Oma kulkineesi

Mudinski
/ /

Vastauksena käyttäjälle Nikde

Nikde wrote: Noniin, melkeen täytyy kyllä hattua nostaa näin hurjista projekti suunnitelmista. Siis ihan oikeestikko vanteet ja alustasatsi?! Kyllä joo ehottomasti sitten punaseks, kyllähän tuo on jo sen verta rankasti viritetty laite, että pitää näkyä se oman käden jälki!

Pääsi oikeasti kunnon huuto naurut tälle kommentille. Anteeksi. siitä. Haluan tietää olitko oikeasti tosissasi tuon kommentin kanssa :D

Jos olit niin lue tämä... Miksi ylipäätänsä muuten ihmiset laittelevat autojaan esim. koria ? Miksi sinäkin olet maalannut venttiilikopan Hondastasi ? Onko sekin pakko maalata jos on viritetty auto ? Niinkuin varmaan tiedät ( tai sitten et ), usein halutaan näyttävyyttä ja lisää sporttista ulkonäköä.. En minä ainakaan halua katsella mitään paskan ruskeita jarrusatuloita vanteiden takana, vaan haluan tuoda lisää kontrastia myös auton ulkoasuun. Joillekin se teho ei ole kaikki kaikessa. Joillekin riittää ihan se että auto näyttää hienolta ja pääsee paikasta A pisteeseen B.

Ja IL3:lle... Lukaisin nopeasti vain tuon FFP kertomuksen. Olit hyljännyt näköjään merkittömän maskin ja vaihdoit/vaihdat merkit mustiin. OEM+ tyyli tosiaan on hillittyä. Sullahan oli viellä punaista sisustassa joten... :) Hyvä siitä tulee kun teet niinkuin itsestäsi parhaalta tuntuu ! Itse harkitsisin jotakin muuta väriä kuin kiiltävää mustaa jos on tulossa jotakin ulkonäön kohennusta. Varsinkin jos tulevat vanteet ovat kovin avoinaiset tai isot ( 18" olit ilmeisesti miettinyt. )

!http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2570/1921/6423460026_large.jpg! Tuossa kuvassa ainakin omasta mielestäni sopii hyvin punaiset satulat, vaikka vanteet taitavat olla vakiot tjs ?

Juu ja eihän ne jarrut ole koskaan lämmennyt radalla ajaessa tunnetustikaan... Ei ole tuomoisesta kokemusta.

Tähän loppui Mudin tarina. Hienoa jos kiinnosti ihan vitusti :D

ps. anteeksi vihreistä kirojituksessa :)

IL3
/ /

Arkk1Enkel1 wrote: ... mua kun ei vois vähempää kiinnostaa mitä porukka täällä on mieltä musta!

Mummielestä säoot ihan kiva :) (Siis tän kuvan mukaan minkä susta oon täällä saanu)

@ThöMuddis;

Joo, sen Boran olisin merkittömällä maskilla laittanu ja aluks mietin sitä tähän Golffiinkin, mut sit "päätöksentekohetken" aikoihin satuin näkemään niin monta maskitonta Golffia, että päätin olla laittamatta.

Ei tosiaan tää mun mikään erikoisempi "projekti" ole, kunhan päivittelen ja piristelen autoa (tosiaan lähinnä ulkonäöllisesti) mieleisekseni :)

Noiden mustien jarrusatuloiden kaveriksi mietin mahdollisesti jos tulis ne jarrujen jouset väritettyä esim. valkosella tai punasella ja sit sapluunan läpi spreijais semmosen VW-logon siihen satulan kylkeen. Ajatuksia, ideoita, vinkkejä? EDIT: Eipä mulla niitä jousia siinä satuloiden kupeessa näykkään, joten sit vaan mustaks. Kiiltävän musta maali jo ostettu. se VW logo pitää lisätä jälkikäteen.

Vanteiden avoimuudesta ei ole vielä varmuutta, kun en sopivia ole löytänyt. Aluksi mietin Keskin KT1:siä, MAM MT1:siä tai LeMans Replikoita, mutku niitäkin on niin paljon jo nähty (Tosin hyvästä syystä, hienoja vanteitahan ne), ni yritän pohtia sit ehkä jotain joka säväyttäis yhtä paljon, mut ei olis niin yleinen valinta. Ja samassa hintaluokassa noiden kanssa varmasti liikuttais, eli ne HRE:t ja Lamborghini vanteet pitänee tällä kertaa jättää siihen prisman hyllyyn..

Vanteitakin saa ehdottaa vapaasti :) (niiden koko on auki, mut olin miettiny jotain 8,5x18 eteen ja 9,5x18 taakse)

kurppak
/

Harmi, että noiden 5x100 jaolla olevien vanteiden markkinat on melkosen surkastuneet (ainakin käytettyjen puolella). Nimim. 5x100 17x7.5/8 ja 17x8.5/9 kokoluokkaa olevat vanteet hakusessa.

FINBULLET
/

Vastauksena käyttäjälle IL3

IL3 wrote:

Vois olla kaks miittiä; PohjoistenPoikienPippalot ja EtelänEpelienEtkot.

Mä tuun mun polkupyörällä.

Nikde
/ /

Kyllä ihan tosissani olin... Huvitti vaan kommenttisi, että on tulossa sitä ja tätä niin punaset satulatki sitten sopis... Hapettuneet/ruostuneetkaan jarruosat ei hyvältä näytä, siksi ehdotin muita, hillitympiä värejä... Punasessa autossa nuo vielä toimii, mutta perus mustassa pappagolffissa hyppii silmille. Ja turha puhua massasta erottautumisesta, kun jokainen perus amis maalaa siitä ekasta autostaan ekana ne satulat punaseks ku se on niin racea! :D

Venakopan maalasin, koska vanha väri oli lohkeillu osittain pois. Värin valinta perustu massasta erottautumiseen (yleensä aina punasia, because TYPE-R!!!!1), sekä väriteeman jatkumiseen vanteista ja poikkituista.

Arkki, kommentilla ei todellakaan ole tarkoitus vaatia ketään upottamaan autoonsa koko omaisuuttaan ryöstettyjen ja lainattujen rahojen lisäksi. Eikä auton tyylikkyyttä mitata siihen uponneissa euroissa, vaan toimivassa kokonaisuudessa. En ole myöskään puuttunut kenenkään kertomukseen siitä, mitä haluaa autolleen tehdä. Mun mielestä punaset satulat on vaan samaa kastia shogun siipien ja alustavalojen kanssa.

Herkkää sakkia, varsinkin kun en kommentoinut kenenkään suunnitelmaa, vaan kommentoin annettua ideaa, joka oli omasta mielestäni huono. :)

RaabForRehab
/

Oma Honduras kiersi eilen Alastaron aikaan 1:36.1 omissa käsissä ja vanhan Honda Challenge kuskin näpeissä 1:34.9,

Nikdelle täytyy nostaa hattua, nopea on Civic radalla ja vielä katurenkailla. Kova on auto ja kova on kuski :)

Nikde
/

Vastauksena käyttäjälle RaabForRehab

RaabForRehab wrote: Oma Honduras kiersi eilen Alastaron aikaan 1:36.1 omissa käsissä ja vanhan Honda Challenge kuskin näpeissä 1:34.9,

Nikdelle täytyy nostaa hattua, nopea on Civic radalla ja vielä katurenkailla. Kova on auto ja kova on kuski :)

Tattista, oli kyllä hauska ajaa vähän "kilpaa" siinä yhessä vaiheessa :)

Omaksi parhaaksi muodostui päivän vikalla setillä 1:32.7 Talven aikana pitää säästellä jenejä ratavanteisiin ja renkaisiin, niin jos pääsis tonne 1:30 paremmalle puolelle :)

TJP27
/

ois kiva nähdä vähän videopatkää, jos mahdollista...

hulluseon
/

Vastauksena käyttäjälle TJP27

TJP27 wrote: ois kiva nähdä vähän videopatkää, jos mahdollista...

Käyttivät rewindiä, sanovat...

Nikde
/

Videota tulloo kunhan GoPron omistaja saa materiaalit käsiteltyä :)

TJP27
/

Nikde wrote: Videota tulloo kunhan GoPron omistaja saa materiaalit käsiteltyä :)

hienoa!

RaabForRehab
/

Nikde wrote:

Tattista, oli kyllä hauska ajaa vähän "kilpaa" siinä yhessä vaiheessa :)

Omaksi parhaaksi muodostui päivän vikalla setillä 1:32.7 Talven aikana pitää säästellä jenejä ratavanteisiin ja renkaisiin, niin jos pääsis tonne 1:30 paremmalle puolelle :)

Vähän jäi harmittamaan se kun annoin jo vilkulla tietä, niin vierestä kartturi karjas: "Älä turhaan päästä, kyl se tulee ohi jos se on niin vitusti nopeempi!!!" :D Tuli miltei Kopra mieleen..

Mut tosi kunnioitettava aika katurenkailla. Luulis et slikseillä menee jo tohon 1:30 pintaan.

Kyllä se on vaan todettava, että toi ässäkin on vaan painava vessa verrattuna noihin teiän siisteihin..

hulluseon
/

Laitat siihen 'Kaijasen kevennyksen' niin sitten kulkee. Maalaat pinkiksi niin kulkee viälä kovempaa.

Nikde
/

RaabForRehab wrote:

Kyllä se on vaan todettava, että toi ässäkin on vaan painava vessa verrattuna noihin teiän siisteihin..

Tänään käyty vaa'alla. Täysi tankki ja ilman kuskia 1010kg värähti tauluun! :)

RaabForRehab
/

Missäs punnitit auton? Olis mielenkiinnosta ihan hauska saada omastakin tarkka paino tietoon..

Nikde
/

RaabForRehab wrote: Missäs punnitit auton? Olis mielenkiinnosta ihan hauska saada omastakin tarkka paino tietoon..

Hakuninmaan vanhan katsastusaseman pihalla on vaaka "upotettuna" maahan, eli pääsee matalallakin autolla helposti, painon näkee ikkunasta diginäytöltä, eikä maksa mitään ;)

kurppak
/

Kivasti suli renkaan alle ahvenistolla. Täytyy seuraavalle kerralle jotain vähän ratakelpoisempaa keksiä.

jasamy
/

Vastauksena käyttäjälle kurppak

kurppak wrote: Kivasti suli renkaan alle ahvenistolla. Täytyy seuraavalle kerralle jotain vähän ratakelpoisempaa keksiä.

Millä vehkeellä ajelit?

RaabForRehab
/

Nikde wrote:

Hakuninmaan vanhan katsastusaseman pihalla on vaaka "upotettuna" maahan, eli pääsee matalallakin autolla helposti, painon näkee ikkunasta diginäytöltä, eikä maksa mitään ;)

PRO!!! :D Pitääpä käydä kun seuraavan kerran on Hondalla liikenteessä. Taitaa mennä vaan lokakuun alkupuolella seisontaan...

IL3
/ /

Nyt on jarrut hiekkapuhallettu ja maalattu :) E: Ja siis tietenkin uudet levyt. Palat tuli hommattua, mut tänään kävin vaihtaa ne sopivampiin :D

ffp:n puolella asiasta lisää: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=155914

Kuvat ennen:

.. ja jälkeen:

El PiNk DeViL
/

Vastauksena käyttäjälle zattwy

zattwy wrote: @Pinkki mitä se sun Deetee 2008 maksoi. Ja paljon mittarissa?

2200€ oli ilmotuksessa mutta 2000€ mä sen sain. Mittarissa oli ostohetkellä 2600km suunnilleen, vähän alle :) Kuinka niin?

PetuK
/

Zattwy hankkimassa itselleen moottoripyörää.

^Luulee, että on ihan sama onko kyseessä DT vai HD..^

El PiNk DeViL
/

Vastauksena käyttäjälle PetuK

PetuK wrote: Zattwy hankkimassa itselleen moottoripyörää.

^Luulee, että on ihan sama onko kyseessä DT vai HD..^

Kyllä mä mielummin DT:n ottasin kun HD:n : D No en tiä, en ehkä sentään : D

zattwy
/

Vastauksena käyttäjälle El PiNk DeViL

El PiNk DeViL wrote:

2200€ oli ilmotuksessa mutta 2000€ mä sen sain. Mittarissa oli ostohetkellä 2600km suunnilleen, vähän alle :) Kuinka niin?

Voi vidu, pistin muutama tunti sit myyntiin dt supermoton 2010 2338km mittarissa. 2300€ se on nettikonees ny.

Kirjaudu sisään vastataksesi.