Bunnyn äänestys...

Ac3Way
/

TehBigBunny kirjoitti 22.05.2008 12:28: Ensimmäisenä olisi varmaan hyvä sopia PI missä ajetaan sitten voidaan ruveta hakemaan sopivia kaaroja siihen.

Mä ehdotan edelleen että kun se lähtö-PI saadaan niin autot on siinä keveimmillä mahdollisilla vanteilla koska niitä sitten, menestyksen myötä, raskaampiin vanteisiin* vaihtamalla saadaan sellainen kaksikymmentä kiloa 'menestyspainoa' jolla voidaan aivan hitusen verran tasoittaa peliä.

Mun mielestä PI voisi olla 650 - 750

Joo joku 600-750 PI voisi olla sopiva. Saadanko noilla vanteilla riittävästi vaikutusta, että olisi järkeä tehdä sekä valvoa "menestyspainoja"?

Niin ja saako autoa säätää sekä muuttaa kisojen välillä? Omasta mielestä saisi muuttaa, koska ketään ei kuitenkaan jaksa valvoa autoja.

IIPPONEN
/ /

Nelivedot vois kieltää... on meinaa tylsii ajaa :D

TehBigBunny
/

Ac3Way kirjoitti 22.05.2008 12:39:

TehBigBunny kirjoitti 22.05.2008 12:28: Ensimmäisenä olisi varmaan hyvä sopia PI missä ajetaan sitten voidaan ruveta hakemaan sopivia kaaroja siihen.

Mä ehdotan edelleen että kun se lähtö-PI saadaan niin autot on siinä keveimmillä mahdollisilla vanteilla koska niitä sitten, menestyksen myötä, raskaampiin vanteisiin* vaihtamalla saadaan sellainen kaksikymmentä kiloa 'menestyspainoa' jolla voidaan aivan hitusen verran tasoittaa peliä.

Joo joku 600-750 PI voisi olla sopiva. Saadanko noilla vanteilla riittävästi vaikutusta, että olisi järkeä tehdä sekä valvoa "menestyspainoja"?

Niin ja saako autoa säätää sekä muuttaa kisojen välillä? Omasta mielestä saisi muuttaa, koska ketään ei kuitenkaan jaksa valvoa autoja.

Siis vanteilla saa sen ~20kg eihän se paljon ole, mutta edes vähän. Ja se on todella helppo tarkistaa sen kun replystä katsoo että kaverilla on sovittu, painavampi vanne. ( ja mahdollisesti ihan vähän pienempi PI)

En oikein keksi muuta tasaussysteemiä ellei meille tule käyttöön auto jossa on mahdollista nostaa/laskea tehoja ihan muutamalla kW:llä, sehän tietty toimii kanssa. Joissain pikku vehekeissähän noita street bensan syöttöjä ja muita ostamalla/poistamalla saa todella pieniä tehomuutoksia aikaan.

Ac3Way
/

No ei sitten ole ongelmia jos ylläpito vaan valvoo. Kyllähän toi systeemi ihan mukava olisi, ainakin meikäläisen kannalta.

EvoBobber
/ /

Ac3Way kirjoitti 22.05.2008 12:39:

Kyllä mun mielestä saa säädellä miten haluaa kisojen välillä, ei niitä jaksa kukaan valvoa kuitenkaan. Tuo "painohan" ei välttämättä ole oikeaa painoa vaan riittää että pudottaa PI:tä vaikkapa tehoja pudottamalla...

Jos tasoitusysteemi otetaan käyttöön niin se pitää olla niin että hosti katsoo vaan että PI-arvot on kohdillaan, ei mitään nysväilyä uusinnan kanssa.

Nipsuhuuli
/ /

toivon ekaa vaihtoehtoa (säätämistaidon puutteessa), mutta suostun ajamaan millaisella autolla vaan. senkin takia toi ykkönen olisi paras, koska saataisiin tasaisempia kisoja

TehBigBunny
/

Säätämisen mukaan tullessa mä painoittaisin juuri tallin/tallikaverin merkitystä koska jos itse ei osaa tai ehdi säätää autoa.

Voitaisiin ehkä sallia kolme kuskia per talli ?

TeroKortelainen
/ /

Nelivedot voisi mun mielestä jättää pois, koska muuten lähdöistä tulee todella epätasaisia kaksivetoisia vastaan ja aika-ajo menettää osin merkitystään.

Melkeinpä ehdottaisin kardaaniautoja, lähtö-PI alle 600 ja lopullinen PI 750 tai jotain vastaavaa. Tuohon mahtuisi aika paljon autoja joka puolelta maailmaa, niin löytyisi varmaan sopivia. Keskimoottorivehkeet on kuitenkin kardaaneihin ja etuvetoihin nähden monesti paljon ketterämpiä. Mutta taas tulee se kysymys, pitäisikö megamuskelit kieltää ja hakea jokin järkevä ylätehoraja autoille?

TehBigBunny
/

TeroKortelainen kirjoitti 22.05.2008 13:36: Nelivedot voisi mun mielestä jättää pois, koska muuten lähdöistä tulee todella epätasaisia kaksivetoisia vastaan ja aika-ajo menettää osin merkitystään.

Olen samaa miältä etu- ja/tai takavetoiset aatot.

Laitelkaa kaikki nyt vaan ehdoituksia autoiksi, PI:ksi ja rajoituksiksi niin saadaan parempi soppa :]

TehBigBunny
/

TeroKortelainen kirjoitti 22.05.2008 13:36: Mutta taas tulee se kysymys, pitäisikö megamuskelit kieltää ja hakea jokin järkevä ylätehoraja autoille?

Ehdottomasti.

Mä lähtisin siitä että rajataan nelivedot pois. Keskimoottorit pois. Rajoitettu maksimi teho. Vanhimmat autot pois. Mahdollisesti lista autoista esille sitä mukaan kun porukka kokeilee niitä ja kisa-autot tulee olla siinä listassa. (vastaavasti voidaan laittaa listaa ei sallituista autoista)

IIPPONEN
/

TehBigBunny kirjoitti 22.05.2008 13:48:

TeroKortelainen kirjoitti 22.05.2008 13:36: Mutta taas tulee se kysymys, pitäisikö megamuskelit kieltää ja hakea jokin järkevä ylätehoraja autoille?

Ehdottomasti.

Mä lähtisin siitä että rajataan nelivedot pois. Keskimoottorit pois. Rajoitettu maksimi teho. Vanhimmat autot pois. Mahdollisesti lista autoista esille sitä mukaan kun porukka kokeilee niitä ja kisa-autot tulee olla siinä listassa. (vastaavasti voidaan laittaa listaa ei sallituista autoista)

Joka tallille eri auto? ja jos auton pitäisi olla porrasperä?

cervelinho11
/

Täällä on saatu hyvää keskustelua aikaan. Minun ehdotukseni: -PI 750 -Teho <300kW -Kaikki handling osat ja race renkaat sallittu (jotta voi säätää alustaa ym) -Autona toimisi etumoottori, takaveto, korimalliltaan sedan, mutta poikkeuksia voitaisiin tehdä (m3:set ym sedanmaiset coupet) -Kuitenkin jos ennen sarjaa huomataan joku auto ylivoimaiseksi se voidaan kieltää, mutta sarjan alettua suut pysyvät supussa -Autoa saa vaihtaa yhden kerran kesken sarjan, mutta myös tallikaverin on vaihdettava tässä tapauksessa. Vaihdosta seuraisi pisterangaistus

cervelinho11
/ /

IIPPONEN kirjoitti 22.05.2008 14:04:

TehBigBunny kirjoitti 22.05.2008 13:48:

Ehdottomasti.

Joka tallille eri auto? ja jos auton pitäisi olla porrasperä?

Aivopieru editoitu...

TehBigBunny
/

Ehdotan että ekan kisan jälkeen saa vaihtaa autoa ilman rangaistusta ja tehoissa olen cerven kanssa samaa mieltä. < 300 kW.

Kaikki saa tietysti ajaa samalla autolla jos niin haluavat.

Toisin vielä esille tuon autolistan eli teamin valitsema auto tulisi ennakkoon olla listassa mahdollisia autoja jotta voidaan kisata siitä kuka on nopein ei siitä kuka löytää parhaan auton.

Jos ruvetaan tässä samassa ( oma topikki ?) listaamaan potenttiaalisia autoja ihan että nähdään millä porukka haluaisi ajaa.

Sedaneita on aika heikosti...

TeroKortelainen
/ /

Tämmöinen Nissan-vammainen voisi löytää omansa S13-S15-malleista. Jo mainitut Bemarit, Toyota Sprinter, Mazda MX-5 ja RX-7/8 voisi kai olla myös ehdokkaita. Ja vetotavan muutoksellahan saa monesta eurovehkeestä kardaanivetoisen, tietty sama pätee Hondiin ja moniin muihinkin...

Eikös muuten yhden kuskin "yksityistiimikin" ole mahdollinen, jos ei löydy toista tietyllä autolla ajavaa kaveriksi???

TehBigBunny
/ /

TeroKortelainen kirjoitti 22.05.2008 14:29: Tämmöinen Nissan-vammainen voisi löytää omansa S13-S15-malleista. Jo mainitut Bemarit, Toyota Sprinter, Mazda MX-5 ja RX-7/8 voisi kai olla myös ehdokkaita. Ja vetotavan muutoksellahan saa monesta eurovehkeestä kardaanivetoisen.

Mersut taitaa sopia ryhmään. // Lexus is300/350 Dodge Neon ... err SRT4 :p Mazda Familia :) Tojota Altezza

Tietysti herää kysymys miksi juuri bemmidit kelpaa sedaneiksi :)

TehBigBunny
/

TeroKortelainen kirjoitti 22.05.2008 14:29: Tämmöinen Nissan-vammainen voisi löytää omansa S13-S15-malleista. Jo mainitut Bemarit, Toyota Sprinter, Mazda MX-5 ja RX-7/8 voisi kai olla myös ehdokkaita. Ja vetotavan muutoksellahan saa monesta eurovehkeestä kardaanivetoisen, tietty sama pätee Hondiin ja moniin muihinkin...

Eikös muuten yhden kuskin "yksityistiimikin" ole mahdollinen, jos ei löydy toista tietyllä autolla ajavaa kaveriksi???

Kyllä mun mielestä pitäisi sallia. Rajoittaa sitten, mahdollisesti, kolmeen per teami. Pisteitä tulee tietty kahdelle.

TeroKortelainen
/

Niin, mun mielestä ovien määrällä ei taida olla juuri merkitystä, onhan noi mun ehdottamat Silviatkin 2-ovisia...

TehBigBunny
/

TeroKortelainen kirjoitti 22.05.2008 14:47: Niin, mun mielestä ovien määrällä ei taida olla juuri merkitystä, onhan noi mun ehdottamat Silviatkin 2-ovisia...

Ainut juttu missä se voi auttaa on tietysti rajoittamalla vähän vaihtoehtoja ja siten helpottamalla auton valintaa.

IIPPONEN
/

Mun mielestä auton vaihto kesken sarjan on huono asia... jos ennen sarjaa valkkaa huonon auton niin sitten kärsikööt seuraukset. tai sitten jos vaihtaa autoa menettää kaikki pisteet niin talli kuin kuskikin...

TehBigBunny
/

IIPPONEN kirjoitti 22.05.2008 15:34: Mun mielestä auton vaihto kesken sarjan on huono asia... jos ennen sarjaa valkkaa huonon auton niin sitten kärsikööt seuraukset. tai sitten jos vaihtaa autoa menettää kaikki pisteet niin talli kuin kuskikin...

Näin jos mennän niin teami(t) jotka sattuu valitsemaan aivan suden auton lopettavat varmasti kesken. Onko siitä sitten mitään iloa.

knoivari
/

Kannatan tota cerven ajatusta tehoista ja PI:stä(750). Tosin mun mielestä Sport renkaat. Ja yksityistiimit mun mielestä pitäis hyväksyä ettei osallistuminen kaadu siihen että ei löydy tallikaveria. Mä kannatan myös noita kardaani autoja koska niillä on ajamisessa kuitenkin jonkun verran aina ohjelmaa ja etuvedot on ainakin syheröradoilla selkeästi nopeampia. Jos joku jaksais tehdä ehdotus listan noista autoista olis helpompi alkaa rajaamaan siitä autoja pois. Itse ehdin vasta huomenna jos ei kukaan sitä ennen ehdi.

Nipsuhuuli
/

mun mielestä pitäisi ehdottomasti ajaa takavedoilla, ihan vain senkin takia, että etuvedoilla ajamisesta ei tule mitään, jos PI kohoaa sinne about a-luokkaan. nelivedot taas ovat liian tylsiä.

cervelinho11
/

Yritin nyt poimia mahdollisen tasaisesti eri autoja ja yritin saada mukaan pari "eksoottisempaakin" mallia. Oma listani: -Toyota: 98 supra rz, altezza -Nissan: 2000 silvia, 2003 fairlady -Honda: 2006 Civic si coupe(onko pelissä ilman dlc packia?), 2002 Integra type r(ei mugenia), 2004 civic type r, -Mitsu: 2003 eclipse gts(saako takavetoa?) -Mazda: Maxspeed familia, rx8, rx7 -Chevrolet: cobalt, 2002 camaro ss -Dodge: srt4, 2006 charger -Ford: 2005 Mustang, 2006 focus -Chrysler: Crossfire, Talon jos saa takavedoksi -Lexus: is300, is350, sc430 -Pontiac: 2004 gto -Cadillac: cts-v -Porsche: 944 -BMW: 1997 m3, 2005 m3 -Mersu: c32, clk55 -Maserati: GranSport -Lotus: Carlton -Jaguar: XK -Vauxhall: Astra, monaro -Aston martin: db9 -Saab: 9-3 -Seat: leon cupra r 2003 -Hyundai: tuscani

Jos mukana on jotain dlc autoja niin ne voidaan poistaa. Heittäkää mielipidettä listasta ja ehdottakaa jos jotain välttämätöntä puuttuu

knoivari
/

Hyvältä näyttää mun mielestä eikä noista mikään vaikuta näin heti ylivoimaiselta tosin en ole kaikilla A-luokassa ajanu. Mun mielestä toi 2006 Civic Si on DLC auto mut parhaiten sen tietää joku joka ei oo niitä ladannu.

Kirjaudu sisään vastataksesi.