Forum - Cars

Yleinen keskustelu autoista

vaiski75

vaiski75 22.05.2012

• 1
Macela94 wrote: Tässä mietein, paljonko kertyy *suurinpiirtein* kuluja autosta per vuosi. Jos ei lasketa huoltoja eikä bensakuluja. Vaan vakuutukset, verot, katsastukset jne jne..? Autokohtasia tietysti ja "bonukset" vakuutuksissaki tietysti vaikuttaa.. ja liikennevakuutus on vissii ainoo pakollinen?
VW GOLF IV Autovero vuodessa n. 120€. Säästökasko + lasivakuutus vuodessa n. 500€. Katsastus ja uudelleen katsastus vuodessa n. 100€ (tässä on joskus säästetty). Öljyihin ja varaosiin vuodessa n. 50-300€. Gummeihin ja isompiin mälleihin menee jotain.. Bonuksia on jotain, en nyt muista oliko täydet.. Liikennevakuutus on ainoa pakollinen..
Mace

Mace 22.05.2012 (edit 22.05.2012)

• 0
Aivan, oon täs suunnitellu että jossai täs lähitulevaisuudessa sais jonkun autonkin ittelle, kallistahan lystiä se on. Pelkästään seki jo että auto seisois pihassa käyttämättömänä niin rahaa palaa, puhumattakaa siitä että sillä vielä ajais näillä bensahinnoilla. Plus vielä että jos jonku paskan on menny hankkii jota joutuis kokoajan korjaan. Kattoo ny ku kortin tästä enstiks saa ajeltua (parikolme viikkoo sitäki jo käyny..) nii ajelee vaikka porukoiden autolla sitte jonkiaikaa. Jepa, noi vakuutuksekki vaihtelee aivan älyttömästi asuinpaikan, auton, ja henkilön ja sen bonuksien mukaan.
Mace

Mace 25.05.2012 (edit 25.05.2012)

• 1
"47km ajettu 1978 Corolla":http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201203888 Muovitkii vielä ovis :D
DarkWarjo

DarkWarjo 27.05.2012 (edit 27.05.2012)

• 3
Kaverin tyttöystävän mini !http://warjo.kuvat.fi/kuvat/Autokuvat/jotain+sekalaista/IMG_0231.JPG/_smaller.jpg! Kaverin rottalintta !http://warjo.kuvat.fi/kuvat/Autokuvat/jotain+sekalaista/IMG_0255.JPG/_smaller.jpg! ja kuvat tietenkin minun ottamia :P
Capo26RS

Capo26RS 09.06.2012

• 0
Onko kukaan muu kokeillut E85:sta? Löin tankin turvoksiin ooppelissa toissa päivänä. Ny oon ajanu vajaa parisataa kilsaa ja vaihtelevalla menestyksellä vakio Siemensin boxi onnistuu säätäämään. Ensireaktiot: 1: kylmä kone ja viina"bensa" ei sovi yhteen. Ei meinaa aamulla käynnistyä kuin yhdellä tai kahdella mukilla ja ei kestä kaasua yhtään. Sammuu ekan 500 metrin matkalla ainakin kerran ja yskii kun mummot talvella terveyskeskuksessa. 2: Lämpimänä lähtee käyntiin niinkuin oikeellakin bensalla 3: Normisiirtymää ajettaessa lämpimällä koneella toimii niinkuin bensakin, kulkee niinkuin pitääkin. 4: Kiihdytyksissä ehkä 40/60% nykii ja empii/menee jopa pirteemmin kuin 95E:llä Kulutuksesta ei pysty sanoo näin lyhyellä ajolla. Pari kolme tankillista kun oon ajanut niin näkee mikä on totuus ja muuttuuko käynti vähemmän yskiväksi. Tuntuu tykkäävään kierroksista alkomaholi, ottaa pirteemmän tuntusesti jengaa. Vaihdan bensafilsun ja öljyt filsuineen kunhan ajan tankin esin tyhjäks että viinabensa ehtii liuottaa paskat liikkeelle kaikkialta. Ans kattoo miten äijän ja auton käy....
vaiski75

vaiski75 09.06.2012

• 1
Naapurin poika ajaa tuolla viinalöpöllä ja juoppona toimii Vulva.. Kauheesti se tietää asiasta ja asian on jakanut kanssani saunassa..mut mut.. Tuo sauna, niin enhän mä muista enään yhtään mitään.. Sytkää se oli muuttanut johonkin.. Olikohan lisäilmaakin raavittu jostain ja tyhjäkäyntiventtiiliä rukattu..? .. En mä nyt oikeesti muista ja se poikakin on josain reissussa.. .. Kivasti se Vulva toimii nyt, mutta sen vietävän pakoputkiviritykset mä käyn kyllä tukkimassa joku päivä.. Kyselen ja huutelen heti, kunhan saan sen kiinni..
Mudinski

Mudinski 09.06.2012 (edit 09.06.2012)

• 1
Capo26RS wrote: Onko kukaan muu kokeillut E85:sta? Löin tankin turvoksiin ooppelissa toissa päivänä. Ny oon ajanu vajaa parisataa kilsaa ja vaihtelevalla menestyksellä vakio Siemensin boxi onnistuu säätäämään. Ensireaktiot: 1: kylmä kone ja viina"bensa" ei sovi yhteen. Ei meinaa aamulla käynnistyä kuin yhdellä tai kahdella mukilla ja ei kestä kaasua yhtään. Sammuu ekan 500 metrin matkalla ainakin kerran ja yskii kun mummot talvella terveyskeskuksessa. 2: Lämpimänä lähtee käyntiin niinkuin oikeellakin bensalla 3: Normisiirtymää ajettaessa lämpimällä koneella toimii niinkuin bensakin, kulkee niinkuin pitääkin. 4: Kiihdytyksissä ehkä 40/60% nykii ja empii/menee jopa pirteemmin kuin 95E:llä Kulutuksesta ei pysty sanoo näin lyhyellä ajolla. Pari kolme tankillista kun oon ajanut niin näkee mikä on totuus ja muuttuuko käynti vähemmän yskiväksi. Tuntuu tykkäävään kierroksista alkomaholi, ottaa pirteemmän tuntusesti jengaa. Vaihdan bensafilsun ja öljyt filsuineen kunhan ajan tankin esin tyhjäks että viinabensa ehtii liuottaa paskat liikkeelle kaikkialta. Ans kattoo miten äijän ja auton käy....
Kerro ny mikä Ooppeli ja millä koneella ? :) Oma Obelixi ( X20xev koneinen Omega ) toimii hienosti 50/50 suhteella E85/95E10. Tämän jälkeen alkaa nousemaan kulutus jyrkästi ja käyntiin lähtö ongelmia... Mitään muutoksia en ole tehnyt. Muutamat vaihtanut vakio suuttimien ( alkuperäiset n.200 ) tilalle 300-350 suuttimet jonka jälkeen voinut ajaa pelkällä E85. Lämpötilaanturin huijaus potentiometrillä on yksi hyvä keino saada kylmä kone paremmin käyntiin.
vaiski75

vaiski75 09.06.2012

• 1
Mä tietän sen Ooppelin, mun sisätilalämmitin oli siellä.. Siinä oli maali, ovia ja se taisi olla farmari.. .. Ai niin, peräkontissa oli uistinpakki ja virveli..
Capo26RS

Capo26RS 09.06.2012

• 0
Okei, thänks. Täytyy lyödä bensaa joukkoon ja kattoo mimmonen vaikutus. En tiedä mikä on koneen koodi tossa Vectrassa. 1.8 16v ja 1998 vm. Tai sitten mä meen taas jonottamaan tankkausta Ensoon/Svetoon, en jaksanu nyt lähtee jonottamaan vielä halvempaa oikeeta bensaa vaan ajattelin koittaa 85sella. Oon lueskellu OCF:n foorumia aiheesta mut en uskonu niitä seossuhteita 95/85 vaan tankki täyteen heti kerralla alkomahoolia xD
Mudinski

Mudinski 09.06.2012

• 0
Capo26RS wrote: Okei, thänks. Täytyy lyödä bensaa joukkoon ja kattoo mimmonen vaikutus. En tiedä mikä on koneen koodi tossa Vectrassa. 1.8 16v ja 1998 vm. Tai sitten mä meen taas jonottamaan tankkausta Ensoon/Svetoon, en jaksanu nyt lähtee jonottamaan vielä halvempaa oikeeta bensaa vaan ajattelin koittaa 85sella. Oon lueskellu OCF:n foorumia aiheesta mut en uskonu niitä seossuhteita 95/85 vaan tankki täyteen heti kerralla alkomahoolia xD
Laihallehan nämä tuppaa menemään enemmän kengittäessä... Eli sitä välttäisin jos nyt pelkkää E85 tankissa :) Pitäisi tosin sytyttää vikavalon ja varmaankin sen jälkeen auto sammuu... Tosiaan itse ajanut 2000km nyt sekalaisilla seossuhteilla 40/60-70/30 ja mitään ongelmia ei ole ollut viellä.
Capo26RS

Capo26RS 09.06.2012

• 0
Joo tosta ohuelle menosta lueskelin enkä oo kun pari kertaa käyttäny rajottajalla ihan vaan testimielessä. Muuten kevyttä työmatkaa ja kauppareissuilua. Kyllä tänään vikavalokin sytty ja sammui ihan ittekseen, kuuli varmaan mun ajatuksen että käynpä hakemassa oikeeta bensaa joukkoon eikä uskaltanu palaa pidempään. Tai sitten polttimo paloi... Koitan noita sun käyttämiä sekoitussuhteita ennen kuin jaksan lähtee taas rajalle. Kiitos by the way!
helluvaweevil

helluvaweevil 14.06.2012

• 2
"murr":http://www.youtube.com/watch?v=U7tywICLsVc&feature=player_embedded
savulohi

savulohi 19.06.2012

• 0
Kivan ytimekäs nimi Acuran uudella nelivetosysteemillä: Acura Sport Hybrid Super Handling All-Wheel-Drive Moottori-lehdessä 5/12 sanovat.
RaabForRehab

RaabForRehab 19.06.2012

• 0
savulohi wrote: Kivan ytimekäs nimi Acuran uudella nelivetosysteemillä: Acura Sport Hybrid Super Handling All-Wheel-Drive Moottori-lehdessä 5/12 sanovat.
Tuo SHAWD on ollut jo aiemmin Legendissä. Vuodesta 2006 jos en väärin muista.
RauhaMees

RauhaMees 21.06.2012

• 1
Tulevaisuuden autot !http://www.topgear.com/uk/assets/cms/026c64cf-9d43-472c-b561-9f95306688de/670x377Image.jpg?p=120621_11:07! Mietinpä tässä, että jos autot tulee olemaan noi pieniä tulevaisuudessa nii kuinka pieniä mopoautot on tulevaisuudessa?
MehuSukka

MehuSukka 22.06.2012

• 3
^Toivottavasti kutistuneet olemattomiin.
Mace

Mace 22.06.2012 (edit 22.06.2012)

• 0
Tätä vastaavia olisivat (mutta vain kooltansa): !http://media.techeblog.com/images/smallest_cars_1.jpg! Ai ei vai? :D
RauhaMees

RauhaMees 23.06.2012

• 2
Close enough? !https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/168569_378463765536538_1533265096_n.jpg!
Driver181

Driver181 23.06.2012

• 0
^Tota tavoitellaan :DD ^Ajoin "köh"^
TehBigBunny

TehBigBunny 25.06.2012

• 2
"Saattaa herättää hyvää miältä":http://vimeo.com/43682120#

Write a post

Sign in to post a post.