Forum - Events

SMJR Kausi 1

SMJR

SMJR 12.09.2010 (edit 14.09.2010)

  • 9
Säännöt: 1. TOIMINTA RADALLA 1.1 Jotta ohittavalla autolla olisi mitään oikeuksia mutkassa, ohitustilanteessa olevien autojen on oltava selvästi rinnakkain. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ohittavan auton keula on vähintään ohitettavan auton kuljettajan tasalla. Mikäli tämä ehto ei toteudu, edellä ajavalla autolla on oikeus valita ajolinjansa täysin vapaasti. Mikäli edellinen ehto toteutuu, ohittavalla autolla on oikeus saada riittävästi tilaa selvitäkseen mutkasta ehjänä. Ohitettavan auton kuljettajan on jätettävä tarpeeksi tilaa ohittavalle autolle. 1.2 Kierroksella jääneiden pitää antaa kierroksella ohittaville kuskeille tietä, mahdollisimman nopeasti, kuitenkin vaarantamatta kenenkään kisaa. 1.3 Spinnauksen tai ulosajon jälkeen on noudatettava erityistä varovaisuutta radalle palatessa. Erityisesti auton kääntäminen oikeaan menosuuntaan kaasulla, kun muita ajajia on lähestymässä, on ehdottomasti kielletty. 1.4 Aika-ajojen nopeilla kierroksilla on myös erityisen tärkeää, että ei häiritse toisten kuskien ajoa millään tavalla oman spinnauksen tai ulosajon jälkeen. 1.5 Varikkotiet, varikkoalueelle sisään- ja ulosajettaessa, pitää ajaa niinkuin ne ovat radalla tarkoitettu alusta loppuun saakka. Kaikenlainen oikominen ja tahallinen tieltä poikkeaminen on kiellettyä, myös vaaratilanteiden ennaltaehkäisemisen vuoksi. Törkeällä ajotavalla saavutettu etuus voidaan mitätöidä tai siitä antaa rangaistus. 1.6 Oikomiset ovat kielletty ja niistä voidaan antaa rangaistus. Oikomiseksi katsotaan esimerkiksi räikeä mutkan oikaisu, kun sora pöllyää selvästi. Oikaisu katsotaan oikeutetuksi, mikäli sillä on onnistuttu välttämään esimerkiksi selvä kolari toiseen kilpailijaan. Jatkuvalla oikomisella saavutetusta etuudesta, kuten esimerkiksi suorasta sijoituksen parantamisesta tai edellä ajavaan selvän välimatkan lyhentymisestä voidaan antaa rangaistus. 2. RANGAISTUKSET 2.1 Tahallinen törmäily tai muuten vaarallinen ajotapa tai muiden sääntöjen rikkominen johtaa rangaistukseen. 2.2 Mahdollisia rangaistuksia ovat: – Pistemenetykset – Ehdollinen kilpailukielto – Määräaikainen kilpailukielto – Elinikäinen kilpailukielto 2.3 Jos kilpailija tuntee itseään kohdellun väärin kilpailussa pitää hänen itse ottaa yhteyttä management-ryhmään ja toimittaa tarvittavat screenshotit / replayt todisteena. Kukaan ei oletusarvoisesti tutki kilpailun replayta etsien sääntörikkomuksia. Management-ryhmän jäsenet tutkivat asiaa huomioiden kyseisen tilanteen luonteikkuuden, siihen johtaneet teot ja niistä koituneet seuraukset, mahdolliset menetykset ja hyödyt radalla. Ennen päätöstä pitää aina myös kuunnella syytettyä osapuolta. Rangaistus on lopullinen kun management-ryhmä on sen vahvistanut, ja asiasta ei voi valittaa. Kuljettajilla on herrasmiessäännön mukaan luonnollisesti mahdollisuus päästää toinen kuljettaja edelleen, mikäli kokee auheuttaneensa tälle räikeää menetystä omalla menettelyllään. Tällöin management voi jättää rankaisematta. 2.4 Useimmat kolarit ovat ns. kilpailutilanne-tapahtumia, jotka kuuluvat autourheiluun ja joissa ei varsinaista syyllistä ole. Näistä ei kannata tehdä tutkintapyyntöä vaikka ulosajo/keskeytys olisikin kova pettymys. 2.5 Muut sääntörikkomukset kuin radalla tapahtuvat hoidetaan samalla tavalla, management-ryhmä tutkii asian ja asettaa mahdollisen rangaistuksen. 3. PISTEJAKO 3.1 Pistejako on ns. kiinteämuotoinen, eikä riipu osallistuja määrästä. Pistejakotaulukko: 250 235 225 218 213 208 203 200 195 183 176 170 166 162 158 156 152 143 137 132 129 126 123 121 118 111 106 103 100 98 96 94 92 86 83 80 78 76 75 74 73 69 66 64 62 60 59 58 3.1.2 Ei täs mitään talleja oo.. 3.2 Keskeytys - Mikäli osallistuja keskeyttää tai vetäytyy kilpailusta, joko omasta toimestaan tai Live-yhteyskatkosta johtuen, hän saa puolet keskeyttämishetken sijoituksen mukaan tulevista pisteistä. Jos kilpailija on ollut mukana koko kilpailun ajan, mutta on ajanut alle 80% kilpailun kokonaispituudesta, on hän oikeutettu vain puoliin sijoituksellaan ansaitsemista pisteistä. Kuljettaja saa luvan kanssa auttaa toista työntämällä tätä esimerkiksi radan reunaan, varikolle tai maaliin. 3.3 Tasatilanne Mikäli kuljettajat ovat kauden päätyttyä tasapisteissä, sijoitukset ratkaistaan pääkisojen tulosten perusteella, järjestyksessä: – Voitot – Kakkostilat – Kolmostilat – A-Lobbysijoitukset – Aika-ajo sijoitukset Auto: C425 PI 170 kW Max! 1000 kiloa minimi paino! Race Tires Race Brakes Race Springs & Dampers Race Anti-roll Bars (etu ja taka) Race Roll Cage Race Weight Reduction Race Clutch Race Transmission Race Driveline Race Differential Ei moottorin vaihtoa! Ei vetotavan vaihtoa! Alkuperäiset koriosat! Sallitut Autot: 2009 Volvo C30 R-Design 2010 Volkswagen Golf GTI Mk6 2006 Volkswagen Golf GTI 2004 Honda Civic Type-R 2007 Renault Clio RS 197 2003 Mini Cooper S 2009 Mini John Coope Works 2006 Ford Focus ST 2007 Peugeot 207 RC 2009 Vauxhall Corsa VXR KISAKALENTERI: 27.09.2010 - Road Atlanta 04.10.2010 - Twin Ring Motegi 11.10.2010 - Laguna Seca 18.10.2010 - Tsukuba Circuit 25.10.2010 - Suzuka Circuit 01.11.2010 - Sebring Circuit 08.11.2010 - Catalonya Circuit 15.11.2010 - Nürburgring MANAGEMENT: Aliboz Hammeredhuoh
Pure Black40

Pure Black40 12.09.2010

  • 0
Onko mahdollista muuttaa auto takavetoiseksi?
villek00

villek00 12.09.2010 (edit 12.09.2010)

  • 0
Mikäs tää tällänen oikein on? Joku Juniori SM kausi? Säännöt ja kaikki kopioitu SM-sarjhasta :)
Pure Black40 wrote: Onko mahdollista muuttaa auto takavetoiseksi?
Ei ainakaa -vielä- oo kielletty säännöissä ;)
TehBigBunny

TehBigBunny 12.09.2010 (edit 12.09.2010)

  • 1
Juuri sopiva sarja ! Juu en usko että saa muuttaa vetotapaa, lienee unohtunut säännöistä. Muuten tule nelivetojen sarja :) Lisäksi kannattanee laittaa että moottoria ei saa vaihtaa niin vähentää kikkailua ? / Saako autoa muuttaa kisojen välillä // Ville SM-sarjan säännöt on taas aikanaan kopsattu yhdestä toisesta sarjasta :) /// Ajoavut ? //// Tähän voisi sopia myös sellainen lobby/alasarja johon voi vaan tulla ajamaan ilman että (tarvitsee treenata) tai ajaa aika-ajot.
BlueMasto

BlueMasto 12.09.2010

  • 0
Siis pitääks noi osat olla autossa kiinni mitkä on lueteltu ja sit saa viel lisätä sillei että auto tulee 425?
TehBigBunny

TehBigBunny 12.09.2010

  • 0
TUNING MAN 95 wrote: Siis pitääks noi osat olla autossa kiinni mitkä on lueteltu ja sit saa viel lisätä sillei että auto tulee 425?
Näin se menee.
SMJR

SMJR 12.09.2010 (edit 12.09.2010)

  • 0
Tuli reply editin tilasta.
hulluseon

hulluseon 12.09.2010

  • 1
Eli tämä sarja on varmaan se mitä edellisen kauden aikaan suunniteltiin? Tarkoitan että tällä sarjalla ns ajettaisiin sisään uudempia kuskeja SM-sarjaan varten, eikö vain? Ideana hyvä, toivottavasti tulee tasaisia kisoja läpi kauden.
TehBigBunny

TehBigBunny 12.09.2010

  • 6
Mie teen tähän heti oman haastesarjan (kirvesmiähelle ja vastaaville aikataulurajoittuneille). Päätät auton, säärät sen kohralleen, ja sitten sillä vedetään kaikki kisat ilman osien vaihtelua, testausta tai säätämistä. Aika-ajon sijaan lähretään random gridillä. Jos tämmöönen sopii Herra Iso-Herroille :]
IsmoKovero

IsmoKovero 12.09.2010

  • 0
TehBigBunny wrote: Mie teen tähän heti oman haastesarjan (kirvesmiähelle ja vastaaville aikataulurajoittuneille). Päätät auton, säärät sen kohralleen, ja sitten sillä vedetään kaikki kisat ilman osien vaihtelua, testausta tai säätämistä. Aika-ajon sijaan lähretään random gridillä. Jos tämmöönen sopii Herra Iso-Herroille :]
Ismo like!
hammeredhuoh

hammeredhuoh 12.09.2010

  • 1
2009 Vauxhall Corsa VXR 2006 Ford Focus ST 2006 Volkswagen Golf GTI Näitä kolmea autoa voin lainata. Kaikki viritetty sääntöjen mukaan. Kaikkien PI on 425. Pistkää viestiä jos haluatte koe ajaa jotain näistä ei tarvitse teidän tuhlata niin paljoa rahaa kokeiluihin.
Olenko

Olenko 13.09.2010

  • 0
Siällä on kisakalenterissa Motegi kahteen kertaan, jos on tarkotuksella ni mitkä versiot ajetaan.
mcmaysa

mcmaysa 14.09.2010

  • 0
Kysytään nyt kun en ole varma. Saako numeron millä ajaa päättäää itse?
RaabForRehab

RaabForRehab 14.09.2010

  • 0
mcmaysa wrote: Kysytään nyt kun en ole varma. Saako numeron millä ajaa päättäää itse?
"TÄÄLTÄ":http://www.forzaracingclub.com/forum/12/690 kannattaa bongata ittelleen vapaa numero. Laittaa vaikka privana viestiä F3SM käyttäjälle, niin menee ainankin perille.
SMJR

SMJR 14.09.2010 (edit 14.09.2010)

  • 0
mcmaysa wrote: Kysytään nyt kun en ole varma. Saako numeron millä ajaa päättäää itse?
Varmaan hyvä tuolta listalta ottaa joku vapaa ettei kukaan "suutu".
SMJR

SMJR 14.09.2010

  • 0
Olenko wrote: Siällä on kisakalenterissa Motegi kahteen kertaan, jos on tarkotuksella ni mitkä versiot ajetaan.
No ny o korjattu
Pure Black40

Pure Black40 16.09.2010

  • 0
Onko Flywheel pakollinen?
Olenko

Olenko 16.09.2010

  • 0
ei siinä ainakaan lue et ois pakollinen.
IL3

IL3 20.09.2010

  • 0
Onko autoihin tulossa sarjan oma numerolätkä? Jos on, niin vois mänitziment giftata mulle sen avonaisena varmuuden vuoksi jos vaikka pääsisin maalaamaan? :D
DarkWarjo

DarkWarjo 20.09.2010

  • 1
Suosittelen että joku antaa IL3:n maalata autonsa. ihan jo sen takia että se ihan selkeesti kaipaa tekemistä ja jonku pitäs sitä sille tarjota :D

Write a post

Sign in to post a post.