Forum - General Discussion

IM DOOOOOOOOOOOMED!!!

Mudinski

Mudinski 19.06.2008

  • 0
Paljonkohan maksaa korjaus vai korjataanko näitä ?
TeroKortelainen

TeroKortelainen 19.06.2008 (edit 19.06.2008)

  • 0
Kannattaa vielä ottaa hetkeksi virtajohto irti. Mulla tuli taas pari päivää sitten ukkosen aiheuttaman sähkökatkon jälkeen rinkiä boksiin (samoin kävi kerran viime syksynä). Nypin sitten myrskyn ajaksi piuhat irti ja kaikki toimi sen jälkeen hyvin. Jos on kuitit tallessa, niin RROD:n suhteen takuu on kaikilla bokseilla 3 vuotta eli vielä voimassa eikä tällöin korjauksesta tule mitään kuluja. Niin, saihan tuolta vielä korvikkeeksi parin viikon boksittomuudesta kuukauden Live-kortin...
Mudinski

Mudinski 19.06.2008 (edit 19.06.2008)

  • 0
Kyselin netissä tästä ongelmasta ja seuraava vastaus tuli "Soitat Ms:n asiakaspalveluun ja kuriiri hakee koneen huoltoon. Huolto toimii vaan ja ainoastaan tuota kautta tai ota koneen sarjanumero ylös ja soita 0800 119424" Menee vaikeeksi tämä... mutta onneksi viellä toimii... huh... neljäs tai viides kerta tässä kuussa... Edit: Sarjanumerosta ne näkee koska kone ostettu :O !!! Niin väitetään... mutta tiedä sitten... Edit2: Onko se UPS-palvelu joka hoitaa kanssa noita mutta sitten täytyy olla kuitit sun muut tallella ?
TeroKortelainen

TeroKortelainen 19.06.2008

  • 0
Juu, noinhan se onkin, jos itse hoitaa korjauskeikan ja on rekisteröinyt boksin oston jälkeen. Eli ei tarvitse välttämättä edes kuittia. Ja eikös ne UPSin miehet nimenomaan hoida nämä viralliset huoltokuljetukset? Minähän hoidinkin tuo korjauskeikan epäortodoksisella tavalla eli annoin ostoliikkeen hoitaa koko rumban. Eipähän tarvinnut jutella "eteläsuomalaisten" asiakaspalvelijoiden kanssa... Ja ongelmana olisi ollut myös laitteen noudon sopiminen, kun en voi etukäteen tietää, missä päin Suomea sitä joutuu minäkin päivänä olemaan työjuttujen perässä.
ariko

ariko 19.06.2008

  • 0
Jep ensin soitto Microsoftin asiakaspalveluun jos käy säkä niin saa ihan suomalaisen neuvojan, se lähettää rahtikirjan joko postin kautta tai sähköpostiin (jos voi itse tulostaa). Kun rahtikirja on tullut niin tilataan UPSilta nouto ja pakataan itse boksi johonkin pahvilaatikkoon ja teipataan rahtikirja laatikon päälle. UPSi noutaa sovittuna päivänä sovitusta paikasta ja palauttaa noin kahdenviikon kuluttua, mulla meni kaksi viikkoa ja puolitoista tuntia tuohon Frankfurtin reissuun.
Mudinski

Mudinski 19.06.2008

  • 0
Mutta täytyy olla rekisteröinyt boxin ja kuitti vai ?
ariko

ariko 19.06.2008

  • 0
Mun boksi rekisteröitiin siinä puhelun yhteydessä, eikä kysytty kuittia eikä osto paikkaa.
Mudinski

Mudinski 19.06.2008

  • 0
Ok, hyvä tietää voi olla kuukauden sisällä lähtö saksaan.
Mudinski

Mudinski 22.06.2008 (edit 22.06.2008)

  • 0
No niin... se hajos... huomenna soitto Ms:ään ja sitten UPS:ään ja menoksi... oliko se reissu ihan ilmainen kaikille vai ? Mitä ne kysyy siellä että osaa varautua. Edit: Kai se tuosta viellä lähtisi käyntiin mutta... Pyyhe trikkiä ei jaksa yrittää edes... eli SM-kausi jää minulta ajamatta.
Mudinski

Mudinski 22.06.2008

  • 0
Laittakaa joku UPS:n numero kun en tohelo löydä sitä Kuukelista...
Finski fani

Finski fani 22.06.2008

  • 0
0800-1877877 On jo pikavalinnoissa, kuten boksin tukipalvelu numerokin... Joudutko hommaa laatikon ite vai lähettääkö ne sulle sen? Nyt mun viidennellä kerralla na jopa antaa ilmasen pahvilaatikon jo mulle. Taidan olla jo premium asiakas... ;)
kurppak

kurppak 22.06.2008

  • 0
Tuli tänään ekan kerran 3 punaista valoa. Tulivat, kun käynnistin boksin uudelleen sähkökatkoksen jäljiltä (ihan lyhyt sähköt pois ja takas). Oli dvd-asema auki, eikä kuvaa tullut TV:n näyttöön. Uudelleenyrityksellä palasi toimintaan. Tuskin edes mitään vakavaa (kun on tuo boksi Falcon-mallia). Voi kunpa voisin turvallisesti vaihtaa boksin tuulettimen hiljasempaan, kun se nyt on ainoa äänilähde boksissain.
Finski fani

Finski fani 22.06.2008

  • 0
kurppak kirjoitti 22.06.2008 16:41: Tuli tänään ekan kerran 3 punaista valoa. Tulivat, kun käynnistin boksin uudelleen sähkökatkoksen jäljiltä (ihan lyhyt sähköt pois ja takas). Oli dvd-asema auki, eikä kuvaa tullut TV:n näyttöön. Uudelleenyrityksellä palasi toimintaan. Tuskin edes mitään vakavaa (kun on tuo boksi Falcon-mallia). Voi kunpa voisin turvallisesti vaihtaa boksin tuulettimen hiljasempaan, kun se nyt on ainoa äänilähde boksissain.
Kun menee ostamaan boksia niin mistä sen tietää, että se on sitä Falcon mallia? Oon harkinnu sitä, kun ei ne kuitenkaa mulle lähetä toimivaa...
Mudinski

Mudinski 22.06.2008 (edit 22.06.2008)

  • 0
Falcon ? Mikä ihme se on ? Siellä vastas joku jenkki niin en jaksanut puhua... kai itse pakkaan sen... EDIT: Noita Ms:n asiakaspalveluita on varmaan 10kpl ! Mihin niistä soittaa kun asia koskee Xboxia :o
Mudinski

Mudinski 22.06.2008

  • 0
Finski fani kirjoitti 22.06.2008 16:54:
kurppak kirjoitti 22.06.2008 16:41: Tuli tänään ekan kerran 3 punaista valoa. Tulivat, kun käynnistin boksin uudelleen sähkökatkoksen jäljiltä (ihan lyhyt sähköt pois ja takas). Oli dvd-asema auki, eikä kuvaa tullut TV:n näyttöön. Uudelleenyrityksellä palasi toimintaan. Tuskin edes mitään vakavaa (kun on tuo boksi Falcon-mallia). Voi kunpa voisin turvallisesti vaihtaa boksin tuulettimen hiljasempaan, kun se nyt on ainoa äänilähde boksissain.
Kun menee ostamaan boksia niin mistä sen tietää, että se on sitä Falcon mallia? Oon harkinnu sitä, kun ei ne kuitenkaa mulle lähetä toimivaa...
Jossakin kohtaa sitä laatikkoa lukee 175W. Silloin tietää että on Falcon. Kai sen voi laatikosta ottaa pois ja katsoa kun takana lukee toi samainen 175W. Tuon takia ei ylikuumene
Mudinski

Mudinski 23.06.2008

  • 0
kurppak kirjoitti 22.06.2008 16:41: Voi kunpa voisin turvallisesti vaihtaa boksin tuulettimen hiljasempaan, kun se nyt on ainoa äänilähde boksissain.
Ei se ole paha vaihtaa sinne. Boxin saa helposti auki 5-10min. Tuuletin Torx ruuveilla ( 2kpl ? ) Voithan ostaa myöskin ihan ulkoisen viilentimen.
Finski fani

Finski fani 23.06.2008

  • 0
[linkki http://forums.xbox.com/15804553/ShowPost.aspx] Tuolta löytyypi enemmän tietoa Falconista... Itellä ainakin on ihan erillainen se takalappunen ku noissa kuvissa näytetään... Muuntajakin on eri mallia kuin Falconien muuntajat. No onneksi ne pyys pistää muuntajanki mukaan, niin voi olla mahollista jos vaikka saisin Falconin takasi!
kurppak

kurppak 23.06.2008

  • 0
Joo ei sen tuulettimen vaihtaminen sinällään mikään ongelma ole. En vain halua, että takuu lähtee jos sattuisi kolme punaista valoa palaamaan. Luulen vain. että nuo eiliset valot olivat vain joku "bugi" tai vastaava. Odotellaan nyt ainakin takuun päättymiseen asti.. Nyt en satu muistamaan kuinka paljon silla boksilla on takuuta normaalisti, ilman hajoamista (kuluttajansuojalakia ei oteta huomioon)?
TeroKortelainen

TeroKortelainen 23.06.2008

  • 0
Jossain olenkin jo maininnut, että boksi on mullakin kahdesti pelästyttänyt sähkökatkon jälkeen RROD-valoilla. Taitaa olla virtalähteen "ominaispiirre", sen valo paloi nimittäin myös punaisena.
Mudinski

Mudinski 24.06.2008 (edit 24.06.2008)

  • 0
No, jollei sieltä Falconia tule tai jotenkin edes vastaavaa niin on kumminkin tälläinen http://www.tietofriikki.fi/product_details.php?p=2583 jo valmiina. Kaveri asensi tuon eilen ja laski lämpötilaa 3'c. Ei mene takuu, ei maksa paljoa ja toimii :D Kaikki tarvittavat jutut. Itse ajattelin vaihtaa nuo tuulettimet järeämpiin kyllä... EDIT: Tänään klo 10.54 luovutin rakkaani UPS:n miehien haltuun ja he sanoivat että ruuhkaa ei kuulemma ole... siis boxien korjaus asemalla. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Lupailivat sen alle kahdessa viikossa takaisin. Tovotaan parasta ja pelätään pahinta.

Write a post

Sign in to post a post.