SM-sarja Kausi 2: Lopulliset säännöt ( laitetaan lukkoon 2.6 mennessä )

kurppak
/

Koska niitä tehoja ei voi luotettavasti tarkistaa siitä replaystä. Tehorajat oli alunperin meikäläisen idea, nyt vain täsmensin sitä.

RaabForRehab
/

kurppak kirjoitti 02.06.2008 09:35: Koska niitä tehoja ei voi luotettavasti tarkistaa siitä replaystä. Tehorajat oli alunperin meikäläisen idea, nyt vain täsmensin sitä.

Mitenkä sitä ei voi luotettavasti tarkistaa?

kurppak
/

RaabForLife kirjoitti 02.06.2008 09:38:

kurppak kirjoitti 02.06.2008 09:35: Koska niitä tehoja ei voi luotettavasti tarkistaa siitä replaystä. Tehorajat oli alunperin meikäläisen idea, nyt vain täsmensin sitä.

Mitenkä sitä ei voi luotettavasti tarkistaa?

Perustelkaa nyt ees oma kantanne. Ja ajatelkaa asiaa ennekun kirjotatte mitää. Miks aina jonkun pitää olla jotain pientäkin asiaa vastaan. Ei niillä 298:lla ja 300:lla kW:lla ei oo eroa kuin 2 kW ja se on vähän. Homma helpottuu sen ansiosta huomattavasti.

Draghar
/

Mullahan on tässä koko työpäivä aikaa kirjoitella omia mielipiteitäni :)

Tehot on todella helppo tarkistaa telemetriasta, katsoo vain mikä on korkein tehomäärä mikä telemetriassa näkyy. Minimi tehoraja häiritsee sellaisia kuljettajia joilla on kevyet autot, ja tehoa ei välttämättä tarvitse olla 224 kW:tia vauhdi takaamiseksi.

Jos sinulla silti on joku välttämätön tarve muuttaa tehoraja, niin sopii se minulle. Huomioitavaa on kuitenkin, että jos tekniikkaa ei saa sarjan aikana muuttaa, niin joutuu niistä replaysta ne tehot jokatapauksessa tarkastamaan.

kurppak
/

Miksei saisi autoja muutella kesken kautta. Telemetriastakaan ei voi nähdä täysin todenmukaisia tietoja.

Draghar
/

Enemmistö on ollut sitä mieltä, että auton teho pidettäisiin vakiona koko kauden ajan, sen sijaan painoa, renkaita yms saisi muutella jos haluaa. Tehoa on helppo valvoa telemetrian kautta, koska auton hetkellinen teho näkyy sieltä muistaakseni 0,1 kW:tin tarkkuudella.

Ps. Voisi olla välillä sinun vuorosi perustella esittämäsi väitteet ja mielipiteet.

Mudinski
/

kurppak kirjoitti 02.06.2008 07:52:

Draghar kirjoitti 02.06.2008 06:24:

kurppak kirjoitti 02.06.2008 05:53: Sillon on jo liian myöhäistä.

Tottakai rikkomusta seuraa jonkinlainen rangaistus..

Ajaa muutaman ekan kierroksen vähän löysemmällä kaasulla.

Mitä pahaa siinä välissä 224 kW-298 kW on. Kyllä jokaisen auton tohon saa.

Kuka ajaa löysällä kaasulla jos kilpailaan ? Lähdössä sen huomaa samantien... ja juuri niinkuin draghar sano perustele kantasi...

TeroKortelainen
/

Tässä olen kyllä kurppak:n kanssa samaa mieltä, että tuo peliin sisäänrakennettu tehoraja helpottaisi elämää, kun lobbyyn vain lyötäisiin sovitut sääntökriteerit. Nyt kun mun boksi on ollut huollossa, niin en ole päässyt tsekkaamaan, että saako tuon vuosimallisäännön tuolla tavalla suoraan valittua, mutta ainakin moottorin sijainti ja vetotapa onnistuu.

Tämän vuoksi tuo 224 kW-298 kW olisi toimintaa helpottava, kun "laitonta" autoa ei saisi valittua lainkaan. Tietysti jos päädytään siihen, että jotkut siivet ovat pakollisia tai että osia ei saa vaihtaa kesken kauden, niin tämä menettää merkityksensä. Mutta mun mielipide on, että parasta olisi, jos kaikki rajat saataisiin suoraan pelin lobby-optioista...

Mudinski
/

TeroKortelainen kirjoitti 02.06.2008 11:24: Tässä olen kyllä kurppak:n kanssa samaa mieltä, että tuo peliin sisäänrakennettu tehoraja helpottaisi elämää, kun lobbyyn vain lyötäisiin sovitut sääntökriteerit. Nyt kun mun boksi on ollut huollossa, niin en ole päässyt tsekkaamaan, että saako tuon vuosimallisäännön tuolla tavalla suoraan valittua, mutta ainakin moottorin sijainti ja vetotapa onnistuu.

Tämän vuoksi tuo 224 kW-298 kW olisi toimintaa helpottava, kun "laitonta" autoa ei saisi valittua lainkaan. Tietysti jos päädytään siihen, että jotkut siivet ovat pakollisia tai että osia ei saa vaihtaa kesken kauden, niin tämä menettää merkityksensä. Mutta mun mielipide on, että parasta olisi, jos kaikki rajat saataisiin suoraan pelin lobby-optioista...

Olet oikeassa... se helpottaisi mutta jos ihan oikeasti jollakin on alle sen 224Kw niin sillon ei onnistu...

TehBigBunny
/

2000 ja uudempaa ei saa valittua lobbyyn.

Etumoottorin ja takavedon saa.

Mielestäni ton tehorajan voisi ottaa käyttöön mutta vain jos kaikki suostuu 300kW on kuitenkin ollut kokoajan se määrä mikä on ollut ainoana rajana alarajaa ei ole missään vaiheessa mainittu. Sen tehon tarkistaminen on niin pirun helppoa että mä ainakin lupaan tarvittaessa katsoa ne kaikista kisoista jossa itse ajan.

Se että joku jää kiinni teholla kikkailusta on kyllä aika nolossa tilanteessa joten luulisi että porukka miettii kolmannenkin kerran ennen kuin yrittää jotain sellaista. Kun vielä määrätään siitä kunnon rangaistus ( vaikka x2 kisassa saavutetut bojot ).

kurppak
/ /

Autojen iän tarkkailu on helppo homma. Nuo siivet voitaisiin tarkistaa nopeasti aina ensimmäisissä aika-ajoissa lämmittelykiekan alussa. Tuo auton osien muutoskielto taas joillekkin autoille edukkaampaa kuin toisille.

Edelleenkin sitä mieltä, että pidetään kaikki hommat mahd. yksinkertaisina. Voi tuon forza-siipi -pakonkin ottaa pois jos sitä halutaan.

Edit: Kumma juttu, heti kun Tero on jotain mieltä, niin muut komppaavat. Taas kun mä olen jotain mieltä niin muut ovat eri mieltä. Nyt kun mä ja Tero ollaan samaa mieltä, niin muut ovat kanssa samalla linjalla. Näyttää tuo mun miinus-merkki olevan Teron plus-merkkiä heikompi. Hmm....

Splat Number1
/

kurppak kirjoitti 02.06.2008 18:41: Edit: Kumma juttu, heti kun Tero on jotain mieltä, niin muut komppaavat. Taas kun mä olen jotain mieltä niin muut ovat eri mieltä. Nyt kun mä ja Tero ollaan samaa mieltä, niin muut ovat kanssa samalla linjalla. Näyttää tuo mun miinus-merkki olevan Teron plus-merkkiä heikompi. Hmm....

Huomasin saman ilmiön

knoivari
/

Mä olen edelleen sitä mieltä että autoja ei saisi muuttaa kauden aikana koska se antaa edun niille jotka osaavat pelailla noilla palikoilla. Ja olen myös vapaaehtoinen tarkastamaan autojen tehot. Ja vielä siitä tehorajasta se ei oikein toimi koska tosi kevyellä autolla ei saa tota 224kw kasaan.

knoivari
/

Splat Number1 kirjoitti 02.06.2008 20:11: Niin ja eikö se jo lyöty aikoja sitten lukkoon että max. 300kw

Eikä mitään alarajaa tehoihin.

Splat Number1
/

knoivari kirjoitti 02.06.2008 20:14:

Splat Number1 kirjoitti 02.06.2008 20:11: Niin ja eikö se jo lyöty aikoja sitten lukkoon että max. 300kw

Eikä mitään alarajaa tehoihin.

Juuri niin

Mudinski
/

Vieläkö Kurppa sua vaivaa toi Kaimaani juttu ? Tuntuu vähän siltä...

Mudinski
/

kurppak kirjoitti 02.06.2008 18:41: Edit: Kumma juttu, heti kun Tero on jotain mieltä, niin muut komppaavat. Taas kun mä olen jotain mieltä niin muut ovat eri mieltä. Nyt kun mä ja Tero ollaan samaa mieltä, niin muut ovat kanssa samalla linjalla. Näyttää tuo mun miinus-merkki olevan Teron plus-merkkiä heikompi. Hmm....

Kumma juttu, kun heti joku alkaa vinkuun jos haluaa ilmaista että on samaa mieltä tai kannattaa Teron ehdotusta. Ja samantien yleistetään sanalla muut vaikka yksi vaan "toisti"... Hmm... Ja sitten oma ehdotus jatketaan demokratialla...

Ja mitä tämä muka vaikutttaa "Nyt kun mä ja Tero ollaan samaa mieltä, niin muut ovat kanssa samalla linjalla" Eli luuletko että sä olet sellainen pahan ilman lintu joka pilaa toisten päivät ja suunnitelmat ? Se ei ole niin...

Ja Kurppa kukaan ei ole SINUA vastaan niinkuin tuosta tekstistä pystyy lukemaan vaan asiaa jonka puolesta "taistelet... Ei herneitä...

RaabForRehab
/

Voiskohan ne lukkoon lyödyt säännöt nyt sitten laittaa näkyviin ja niin ettei niistä tule enää mitään nurinaa.

TeroKortelainen
/

Mudinski kirjoitti 03.06.2008 06:42:

Kumma juttu, kun heti joku alkaa vinkuun jos haluaa ilmaista että on samaa mieltä tai kannattaa Teron ehdotusta. Ja samantien yleistetään sanalla muut vaikka yksi vaan "toisti"... Hmm... Ja sitten oma ehdotus jatketaan demokratialla...

Ja mitä tämä muka vaikutttaa "Nyt kun mä ja Tero ollaan samaa mieltä, niin muut ovat kanssa samalla linjalla" Eli luuletko että sä olet sellainen pahan ilman lintu joka pilaa toisten päivät ja suunnitelmat ? Se ei ole niin...

Ja Kurppa kukaan ei ole SINUA vastaan niinkuin tuosta tekstistä pystyy lukemaan vaan asiaa jonka puolesta "taistelet... Ei herneitä...

Se on sitä iän tuomaa karismaa ;-) No oikeasti, mä kyllä vähän ihmettelin, että missä kohdin mun mielipiteet on ketään liikuttanut. Enhän mä ole edes muistaakseni kovin paljoa kommentoinut näitä sääntökoukeroita, kun en voi olla varma, pääsenkö edes sarjaan mukaan...

kurppak
/

Huomaa, että porukka on herkästi ottamassa herneitä nenäänsä. Ei pikku sarkasmi voi noin vakavaa olla.

Vois mudinskit ja muut käyttää energiaansa mieluummin vaikka sarjan uusien nettisivujen funtsimiseen.

Mudinski
/

kurppak kirjoitti 03.06.2008 10:06: Huomaa, että porukka on herkästi ottamassa herneitä nenäänsä. Ei pikku sarkasmi voi noin vakavaa olla. Vois mudinskit ja muut käyttää energiaansa mieluummin vaikka sarjan uusien nettisivujen funtsimiseen.

Ok, sovitaan että me otimme sitten herneet nenään... kyllä ainakin mie funtsin niitä sivuja ja voin auttaa jos tarvitaan... Käyppäs Kurppa äänestämässä noita sääntöjä tuolla niin saadaan sinunkin äänesi laskettua...

Draghar
/

Miten me onkin saatu näin hyvät väittelyt aikaseks, vaikka äänestyksessä lähes kaikki on kuitenkin samaa mieltä :)

Miqqe
/

Tää on kyllä aivan mahtavaa viihdettä! On se elämä helppoo kun ei välitä säännöistä, kunhan vain ajetaan. Vielä kun saa kaupanpäälle tällaista aivoitusten riemuvoittoa, niin ei voi kuin antaa kiitos kaikille, jotka jaksavat vääntää tästä asiasta, saamatta mitään aikaan =)

Mudinski
/

Kiitoksia Miqqe ! On ollut tylsää kun koulut loppu ja muutenkin niin on ollut aikaa "pohtia" asioita :D

Kirjaudu sisään vastataksesi.