- 0
Forum - Finnish Racing League
SM-Sarja, Maple Valley kisakommentit
Kisakommentteja kisasta ja laittakaas ne kakkossarjan tulokset taas tänne.
Itellä kisa kariutui varsinaisesti siihen, kun puhelin rupesi pirisemään.
- 0
Maple Valley:n kisa meni omalta osalta odotettua paremmin. Tai no ihan odotetustikkin. Muutama kierros ennen kisaa sai vakuuttuneeksi että kisasta tulee hyvä.
Aika- ajoissa tuli ajettua perushyvää aikaa, koska viimeisellä ratkaisevalla kierroksella tuli lipsautettua kissahiekalla ja sakkoa tuli juuri niin sopivasti, että tipuin 4-5.
Itse kisassa vääntö oli melko tiukka ja kärki ei paljon karannut omille teilleen ja pysynkin pitkään kolmantena, mutta Evobobber tuli takaa varmasti ja ohitti. Tipuin neljänneksi ja ajelin muutamia kierroksia ja nousin muiden käydessä varikolla, jopa ensimmäiseksi. Kisan keskivälissä piti sitten käydä jo aivan pakosti varikolla kun pelätyssä viimeisessä mutkassa auto jo luisteli niin pelottavasti, että katsoin paremmaksi käydä varikolla. Varikolla alkoikin säpinä kun ajoin aivan liian kovaa varikolle ja auto lipui sen yli. Se siitä ykkös sijasta ja uudestaan varikolle, mutta nyt tuli sitten tankki täyteen ja takas baanalle. Tipuin viidenneksi ja nousin neljänneksi. Sen jälkeen tuli vain ajettua muiden perässä ilman mitään ihmeempää.
Kaikin puolin hyvin mennyt kisa toivottavasti sama jatkuisi seuraavissa kisoissakin
- 0
Ja ne tulokset...
- 0
Kisa oli ... mielenkiintoinen ajelin taustalla kaikessa rauhassa ja odottelin koska myyris ja draghar alkaa ajamaan tosissaan kisaa. Sitten mjyyris putosi pelisä ja piti keskittyä omaan kisaan :D
Meiple vaati veronsa ja lähes kaikki kävivät seinässä. Kolmas sija häämötti jo edessä mutta sitten maalisuoralla meni jarru ja kaasu sekaisin ja tallikaveri pääsi kuittaamaan kolmanneksi. 3. ja 4. sija, hyvä päivä
- 0
II-sarjan finaalin aika-ajot:
#1. Miqqe 01.43.195
#2. Beza 01.44.312
#3. Ac3way 01.45.069
#4. markki 01.45.383
#5. Sisu Ardor 01.45.834
#6. kurppak 01.46.892
#7. EvoBobber 01.58.375
- 0
II-sarjan finaali:
#1. Miqqe 01:42.749 | 43:58.222
#2. EvoBobber 01:43.026 | 44:12.779
#3. Sisu Ardor 01:43.824 | 44:15.429
#4. markki 01:43.363 | 44:26.914
#5. Ac3way 01:43.731 | 44:45.230
#6. Beza 01:43.322 | 44:12.280
#7. kurppak 01:44.100 | DNF
- 0
Kisa meni niin hyvin kuin se vain olisi voinut.
Aika-ajoissa paras kierros ja kisaan lähdettiin paalupaikalta Bezan kanssa.
FRC F1 Team piti sijoituksensa lähdössä ja niin ajelimme vähän aikaa, kunnes tein virheen ja päästin tallikaverin edelleni.
Vähän ajan päästä Beza rupesi putoamaan ja väitteet hänen turhauttavimmasta kisasta Forzan historiassa voivat hyvinkin pitää paikkansa.
Ajelin kärjessä ja pystyin kontrolloimaan vauhtiani muiden mukaan. Näin pysyin erossa kuuluisasta _vikan_mutkan_seinästä._
Kisan puolivälissä homma alkoikin sitten tökkimään ja EvoBobber pääsi edelle. Sijoituksemme vaihtuivat tiuhaan tahtiin, aina kun toinen teki virheen, mutta loppujenlopuksi minä pääsin viivan yli ensimmäisenä. (täysin ehjällä autolla!)
- 0
Hauska rata ajaa, jopa Cliollakin vaikka auto olikin aika "eloisa". Aika-ajo sijoitus yllätti, kun peräti kolmas olin. Taisin silti hävitä Miqqelle pari sekunttia.
Kisan alku oli tiukkaa ja hyvää vääntöä, vauhti ei vaan oikein riittänyt muita vastaan. Radan tuntemus oli hieman heikkoa, kun en ollut 2 kk ajanut Maple Valleytä. Muutaman ekan kierokssen jälkeen vauhtia alkoi löytyä ja nousin viidenneksi. Hieman aloin ottamaan edellä meneviä kiinni ja taaksepäin eroa rupesi syntymään.
Siinä hieman ennen kierrosta 10 olin vetämässä selkeästi omaa nopeinta, mutta viiminen mutka vähän ahnehtien ja kylki edellä betonimuuriin. Sen jälkeen ei vauhti riittänyt, mutta onneksi Beza myös hajotti auton ja lopulta taisin olla viides.
- 0
Lähtöruutu kolmas ja maalissa viimeisenä. Kauden huonoin loppusijoitus, mutta ei voi mitään!
- 0
Aika-ajot ei taaskaan menneet hyvin, viides sija. Itse finaalissa ei tapahtunut mitään ihmeellistä, pitkään olin 5 kunnes tein onnistuneen varikkokäynnin ja lopulta nousin kolmanneksi. Siinä sitten ajelin loppu kisan kolmantena ilman, että kukaan hönki niskaan. Oli oikeastaan vaihteeksi aika tylsä kisa...
- 0
Aika-ajojen 5. sija ei miellyttänyt tällä kertaa, sen toi sekunnin huonompi aika sen hetkisestä omasta parastani. Koko kisa oli hyvin erikoinen runsaiden ulosajojen ja spinnauksien suhteen, joita itsekin kokeilin. Ensimmäiseen mutkaan mentiin rauhallisesti, siistissä letkassa peräkanaa, sijoitukset eivät tainneet kenelläkään vaihtua. Sitten alkoi tapahtua. Kierroksella 3. olin sijalla 3. Tähän mennessä olivat joko spinnanneet ja/tai seinään ajaneet ainakin Bunny, Daysavior, Splat, TeroK, jos muistan oikein. Ja lisää tuli kisan aikana. Tähän mennessä oma ajotyylini oli ollut vähän ylivarovaista ja malttia yritin pitää. Varikollemenon kierrostani en muista, siinä sijoitus tippui. Daysaviorin tullessa jossain vaiheessa takapeiliin alkoi hänen kanssa kovat kisat, jossa Day' meni lopulta edelle yhteisspinnauksenkin jälkeen. Vikaan mutkaan hän sai paremmat linjat ja menikin ohitse välillä heittämällä. Vähäisen harjoittelun vuoksi oma paras kierrosaika oli ollut vaatimaton, mutta 25 kierroksen aikana olikin hyvää aikaa tehdä uusia parhaita kierroksia, joissa onnistuin ihan ok. Myyriksen epäonnisen linjoiltaputoamisen vuoksi ja loppukisakaaoksen jälkeen sijoitus 3.
- 0
Ihan kiva kisa. Northg7:n kanssa oli pitkään tiukkaa kamppailua. Lopputulos oli yllättävän hyvä, kun ottaa huomioon sen että ennen kisaa olin koskenut clioon viimeksi kolme viikkoa aikaisemmin.