Nuo Drag-renkaat (joo, joo, toistan itseäni.) tappaa ainakin minun mielenkiinnon ihan kokonaan. No enpä minä aktiivisesti kyllä enää ajele, kuin itsekseni toisten haamuja vastaan.
Mutta jos muistan oikein niin tuolla kipolla on painoa 700 - 800 kiloa ja siinä on jotain päälle 200kilowattia ja renkaat joissa ei ole sivuttais pitoa. Ei kiitosta vain. Pikkuisen vähemmän tehoa tai jopa pelkästään reissi putki olisi ehkä riittänyt. Minun mielestä kyseinen kippo näillä vireillä on hivenen hankalahko tulokkaille, vaikka ei niitä täällä ole taas ollenkaan.
Pitkiä ratoja, kyllä kiitos oikeilla GT autoilla sekä toissa kauden sedaneilla, mutta Road America on jo pikkuisen liian pitkä Lotukselle, minun mielestä. Sebring olisi muuten helvetin hyvä rata, mutta viimeinen mutka on täysi paska, joka saa verenpaineen nousemaan kolmatta mittaria.
Ja se ns. menestys penalti, olenhan siitäkin jankannut jo jonkin aikaa, ettei sen tarvitse olla välttämättä renkaista tai tehoista pois, vaan niitä voidaan säätää sieltä lobby asetuksista. -5% pitoa pois edestä tai takaa taikka leikkaa tehoa, niin silläkin saa jo hieman lisämakua ajamiseen. Ei tälläkään autolla paljon yhden pykälän pudotus renkaiden leveydessä mitään merkitse. Nipsu tietty puhuu ihan asiaa, että sitten harmittaa hirveesti kun ei joka kerta ole podiumilla ja joka toinen kisaa menee huonosti, mutta onhan näitä tasoitus järjestelmiä ihan oikeissa sarjoissakin ( esim. SuperGT).
Äkkinäinen lukee tämän ja pitää katkeroituneen miehen tilityksenä ja vittuiluna managementtiä kohtaan, mutta totuus on ettei aina voi miellyttää kaikkia. Minua nyt ei vain miellytä nuo renkaat ja muut heitot ovat vain omia ajatuksia joita pyrin tässä nyt julkistamaan, kun noita on tullut nähtyä ETCC:n kisoissa, sekä joskus omassa pienessä päässä tullut joskus pyöriteltyä kun Jokkista johdin itsevaltiaan oikeuksilla.