Ruato
18.03.2008
Moro,
Huomasin tänään kun ajelin telemertiat päällä, että MS ratin kaasupohjin toimii aika mielenkiintoisesti. Kun painan sitä about 1/3 matkan niin kaasu on telemetrian mukaan jo täysillä. Olenkin ihmetellyt, että miksi mulla jopa Clio on niin kiikkerä kiihdytyksissä ja muut vetää suorilla eroa kun yritän tasapainoitella kaasun kanssa.. :)
Anyway, voiko tuota rattia kalibroida jotenkin vai pitääkö soitella microsoftin tukeen ja yrittää saada se vaihdettua. Vai onko asiat niin huonosti, että noin tuon ratin pitääkin toimia ja pitää vain tottua siihen?
Niin, deadzonet on nollissa.
Ac3Way
18.03.2008
Voisin mennä kohta kokeilemaan Geisha Cliota ja testata poljin asian.
Kyllä semmoinen olo ollut aina ettei tarvitse pohjaan asti painaa kaasu poljinta, mutta enpä tiedä onko se noin pieni alue? Toisaalta välillä ajaessa tuntuu kuin ei edes painasi poljinta kun tehokaalla autolla ajelee puolikaasulla.
Kaukana ollaan G25 kaasunkäytöstä :(
Ac3Way
18.03.2008
Menee kaasu pohjaan kun painaa noin puolet kaasupolkimesta, ehkä hieman yli puolenvälin. Tällä hetkellä on pelin vakiosäädöt ratissa, joten deadzonet taitaa olla siinä 10% luokkaa.
TehBigBunny
18.03.2008
Asiat on niin huonosti, Cliossa se tuntuu jotenkin erityisen tarkalta.
Ruato
18.03.2008 (edit 18.03.2008)
Tack tiedosta!
Pitää ottaa yhteyttä MS:n tukeen huomenna ja kysellä asiasta. Yrittää järjestää ratin vaihtoa tms. Noh, ainakin kun tietää tuon niin voi säätää ajoaan. Ihmettelin tosiaan kun painoin kaasua mielestäni tosi varovaisesti niin silti renkaat suditteli alla..
Draghar
18.03.2008 (edit 18.03.2008)
Hyvällä tuurilla saat kokonaan uuden ratin :)
TehBigBunny
19.03.2008
Mulla hajåsi oikea vaihdeläppä. Onneksi on takuuta vielä jäljellä 1½ kk.
Kolmas vaihto :|
TehBigBunny
20.03.2008
TehBigBunny kirjoitti 19.03.2008 20:59:
Mulla hajåsi oikea vaihdeläppä. Onneksi on takuuta vielä jäljellä 1½ kk.
Kolmas vaihto :|
Ja samantien uusi mukaan werkkokaupasta. Sain vielä oikein forza 2 demon siinä mukana :D
Draghar
20.03.2008
Onkohan se oikea vaihdeläppä joku tyyppivika, mulla meni nimittäin samasta syystä ratti vaihtoon.
Ruato
20.03.2008
Draghar kirjoitti 20.03.2008 18:18:
Onkohan se oikea vaihdeläppä joku tyyppivika, mulla meni nimittäin samasta syystä ratti vaihtoon.
Antoiko se mitään merkkejä ennen hajoamistaan? Naksumista tms?
Blaazi
20.03.2008
Ei kellään oo sattunut jäämään ylimääräistä pöytäänkiinnitystelinettä noista hajonneista rateista? Tarvetta olis...
TehBigBunny
20.03.2008
Vaihtaja rupesi naksumaan sitten jousi hajosi.
Draghar
20.03.2008
Alko mullakin ensin naksumaan ja sitten vasta hajosi.. "hajoamisen jälkeenkin toimi aina noin 2/3 osaa vaihtokerroista mutta ikävä on ajaa jos aina vaihde vaihdu :)
Bunny muuten, en mielestäni nähnyt ratissa vaihdeläpässä jousta, vaan sisällä oli ainoastaan mikrokytkin johon vaihdeläpän muovisen ulokkeen pitäisi osua.. Katsoin tosin ratin sisään aika pikaiseen enkä sen tarkemmin tutkinut, joten en ole varma.
TehBigBunny
21.03.2008
Draghar kirjoitti 20.03.2008 23:33:
Alko mullakin ensin naksumaan ja sitten vasta hajosi.. "hajoamisen jälkeenkin toimi aina noin 2/3 osaa vaihtokerroista mutta ikävä on ajaa jos aina vaihde vaihdu :)
Bunny muuten, en mielestäni nähnyt ratissa vaihdeläpässä jousta, vaan sisällä oli ainoastaan mikrokytkin johon vaihdeläpän muovisen ulokkeen pitäisi osua.. Katsoin tosin ratin sisään aika pikaiseen enkä sen tarkemmin tutkinut, joten en ole varma.
Korjataan sitten että "Tuntui kuin jousi olisi hajonnut" :)