Forum - Recent Posts
Tero puhuu ihan asiaa, tuo sitoutuminen kisaan ja ajan sopiminen on varmaan suurimmat ongelmat...
Ei ainakaan mull riitä aika pelailla eri sarjoja, yhteen voisi osallistua... voisko systeemi olla niin, että mitä korkeampi sarja, sitä korkeampi luokka autoissa? Esim. junnusarja D, divarit C ja B ja liiga A? Tietysti osallistujien lukumäärä määrää aika pitkälle tuon divarien määrän...
Itse en ainakaan suosi ajoapuja, mutta kai niitä pitää olla alemmissa sarjoissa...
Varmaan tiukimmat/jännimmät skabat tulisi jos olisi alemman luokan autot ja ilman ajoapuja. Ainakin oman live-kokemuksen mukaan...
Vastaavaa pidempiaikaista sarjaa olen itsekin pohtinut, mutta käytännön syyt puoltavat ainakin omalta kohdaltani satunnaisempien kisatapahtumien mielekkyyttä. Hyvänä esimerkkinä tästä on nyt menossa oleva amerikkalaisten autojen kolmen kisan sarja, joista kaksi ensimmäistä ei osu minulle sopivalle ajankohdalle, vaikka yleisesti ottaen varsin aktiivinen ajaja olenkin.
Lähes kaikilla taitaa työt, opiskelu/koulunkäynti ja vapaa-ajan aktiviteetit rajoittaa pelikoneen ääressä istumista eli sarjamuotoisista tapahtumista väkisinkin jää kisoja väliin. Tietysti on hyvä, jos joku viitsii alkaa pitää jonkinlaista ranking-listaa porukan keskinäisistä väännöistä, mutta onko se vaivan arvoinen, onkin sitten jo toinen juttu... Ja miten eri osakilpailut pisteytetään, jos jossain on mukana täysi tupa ja toisessa vain kourallinen?
Tulee mieleen viime tiistain Saloon-endurance, jossa maaliin jaksoi (hädin tuskin) kolme kuskia. Tästäkin kiitos kärkipaikalla ajaneelle Cervelinholle, joka herrasmiestyyliin päätti viimeisen varikkostopin yhteydessä kerätä jämäkuskit kasaan, jotta viimeisille vajaalle 20 kierrokselle saatiin edes jotain mielenkiintoa.
Kuullostaa ihan hyvältä idealta. Tohonhan voisi laittaa muutaman eri luokan vapaampaa esim (A 850) ja sitten perinteisempää a'la Clio Cup tyylistä.
Mahdollisti 'juniorisarja' sinne voi vaikka sallia apujen käytön niin voisi saada uutta verta.
EvoBobber kirjoitti 15.02.2008 08:29: Kyllähän tuo vois kiinnostaa... olisko ajatuksena ajaa samanmerkkisillä autoilla vai vaan samaan luokkaan viritetyillä? Tuleeko eri luokille sitten omat sarjat vai sovitaanko vaan yksi?Formaatti ja säännöt voidaan säätää sellaiseksi kuin halutaan vaikkapa enemmistöpäätöksellä. Näkisin, että perusperiaatteena voisi olla "ajotaidot ratkaisevat, ei se kuka on ostanut eniten viritysosia autoonsa". Joka kauden jälkeen hyvin menestyneet nousisivat ylemmälle liiga-tasolla ja vastaavasti huonosti pärjänneet tippuisivat alaspäin. Liiga voisi olla aktiivinen siinä mielessä, että sillä on webbisivut, jonne tulevat esittelyt kisaajista, kisarapsat (hyviä esimerkkejä löytyy tuolta FGPLC:n sivuilta), replayt, jne. Tämä tietenkin väätii hieman aktiivisuutta osallistujilta mutta ei mitään järjetöntä ja sehän vain lisää sitoutuneisuutta. Eli, kisoihin osallistutaan suurella prosentilla, ja kuskit on mukana sillä asenteella, että kausi ajetaan loppuun ja sen jälkeen jatketaan.. Vähentää myös "en voittanut kumpaakaan kahdesta ensimmäisestä kisasta, joten en jaksa enää" -drop outteja. Sen lisäksi järjetön törmäily vähenee kun kaikki "tuntevat" toisensa ja kisoilla on oikeasti merkitystä, eli ei voi heti uudestaan ajaa vaan pitää odottaa seuraavaa kisaa viikon. Mutta tässä siis vain ideoita perustuen FGPLC-kokemuksiini. Keskustelu alkakoon.. :)
Kyllähän tuo vois kiinnostaa... olisko ajatuksena ajaa samanmerkkisillä autoilla vai vaan samaan luokkaan viritetyillä? Tuleeko eri luokille sitten omat sarjat vai sovitaanko vaan yksi?
Laitoin jo eilen viestiä Konsoli.nettiin mutta tämä on varmaan parempi paikka Forza 2-aiheisille viesteille..
Eli, olisiko mitään ideaa järjestää säännöllinen SM-sarja pelin ympärille?
- About samat autot kaikille (auton säätöjä saa tietenkin muuttaa)
- Säännölliset kisat kerran viikossa.
- Jos halukkaita riittää, niin divaritasoja riittävästi.
- jne jne.
Itse joskus muinoin olin mukana Grand Prix Legends (PC) pelin Suomi-liigassa ja hauskaa oli vaikka ajoinkin muta-divarissa. Kisat poikkeuksetta siistejä ja vastustajia kunnioitettiin vaikka kisa pisteistä olikin rajua. Kun kisat eivät olleet vain yksittäisiä tapahtumia vaan osana n. 10 kilpailun sarjaa niin jokaiseen kisaan tuli suhtauduttua ihan eri vakavuudella ja "jännityksellä", sillä jokaisella kisalla oli merkitystä.
Ajamisen lisäksi oli todella nautintoa lukea taidolla tehtyjä kisaraportteja yms yms. Osoitteesta http://gpl.ruutulippu.net/oldsite/index.htm löytyy jäljellä vielä jotain vanhasta sarjasta.
Tandemia? Olin just äsken pelailemas driftinkii kahen kuskin kanssa! Oli siistii! Ehdin vielä tänään pelailla johonkin klo 21.00 asti?
-Henkka-
Tänään illasta tandemia? Oisko klo kuudesta eteenpäin, tai vaikka heti :P
hookkis112 kirjoitti 14.02.2008 15:12: Ehtiiks tänään joku? Mäki haluun driftaamaan! xD Pistäkää viestiä! -Henkka-Ei varmaan ehdi... avokki kuitenkin vaatii jotain romantiikkaa kun on ystävänpäivä... viikonloppuna en tee muuta kun pelaan, silloin vois palailla jos saadaan porukkaa...
Ehtiiks tänään joku? Mäki haluun driftaamaan! xD Pistäkää viestiä!
-Henkka-
Sama homma täällä eli frendi kutsua vaan !
Täälläkin on alkanut kiinnostus kasvamaan driftailua kohti, saa vähän uusia haasteita ajamiseen... eli kutsuja vaan tännekin päin jos jossain sladitellaan!
Dodi! Nyt on sitten vm:94 nissan silvia frifterinä.. yli 600hp.. Aika vaikeeta on driftailla ilman että hakisi säätöjä puol tuntii ;)
Joo täältäki löytyy drift seuraa eiku friend reguestii vaa ;)
Tervetuloa lappiin sitten vaan! :D Laittelen requestiä tulemaan niin luisutellaan joskus livessä ;)
On vaikee olla laittamatta uutta pelii asemaan ;) Nooh,katellaan ku edistyy! Onneksi tälläinen mesta on olemassa että kaikki "tiätävät" toisensa ja saa ajaa rauhassa ilman että joku tulee tahallaan kylkeen! Nimittäin jos live vastustajia ei tunne niin luvassa törmäilyä ja romurallia! Itse aluksi haluaisin vaan porukalla driftailemaan liveen! Ei mitään kisaa vaan rentoa ajelua ja kovaa luisua! xD
-Henkka-
Joo, kannattaa levätä mielummin ku pelata ;) Lappiin kannattaa mennä terveenä ;) Ite olin syyslomalla viimesillä pyöräkeleillä pienessä kuumeessa. Saipahan nauttia pyöräilystä, mutta et arvaa millanen oli seuraava viikko :D
Joo, kiitti! Muistinkin että lähen lappiin vkl.. Joten huomen on ainut päivä jolloin pääsen pelailee.. Pakko vetää läpi.. On se kiva ku oon kuumees nii ei tarvi ees kouluun mennä joten kokopäivä aikaa!
-Henkka-
Voin lahjottaa vaikka jonkun hyvän drifterin, kun niitä on talli täynnä ;)