- 1
Forum - Racing and Techniques
Teho vs. pito
Itse pyrin aina maksimoimaan (hieman liikaakin) pitoa, jolloin teho jää auttamattomasti paitsioon. Tehon puute näkyy kyllä Live-peleissäkin selvästi, varsinkin pitkäsuoraisilla radoilla, mutta mutkaisilla radoilla pääsen jonkin verran lujempaa kuin suurin osa muista pelaajista.
Oletteko painottuneet joko tehoon tai pitoon, vai pyrittekö aina tekemään mahdollisimman tasapainoisen auton?
- 0
Tulee panostettua liikaa pitoon.
- 1
Pito. Ajelen pääsääntösesti takavetosilla autoilla ja yritän hyödyntää niiden nopeutta mutkissa mahdollisimman tehokkaasti.
Jotta auto pysyisi hanskassa, on tulille laitettava pehmeempää ja leveämpää rengasta. Yritän kumminkin saada jokaiseen käyttöautoon jonkinlaisen venttiilipäivityksen (siis tämä mikä nostaa käytettävää kierroslukualuetta).
Useimmiten siis jään nelivedoille tai tehokkaammille takavedoille suorilla, mutta mutkissa kuitataan myöhemmin. Näissä autoissa on ajo kaikkein nautinnollisinta juuri silloin kun tuntee, että nyt ajetaan aivan pidon äärirajoilla, jolloin nelivedot jää kylmästi perää pitämään :)
- 0
Itsekin panostan liikaa pitoon.
Esimerkiksi alitehoinen Corvette C5 johon ostin vain uudet renkaat = suorilla jään jalkoihin joskus jopa B-tason kauppa kasseille...
- 0
Riippuu kyllä siitä mitä rataa ajaa. Sellaiset lyhyemmät syheröradat ajan autoilla missä on enempi pitoa ja sitten nopeemmat radat missä on enempi tehuja..
- 0
yleensä panostan enemmän pitoon tai teen tasaisen kompromissi auton. melkein koskaan en tee autoa, mikä on tosi nopea, mutta huono kääntymään.
- 0
Jos jotkut on ajanu kanssani nyrppää tai road atlantaa A-luokalla niin tietää autojeni yleis tyylin :D
- 0
kirves kirjoitti 23.05.2008 08:14: ^ Suorilla kovaa ja mutkassa ulos :D ^Nyt hiljaa :D
- 1
Mä YRITÄN tasapainottaa sitä, mutta joko siinä käy niin että tulee ihan nuhapumppu tai sitten se auto yliohjautuu. No tuohan korjaantuisi säädöillä mutta en osaa säätää muuhun kuin driftaukseen "ainakaan hyvin".
- 0
Nykyään panostukseni on mennyt enemmän kuin ennen pito suuntaan vaikka silti olen teho puolella :D
- 1
!http://i695.photobucket.com/albums/vv318/Schimanski76/pitoa.jpg!
**Pitoa!!!**
- 1
!http://www.trauma.se/UPLOAD/BILDER/WASS.JPG!
Tehoa !!!
- 1
!http://www.freewebs.com/run-escape2/olvi-teho-banner_1_1.jpg!
**TEHOA**
- 0
Yleensä aivan liikaa tehoa. Ainakin pidemmissä kilpailuissa renkaiden kulumisen seurauksena.
- 0
Mulla yleensä likaa tehoa, saa mutkat kikkailla aina puoliks valuttamalla...
- 0
Itellä menee yleensä pidon puolelle, mut silti tulee luisteltua :D
- 0
Grippi ja Poweri yhdessä.
Yleensä rakennan eka alustan kuntoon ja sitte vast konetta menen sörkkimään.
- 0
koitan tehä helppoja ajettavia missä kuitenkin "riittävästi" pitoa, toisin sanottuna suorilla en ole hillittömän nopea, ja mutkat menee pienessä luisussa, ellei karkaa... auto on parhaimmillaan sillon ku mutkasella radalla pystyy jotenkuten driftailemaan.
- 0
Joku tais vähän kaivella arkistoja? :D
Ilman pitoa on hauskempaa.
- 0
ai kappas tää ol näi vanha thread... tollee pikasella silmäyksellä vaa kattoin että mitä on pojat jutellu