Forum - Cars

Oma kulkineesi

IL3

IL3 01.11.2011

  • 1
Jostainjokujoskus lueskellu et toi 95 bensa likaa just jotain antureita tai vastaavaa ja aiheuttaa huonoa käyntiä jne. verrattuna 98 bensaa käytettäessä. Itse tankkaan aina vain jälkimmäistä.
TeroKortelainen

TeroKortelainen 01.11.2011 (edit 01.11.2011)

  • 2
No silloin on asiat muutenkin huonosti, jos MAF:lle (tai vastaavalle ilmanhaistelijalle) menee normaalitilanteessa bensaa ;) Hyvin on tänä vuonna tullut 95E10:llä Primeran mittariin reilut 40 tkm eikä mitään eroa vanhaan bensalaatuun ominaisuuksissa tai kulutuksessa tämän kipon kanssa. Samat 6,1-7,2 litraa satkulla menee keskimäärin kesät talvet niinkuin tuolla on koko ajan mennyt neljän vuoden aikana. Emännän Saapas(juu, vaparimopo) taas menee umpilaiskaksi YsiVitosella...
hulluseon

hulluseon 02.11.2011 (edit 02.11.2011)

  • 0
Jatkuu OT pälinä Mulla meinas viime talvena ryytyä oma kippo tuolla 95E10:llä ja sen jälkeen olen tankannut vain 98:ia. Pikkusen vajaa litra satkulla eroa 98:n eduksi. Veljellä sama ongelma, mutta ukolla ei ollut mitään ongelmaa. Tosin ukkokin sitten siirtyi tuon kulutuksen takia käyttämään 98:ia. Loppuu OT pälinä E. Se ilmamassa-anturi on siinä ilmanputsarin torvessa. Siihen menee liitin johtoineen ja sijaitsee ilmanputsarin jälkeen ennen imusarjaa. E.1.1 Ja nyt en enää neuvo enempää kun ei noita Primeroita ole tullut raplattua juuri laisinkaan, niin en neuvo väärin. Honrasta tietäsin enemmän.
TeroKortelainen

TeroKortelainen 02.11.2011

  • 0
Jaa niin, tuon ikäisessä on vielä perinteikäs virranjakaja? Kannattaa juu luonnollisesti tutkailla. Tuossa facelift-mallissa ilmamassa-anturi "ilmaputkenpätkänsä" kanssa on heti ilmanputsarikotelon jälkeen ja sikäli helposti irrotettavissa, mutta mä en tosiaan tunne noita alkupään P11-malleja lainkaan...
IL3

IL3 02.11.2011

  • 0
TeroKortelainen wrote: No silloin on asiat muutenkin huonosti, jos MAF:lle (tai vastaavalle ilmanhaistelijalle) menee normaalitilanteessa bensaa ;) Hyvin on tänä vuonna tullut 95E10:llä Primeran mittariin reilut 40 tkm eikä mitään eroa vanhaan bensalaatuun ominaisuuksissa tai kulutuksessa tämän kipon kanssa. Samat 6,1-7,2 litraa satkulla menee keskimäärin kesät talvet niinkuin tuolla on koko ajan mennyt neljän vuoden aikana. Emännän Saapas(juu, vaparimopo) taas menee umpilaiskaksi YsiVitosella...
Joo, en arvellukkaan että antureille bensaa menis vaan että, voi aiheuttaa käyntihäiriötä ihan muuten. Ei mulla tosin tarkemmin tekniikasta tietoa, kunhan ajelen ja perus/helppoja huoltoja itse pyrin puuhastelemaan. Serkun Ikea-Honda kuluttaa 3desiä enemmän 95:lla ku 98 ja sano että meni myös laiskaa ja takkuilevaa. Sama mulla Golffissa, rupee tökkimään. Tosin oma kokemus ainoastaan yhdestä puolikkaasta tankillisesta :)
jEsm0

jEsm0 02.11.2011

  • 0
HIHHEI, autokoulu alkaa maanantaina, pitääpä ruveta panostamaan siihen ^Piiloon, se tulee, jemmaa se. Paskat, se näki^
OMGxan

OMGxan 02.11.2011

  • 3
mä en e10n koske.... kaikki millä ajanu niin sekä kulutuksessa ja käynnissä ongelmia 95sella 98lla ei mitään
sjamy

sjamy 02.11.2011

  • 0
Ei pumpata sitä ysivitosta siellä..
RauhaMees

RauhaMees 02.11.2011

  • 0
E10 laitto mun iskän auton moottorin pätkimään :( Nykyään 98 lorisee mäntien hakattavaks :)
Sunsh1ne FI

Sunsh1ne FI 02.11.2011

  • 0
Ite tankkaan prätkiin pelkkää 98:ia ja V-Poweria because race bike
teemu1337

teemu1337 02.11.2011

  • 0
Myö lähren hakeen Volvoa ajoon.
OMGxan

OMGxan 02.11.2011 (edit 02.11.2011)

  • 0
kirves wrote: Käynti merkkihuollossa antoi hieman lisätietoa. Vikakoodia ei löytynyt, eli mistään isosta ei varmaan ole kyse. Kuulema mekaanikko oli nopeasti katsonut, että kaasuläppäkotelo on likainen. Se sijaitsee siinä ilmanputsarin alla, eli voisiko tämä nyt entistä vahvemmin viitata siihen ilmamassa-anturin likaisuuteen/vikaan?
no ylipäätän suosittelen lähtee ilmansuodattimesta liikkeelle ja vaihtaa sen ja sitten putsaa kunnolla kaiken matkalla putsarilta kaasuläppäkotelolle mutta yleensä noissa kyllä kaasuläppä on kiinni imusarjassa siis jos yhä puhutaan ruiskumoottorista.... ja kuullostaa kyllä aika kaukaa haetulta että kaasuläppäkotelon likaisuus aiheuttais moista vikaa.... ikinä en itse ainakaan ole moisesta kuullut....
hulluseon

hulluseon 02.11.2011 (edit 02.11.2011)

  • 0
Kyllä voi aiheuttaa. Vaikkapa Mersussa imusarja voi pikeytyä umpeen. Korjaaminen helppo jos imusarja on alumiinista. Kylmän viileästi purkaa imusarjan irti ja kaikki irti lähtevät osat pois. Sen jälkeen bensaa, pölöä tai dieseliä täyteen ja tulta perään. Antaa liekin palaa aikansa ja sitten vain koputtelee kikkareet ulos. Jos sitten imusarja onkin muovia, niin so sad... Satavarma en ole Nissanin kohdalla, mutta luulisi sen kaasuläpän olevan irroitettavissa. Tuskinpa se vika nyt kuitenkaan siinä on, vaan epäilen itsekkin tuota ilmamassamittaria. E. Joonas mee korjaamaan toi kirvesmeehen Nipponi. Minen työaikana oikein viittis Masikon halliin ottaa henkilö-autoja...
Exami

Exami 03.11.2011

  • 0
Mitä ite lueskeli oireet a) ilmanmäärä mittari (huom ei nyt mitata massaa vaan paljonko sitä ilmaa virtaa koneeseen...) - tässä kuitenki monta erityistä merkkikohtaista ongelmaa esim BMW:ssä tämä aiheuttaa "puutumista" ja tehon häviötä ei suoranaisesti käytiongelmia. b) polttoainepumppu / suodatin mikäli alhanen polttoaineenpaine tulee vahvasti esille käynnistyksissä ja toiminnassa heti käynnistyksen jälkeen. aiheuttaa monesti puutumista ja ongelmat alkavat syksynmittaa ilmetä jostain syystä juurikin sillon kun bensapumppu on "kylmä" eli syysilma yöllä jäähdyttää huonokuntosen pumpun kylmemmäksi kun kesäsin(näitä vikoja auto forumeilla monesti ja varsinki talviautoista tulee esille) Mikäli bensa-autosta kyse, hassua että kertyis karstaa imusarjaan / kaasuläppään, nämä yleensä dieseleiden ongelmia jotka nekin poistuu mikäli poistaa pakokaasun takasinkierrätyksen(dieselissä korkea nokipitoisuus) Muitavikoja jotka saattaa tuoda tommosta esille: nyt merkkiin katsomatta 1) nokan-asentotunnistin 2) kampuran asentotunnistin 3) tyhjäkäyntimoottori & automaattirikastin(automaattiryyppy) Nämä mielessä yleisimpinä ongelmina sillonkun auton kulku ei tunnu oikealta ;)
Mudinski

Mudinski 03.11.2011 (edit 03.11.2011)

  • 0
Alkoiko tämä nyt sitten yht äkkiä vai onko pahentunut päivä päivältä ? Itse kallistuisin tuonne bensa-puolelle. Varsinkin tuo liikkeelle lähtö vaikea ja kun liikkeelle on päässyt niin toimii normaalisti vähän viittaisi siihen. En tiedä onko miten Nissanissa on tuo bensanpaineen säätö toteutettu, mutta esim. kaverin Carina E:ssä paineeseen vaikuttaa imusarjan alipaine. Bensansuodatin ja pumppu koska vaihdettu onko tietoa ? Pumppuhan lähtee tässäkin varmaan päälle heti kun virrat kääntää päälle ? Eli käännä virrat päälle anna olla 2s sitten pois ja toista tämä 3 kertaa. Tämän jälkeen starttaat. Näin ainakin vähänkään vanhemmissa autoissa ( alle 2000-luvun ) voi itse testata bensapuolta. Näin ainakin minulle opetettiin tuolla koulun penkillä... Exami: Nuo tuppaa vain yleensä antamaan vikakoodin. Nokka-akselin asentotunnistin ja kampuran tunnistin... Ja riippuen testi laitteistosta niin pitäisi pystyä tuon ikäisestä autosta tarkistamaan arvoja mitä mikin anturi antaa. Tero: Vai että on tämä ketjukoneinen... Opinpahan jotakin uutta tänäänkin :) Edit: Siis onko nokkien välillä ketju ja remmi kiertää yhtä nokkaa ja kampuraa ? Vai ihan pelkästään ketju ?
TeroKortelainen

TeroKortelainen 03.11.2011

  • 0
Mudinski wrote: Exami: Nuo tuppaa vain yleensä antamaan vikakoodin. Nokka-akselin asentotunnistin ja kampuran tunnistin... Ja riippuen testi laitteistosta niin pitäisi pystyä tuon ikäisestä autosta tarkistamaan arvoja mitä mikin anturi antaa.
... paitsi, että Nissan-foorumeilla on jonkin verran tullut vastaan tilanteita, joissa nokkaketju on venynyt, mutta silti mitään vikakoodeja ei ole ilmaantunut. Ja veto ollut siis hukassa, mutta toi aiheuttanee harvemmin varsinaisesti käynnistysongelmia. Niin, tossa tuoreemmassa Primerassa on nimenomaan ilmamassa-anturi eli imuilman lämmölle/kosteudelle ei ole erillistä anturointia. Ja siksi anturi on mallia "homo-kallis"...
Exami

Exami 03.11.2011

  • 0
Mudinski wrote: Exami: Nuo tuppaa vain yleensä antamaan vikakoodin. Nokka-akselin asentotunnistin ja kampuran tunnistin... Ja riippuen testi laitteistosta niin pitäisi pystyä tuon ikäisestä autosta tarkistamaan arvoja mitä mikin anturi antaa.
Juu antaahan nuo yleensä, mutta listasin vaa muutamia "yleisimpiä" syitä kyseisille oireille, ja kyllähän bensapumpun pitäis kuulua tarkkakorvaselle ku kääntää vaa virrat päälle, pihassa seisoo S40 volvo missä pakko laittaa eka virratpäälle ja kuunnella hetki hurinaa ennenku starttaa... isoilla suuttimilla pakko odottaa et bensan paineet tarpeeks ylhäällä, muuten ei lähde käyntiin :)
iMakau

iMakau 04.11.2011

  • 6
Kesällä tuli Sierra korvattua tällä: !http://i365.photobucket.com/albums/oo94/Makau/IMG_1913.jpg! !http://i365.photobucket.com/albums/oo94/Makau/IMG_1910.jpg!
Nipsuhuuli

Nipsuhuuli 04.11.2011

  • 1
Muutama päivää sitten tuli ostettua vm. 2003 Ford Fiesta.
jimmykojootti

jimmykojootti 06.11.2011

  • 0
Audista ruuvattu syöttöjä nyt kohtuullisesti. Vitiota luvassa luultavasti:D

Write a post

Sign in to post a post.