Forum - Events

Junnu-liiga

Jipatsu

Jipatsu 31.03.2010

  • 0
Hei, Olen uusi FRC-sivustolla ja olen tässä hetken seuraillut sivusta että kuinka pro-meininki täällä on. Itse olen aloitellut tuota ajamista vasta kuukausi sitten ja ajotaitoni ovat aloittelijan luokkaa, koska tuli myös ostettua XO:n ratti ja polkimet. Tässä olen yrittänyt etsiä suomalaista junnu-liigaa tai kisoja, missä voisi aloittelija pelata oman tasoistensa kanssa ja sitä kautta parantaa omia ajotaitojansa. Tuo FRC:n SM-kausi / liiga, onko siinä viritettyjä autoja vai ihan vakioautoja ja onko siinä eri luokkia? Ja seki vielä pitää kysyä, että onko siihen mahdollista osallistua kauden kesken? Itselle on kehkeytyny tässä kisoja etsiessä sellainen idea, että jos olisi mahdollisesti eri ajoluokkiin eri kausia / liigoja mistä sitten kauden paras ajaja nousisi pykälää ylemmäs luokassa ja samalla lailla sitten luokan viimeisin ajaja tippuu luokkaa alemmas. Ja sitten aivan alimmaisena tasona olisi se junnu-liiga, missä kaikki voivat sitten pyrkiä ylemmäs. Onko tällaista missään tekeillä vai olisiko tästä ideaa pitemmäksi kisarungoksi?
DarkWarjo

DarkWarjo 31.03.2010 (edit 31.03.2010)

  • 0
F3SM2 Info Tuolta näkyy noi sm-sarjan tiedot aika tarkkaan, toinen topic on myös sitten toi "säännöt" topic. Tollanen ns: junnuliiga ei kuullosta hirveän pahalta, mutta se voi olla että moinen jää hieman lyhyeksi kun aika äkkiä porukka pääsee asioista jyvälle kun vaan rohkenee esim. luopua ajoavuista ja vain kokeilla rohkeasti mukaan millon mihinkin kisoihin. Monihan täällä (kuten itse) ajelee viikollakin ihan vaa randomimeininkiä suomalaisella porukalla, millon milläkin autoilla (esim. kisoja missä saa ajaa vain tietyllä täysin vakiolla autolla) ei muuta ku friend requestia vain kehiin ja luultavasti saa inviteä kisaan mukaan jos vain on onlinessä, ainakin mun kisoihin on kaikki tervetulleita.
DarkWarjo

DarkWarjo 31.03.2010

  • 0
Ainiin yleensä noi SM-liigan säännöt ja autot muuttuu joka kaudella erilaisiksi, joten toi on nyt vain tämän kauden säännöt.
Jipatsu

Jipatsu 31.03.2010

  • 0
Kiitos infosta :)
RaabForRehab

RaabForRehab 31.03.2010

  • 0
Kesken kauden osallistumen vaatii aikamoiset perustelut management-ryhmälle(mukana mm.VilleK00), mutta jos olet aivan noviisi, niin kannattaa odotella ensikauteen. Riski pilata toisten kisa vahingossa on aika suuri. FRC:ltä löytyy kyllä aina eritasoista sakkia, mutta fiilis on hyvä tästä huolimatta! Ei muuta kuin meidän kanssa vaan ajelemaan! Harjootus tekee mestarin :D
villek00

villek00 31.03.2010 (edit 31.03.2010)

  • 0
RaabForRehab wrote: Kesken kauden osallistumen vaatii aikamoiset perustelut management-ryhmälle(mukana mm.VilleK00), mutta jos olet aivan noviisi, niin kannattaa odotella ensikauteen. Riski pilata toisten kisa vahingossa on aika suuri. FRC:ltä löytyy kyllä aina eritasoista sakkia, mutta fiilis on hyvä tästä huolimatta! Ei muuta kuin meidän kanssa vaan ajelemaan!
Joo tosiaan, rohkeesti vaan mukaan aluksi näihin random kisoihin ja ens kaudella sitten tosissaan mukaan sm-sarjana!



RaabForRehab wrote:
Harjootus tekee mestarin :D

Eipä ole musta vielä tehnyt :D
El PiNk DeViL

El PiNk DeViL 31.03.2010

  • 0
Mä oon ainakin aloittelijan tasoa tuossa ajamisessa, niin voitas ajella joskus? Jos kestät mua :D
Capo26RS

Capo26RS 31.03.2010

  • 0
Tervetuloa porukkaan! Vauhti kasvaa vain ajamalla, niinkuin Raabi tossa jo sanoikin. Hyvä tapa harjoitella on tietysti ajaa uraa ja tienata siinä samalla crediittejä ja oppii ratoja. Toinen on TrackAttackit, niissä tulee aina eri autolla eri radalla kokeiltua ja harjoiteltua ajamista. Samalla näkee miten kovaa muut ajaa samalla kalustolla ja se jos mikä ainakin mua koukuttaa, "kyllä mä ton ajan pystyn alittamaan"-ajatus tulee aina kun joku on ittee vähän nopeempi. Kisoja tietysti on kiva ajaa porukassa, siinä on tunnelmaa ihan eri lailla kuin kelloa vastaan.
Olenko

Olenko 01.04.2010 (edit 01.04.2010)

  • 0
Jepjep eli rohkeesti vaan Friend requestii tulemaan tähänki suuntaan, iltasin tulee aika paljon ajeltua kaikenlaista random cruisailua millon milläkin härvelillä ja kyllä porukkaan yleensä aina mukaan mahtuu. Noihin eventteihin kannattaa kanssa osallistua, ajamaan oppii vaan ajamalla. Tossa FRC-porukalla ajamisessa on ton "fun factorin" lisäks sekin hyvä puoli et siinä oppii ajamaan toisten seassa paremmin ku botteja vastaan ajaessa, eikä tartte ajaa jotain randomeja vastaan tuol public "Audi destruction derby"-lobbyis.
Vally85

Vally85 01.04.2010

  • 0
Joo kyllähän niitä hupi-kisojakin tässä ajellaan millon milläkin härvelillä missä ei ihan niin hampaat irvessä ajeta kuin SM-sarjassa :). Suosittelen ajelemaan foorumiporukan kanssa koska toi public D&D on aika kakkaa, frendi riiikvestiä vaan ni eiköhä tässä josain välissä pääse MW2:sta irti sen verran et pääsee kruisaileen, yleensä ajellaa B-A-S luokkien autoilla höpöilyä herrasmiestyyliin, ettei just mitään public paskaa missä 10v jannut Audeillaan teilaa sut ekassa mutkassa vittuun... :) Joo ja kyl se ajamine siitä lähtee sujuu ko lakkaa avusteita käyttämästä, suosiolla vaan kaikki poies.
hulluseon

hulluseon 01.04.2010

  • 0
Tuolta vaan rupeet valkkailemaan Eventsien puolelta että missä voisit ajella ja osallistut niihin. Ja tosiaan kaikki avusteet veks, siitä se lähtee. Meinaan jos ilman ABS jarruja osaat jarruttaa mutkiin, niin pystyy niistä mutlista lähtemään ilman sutimistakin nätillä kaasun käytöllä. Yks hyvä kikkahan on että vaikka ostaa jonkun ihan vaikka Toyota Truenon ja ostaa siihen säädettävät alustan osat, perät jne ja alkaa pikkuhiljaa tehdä niihin muutoksia. Siinä oppii ihan eniten kun itse tekee ja näkee miten pulkka alkaa käyttäytyä. Sitten vaan pikkusen tenkua lisää pellin alle ja säätöä. Siitä se lähtee
Jipatsu

Jipatsu 01.04.2010

  • 0
Juu, rupeen keräileen frendilistaa forzalle :) Ilman apuja on tullu ajeltua nyt about kuukausi tai vähä alle, tosin vaihteissa mennään ainoastaan manuaalilla, ei oikein viel pysty keskittyyn tuohon kytkimen käyttöön kun ei ole erillistä poljinta siihen ja tuo A / B napin painaminen on vähän hektistä aina. Tietty sekin harjoituksella varmaan iskeytyisi selkärankaan. Kuinkas, onkos täällä mitään nurkkaa / valmista topickia mihin voi vaikka heittää oman replaynsä ja sit pyytää yleisöltä kommentia omista ajotaidoista, mitä parannettavaa yms olisi?
IIPPONEN

IIPPONEN 02.04.2010

  • 0
Eipä ole (ainakaan mun tiedossa) mutta voihan niissä kisoissakin kertoa neuvoa ja vinkkejä ns. ajokoulutus mielessä :) Sellaisen nurkkauksen voisi kyllä pistää pystyyn :)
FINBULLET

FINBULLET 02.04.2010

  • 0
Iipposen Forza ajokoulu.
deroits

deroits 02.04.2010

  • 0
Voin tässä tehdä kilpailun mihin FRC:seen parhaimmat ei pääse ajelemaan:D
TehBigBunny

TehBigBunny 02.04.2010

  • 0
Jipatsu wrote: Juu, rupeen keräileen frendilistaa forzalle :) Ilman apuja on tullu ajeltua nyt about kuukausi tai vähä alle, tosin vaihteissa mennään ainoastaan manuaalilla, ei oikein viel pysty keskittyyn tuohon kytkimen käyttöön kun ei ole erillistä poljinta siihen ja tuo A / B napin painaminen on vähän hektistä aina. Tietty sekin harjoituksella varmaan iskeytyisi selkärankaan. Kuinkas, onkos täällä mitään nurkkaa / valmista topickia mihin voi vaikka heittää oman replaynsä ja sit pyytää yleisöltä kommentia omista ajotaidoista, mitä parannettavaa yms olisi?
"Vaikka tänne":http://www.forzaracingclub.com/forum/6/

Write a post

Sign in to post a post.