Forum - General Discussion

scoreboardeista...

j4nne

j4nne 06.11.2007

  • 0
se on moro, avataanpa ääni täällä foorumilla, kun olen ihan uusi. päivää vaan kaikille. on tuota forzaa tullu jonku verran nyt hakattua kotosalla, ajattelin kysellä uteliaisuudesta, että millä sijoituksilla jengi täällä yleensä on tuolla scoreboardeilla... eilen aloin piruuttani kokeilla maple valley short-rataa... ja pääsin nousemaan sijalle 780. tosin eka kerran jälkeen sijoitus oli jopa 14000... huima nousu :) mites olette sijoittuneet ja millä radalla? toivotaanpa että joku päivä törmätään *(ei konkreettisesti)* radalla... jos vaikka uskaltais tulla mukaan ;)
TeroKortelainen

TeroKortelainen 06.11.2007

  • 0
Tervetuloa vaan mukaan! Mun paras Hot Lap -aika, minkä varmaksi tiedän, on tällä hetkellä pitkän Maple Valleyn reverse-version sija 31 A-luokassa. Silloin kun tuon ajan sain aikaan, sillä taisi olla noin sijalla 19. Tuli tuota suht paljon hakattuakin, kun se oli täällä Clubin kisana. Toivottavasti jollain radalla on joku parempikin sijoitus, jota en ole vain vielä huomannut listoilta ;-) Ennen kuin muita Clublaisia on sun frendilistalla, noita aikoja voit helposti (?) käydä urkkimassa forzamotorsport.net:in sivujen Scoreboardeilta.
j4nne

j4nne 06.11.2007

  • 0
kiitoksia... tosiaan tuota forzamotorsport-netin scoreboardia lähinnä tarkoitinkin. siellä pääsin sijalle 780 ja nyt se oli jo 5 sijaa tipahtanut... pitänee ilmeisesti frendejä alkaa listaamaan, jotta on vertailupohjaa ja voipi kokemuksia vertailla eri tuunausten osalta.
TeroKortelainen

TeroKortelainen 06.11.2007

  • 0
Jep, saa lisäillä frendilistalle, jos siltä tuntuu. Itse tulee vertailtua tuloksia lähinnä pelin omien listojen kautta. Jotenkin mielestäni helpompaa tarkastella auto- ja säätövalintoja kuin tuolta FM.netin kautta, joka tuntuu joskus tökkivän aika lailla. Tämä saattaa kyllä johtua jostain selain- ja palomuuriasioistakin.
j4nne

j4nne 06.11.2007

  • 0
aivan... tökkii muuten pirusti yleensä... siinähän ehtii keittää perunat ennen sitä ;) ja lisäänpä varsin frendi-listalle... tack på det samma. eli saapi lisäillä jos siltä tuntuu, että vertailua haluaa... yritän parannella noita aikoja kun tuota aikaa saan sen verran iltasella...
Myyris

Myyris 06.11.2007 (edit 06.11.2007)

  • 0
nonni jopas tuli tahkottua tsukuba short b-luokan autolla ja sijalla 17 ollaan.. kyl vituttaa kun n.2kymmenystä parempi aika ois tullu ja oisin päässy 10 sakkiin :D mut onse pienestä kii ei maha mitään.. noihin kärkipään sijoituksiin tartteis melkein hankkia ratti niin pääsis kovempaa. huomasin tossakin kun ajelin niin padilla ei pääse mutkia läheskään niin kovaa kuin ratilla pääsis. esim loivat mutkat pitäs vähän kääntää niin ei puskis. ja sama taas kaasussa mutta siinä ei oo niin iso ero. 17 myyris Elise 135R B700 FreeRun STM ABS TCS AT 11/06/07 00:41.966
TeroKortelainen

TeroKortelainen 06.11.2007 (edit 06.11.2007)

  • 0
Mä pelaan myös padilla, joskus kyllä kaipaisi rattia. Toisaalta nopeissa ohjausliikkeissä padi pääsee oikeuksiinsa eli kokonaisuudessa ero ei ole kauhean dramaattinen. Näin ainakin joidenkin rattiakin käyttävien mielestä. Näillä mennään...
DiddFIN

DiddFIN 06.11.2007

  • 0
TeroKortelainen kirjoitti 06.11.2007 17:39: Mä pelaan myös padilla, joskus kyllä kaipaisi rattia. Toisaalta nopeissa ohjausliikkeissä padi pääsee oikeuksiinsa eli kokonaisuudessa ero ei ole kauhean dramaattinen.
Omasta ajotyylistäni huomasin ainakin sen, että padilla tuli vedettyä mutkat enemmänkin niissä tatin ääriasennoissa, eli renkaat ulvoen, kun ratilla taas yrittää "oikeaoppisesti" välttää renkaiden ulvontaa. Nopeat ohjausliikkeet on tosiaan nopeampia padilla. Uskon kyllä, että ratilla pääsee kovempaa, kun vaan jaksaa riittävästi harjoitella. Ohjauksen, kaasun ja jarrun tarkkuus on ihan eri luokkaa.
j4nne

j4nne 06.11.2007

  • 0
totta... ratilla on helpompi "välttää" sitä vinkumista. siinähän se vauhti vaan kuolee kun turhaa ulvottaa tassuja... tosin kaasu-jarru on sitten nolla-tai-sata linjalla... ei välimalleja. :) niin ja tuo myyriksen aika oli tosiaan ajettu free-runina. itse kokeilin sitä maple valleytä siinä time trialissa pelkästään. onko siinä muuta eroa tuossa fm.netin scoreboardissa free-runissa tai time-trialissa, muutakuin että time-trialissa ei voi virittää eikä säätää autoa. Toisinsanoen siinä on kaikilla sama auto ja alusta?
Myyris

Myyris 06.11.2007

  • 0
joo free-runilla ajoin :) joo tota renkaan ulvontaa tarkotin.. ja se vaikuttaa aikapaljon.. pitäsköhän se kokeilla sit time-trialissa ajella koska siin ei voi säätää tai virittää vois ehkä helpommin pärjätä tiijjä sitten :D
j4nne

j4nne 06.11.2007

  • 0
heps, kyllä... sen vuoksi aloin alunperinkin kokeileen sitä time-trialia. siinä on kaikilla samat lähtökohdat. Paremmuus on verrattavissa ainoastaan aikaan (ja renkaan paineisiin). muuta eroa ei ole... sen vuoksi ajattelinkin että tuo sija 14000 ei ole oikein mistään kotoisin... ja päivitin sitä hieman ;)
Myyris

Myyris 06.11.2007

  • 0
pitääkin itekki kokeilla tota maple valleyn shorttia kohta. Mihinköhän omat taidot riittää :S
Myyris

Myyris 07.11.2007 (edit 07.11.2007)

  • 0
joo eli nyt o kokeiltu. vakio rengaspaineilla tuli tällästä tulosta 121 myyris 00:40.967 tuostakin sais viel 1kymmenyksen pois suht helposti. nimittäin monta kertaa olin 1kymmenyksen edellä ekassa sektorissa mut sit munasin joka kerta :D nyt kun osais säätää rengaspaineet viel niin saattas parantuu
j4nne

j4nne 07.11.2007 (edit 07.11.2007)

  • 0
huomenia, no ärkele... pitänee vissiin alkaa ajamaan... !"#"%#" noin reilusti kerran olet edellä... tosiaan... sija #195 tällä hetkellä... vielä pitäs nipistää jostain...
j4nne

j4nne 07.11.2007

  • 0
perässä tullaan... #139... 0:40.989
TeroKortelainen

TeroKortelainen 07.11.2007

  • 0
Ei hyvin mene mullakaan, jauhoin just tuota Maple Valleyn Time Trialia yli 50 kierrosta ja sain tulokseksi seuraavanlaisen ajan: #66 TeroKortelainen 00:40:879 Yllättävän paljon tuntuu vaikuttavan rengaspaineet noilla vakiorenkailla ajettavuuteen. Tavallisesti kisarenkailla tulee käytettyä vähän alle 2 barin paineita, millä taas nyt en päässyt lainkaan alle 41 sekunnin ajan. Toi paras aika taisi tulla n. 2,2 barin paineilla.
j4nne

j4nne 07.11.2007

  • 0
voi visnu... onko meikä näin noviisi... pitänee lisätä harjoittelun määrää... hyvä että sain muutaman innostuneen mukaan... ja myyris vois heittää meikän frendilistalle niin näkis suoraan tulokset... :D (lue: siis alkais ärsyttään ku on jäljessä)
j4nne

j4nne 13.11.2007

  • 0
huomenia... aloittelin tuonna "ajaminen ja tekniikka" -osioon uusia viestejä... ajatuksena oli että ratakohtaisesti saadaan tuloksia sinne, jos joku muukin innostuu time-trialia treenaamaan...
Schimanski76

Schimanski76 06.05.2009

  • 0
Laitetaanhan tänne kysymys: Mitä ihmettä se tarkoittaa scoreboardilla,kun siihen päiväyksen alapuolelle/ajan vasemmalle puolelle tulee välillä sellainen mustahko pallo missä on keltainen nuoli ylöspäin?
Makau

Makau 06.05.2009 (edit 06.05.2009)

  • 0
Schimanski76 kirjoitti 06.05.2009 08:25: Laitetaanhan tänne kysymys: Mitä ihmettä se tarkoittaa scoreboardilla,kun siihen päiväyksen alapuolelle/ajan vasemmalle puolelle tulee välillä sellainen mustahko pallo missä on keltainen nuoli ylöspäin?
Näkee, et onko kierros, tai ainakin osa siitä, ajettu jonkun imuissa.

Write a post

Sign in to post a post.