Forum - General Discussion

FM5 Endurancea?

odetzy

odetzy 05.08.2014 (edit )

  • 2
Moro, olen uusi näille foorumeille enkä tiedä kuinka moni omistaa vielä Xbonen ja FM5:sen mutta itseäni kiinnostaisi saisiko täältä kasaan porukkaa endurance-kisoihin? Jos kisat olisivat n. 1-2h pituisia ja autoina toimisi esim. GT-luokan autot jolloin kisailu voisi olla kohtuu tasaista. Olisi kiinnostavaa jos kisassa se nopein kierros ei ratkaise vaan mukana on juuri varikkostrategiaa yms.
HLR Juggernaut

HLR Juggernaut 07.08.2014 (edit )

  • 0
Tunti, vähän ylikin vois olla ihan kiva kisapituus, ja taitaa nou vakio renkaatkin kulua sen verran että varikolle siinä jo joutus menemään. En oo tehny vielä mitään empiiristä testiä, mutta siinä käsityksessä olen, että dragit mitä SM-sarjassa on käytetty kuluu liian nopeesti, ja täten kisoissa menis liian pitkään varikolla istumiseen. GT- luokan vehkeet on vaan vähän turhan nopeita ainakin joittenkin (useimpien?) makuun, ja pakka hajoaa niin nopeesti että johtoautot ohittas hitaimmat useemmalla kierroksella pidemmissä kisoissa. Mutta kun tässä vähän tutkitaan, ni luulen että C-B-A luokista löytyy mukavan tasasta kilpakalustoa, pitää vaan virittelyyn tehdä erinäisiä sääntöjä, kuten SM-sarjassa on tehty. Tai sitten tehä yhen mallin kisoja. Kovin monella ei Xbonea taida ainakaan vielä olla, joten ainakin jonnin aikaa joutunee tätä suunitelmaa odottamaan.
Driver181

Driver181 07.08.2014 (edit 07.08.2014)

  • 0
Joo hyvä idea kyllä. Ite lähtisin satasella mukaan jos ajettas jotain 1-3h sprinttikisoja, nimenomaa GT vehkeillä. Omasta mielestä menee se meininki vähä tosta enduransista jos jollai vakioautoilla lähetää useemmaks tunniks kiertää. Toki onhan noita endurance saloonia ja vaik mitä suomalaisilla mootoriradoilla kansallisena luokkana, mut jotenki houkuttelis nuo GT autot. Täs on vaa pieni ropleema. 400e tjsp. E : Sen verran vielä tohon GT Autojen pakan hajoamiseen, että sehän se idea on enduransissa. Endussa et kyllä millää väännä kaverin takaloosterissa kolmea tuntia. Renkaita pitää säästää näin hyvänä esimerkkinä. Toinen mikä ois viel mielenkiintosempaa ois tää multiclassi. Otetaa protoautot vielä mukaa.
HLR Juggernaut

HLR Juggernaut 07.08.2014 (edit )

  • 0
No niin noh, Perinteiset FRC säännöt (assistit pois, ja normiohjaus on ainoo "sallittu" helpotus) koitin mää vakiolla GT luokan vetellä ajaa... kyllähän se ajettava oli,.. kun vauhti oli 130kmh+ jos oli vähemmän ni nättejä piruetteja teki. Kokeilimpa GT luokan 458 Italiaa... Sama vika, Kokeilimpa myös GT luokan bemmiä... "mikä suora" Kyseiset kokeiilut tehtiin nurnburg GP radalla, minkä väittäisin osaavani melko hyvin, Koko radalta löyty huimat 2 mutkaa missä ei tarvinnu miettii että kuinkakohan monta piruettiä tässä tehään. Väittäisin että ollaan aika lailla saman tason kuskeja, Toisaalta en oo koskaan tavannu suo noissa isommissa luokissa joten saatat olla siellä mua parempi. Tokihan kun kokemusta pelistä kertyy niin helpommakshan se tulee. mutta juuri nyt en näe sitä kovin validina vaihtoehtone... jos kisarenkaat sulaa porukalta 15 kiekan välein ni ennemmin sijottaisin kuskeja kevyesti kutiteltuihin pörräreihin ja lampruskiineihin.
odetzy

odetzy 24.08.2014 (edit )

  • 0
Mukavaa että porukka vaikuttaisi kiinnostuneilta, toki tätä ideaa kannattaa vähän kypsytellä ja katsoa sitten kun isommalla porukalla on xbone. Itse en kyllä jaksaisi millään katutuhnuilla porata 5min pidempiä kisoja niin edes jos olisi vähän piristettyjä superautoja että jos ei ihan täysverisiin kilpureihin siirrytä. Mutta itse olen all-in jos tästä jotain hauskaa keksitään!
HLR Juggernaut

HLR Juggernaut 24.08.2014 (edit )

  • 0
Eiköhän tuolla saada kyllä kisoja noillla vähän kovemmillakin kieseillä, jos ei mitään SM tason touhua ehkä, mutta jotain lyhempiä parin kolmen kisn cuppeja jollain S luokan vehkeillä sitte kuhan porukalla rupee olemaan noita koneita. SM kahinoissa en muista koskan nähneeni matalaa S luokan autoa kovempaa vehettä. Jonka voi melko suoraan kääntää FM5 kielelle, eli keskitason A kovempaa kiesiä, Toisaalta sieltähän alkaa pikkuhiljaa löytyä jo ainkin ferrareita, joten eiköhän noilla kisaa jossain välissä saada. Matalammat luokat vaan yleensä antaa vähän parempaa kisaa, kun ero ajotaidossa ei tarkota puolen kiekan eroa kierroksen aikana hitaimman ja nopeimman välillä, kun porukka ajaa kisaa niin että pakka on edelleen kasassa parin kierroksen jälkeen, kisa on parhaimmillaan.
HLR Juggernaut

HLR Juggernaut 24.08.2014 (edit 24.08.2014)

  • 0
Tupla postaus
odetzy

odetzy 25.08.2014 (edit )

  • 0
Jep, itse tuossa kokeilin heittää muutamia stinttejä täysissä A vireissä olevalla TVR Sagariksella, vaikka yleensä ajan osa assisteista päällä niin parin kierroksen säätöjen ronklailujen jälkeen pysyi auto ihan hyvin hanskassa ilman assistejakin. Uskoisin että tuo homma ei päädy ihan pelkkään spinnailuun.
HLR Juggernaut

HLR Juggernaut 25.08.2014 (edit )

  • 0
Sagarista en olekkaan kokeillu vielä (ei pelissä talous oo sallinu kaikkia autoja vielä) Mutta nille jotka kauhistelee ideaa TVR Sagaris, joka nelosessa ei ole niitä helpoimpia autoja, on kuulemani mukaan melko hyvä tossa vitosessa.
odetzy

odetzy 25.08.2014 (edit )

  • 0
Joo oli tosiaan ihan jees auto ajaa kuhan ei laittanut 1. tai 2. vaihteella kaasua pohjaan. Tosiaan oli takasiipi kiinni ja aika rajusti downforcea lisätty niin pysyi lapasessa kovassa kyydissä. Tosiaan FM5 A-luokka voisi olla ihan hyvä jos tämä idea saa tuulta alleen tästä. Itseä ainakin houkuttelee ajella vähn pitempiä vetoja tasokkaassa porukassa, ja koska ajotaidot eivät ole ihan A-tasoa niin pitäisi varmaan ruveta harjoittelemaan. :D
HLR Juggernaut

HLR Juggernaut 25.08.2014 (edit 25.08.2014)

  • 0
Juu mutta yleisesti sitä siipeä ei ole. Pito haetaan alustaa säätämällä ja tarkalla ajamisella. Siipien puuttuminen sen takia, että pikku kolhu mikä hädin tuskin hajottaa siiven ei tuhoa ajettavuutta. Siiven hajoaminen kun tarkottaa 1 Madaltunutta huippunopeutta, 2. Ajettavuuden heikkenemistä. Tossa oon muutamia mahdollisia SM-autoja kattonu. Kovin kolmikko muodostuu autoista Audi R8 Coupe 5.2 -10 Mercedes SLS AMG Lexus LFA Pikkusen viriteltynä, ja tuskin mihinkään tasaluokkaan osuvana. Jos noita haluut testailla ni ajattele niin, että ei siipiä, ja race rollcage on "pakko olla" osissa. Renkaat tuskin tulee olemaan mallia Race, Joskin rengas kysymys saattaa muuttua. Siipitilannekkin saattaa muuttu kuhan noita pääsen enemmän testailemaan.
odetzy

odetzy 25.08.2014 (edit )

  • 0
Pitääpä kokeilla, Rollcage on kiinni ja rengas on softi mutta ei race, mielummin kokeilen jollain vähän erikoisemmalla autolla että ei ihan suoraan sillä "parhaalla" autolla. Lähden vähän testailemaan ja voin postata kierrosaikoja mitä omilla taidoillani saan aikaan :D
HLR Juggernaut

HLR Juggernaut 25.08.2014 (edit )

  • 0
Mutta toi on tosiaan sitte ku porukka on saanu harjotusta ihte pelissä, joten veikkaan et FM5 puolella ei aloteta ennen talvea, ellei toi launchi tuo vähän isompaa määrää uusia kasvoja kehiin. Ja sillonkaan tuskin alotetaan mistään kovin korkeesta luokasta. lähetään vähän hitaammin ja sitte ku porukka alkaa löytää ittesä ja osaa olla tötöilemättä toisinaan heitetään kovempia autoja kehiin. Veikkaampa että alotetaan jollain kohtuu kesyllä autolla... BRZ / GT86 parilla, se ainkin on tasanen ja pysytään maltillisesti jossain C-B luokassa
odetzy

odetzy 25.08.2014 (edit 26.08.2014)

  • 0
Jep olen tosiaan mielellään mukana jos vaan jotain kivaa raasinkia saadaan aikaan. E: Kävin testaileen BRZ:lla (täysin identtinen GT86 nähden) niin voisi olla todella hyvä kilpailuaihio B luokassa, mukavasti tehoa ja iisi pitää lapasessa.

Write a post

Sign in to post a post.