Vastauksena käyttäjälle
TeroKortelainen
TeroKortelainen wrote:
No silloin on asiat muutenkin huonosti, jos MAF:lle (tai vastaavalle ilmanhaistelijalle) menee normaalitilanteessa bensaa ;)
Hyvin on tänä vuonna tullut 95E10:llä Primeran mittariin reilut 40 tkm eikä mitään eroa vanhaan bensalaatuun ominaisuuksissa tai kulutuksessa tämän kipon kanssa. Samat 6,1-7,2 litraa satkulla menee keskimäärin kesät talvet niinkuin tuolla on koko ajan mennyt neljän vuoden aikana.
Emännän Saapas(juu, vaparimopo) taas menee umpilaiskaksi YsiVitosella...
Joo, en arvellukkaan että antureille bensaa menis vaan että, voi aiheuttaa käyntihäiriötä ihan muuten. Ei mulla tosin tarkemmin tekniikasta tietoa, kunhan ajelen ja perus/helppoja huoltoja itse pyrin puuhastelemaan.
Serkun Ikea-Honda kuluttaa 3desiä enemmän 95:lla ku 98 ja sano että meni myös laiskaa ja takkuilevaa. Sama mulla Golffissa, rupee tökkimään. Tosin oma kokemus ainoastaan yhdestä puolikkaasta tankillisesta :)
Vastauksena käyttäjälle
Mudinski
Mudinski wrote:
Exami: Nuo tuppaa vain yleensä antamaan vikakoodin. Nokka-akselin asentotunnistin ja kampuran tunnistin... Ja riippuen testi laitteistosta niin pitäisi pystyä tuon ikäisestä autosta tarkistamaan arvoja mitä mikin anturi antaa.
... paitsi, että Nissan-foorumeilla on jonkin verran tullut vastaan tilanteita, joissa nokkaketju on venynyt, mutta silti mitään vikakoodeja ei ole ilmaantunut. Ja veto ollut siis hukassa, mutta toi aiheuttanee harvemmin varsinaisesti käynnistysongelmia.
Niin, tossa tuoreemmassa Primerassa on nimenomaan ilmamassa-anturi eli imuilman lämmölle/kosteudelle ei ole erillistä anturointia. Ja siksi anturi on mallia "homo-kallis"...
Vastauksena käyttäjälle
Mudinski
Mudinski wrote:
Exami: Nuo tuppaa vain yleensä antamaan vikakoodin. Nokka-akselin asentotunnistin ja kampuran tunnistin... Ja riippuen testi laitteistosta niin pitäisi pystyä tuon ikäisestä autosta tarkistamaan arvoja mitä mikin anturi antaa.
Juu antaahan nuo yleensä, mutta listasin vaa muutamia "yleisimpiä" syitä kyseisille oireille, ja kyllähän bensapumpun pitäis kuulua tarkkakorvaselle ku kääntää vaa virrat päälle, pihassa seisoo S40 volvo missä pakko laittaa eka virratpäälle ja kuunnella hetki hurinaa ennenku starttaa... isoilla suuttimilla pakko odottaa et bensan paineet tarpeeks ylhäällä, muuten ei lähde käyntiin :)