Forum - Car Painting

helpotusta..

Hookkis

Hookkis 07.03.2008

  • 0
Mites, kun olen huomannut sellaisen jutun että kun maalaan autoja niin kummankin puolen joutuu maalaamaan erikseen.. eikö ole mitään peilausta? Ja sitten semmoinen että saako noita logoja jostain netistä ladattua? Olen itse tehnyt omaan gulf projektiin gulf logoja niin saako niitä tallennettua johonkin kansioon uudelleen käytettäviksi? -Henkka-
EvoBobber

EvoBobber 07.03.2008

  • 0
hookkis112 kirjoitti 07.03.2008 08:37: Mites, kun olen huomannut sellaisen jutun että kun maalaan autoja niin kummankin puolen joutuu maalaamaan erikseen.. eikö ole mitään peilausta? Ja sitten semmoinen että saako noita logoja jostain netistä ladattua? Olen itse tehnyt omaan gulf projektiin gulf logoja niin saako niitä tallennettua johonkin kansioon uudelleen käytettäviksi? -Henkka-
Toisen puolen saa peilattua kyllä, teet vaan toisen puolen valmiiksi ja menet tyhjälle kyljelle, siellä pitäisi olla vaihtoehto "insert all from right/left side" Logoautoja löytyy auction housesta, yleensä kannattaa etsiä nissan s14, yleensä ovat ihan alapäässä listaa noin 200k buyoutilla. logoja saa tallennettua valitsemalla kaikki logoon liittyvät layerit paint shopissa ja valitsemalla "save vinyl group". Sen jälkeen logo löytyy "insert vinyl group" alta muissa autoissa.
Hookkis

Hookkis 07.03.2008

  • 0
Kiitos paljon sinulle! Nyt tulee oma porsche helpommin valmiiksi!
Ac3Way

Ac3Way 07.03.2008

  • 0
Pystyyko omistamaan kaksi samaa autoa? Ajattelin myydä yhden maalauksen, mutta en halua luopua autosta.
Myyris

Myyris 07.03.2008

  • 0
pystyy senkun ostaa toisen ja maalaa samanlaiseksi vaikka :D
EvoBobber

EvoBobber 07.03.2008

  • 0
Pystyy ja maalauksen saa siirrettyä suoraan sellaisenaan toisiin samanlaisiin autoihin, kunhan pitää yhden valmiiksi maalatun tallissa tai tallentaa maalit koneelle
Ac3Way

Ac3Way 07.03.2008

  • 0
Tosta peilaamisesta vielä. Tota konstia kun käyttää niin sehän pistää tekstit ja numrot väärinpäin toiselle puolelle. Mutta jos käyttääkin layer groupia ja kopio toiselle puolelle, niin onko sama homma?
EvoBobber

EvoBobber 07.03.2008

  • 0
Ac3Way kirjoitti 07.03.2008 11:27: Tosta peilaamisesta vielä. Tota konstia kun käyttää niin sehän pistää tekstit ja numrot väärinpäin toiselle puolelle. Mutta jos käyttääkin layer groupia ja kopio toiselle puolelle, niin onko sama homma?
Jos käytät niitä valmiita "tarroja" (manufacturer decals) niin ne ei peilaannu, mutta jos oot itse tehny logoja niin ne peilaantuu. Layer groupillakin homma kyllä onnistuu, mutta kuvioiden suunta tietysti kääntyy kun siirrät ne puolelta toisella. (eli jos toisella puolella joku viiva nousee edestä taakse, niin toisella puolella se nousee takaa eteenpäin) Teen yleensä itse monimutkaisissa maalauksissa (esim. findrift- autot), että teen ensin toiselle puolelle pohjakuviot ilman logoja ja numeroita (jotka ei saa peilaantua), sitten peilaan ne toiselle puolelle ja lisään logot ja numerot (niistä kannattaa tehdä layer groupit, esim. tuo findrift logo on yksi layer group).
I Carni I

I Carni I 11.09.2008

  • 0
mut hei saaks niit kuviot korostaa yhen kerral... ku mul tulee vaa et higlight all the layers??
LeetPotta

LeetPotta 11.09.2008

  • 0
Vasen tatti pohjaan ja sitten vain A:lla näppäilet haluamasi kuviot.
EvoBobber

EvoBobber 11.09.2008

  • 0
Tatti pohjassa saat "maalattua" useampia peräkkäisiä layereita vetämällä tattia jompaankumpaan sivuun Jos layereita alkaa olla satoja niin ristikkonapilla pääsee siirtymään 100 layeria kerrallaan suuntaan tai toiseen. Pitämällä tattia pohjassa ja ristikkonappia jompaankumpaan suuntaan painamalla saat "maalattua" 100 layeria kerralla. Vaatii vähän sorminäppäryyttä, mutta helpottaa ja nopeuttaa paljon isojen layer-kasojen selailua.
IL3

IL3 16.10.2008

  • 0
Kyllä pistää hymyilemään nää kommentit :D Itse tuli pähkäiltyä ihan kaikkien samojen mietteiden ja ongelmien kanssa kun ekoja kertoja peliä tutki. Nyt ongelmat on enemmän sellaisia että miten saa estettyä layer shiftin parhaiten ja kuinka saa aikaan parhaimman näköistä candy effectiä tai miten autoon saa neon oranssia layeriä.. Ehkäpä tämäkin kommentti hymyilyttää muutaman kuukauden kuluttua..?
EvoBobber

EvoBobber 17.10.2008

  • 0
Onko muuten layer shiftiin jotain kikkaa? Ei ole mulla tullut vastaan vielä...
Ac3Way

Ac3Way 17.10.2008

  • 0
Mikä ihmeen layer shi(f)t?
Northg7

Northg7 11.12.2008 (edit 11.12.2008)

  • 0
Liittyy jotenkin "siirtoon"? :P

Write a post

Sign in to post a post.