ja varmaa ajoa. Välierässä pyörähdin ja EvoBobber voitti sen. Aika-ajot ok, vaikka ajoin toisella nopealla kieroksella toiseksi viimeisessä mutkassa ulos. Aika olisi ollut nopeempi kuin kisan paras kierros. Finaalissa oli sitten kovaa vääntöä EvoBobberin, Miqqen, Sisun ja Topin kanssa. Iipponen meni menojaan. Varikkokäyntien jälkeen nousin EvoBobberin ja Miqqen ohi. Tuli sitten kämättyä noin 4 kierrosta ennen maalia ja pyörähdin. Miqqe pääsi ohi, mutta 3 sija oli aika varma. Ihan ok sijoitus, ajo ei.
IIPPONEN

IIPPONEN 13.04.2008

• 0
VOITTO lempiradallani ja melkein kilsan erolla Miqqeen :P Elämäni (lähes) paras hetki ikinä!!! Paras kierrosaika kisassa oli 1:06,444 ja vikat 13 kierrosta ei mennyt alle 1.07! Oon leija :D Kaikki meni täydellisesti, niin varikkotaktiikkakin kuin aika-ajot :P Kiitokset muille kuskeille ja etenkin topille joka oli kaverinani parin vikan kierroksen ajan :) Oli siis a.i.v.a.n loistava kisa :)
Ac3Way

Ac3Way 13.04.2008

• 0
IIPPONEN kirjoitti 13.04.2008 19:13: VOITTO lempiradallani ja melkein kilsan erolla Miqqeen :P Elämäni (lähes) paras hetki ikinä!!! Paras kierrosaika kisassa oli 1:06,444 ja vikat 13 kierrosta ei mennyt alle 1.07! Oon leija :D Kaikki meni täydellisesti, niin varikkotaktiikkakin kuin aika-ajot :P Kiitokset muille kuskeille ja etenkin topille joka oli kaverinani parin vikan kierroksen ajan :) Oli siis a.i.v.a.n loistava kisa :)
Hitto sä ajoit lujaa, noin 30 sek nopeammin kieroksella kuin meikäläinen :o ;)
Splat Number1

Splat Number1 13.04.2008

• 0
Ac3Way kirjoitti 13.04.2008 19:16:
IIPPONEN kirjoitti 13.04.2008 19:13: VOITTO lempiradallani ja melkein kilsan erolla Miqqeen :P Elämäni (lähes) paras hetki ikinä!!! Paras kierrosaika kisassa oli 1:06,444 ja vikat 13 kierrosta ei mennyt alle 1.07! Oon leija :D Kaikki meni täydellisesti, niin varikkotaktiikkakin kuin aika-ajot :P Kiitokset muille kuskeille ja etenkin topille joka oli kaverinani parin vikan kierroksen ajan :) Oli siis a.i.v.a.n loistava kisa :)
Hitto sä ajoit lujaa, noin 30 sek nopeammin kieroksella kuin meikäläinen :o ;)
Iipposella on jonkinlainen yliääni rellu :)
Walleyedtopi

Walleyedtopi 13.04.2008

• 0
Hieno kisa Iipposelta! Kohtalaisen tyytyväinen omaan kisaani kun edes pääsin 1.Finaaliin sen verran tiukille meni kurppakin kanssa ajot ja vasta toiseksi viimeisellä kierroksella pääsin ohi eikä rakoa siinäkään ohituksessa jäänyt!:) Kiitos kurpalle loistavasta taistelusta välierässä!
Draghar

Draghar 14.04.2008

• 0
Kisat eivät menneet odotetulla tavalla, aika-ajot menivät kohtuullisesti, neljäs sija kisaan lähtöön. Muutaman kierroksen ajon jälkeen myyris ja Daysavior osuivat toisiinsa ja pyörähtivät, jarrutin huolellisesti ja pääsin ajamaan autojen välistä. Tässä rytäkässä minulta jäi kuitenkin huomaamatta, että myös tero pääsi siitä nopeasti läpi. Tero ajoi vierelläni, hiukan käänsin, näin ja kuulin teron auton, pieni osuma, hämäännyin, pyörähdin, viimeiseksi, siitä sitten ajamaan, maaliin neljäntenä. Teron ja Daysaviorin kanssa ero pysyi kisan ajan melko tasaisena, joskin myös melko suurena. Ensimmäisen sektorin ajoin yleensä hitusen heitä hitaammin, mutta sain eron kurottua radan loppuosalla.
Jupe San

Jupe San 14.04.2008

• 0
Aika ajoihin en lähtenyt yrittämäänkään kovia aikoja kun olin hieman kuumeessa eikä huvittanut ajaa. Jostakin syystä jäin kuitenkin ajamaan vähän pitemmäksi aikaa ja kierroksella 3 pääsin muitten tunaroimisen takia muutaman sijan ylöspäin. Tarkotuksena olikin vaan ajaa jonkin aikaa ja sitten keskeyttää ja siirtyä nukkumaan, Makau siinä onneks sitten keskeytti ja sain 6 sijan, ajoin 18 kierrosta sen jälkeen oli pää jo melko kipeenä..
EvoBobber

EvoBobber 14.04.2008

• 0
Ekat aika-ajot ja välierä meni ihan harjoitteluksi meidän porukalla kun vaan 4 autoa ilmestyi viivalle. Itse finaalissa ampaisin lähdössä kakkoseksi ja Iipposen perään, missä roikuin reilut 10 kierrosta ihan hyvin. Sitten tuli joku ihme taantuma, jäin järjestään jokaisella kierroksella puol välistä eteenpäin parhaasta ajastani noin sekunnin (liekö Team Karhun tarjoamat ilmaisnäytteet tehneet tehtävänsä?). Muutaman kierroksen olin ihan tientukkona Miqqelle, Ac3waylle ja Sisulle, kunnes sitten olivat lähes kaikki mun edellä varikkokäynnin jälkeen. Ihan ok kisa jos ei tuota lopun outoa hidastumista lasketa, neljäs sija.
Ruato

Ruato 14.04.2008

• 0
Tulos oli sitä mitä odottaa saattoi sillä reenimäärällä. Sinänsä rata osoittautui aika mielenkiintoiseksi, ehdottomasti sitä tulen tulevaisuudessa kiertelemään yksinpelissä. Välierän aika-ajoissa molemmilla kierroksilla jo ekassa mutkassa ulos joten aika painui johonkin 1:45 nurkille. Lähtö onnistui taas kerran hyvin ja sain hieman paremman kiihdytyksen kuin rinnalta lähtenyt Markki. Ekaan mutkaan jarrutettaessa tulikin sitten kylkikosketus ja mentiin eka mutka taas leveäksi. Kuitenkin melko hyvin päästiin aikaa jatkamaan. Parin mutkan päässä KurppaK veti mutkan pitkäksi ja pääsin nousemaan viidenneksi. Kierroksen loppuessa Kurppa nousi rinnalle ja vähän ohikin -> kosketus -> tein tuttavuutta pääsuoran ratavallin kanssa. -> Auto osittain särki ja loppukisa köröteltiin maaliin ja toivottiin keskeyttämisiä. :) Finaaliin lähdettiin Kurppan kanssa kahdestaan ilman aika-ajoja. Päätettiin ajaa kaksi kierrosta. Ensimmäisen mutka meni hienosti ja sain paremmat vaiuhdit ylämäkeen. Jarrutus shikaaniin jäi liian myöhäiseksi ja vedin pöpelikköön, jotta en törmännyt Kurppaan. Kahden kierroksen kisassa tuollaista eroa ei oikein saa kiinni (varsinkin kun oli hitaampi kuski) joten finaali oli siinä.
kurppak

kurppak 14.04.2008

• 0
Joo välierissä Topin kanssa pyörähdeltiin kilpaa. Topi siten pyörähti oikei kunnolla ja sain hyvän etumatkan. Topin peli näytti pelatulta. Yritin ajaa varmasti ja Topi sitten vähän kiri, itsevarmuus kostautui. Pyörähdin pari kertaa oikein kunnolla ja ja Topi pääsi ohi. Viimesessä shikaanissa meinasin päästä Topin ohi, mutta ajoin pellolle etten osuisi topi perään, jarrutus liian myöhäinen. Laittakaa tiedot II-sarjan ykkösfinaalista, niin päivitän sivuja. Ja sori Ruodolle, jos kiilasin seinään, ei ollut nääs tarkoitus missään nimessä.
Ac3Way

Ac3Way 14.04.2008 (edit 18.04.2008)

• 0
Välierä II Aika-ajo: 1. Ac3way 1:37.916 2. Kirves 1:38.465 3. Sisu Ardor 1:38.564 4. EvoBobber 1:39.083 Välierä II: 1. EvoBobber 1:37.611 /16:37.282 2. Ac3way 1:37.083 /16:44.042 3. Sisu Ardor 1:38.465 /16:45.232 4. Kirves 1:39.335 /16:58.674 Finaali: 1. Iipponen 1:36.444 /41:26.953 2. Miqqe 1:36.384 /41:47.328 3. Ac3way 1:36.825 /41:52.635 4. EvoBobber 1:37.631 /41:59.448 5. SisuArdor 1:37.406 /42:05.761 6. WalleyedTopi 1:37.454 /42:16.080 7. Kirves 1:38.120 /42:25.545 8. Markki 1:38.878 /xx:xx.xxx
Myyris

Myyris 14.04.2008

• 0
aika-ajo: 1. myyris 1.36.429 2. daysavior 1.37.225 3. splat number1 1.37.248 4. draghar 1.37.464 5. makau 1.38.099 6. tero kortelainen 1.38.827 7. jupe san 1.39.735 finaali: 1. myyris 1.34.949 2. splat number1 1.35.750 3. tero kortelainen 1.35.726 4. draghar 1.36.175 5. daysavior 1.36.373 6. jupe san 1.37.xxx 7. makau 1.40.320
Sisu Ardor

Sisu Ardor 14.04.2008

• 0
Välierät menivät aika kehnosti, mutta 1.finaaliin mentiin. Finaalin aika-ajot meni kohtalaisesti,neljäs sija. Itse kisassa sitten ajelin neljäntenä pitkään. Minä,Ac3way ja Miqqe ajeltiin pitkään peräkanaa, ja sitten,en muista monen kierroksen jälkeen, viimesessä mutkassa meinasin ohittaa pojat sisältä,taisin osua Ac3wayn autoon (tai päinvastoin), ja tämän seurauksena autoni pyörähti. Puhdas kilpailutilanne. Sain kuitenkin noustua viimeseltä sijalta viidenneksi onnistuneen varikkotaktiikan ansiosta.
Ac3Way

Ac3Way 14.04.2008 (edit 14.04.2008)

• 0
Sisu Ardor kirjoitti 14.04.2008 13:43: Välierät menivät aika kehnosti, mutta 1.finaaliin mentiin. Finaalin aika-ajot meni kohtalaisesti,neljäs sija. Itse kisassa sitten ajelin neljäntenä pitkään. Minä,Ac3way ja Miqqe ajeltiin pitkään peräkanaa, ja sitten,en muista monen kierroksen jälkeen, viimesessä mutkassa meinasin ohittaa pojat sisältä,taisin osua Ac3wayn autoon (tai päinvastoin), ja tämän seurauksena autoni pyörähti. Puhdas kilpailutilanne. Sain kuitenkin noustua viimeseltä sijalta viidenneksi onnistuneen varikkotaktiikan ansiosta.
Joo yritin itse ohittaa samalla Miqqeä, kun se ajoi niin hitaasti siinä kohtaa. Meinasin ajaa sen yli. Menin sisälle katsoin peiliin niin sun auto oli hävinnyt nopee vilkaisu sivulle, ei näy vieläkään. Sitten kääntö mutkaan ja ajattelin pääsen maali suoralla ohi Miqqestä. Mentiin melkein rinnakkain viimeiseen mutkaan. Siinä ei vaan tainut enää olla tilaa sulle. Kisatilanne, mutta valitettava lopputulos. E. Ei näitä niin tarkkaan enää muista. Jos jollain on replay ja jaksaa/huvittaa tarkistaa, tuskin siinä kuitenkaan mitään väärä tapahtui. Kun ei protestiakaan ole tehty :)
Daysavior

Daysavior 14.04.2008

• 0
Aika-ajot meni ihan ok kun pääsin lähtemään toisesta ruudusta. Kisassa sitten olikin mukavaa kilvanajoa Myyriksen kanssa kaksi kierrosta, jonka jälkeen kadotin Myyriksen näkyvistä rinnakkain ajettaessa ja luonnollisesti seurauksena pieni kosketus. Siitä piruetin ja kautta löysin vapaan parkkipaikan keskeltä kohuttua shikaania. Siinä ei sitten uskaltanut liikkua mihinkään suuntaan kun autoja viiletti 100+ km/h edestä ja takaa. Ja tottakai Makau, tuo rakas kilpakumppani Laguna Secalta, tuli sen verta kovaa ettei ilmeisesti kerennyt kissaa sanoa kun autot ottivat osumaa. Seurauksena Makaun keskeytys ja minulla hajonnut keula,etujarru ym.. Totesin kuitenkin vauriot sen verran pieniksi, että päätin taistella kisan loppuun asti. Tosin taktiikkaa täyti muuttaa. Armottoman takaa-ajon jälkeen pääsin Jupe Sanin ohi ensimmäisten varikkopysähdysten aikana. Ensimmäisten varikkopysähdysten jälkeen sain Dragharin näköpiiriini ja onnistuin kuromaan reilun 3 sekunnin eron reiluun sekuntiin ennen kuin täytyi tulla toista kertaa sisään. Toisten pysähdysten jälkeen ero olikin jälleen n. 3 sekuntia ja pysyi tasaisesti 3-6 sekunnissa aina viimeisille viidelle kierrokselle, jolloin päätin alkaa kokeilemaan Clion rajoja hieman huonoin seurauksin. Maalissa ero olikin sitten jo reilu 10 sekuntia. Hävisin rikkinäisen keulan takia kierroksella noin puoli sekuntia, joten ehjällä autolla olisi kisat olleet Dragharin kanssa todella tiukat. Mutta näin tällä kertaa. Huolimattomuudesta rokotetaan. Kaiken kaikkiaan jälleen hyvät ja ennen kaikkea tapahtuma rikkaat kisat. Näitä lisää niin ajaa kyllä mielellään kaikki kauden kisat.
markki

markki 15.04.2008 (edit 15.04.2008)

• 0
Kisaviikonloppu alkoi jälleen mukavasti. Harjotuksissa Clion koppi kiisi kovia aikoja, mutta varsinaiseen kisaan mennessä mekaanikkoiden uudelleen virittämät iskarit sitten kostautuivat. Ensimmäisessä aika-ajossa vauhti riitti juuri ja juuri toiseksi viimeiseen lähtö ruutuun. Väli-erissä minun kannalta eniten jännitystä koko kisasta tuli juuri väli-erän ensimmäisillä kieroksilla. Siinä sai väistellä toisia kanssa kilpailijoita tiukan shikaanin jälkeen ja nousin kolmanneksi. Taisin jopa käydä toisenakin, mutta autossa ei vain riittänyt kulkua ja putosin takaisin kolmanneksi. väli-erien edetessä pienet virheet maksoivat ja kävin välillä tallikaverin takana, mutta koko ajan pysyin kuitenkin finaali sijoituksessa. Finaaliissa samat murheet jatkuivat ja aika-ajossa olin jälleen toiseksi viimeinen. muutaman kierroksen olin aivan jonossa kuten muutkin, mutta ajo herpaantui välillä ja käväisin ulkona. Silloin Kirves pääsi ohi ja minä tipuin lopullisesti viimeiseksi. Loput olikin sitten "sunnuntai ajelua". Lopputulos jäi harmittamaan, koska Road Atlanta on yksi lempi-ratojani. Ja nyt tulee vielä kahden viikon tauko SM-sarjaan, kun joudun jättämään seuraavan viikon Suzukan osaklipailun väliin. Itse olen silloin Vaasassa ura-autojen suomen mestaruus kisoissa. Että Mugelossa nähdään
Miqqe

Miqqe 16.04.2008

• 0
Jälleen minimaalisilla valmistautumisilla kisaan. Sen lisäksi tallikaverin tekniikka petti korjauskelvottomaksi jo vapaissa harjoituksissa, ei pisteitä ollut FRC F1 Teamille paljoa odotettavissa. Välierän aika-ajot lähti kuitenkin hyvin käyntiin ja sieltä ensimmäinen lähtöruutu kisaan. Kilvanajo sujui muuten hyvin välierässä, mutta ensimmäisen mutkan ulkokanttari päätti viskata Clion täysin päinvastaiseen suuntaan, kuin olisi tarkoitus olla edetä. Siinä sitten luovutin johtopaikan Iipposelle ja näin ajettiin maaliin. Finaalin aika-ajo sitten menikin aivan penkin alle, sillä jäin edellisen aika-ajon parhaastani sekunnilla! Näin minulle siunaantui viides lähtöruutu illan h-hetkeen. Melkein koko kisa oli hyvää vääntöä jonkun kanssa, eli yksin ei tarvinnut ajella. Ehdinpä alussa käydä kurkkaamassa kuudetta sijoitustakin, mutta loppujenlopuksi löysin itseni palkintopallilta ja käteen lyötiin hopeinen kattila. Tämä ehkä onnistuneen varikkotaktiikan, jolloin kuittasin EvoBobberin ja Ac3wayn spinnauksen ansiota. Niin ja tällä kertaa hopea ei todellakaan ollut häpeä. Iipponen pineli kärjessä niin lujaa, ettei siihen kyytin ollut mahdollisuuksia kuin satunnaisilla kierroksilla! Kaikenkaikkiaan jälleen jännittävät kisat ja hienoa että voitto meni myös sinkkuna ajelleelle tallille :D Suzukassa odotukset korkealla, sen verran mieluisa rata kun on. Tässä hieman tuloksia: 1 Välierä, Aika-ajo: #1. Miqqe 1.37.393 #2. WalleyedTopi 1.38.246 #3. Iipponen 1.38.797 #4. kurppak 1.39.227 #5. markki 1.43.035 #6. ruato 1.45.586 1 Välierä, Kilpailu: #1. Iipponen 1.37.xxx / 16.41.502 #2. Miqqe 1.37.336 / 16.42.262 #3. markki #4. #5. #6. 1 Finaali, Aika-ajo: #1. Iipponen 1.36.874 #2. EvoBobber 1.37.843 #3. Ac3way 1.37.930 #4. SisuArdor 1.38.307 #5. Miqqe 1.38.365 #6. WalleyedTopi 1.38.521 #7. markki 1.40.672 #8. kirves 1.41.721 1 Finaali, Kilpailu: #1. Iipponen 1.36.444 #2.Miqqe #3. #4. #5. #6. #7. #8. *Kun katson replayt, niin saan lisää tuloksia ylös, mutta kierrosaikoja en valitettavasti tuon enempää ole ehtinyt napata :/

Write a post

Sign in to post a post.