Ihme itkemistä tosiaan. Nikde yllä hyvin tiivistikin jo. Jos ei miellytä niin ei tarvitse ajaa tai sitten pistät oman sarjan pystyyn missä saat koittaa muiden miellyttämistä. Ihanasti.
F4SM Kausi 3 - Harjoitusaikoja
Sivusta seuranneena sanoisin,notta hyvä/jännä on tämä systeemi.
Emmie siitä mitn tajua,mutta hyvä se on!
Sanoisin, että jos usealla autovaihtoehdolla lähdetään kautta ajamaan, niin on täysin mahdotonta, että autot olisivat prikulleen samantasoisia.
Onneksi nyt kuitenkin on tasoitusjärjestelmä, joka ainakin jossain määrin tasoittaa autojen suhteellisen pientä tasoeroa ja kuljettajien hiukan suurempaa tasoeroa.
Onhan sitä tasoeroa oikeassa elämässäkin tallien kaluston ja kuljettajien välillä. Eikä oikeastikkaan aina ole mahdollista täysin itse valita millä kalustolla kauden ajaa.
Itse kuitenkin tykkään, että autovaihtoehtoja on useampia, se tuo lisäväriä kisoihin. Innolla odotan tulevaa kautta, vaikka avauskisa omalta osaltani jääkin väliin.
HAHA! kerranku menee ja kehuu autoa ni jengi kimpoile ku superpallot pitkin seiniä! autojen "suunnittelu" vaiheesta oonjo rummuttanu toisenlaisia autoja.. joten kai turha sanoa etten oo tikkuakaan ristiin laittanu... mutta taitaa olla väärpaikka turista vaan puhutaan niistä kierrosajoista.. paras tähän mennessä 1:04.409 :G
[offtopik] Nopeesti selattuna sun rummuttaminen on ollut vain itkemistä autoista ja niiden etuvetoisuudesta ja siitä kuinka vammasta niitä on säätää. Mukaan on mahtunut myös hyvääkin, kuten filosofisointia kytkimen käytöstä sekä ei-niin-"tehokasta" pohdintaa vanhoista kisoista ja niiden mielenkiintoisista tapahtumista. Olit sä tuolla n. 2kk sitten ollut ihan asiallinenkin ehdotusten kanssa. Mutta oikeesti, lopeta turha itkeminen. Ei ole pakko ajaa jos ei autot/PI-tasotukset/säädöt/kytkimet tyydytä. Ei mulla muuta. [/offtopik]
1:04.751
1.04.7 aika perus, pari kymppää lujempaa parhaalla.
^Tarttis tehrä jottain.^
1:05.579 (tobleton)
En tie jaksanko lähtee sitteskää koko sm:ään.. (ei oo motivaatiota -rahaa- hankkia Liveä)
Vinkki: Hyvä kierrosaika -> ota toble vikasta mutkasta.
Mä oon tasasen paska.1:06;xxx on aika.
On tää aika surullista. Fordilla pystyin parhaimmillaan 1.04.7xx:ään, mutta heti kun sain testimahdollisuuden kisan jälkeen kokeilla suoraan tehtaalta tullutta Megane (ilman säätöjä tietenkin), kellotin heti ekan 10 kierroksen aikana 1.04.4xx.
Mikäli nyt ymmärsin oikein tämän tasoitushomman.
- SPORT 235 - Race Driveline
Heitimpä tuossa uusilla osilla kolme nopeaa.
Hockenheim National 01:41.488
Vastauksena käyttäjälle ProBale
ProBale wrote: On tää aika surullista. Fordilla pystyin parhaimmillaan 1.04.7xx:ään, mutta heti kun sain testimahdollisuuden kisan jälkeen kokeilla suoraan tehtaalta tullutta Megane (ilman säätöjä tietenkin), kellotin heti ekan 10 kierroksen aikana 1.04.4xx.
Aika turhaa suremista, etenkin jos muistat että joka ikisessä SM eventissäkin on iät ajat lukenut, että...
Osallistuaksesi kilpailuun, täytyy seuraavien ehtojen täyttyä:
- Olet virallisesti ilmoittautunut sarjaan määräaikaan mennessä. jne. jne.
Aikaa ilmoittautumiseen, tiimin kasaamiseen ja sitä kautta auton valintaan oli reippaat puolitoista viikkoa eikä varmaan ihan täytenä yllätyksenä tullut muutenkaan että uusi SM-kausi on alkamassa. ;)
PI 508 SPORT 245
Hockenheim National, heitin 4 kierrosta:
01:40.780
Joo, mä oon itkuni itkeny. ei auta saatana :D
Vaikuttaa siltä että täälläkin pitää ihan homona testata ettei jää jalkoihin :D
Joku saattaa taas valittaa et itken ihan turhia mut muistan et oli puhetta autoja valittaessa et pitää olla semmoset autot mitä on helppo säätää ja helppo ajaa.. vaikuttaa siltä et jos jengi on ekaan kisaan paukuttanu toistasataa kierrosta setuppeja ja 1 / 10-20 kierros on "kohtalainen" et auto ei kyllä ihan näiden specsien sisällä...
Just saying.. ekat ajat ~1:44.XXX (nopea testi)
Vastauksena käyttäjälle Exami
Exami wrote: Joku saattaa taas valittaa et itken ihan turhia mut muistan et oli puhetta autoja valittaessa et pitää olla semmoset autot mitä on helppo säätää ja helppo ajaa.. vaikuttaa siltä et jos jengi on ekaan kisaan paukuttanu toistasataa kierrosta setuppeja ja 1 / 10-20 kierros on "kohtalainen" et auto ei kyllä ihan näiden specsien sisällä...
Just saying.. ekat ajat ~1:44.XXX (nopea testi)
Jus olin radalla ja 10 nopeeta vedin nopein 01:40.691 Enkä metriäkään ole aikaisemmin tätä rataversioo ajana.
Hieno auto ajaa on tämä.
Kiitokset mänizmentille hyvistä autovalinnoista. KIITOS isolla Koolla. :)
Mä kävin Rellulla tuota Mugelloa kokeilemassa ja spekseihin tehtynä tehdassäädöillä (defaultit siis) 1:05.5xx. Emmä kokenut että ajokki oli yhtään huono ajaa. Tietysti, etuveto on aina etuveto ja sillä vaan pitää osata ajaa. Noilla specseillä sitä pitää kuljettaa kuin "vakio 1600-luokkaa" eli pyöreästi vauhtia tappamatta. Puskemalla ei tuu kuin porua.
Pitää kokeilla Obelixilla ja Seatilla vielä tuota Hokkaria.
PS. FM4 tuning calculatorista oli kyllä suuri apu Meganen pitoon, mutta itse en saanut sillä kierrosaikaa parannettua... ajelin ihan samoja kuin default-säädöillä. Ehkä ongelma on enempi tuossa padilla ajamisessa. Pitäis kyllä fanateciin investoida.
Vastauksena käyttäjälle zattwy
zattwy wrote: Jus olin radalla ja 10 nopeeta vedin nopein 01:40.691
Jösses :D
Jännä että mun ja Nipsuhuulen ero on kaventunut näillä etuvetoisilla aivan selvästi Kisavauhti nipsulla on sitten heikompaa koska ei pärise?
Mugellossa siinä päris Jonnea sen verran edessä, että ehkä se verotti vauhtia.
Varmaan kauttaaltankin erot kaventuu etuvedoilla kun ihan perus-peränkarkaamisia ym. ajovirheitä tulee vähemmän, ja se näiden valinnassa oli ideanakin.
Tokihan näitä pitää ajaa eri lailla kuin takavetoja, justiinsa tuollein pyöreästi pumppaillen kuten tämä Terrorimiäs tuossa kuvaili. Replayta kun illalla katselin niin näköjään oli vielä monella takapotkut mielessä kun mutkia mentiin kaasu pohjassa ja eturenkaat linkussa. :)
Vastauksena käyttäjälle savulohi
savulohi wrote: Replayta kun illalla katselin niin näköjään oli vielä monella takapotkut mielessä kun mutkia mentiin kaasu pohjassa ja eturenkaat linkussa. :)
:D Mugellossa tuli ekaa kertaa tässä pelissä hikoiltua etuvetosilla.
En tiiä oisko toi nopeempi ja fiksumpi ajaa Normal steeringillä kun pädillä pelaa, mutta eihä semmosiin handicappeihin voi turvautuu, kaikki avut pois vaan :D
Miun Hockenheimin haamuna näkys olevan Ooppeli, eli sillä on tullu täällä nopein aika rakennusvertailuissa(säätämättömänä siis). ^Näkyy mulla haamuna mutta ei LB:llä pikoos poistin Ghosts-tiedoston joku aika sitten^
Kymmenisen kiekkaa kävin normi-Seatilla ja samaan kymmenyksen haarukkaan meni mitä zattwy ja vorkrai. :D
Kirjaudu sisään vastataksesi.