- 16
Forum - General Discussion
Viesti Turn 10:lle Ahvenistosta!
Viime viikonlopun innoittamana kun olin taas kerran Apparalla katsomassa kisoja tuli mieleeni että tämä rata on pakko saada pelattavaan muotoon ja mielellään johonkin tulevista Forza peleistä.
Idea olisi siis että yhdessä miettisimme sellaisen viestin joka varmasti herrättäisi mutka porukan kiinnostuksen. Se vaatisi esimerkiksi henkilön joka pystyisi kirjoittamaan viestin (kun siitä on saatu tarpeeksi pureva) sujuvalla englannin kielellä. Loistavia videoita joissa näkyisi apparan vaativuus skä uskomaton rataprofiili. Sekä kuvia alueesta kokonaisuudessaan.
Lisäisimme viestiin kaikkien halukkaiden GT:n, kuvat, videot, historiaa ja kaiken muun mahdollisen materiaalin vakuuttaksemme kyseisen puljun äijät siitä että ME TARVITAAN AHVENISTO TÄHÄN PELIIN!!!
Kaikki ideat ja ehdotukset otetaan vastaan ja toivon että porukka lähtisi isolla vaihteella mukaan että tämä saataisiin menemään läpi. Ajatelkaa nyt Forza 4 ensinmäinen SM kisa olisi Ahvenisto.
- 2
http://www.youtube.com/watch?v=kd57q02_2cU&feature=related
Tossa on esimerkiksi loistava video jossa huomaa myös sen että radalla voi ajella pikkasen nopeammillakin vehkeillä.
- 2
Idea ihan loistava mutta kun ajattelee kustannuksia mitä tommosen radan jäljentämiseen menee ja kuinka pieni kuluttaja joukko on edes ikinä kuullut kyseisestä radasta niin en usko että maksaa vaivaa ede yrittää.
Siinä vaiheessa kun käyttäjät itse pääsee tekemään ratoja ja jakamaan niitä niin tulee aika nopeastikin mutta laatu/mallinnus ei ole kauhean hyvällä tasolla
- 1
Tosi kivahan se olis mutta sitä päivää ei ihan heti tule että Ahvenisto nähdään Forzan tasoisessa pelissä. Saati muut suomalaiset moottoriradat.
- 3
jasamy wrote: Idea ihan loistava mutta kun ajattelee kustannuksia mitä tommosen radan jäljentämiseen menee ja kuinka pieni kuluttaja joukko on edes ikinä kuullut kyseisestä radasta niin en usko että maksaa vaivaa ede yrittää. Siinä vaiheessa kun käyttäjät itse pääsee tekemään ratoja ja jakamaan niitä niin tulee aika nopeastikin mutta laatu/mallinnus ei ole kauhean hyvällä tasollaSehän siinä ei ole, että suuri kuluttaja joukko ei olisi kuullut radasta. Jos T10 porukat innostuu idesta, että jaksaisi edes tutustua aiheeseen niin siitähän saataisiin rata tietoisuuteen muuallekkin kuin pohjoismaihin. täytyy kuitenkin muistaa, että porukka tulee tarkoituksella ajamaan Ahvenistoa myös ulkomailta. Eiköhän FM-pelisarjasta löydy sellaisiakin IRL ratoja, joista esim. suuri osa eurooppalaisista pelaajista ei ole koskaan kuullutkaan. Tosi kaukaa haettuahan on olettaa, että kaverit innostuisivat lentämään kylmään pohjolaan ja laittavan radan peliin mukaan, mutta pienellä vaivalla kun ton stoorin kasaa, niin ei siinä mitään häviäkkään! Kannatan! .R
- 2
Siis ratahan on euroopassa erittäinkin tunnettu. Saksasta asti tullaan kilpailemaan tuonne ja vielä 80 luvulla siellä on ajettu euroopan suurinta vakioauto sarjaa. Ja tämän tekeminenhän ei mitään maksa. Mielummin uhrataan hieman aivokapasiteettia ja muutama tunti aikaa jos se vaikka menisi läpi kun valitetaan että miksi sitä ei ole. Ja tehdään siitä niin hyvä ja vakuuttava että poijjaat ei voi olla kiinnostumatta. Esimerkiksi yhdistys joka Ahvenistoa pyörittää ei varmaankaan paljoa rahaa vaatisi lisenssistä.
- 3
gps:än mukaan on varikon mäeltä tarun mutkaan melkein 40m pudotusta. Onhan toi siltä kannalta erikoinen rata
- 1
Olet asian ytimessä! Pari vuotta sitten Ferrari nordic challengen kuskeista 3 jätti kisan ajamatta koska pitivät rataa liian pelottavana. Toista tällaista rataa ei maailmassa ole se on se viesti joka pitäisi saada läpi.
- 1
ja eikö rata ollut myös top gearissa (tosin radan nimeä ei mainittu)
- 1
jasamy wrote: ja eikö rata ollut myös top gearissa (tosin radan nimeä ei mainittu)Senkin jakson linkki varmasti auttaisi asiaa.
- 1
jasamy wrote: ja eikö rata ollut myös top gearissa (tosin radan nimeä ei mainittu)oli topgearissa... oli muistaakseni viel se suomijakso jossa häkä mikkonen ajoi mersulla linkussa rataa ympäri :)
- 5
Lisäargumentteina toki voisi olla myös hyvä pienisuuren Suomen menestys autourheilun maailmassa, esim. niin mm-rallissa kuin formuloissa.
- 5
Hyvä jätkät! Positiivinen asenne ja sillee. Kokeilematta se ei selviä.
Kaikki mukaan nii todennäkösyys ainaki kasvaa. Nyt niitä linkkejä videoista, kuvista ja historiikista tänne ja sassii.
Ja vielä se hyvän englannin kielen taitaja tarvittais että sais asian aluille!
- 3
"Skandinavia Track pack" :)
"Oisko tästä apua?":http://www.rfactorcentral.com/detail.cfm?ID=Ahvenisto
- 2
Kyllä mä oon mukana jos tämmöstä viestiä ruvetaan porukalla väsäämään, itellä ei tosta radasta oo mitään omakohtasia kokemuksia tai kuvia tai muuta mut ainakin enklanninkiälen käännöksissä pystyisin varmasti auttelemaan. Eikä se yritys mitään maksa muuten ku vaivannäköö ja oishan se aika mahtavaa jos se vielä poikiskin jotain.
// Vaikkei rataa saataiskaan ni ainahan siihen viestiin voi hiukan tätä foorumia ja SM-sarjaa mainostaa, tiä vaikka saatais TeeKympiltä jotain autosponssii palkintoautoks tai jotain :)
- 2
http://www.youtube.com/watch?v=2bmqdnx5R1U
Tossa on se Top Tip Gearin Suomi-osuus.
- 2
SEHÄ O NIINKU MAPLE VALLEY
- 0
jasamy wrote: ...kuinka pieni kuluttajajoukko on edes ikinä kuullut kyseisestä radasta niin en usko että maksaa vaivaa ede yrittää.Kuinka moni oli kuullu ennen Forza ykköstä Maple Valleystä, HÄ??? :D
- 1
No ei varmasti moni muukaan, tosin että kyseessähän on nyt oikea rata josta puhutaan. Itse ainakin olen sillä kannalla jotta kurvailen virtuualisestikkin aidoilla radoilla mieluummin kuin jonkun keksin itse tuli hyvä.