- 0
Forum - Finnish Racing League
Kausi 2 S
Forza Motorsport 2
Epävirallisen SM-sarjan kauden 2. säännöt ja käytänteet
2008
1. Yleistä
1.1 Sarja on avoin kaikille Suomen Forza 2 Motosport (Xbox 360) pelaajille. Pelaajien ei tarvitse olla Suomalaisia mutta Suomen kielen taidot vaaditaan, koska kommunikaatio sarjassa tapahtuu Suomeksi. Sen lisäksi pelaajien pitää asua Suomessa, jotta verkkoviiveet ja -ongelmat pysyvät minimissään.
1.2 Osallistuminen sarjaan on ilmaista mutta luonnollisesti osallistujilla pitää olla Xbox LIVE kulta-jäsenyys, jonka kuluista he huolehtivat itse. Mitään varsinaisia palkintoja sarjasta ei jaeta mutta maine ja kunnia säilyvät tietenkin ikuisesti. :) Mahdollista on myös, että joku lahjoittaa sarjalle esim. erikoismaalattuja autoja tai muita palkintoja, joita voidaan sitten jakaa parhaiten menestyneille.
1.3 Osallistujat on jaettu 1
- 0
Mun puolesta saat tehä ihan minkälaisia muutoksia haluat, kunhan erittelet uudet tehot jne... kun kerran auton saa vaihtaakkin.
- 0
Juu eihän siinä ole järkeä, että ei saisi vaihtaa tehoja eka kisan jälkeen jos saisi kuitenkin vaihtaa autoa. Minun puolestani se on ainakin ok
- 0
cervelinho11 kirjoitti 07.07.2008 16:28: Juu eihän siinä ole järkeä, että ei saisi vaihtaa tehoja eka kisan jälkeen jos saisi kuitenkin vaihtaa autoa. Minun puolestani se on ainakin okNiin se tarkoitus oli. Jos meinaa vaihtaa niin pitää vaihtaa autoa ei tehoja.
- 0
Mielestäni asia on sillälailla, että jos auto on selkeästi muita huonompi, sille voidaan antaa hieman lisää viritysvaraa, esim. 10 PI-indeksissä. Kuitenkaan hyvin pärjäävät eivät autoaan saisi muuttaa millään tavalla. Jos huonommille autoille annetaan lisää viritys varaa, poistuu auton vaihtamisen tarvekkin.
Hyötyjä: Kisoista saadaan jännittävempiä. Ensi kaudelle saatetaan saada kirjavampi autokanta, kun ihmiset uskaltavat ottaa hiukan erikoisempiakin autoja, jotka eivät silti välttämättä ole yhtä hyviä kuin muut autot.
Perusteluja: Ei sille vain voi mitään, että kaikki 750 indeksiin viritetyt autot eivät ole yhtä hyviä.
- 0
Mites se todetaan että auto ei ole yhtä nopea kuin muut, ettei ole ongelma penkin ja ratin välissä? Ajaako management niillä testejä?
- 0
Minä voin vaikka uhrautua ajamaan testejä, toki muutkin management porukan kuljettajat voivat toimia testaajina. Useampi on aina parempi kuin yksi.
Ainoa ongelma on se, että kuinka paljon lisäviritysvaraa pitäisi antaa..
- 0
kirves kirjoitti 07.07.2008 18:18: Niin tuossa nyt tuli testailtua tuota autoa noilla uusilla säädöillä ja omaan makuun sain sen paremmaksi. Tässähän siis ei ollut kyse lisävirittämisestä, vaan PI pysyi samana 750. Muutin vain auton tehoja alas ja muuta pientä kikkailua testimielessä. Sitä minäkin ihmettelin, että mitä me ollaan mietitty jos sääntöjä oltiin ajateltu sellaisiksi, jotta autoa voisi ekan kisan jälkeen halutessaan vaihtaa mutta taas jo olemassa olevaa autoa ei saisi muokata tehojen osalta? Koska eihän siinä järkeä ole :D No joo, katsotaan sanoi lääkäri.Ei niitä auton osia ainakaan silloin ole hyvä alkaa muuttamaan jos autolla pärjää hyvin. Selkeästi muita huonommassa autossa ymmärrettävämpää.
- 0
Tossa kokeilin, niin ei se kymmenen PI:tä tuntunut oikein missään. Toki autoni viritysvara on muuten kuin tehojen puolella melko kortilla. Kahdeksan PI:n jälkeen homma pompahtaa jo yli viidenkymmenen PI:n. Laitan auton Dragharille testattavaksi.
- 0
Olen myöskin ymmärtänyt, että autoa saa vaihtaa 1. kisan jälkeen, mikäli meno ei luonnistunut. Tämä vapaus koskisi kaikkia. Liian vaikea homma management-ryhmälle mielestäni päättää nyt, kuka ansaitsee mutoksen, siispä silloin vain karkealta arviolta suoraan VilleK00:n talli saisi vaihtaa nyt autoa, jos haluaisi (Mikäli VilleK00:lla tallikavereita, luonnollisesti heidänkin tulee vaihtaa samaan ja saman tehoiseen). Kun saa vaihtaa autoa, niin silloin saa myös ilmoittaa uudet sääntöjen puitteissa olevat tehotkin, vaikka automalli pysyisi samana.
Tuo kaikki ajatus mielestäni pitäisi heittää romukoppaan, mikäli 1. kisan jälkeen vain (karkealta arviolta) huonoiten menestyneelle tallille annettaisiin 'esim'. 10 PI:n lisäviritysmahdollisuus tasapuolisempaan ajoon suhteessa muihin talleihin. Se olisikin nyt kinkkisempi asia sanoa tämän heti 1. kisan jälkeen, mikä talli saisi lisäviritysmahdollisuuden, koska voi olla hyvinkin todennäköistä, että 1. kisassa ko. "huonommin" menestynyt talli on selvästi parempi muilla radoilla. Tällöin siis vaan raa'asti katsomaan, menestyikö VilleK00:n muut mahdolliset kaverit huonosti - vai ketkä.
Mielestäni oli "rohkea" päätös tällainen hiljainen sopimus auton vaihtamisesta/muutoksesta, mutta kerta sellainen on päätetty, siinä pysytään. Mikäli asiasta tulee liikaa häsläystä tai erimielisyyksiä, management-ryhmä äänestää.
Jos jotain mielipidettä/ehdotusta pitää sanoa, viittaisin ensimmäiseen kappaleeseeni.
- 0
En kyllä ymmärrä mikä siinä oli pointtina että autoa saa vaihtaa, mutta olemassa olevaa ei voi muokata... Onko sitäpaitsi kaikki edes ilmoittaneet autojensa tehoa?
- 0
EvoBobber kirjoitti 08.07.2008 10:04: En kyllä ymmärrä mikä siinä oli pointtina että autoa saa vaihtaa, mutta olemassa olevaa ei voi muokata... Onko sitäpaitsi kaikki edes ilmoittaneet autojensa tehoa?Mä ajattelin sitä ainakin niin niin että porukka panostaisi siihen auton valintaan enemmän. Helppohan tuo on korjata, sallitaan myös tehon muuttaminen ? Pikaisesti katsoin niin 18 oli ilmoittanut tiedot.
- 0
mielenkiintoista, vaikka piti ilmoittaa ennen kauden alkua. Pisteet pois niiltä ketkä ei ole ilmoittanut? ;)
- 0
Siinähän on sitten aihe viralliselle protestille jos joku näkee aiheelliseksi... ;)
- 0
Niin ja jos katsotaan kuinka moni ilmoitti auton tiedot sovittuun ajankohtaan mennessä ( 3.7.2oo8 ) niin voi voi.
Mutta siitä kannattaa itkeä vasta kauden lopulla. Mä varaan:
"__Olisin mäkin pärjänny jos olisin ensin katsonut miutä muut valitsee__" vs "__Ei osaa, ei pärjää__"
Multa ei sitten kyllä ole tästä aiheesta sen enempää :D
- 0
TehBigBunny kirjoitti 08.07.2008 12:12: Niin ja jos katsotaan kuinka moni ilmoitti auton tiedot sovittuun ajankohtaan mennessä ( 3.7.2oo8 ) niin voi voi. Mutta siitä kannattaa itkeä vasta kauden lopulla. Mä varaan: "__Olisin mäkin pärjänny jos olisin ensin katsonut miutä muut valitsee__" vs "__Ei osaa, ei pärjää__" Multa ei sitten kyllä ole tästä aiheesta sen enempää :DNoinhan se on. Itse ilmoitan tehot heti kun saan boxini takaisin :D Tarkoitushan oli saada mahdollisimman värikäs sarja ? Ja ei kannata yhden kilpailun jälkeen alkaa vaatiin lisää tehoa...
- 0
Juu kyllähän näillä autoilla eroja varmasti näkyy riippuen radasta. Ittelle on ihan sama miten tässä pärjää, kunhan hauskaa on!!!
- 0
Ilmottelen tarkat tiedot, sitten kun eksyn kotiin. Toivottavasti saan vielä pisteitä, ilmoitin alustavasti jotain tietoja ajoissa muistaakseni. Ihan tarkkoja ei pystynyt antamaan, kun ei muisti pelaa.
kW ~230
Kaikki forza siivet
- 0
Ei kaikkien autojen tietenkään kuulu edes olla samanlaisia tai samantasoisia. Mutta jos joukossa on sellaisia talleja, joiden autot eivät kerta kaikkiaan ole kilpailukykyisiä, voi mielenkiinto lopahtaa kesken kauden kun aina joutuu yksin ajamaan. Voihan kaikki tietysti vaihtaa nyt ensimmäisen kisan jälkeen autonsa Maseratiin, Mazdaan tai Bemariin, mutta onko se nyt sitten hauskaa?
- 0
Pitäisikö pohtia sitä että porukka jaetaan finaali-lobbyihin tasaisemmin.
Esimerkkinä ensimmäisessä kisassa olisi ollut 7, 6, 6 lobbyt.