- 0
Forum - Drifting
SM-Drifting sarja
Tämän kesän sarjaan tulisi 6 kilpailua jotka ajettaisiin joka viikko alkaen viikosta 22. Kisaan ilmottautuminen alkaa tästä päivästä ja viimeistään 25.5 olisi kaikki halukkaat ilmottautuneet, jonka jälkeen päätetään kisojen kaaviooista (8 tai 16 pelaajan kaaviot).
__Autot__
Sarjaan pääsee vain takavetoisilla autoilla (moottorin paikalla ei väliä) joiden PI jää alle U-luokan. Racing-luokan renkaat eivät ole sallittuja koska niillä saataisiin aikaan liian kovia nopeuksia mikä ei olisi reilua pari ajossa. Koko kausi ajettaisiin samalla autolla johon ei saisi vaihtaa osia, auton säätöjä saa muuttaa.
__Radat__
__Round 1. New York, vk 22__
Rata ajetaan väärään suuntaan ja lähtö tapahtuu enennen varikkoa jossa vasemmalla on punainen bussi. Tämän jälkeen ajetaan 80 kmh/ 50 mph varikko muurille saakka jonka jälkeen kaasu on vapaa. Sitten vasemmalle taittuva nopea mutka jonka jälkeen vauhtia pitää hidastaa kovasti oikealle taittuvaan liikenne ympyrään ja kisa osuus loppuu ympyrän jälkeen taittuvaan vasuriin. Tuomareita 3+1 (+1 = seuraava tuomari).
__Round 2. Nurburgring, vk 23__
Varikko portin läheisyydessä olevat 3 tiukkaa 90 asteen mutkaa toimivat tällä radalla kisa paikkana. Rata ajetaan väärään suuntaan. Lähtö paikka on heti varikon ulostulon kohdalla josta kiihdytys 80 kmh ja vapaa kaasu oikealle taittuvan mutkan kohdalla (kisassa kohdalle laitetaan yksi auto merkiksi). Tuomareita 3+1.
__Round 3. Tsukuba, vk 24__
Japanin D1 sarjasta tuttu pätkä johon kilpailijat lähtevät maali suoralta ja ajavat rauhallisesti ekan mutkan läpi ja kiihdyttävät toiseen mutkaan josta tumaroitu osuus alkaa ja loppuu "Dunlop renkaan" kohdalle. Tuomareita 4+1.
__Round 4. Suzuka, vk 25__
Suzukan D1 pätkä joka ajetaan väärään suuntaan, lähtö alkaa pitkällä vasemmalle kaartavalla mutkalla josta ajetaan väärään suuntaan seuraavat 3 mutkaa. Tuomareita 3+1.
__Round 5. Road Atlanta, vk 26__
Formula-D:stä tuttu Atlantan kisa lähtee pitkän suoran lopusta. Lähtö kohta on 200 metrin kyltti josta kiihdytetään 80 kmh/ 50 mph ja 100 metrin kyltin kohdalla kaasu on vapaa. Tästä seuraavaksi käännytään vielä normaalisti vasemmalle mutta sen jälkeen oikealle ja heti perään oikealle jatkuvaan lisä lenkkiin joka kääntyy heti vasemmalle ja jatkuu takaisin aloitus paikalle. Tuomareita 3+1.
__Round 6. Silverstone, vk 27__
D1:stä tuttu lyhyimmän radan kaksi viimeistä mutkaa joihin lähtö tapahtuu viimeisellä suoralla ennen siltoja. Kiihdytys jälleen 80kmh/50 mph ja vapaa kaasu Siemensin kyltin alla. Tuomareita 2+1.
__Kilpailun kulku__
Kilpailuissa jokainen ajaa aluksi karsinnat joiden perusteella järjestetään sitten kaavio. Tuomarit arvostelevat ja antavat pisteet 0 - 10. Mikäli kisaan ei saada tarpeeksi kilpailijoita ja kaavio ei täyty pääsevät parhaiten karsinnoissa sijoittuneet soolo lähdöllä ja viimeisimmiksi sijoittuneet ajavat toisiaan vastaan.
Pari ajossa ajetaan aluksi yksi lämmittely ajo jossa saa jättää hieman väliä edellä ajavaan. Tämän jälkeen molemmat ajavat vuorroin johtaen ja seuraten.
__Kisan aikana on täys hiljaisuus ainoastaan tuomarit saavat puhua, kaikki turha paskan jauhanta siis kiellettyä!__
__Tuomarointi__
*Ajolinja*: Kuinka lähelle pääsee clipping pointia, kuinka tasaisesti pystyy pitämään auton linjalla ja kuinka kauan auto pysyy sisäkaarteessa.
*Vauhti*: Kuinka lujaa esimerkiksi tulet mutkaan ajatko tasaisella nopeudella koko radan läpi.
*Kulma*: Kuinka isolla kulmalla pystyt ajamaan radan läpi ja miten tasaisesti pystyt sitä pitämään.
*Tyyli*: Mutkien linkitys, sujuvat vaihdot, toisen ohittaminen ja kuinka lähelle pystyt menemään ilman pumpaamista. Kuinka hyvin pystyt painostamaan edellä ajavaa kuljettajaa ja kuinka lähelle pääset ja pystytkö pitämään oman autosi vierellä suoristumatta tai spinnaamatta. Luisun aloittaminen kuinka agressiivisella tyylillä aloitat miten rauhallisesti/tasaisesti pystyt ajamaan.
*Luisun pituus*: Kuinka aikasin aloitat sivuluisun ja kuinka pitkälle pystyt jatkamaan sitä.
__Kuljettajat__
Lähettäkää yksityis viestillä minulle samalla tavalla omat tietonne ja lisään ne sitten tuohon alle:
(01)
GT: Jupe San
Auto: Mazda RX-7 '90
PI: S864
Tehot: 472 hp/ 352 kW
Vääntö: 643 N-m
Auton väri: Vihreä
(02)
GT: TheL44
Auto: Mazda RX-7 Gen 3
PI: S908
Tehot: 391 kW
Vääntö: 714 N-m
Auton väri: Mustavalko
(03)
Gt: Hookkis112
Auto: Toyota Supra RZ
PI: S924
Tehot: 457 kW
Vääntö: 803 N-m
Auton väri: Sininen
(04)
GT: Kurppak
Auto: Mazda RX-7 Spirit R
PI: S944
Tehot: 440 kW
Vääntö: 600 N-m
Auton väri: Kellertävän vihreä.
(05)
GT: Amis90
Auto: Toyota AE86
PI: B695
Tehot: 205 kW
Vääntö: 321 N-m
Auton väri: Keltainen
(06)
GT: RoyalRen
Auto: Nissan K'S13
PI:
Tehot:
Vääntö:
Auton väri:
(07)
GT: Mudinski
Auto: Toyota Supra Mk2
PI: S8__
Tehot: 300-400 kW välillä
Vääntö: Yli 500 N-m
Auton väri: Erikoinen...
(08)
GT: Miqqe
Auto: Corvette GS
PI: S911
Teho: 396 kW
Vääntö: 671 N-m
Auton väri: Sininen
(09)
GT: Iipponen
Auto: Nissan S14
PI: A833
Teho:
Vääntö:
Auton väri: Musta
(10)
GT: Nipsuhuuli
Auto: Toyota AE86
PI: A797
Tehot: 296 kW
Vääntö: 508 N-m
Auton väri: Valkoinen/oranssi
(11)
GT: Artcain
Auto: 1998 Toyota Supra RZ
PI: A849
Tehot: 418hp/312kw
Vääntö: 548 N-m
Auton väri: Erikois..
(12)
GT: Myyris
Auto:
PI:
Tehot:
Vääntö:
Auton väri:
- 0
Autoa ei varmaan vielä tarvi tarkkaan tietää mutta nimi listassa olisi jo hyvä asia..
- 0
GT: kurppak
Auto: Mazda rx 7 spirit r tai Honda Mugen Integra
Tehot: Tarpeeksi
Vääntö: Liikaa
Väri: Semmonen tummanvihreä tai sinivalkonen.
- 0
Kumpaan suuntaan toi Nurburgring ajettas, kaikka varmaan tietää mutkat.. ehotuksia!
- 0
__*Sääntöjä päivitelty lukekaa!!*__
- 0
Tällä hetkellä mukana on vasta 7 FDA:n tiimiläistä, joten muitakin sais mukaan tulla ;)
- 0
GT: Iipponen
Auto: Trueno
PI: B 700
Teho: Vähän yli 230 kW
Vääntö: vähän yli 300 N-m
Auton väri: maalaukset tulossa... alustavasti valkoinen
- 0
Muutaman videon kuvasin, ei mitään parasta ajoa eikä varsinkaan laatua..
"Nyrren kisa pätkä":http://s293.photobucket.com/albums/mm50/Jupe-San/?action=view¤t=MVI_0395.flv
"Road Atlantan pätkä":http://s293.photobucket.com/albums/mm50/Jupe-San/?action=view¤t=MVI_0397.flv
Ja vielä "Tsukuba":http://s293.photobucket.com/albums/mm50/Jupe-San/?action=view¤t=MVI_0401.flv
- 0
muuten hyvii videoita jupella, mut pätkii kauheesti :S kai se pitää munkin ruveta kohta puoliin nauhottelee mun ajoja ;)
- 0
miten voi olla kaks ae86 mukana? ^^ ku eiks kaikilla pitäny olla erillainen?
- 0
Onko sillä nyt niin väliä, kyllä sä sieltä omalla 86:lla erotut ;)
- 0
Pidetäänkö sittenkin kisassa yksinkertanen tuomarointi? Ei pisteitä vaan jokainen tuomari arvioi ja valitsee paremman tai päättää tasapeliks.
- 0
jupe kirjoitti 20.05.2008 16:23: Pidetäänkö sittenkin kisassa yksinkertanen tuomarointi? Ei pisteitä vaan jokainen tuomari arvioi ja valitsee paremman tai päättää tasapeliks.Joo sopii miulle ainakin. Tuolleen on kaikille paljon helpompi.
- 0
TheL44 kirjoitti 20.05.2008 17:14:mulle sopii myös hyvin ja on paljon helpompi tuomarointi-tapajupe kirjoitti 20.05.2008 16:23: Pidetäänkö sittenkin kisassa yksinkertanen tuomarointi? Ei pisteitä vaan jokainen tuomari arvioi ja valitsee paremman tai päättää tasapeliks.Joo sopii miulle ainakin. Tuolleen on kaikille paljon helpompi.
- 0
__*Päivitetty.*__
- 0
Jos pitää pitää olla hiljaa, niin mitö IIPPONEN täällä tekee :P
- 0
Jokaisen Kisaajan infot pitäis nyt päivittää, PI ei saa kauden aikana muuttua eikä tehot. Keskiviikon jälkeen kaikkien autot pysyy samana, nytten sitä ennen kerkiää vielä autoja muuttamaan jos ei ole vielä kerinnyt, mutta olisi hyvä jo ilmoittaa edes jotain. Ja ne tehot pitää olla sitten tarkat.
- 0
jupe kirjoitti 26.05.2008 13:29: Jokaisen Kisaajan infot pitäis nyt päivittää, PI ei saa kauden aikana muuttua eikä tehot. Keskiviikon jälkeen kaikkien autot pysyy samana, nytten sitä ennen kerkiää vielä autoja muuttamaan jos ei ole vielä kerinnyt, mutta olisi hyvä jo ilmoittaa edes jotain. Ja ne tehot pitää olla sitten tarkat.enkö mä sais vauhtaa auton? ^^
- 0
amis90 kirjoitti 05.06.2008 19:28:Pisteet menis nollillle eli melko turha vaihtaa..jupe kirjoitti 26.05.2008 13:29: Jokaisen Kisaajan infot pitäis nyt päivittää, PI ei saa kauden aikana muuttua eikä tehot. Keskiviikon jälkeen kaikkien autot pysyy samana, nytten sitä ennen kerkiää vielä autoja muuttamaan jos ei ole vielä kerinnyt, mutta olisi hyvä jo ilmoittaa edes jotain. Ja ne tehot pitää olla sitten tarkat.enkö mä sais vauhtaa auton? ^^
- 0
no emmä kyl sit -.- pitää vaa yrittää saada toi trueno toimii kunnolla :D