- 1
Forum - Events
Mini Cooper Cup - ideointia
Hei.
Mielessä onpi pyörinyt jo tovin kotimaisen Historic Race-sarjan mukana ajettavan Mini Tonni-sarjan "modernisoitu versio" Forzan puolella.
**Idea lyhykäisyydessään:**
Yksityyppiautot (John Works Mini Cooper '09 - 27000CR)
Viritettyinä luokkaan B500 (virityspalikoista tarkempi listaus alla)
Rehtiä, reilua ja toivottavasti tasaväkistä kisailua
Alustavasti olen testannut viidellä radalla ja niissä ainakin Minin ajettavuus oli luksusta, samoin ohituspaikkoja, tilaa yms. löytyi kivasti (lista myös alla)
**Autojen speksit:**
Engine & Power - Kaikki muut STOCK, paitsi Flywheel: SPORT
Platform & Handling - Kaikki RACE
Drivetrain - Kaikki RACE
Tires & Rims - Tire compound: RACE
Front & Rear tire width: 235/40R17 eli leveimmät mahdolliset
Rim style: WATANABE CYCLONE
Front & Rear rim size: STOCK (eli 17")
Aero & Appearance - Front bumper: RACE (FM4)
Rear wing: RACE (FM4)
Rear bumper: Hamann STREET
Side skirts: Hamann STREET
_Autojen virittäminen ja säätäminen vapaa!_
**Radat (pituus + kierroslkm)**
Silverstone International Circuit (3,62km - 11 laps)
Road Atlanta Full Circuit (4,09km - 10 laps)
Nürburgring GP Circuit Short (3,61km - 11 laps)
Hockenheim National Circuit, sunrise (3,69km - 11 laps)
Mugello Full Circuit (5,25km - 8 laps)
Eli jokaista rataa kierrettäisiin ~40km, ei renkaanvaihtoja eikä välitankkauksia.(toki saa käydä jos siltä tuntuu, mutta ei edellytetä).
INNOSTUSTA? KIINNOSTUSTA? KEHITYSIDEOITA?
- 0
Ekana, tuleeko se noilla osilla siihen tasan B500 luokitukseen? Meinaan jos tulee niin silloin auton voi rajata sieltä lobby-asetuksista aina samanlaiseksi.
Toiseksi, minä viikonpäivänä meinasit kisat järjestää?
Kolmanneksi, Mugellon koko versio pois ja joku muu tilalle. Vaikkapa Infeneonin rata ja Nyrre GP lyhyenä mallina.
Ainut että alkaa vinkuminen, koska etuveto.
E. Ainut mikä jäi kysymättä, että miksi siivet? Ei kait se niitä tarvitse jos renkaat mallia kisa ja mahdollisimman leveät?
- 1
hulluseon wrote: Kolmanneksi, Mugellon koko versio pois ja joku muu tilalle. Vaikkapa Infeneonin rata ja Nyrre GP lyhyenä mallina.mugello
- 2
Mukana lukematta mitään.
- 0
hulluseon wrote: Ekana, tuleeko se noilla osilla siihen tasan B500 luokitukseen? Meinaan jos tulee niin silloin auton voi rajata sieltä lobby-asetuksista aina samanlaiseksi.Kyllä. Edellä olevalla listauksella auto menee juurikin B500-luokkaan.
Toiseksi, minä viikonpäivänä meinasit kisat järjestää?Ei ole mitään selkoa vielä. Tämä on ihan ideointiasteella vielä... eli itse olen vähän ratoja testaillut yms. Todennäköisesti jokin su-ilta vois olla monelle toimiva?
Kolmanneksi, Mugellon koko versio pois ja joku muu tilalle. Vaikkapa Infeneonin rata ja Nyrre GP lyhyenä mallina.Mugellosta en hevillä luovu, kuuluu omiin feivöritteihin. Toki kisamäärää voidaan lisätä yhdellä tai kahdella osakilpailulla.
Ainut että alkaa vinkuminen, koska etuveto. E. Ainut mikä jäi kysymättä, että miksi siivet? Ei kait se niitä tarvitse jos renkaat mallia kisa ja mahdollisimman leveät?Etuveto kyllä, mutta kiitos renkaiden, siipien, alustan, keveyden ja moottorin "tehottomuuden" niin puskemisongelmia ei oikeastaan ole. Kannattaa testata ko. Miniä kyseisillä osilla... se on yllättävän kiva ajettava ainakin minun mielestäni. Siivet tosiaan pidollisista syistä, mutta myös "ulkoasua", jotta autot vastaisivat edes jotenkin oikeaa "ADACin" Mini Trophy-sarjaa ja sen ajokkeja. Vastasiko tämä nyt mihinkään? Toivottavasti. Homma on tosiaan ihan idea-asteella vielä ja kaikenlaisia ehdotuksia toki kuunnellaan.
- 1
Terror80 wrote: Ei ole mitään selkoa vielä. Tämä on ihan ideointiasteella vielä... eli itse olen vähän ratoja testaillut yms. Todennäköisesti jokin su-ilta vois olla monelle toimiva?Ennemmin lauantaille tai sitten keskelle viikkoa.
- 1
Keskelle viikkoa joku kiva sarja olisi kiva saada tai ainakin omalle kohdalle maistuisi, mutta en nyt niin muista ihmisistä tiedä,
- 1
Keskellä viikoa on semmoinen sarja kuin Grass Ruuts Amateur cup. Lauantaina ei tällä haavaa ole mitään sarjaa
- 0
Grassruts kaipais kipeästi lisää osallistujia.Talleja on muttei kuskeja.Palkkapäivän useimmat muistaa kyllä siitä sarjasta.
- 0
Sais nyt jotain tämmöstä tulla, miekin mietin näitä Mini Cuppeja, tosin tein siitä vanhemmasta mallista sen kilpurin, samaan luokkaan. Helvetin helppo ajaa eikä edes aina huomaa että on etuveto, miekin inhoan etuvetoa yli kaiken sellaisenaan mutta tää olikin tosi kiva laite ajaa. En ny kuitenkaan rupee keksimään pyörää uudestaan. Ei tuo AE86-sarjakaan sitten edenny virtuaalimaailmaan asti.
- 0
Dii, tai sitte viritellään grääsruutsia taas henkiin?
Muutakin kuin joccista.
- 0
TTJK107 wrote: Dii, tai sitte viritellään grääsruutsia taas henkiin? Muutakin kuin joccista.GR on ilmeisesti kuolemassa näillä näkymin osallistuja / kisa pulaan. Vaikuttaahan se hieman monimutkaiselle alkuun, mutta loppupeleissä varsin yksinkertasta touhua.
- 0
SettlingAphid60 wrote: GR on ilmeisesti kuolemassa näillä näkymin osallistuja / kisa pulaan. Vaikuttaahan se hieman monimutkaiselle alkuun, mutta loppupeleissä varsin yksinkertasta touhua.Juu ei kannata gr:än puolelle tuota tehä.
- 0
Rayha300 wrote: Juu ei kannata gr:än puolelle tuota tehä.Ei tätä sarjaa, vaan ylipäätänsä elvytellä GräsRuutsia. Voisin kyllä vetää GR kisoja, mutta kun on niin sekalaiset aikataulut että ei uskalla luvata mitää.
- 0
Täytyypi tätä Mini kuppia vielä vähän tuunailla ja funtsailla... kyllä tästä varmaan jonkin putiikin alaisen luokan saa tai sitten ihan omansa. Pitää miettiä kisojen määrää, pituutta/kestoa, pisteiden jakoa yms. Ykstyyppi-touhuissa on oma viehätyksensä :)
Miulla ois viritteillä myös ns. 1600-luokka. Voisin siitä laittaa dataa jossain vaiheessa myös, kunhan saan pari ajokkia vielä Forssan puolella testattua. Tällä hetkellä valittavana olisi 10kpl ajokkeja (joko C tai D-luokassa) ja ne voisi sitten tietyin pakollisin osin tuunata haluamallaan tavalla B500-luokkaan. Mukana olisi tasoituspainoja ja rengaskoon vaihteluita kärkikolmikolle ja sitten pari lisä PI-pojoa häntäpäälle tms. Vähän kuin WTCC mutta "mopoautoilla"... mut tästä lisää tuonnempana.
- 0
Jos myö V1600 Ruvetoo ajamaa niin meitsin on hommassa mukana. Ja tuohon 1600 olisi aika hyvä teho / paino rajoitus. Tällä ainaki ajokeista saatas suht "todellisuuden läheisiä". Kuten esim. voitaisiin soveltaa 1600 Teho / paino sääntöä;
_"Kilpailuissa käytetyt minimipainot lasketaan kaavalla 525kg+6,8kg/kw. Teholla tarkoitetaan valmistajan ilmoittamaa tehomäärää. Enintään 1400-kuutioisen auton kaava on 475kg +6,8kg/kw ja vastaavasti 1500-kuutioisen auton 500kg+6,8kg/kw. Jos autossa on 6-vaihteinen vaihteisto, nousee minimipaino 25 kg:lla._