Forum - Off-topic

Älypuhelimet - mitä sinä koskettelet?

Rintala

Rintala 29.09.2012

  • 0
hulluseon wrote: Mutta näistä älyttömistä puhelimista sen verran, että mikä näistä olisi sitten se paras minulle? Kriteereinä voisi pitää helppo käyttöisyyttä, hyvää internet yhteyttä vaikka taitaa olla liittymästä kiinni, pölyn ja roiskeveden kestävyys, hyvä akku ja ei saisi pimentyä jos vahingossa tipahtaa kädestä. Odotan kauhiaa kakkamyrskyä tähän kohtaan.
"Ehkäpä?":http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/CC_ViewPagelet-Start?PageletUUID=nV.sGQVuFxEAAAE1jz8WBmGl&utm_campaign=bazaarvoice&utm_medium=SearchVoice&utm_source=AskAndAnswer&utm_content=Default
savulohi

savulohi 29.09.2012 (edit 29.09.2012)

  • 0
iPhone 4S on ollu vajaan vuoden verran. Ei erityisiä moitteita eikä sen puoleen ylistystäkään = ajaa asiansa ja toimii. Jatkan tällä pärjäämistä 5:n ilmestymisestä huolimatta. // Lisätään vielä, että tämä on tipahellu ja lennelly pitkin lattioita aivan liian monta kertaa, mutta ei naarmuakaan ole tullut vaikka se semmonen erillinen suojakalvo(vai mikä onkaan) miulta puuttuu.
hulluseon

hulluseon 29.09.2012

  • 0
@Rintsi Eikös tuossa ole nyt se cacca käyttöliittymä? Ja ei muka kestä putoamista?
KKNGS

KKNGS 29.09.2012

  • 0
hulluseon wrote: @Rintsi Eikös tuossa ole nyt se cacca käyttöliittymä? Ja ei muka kestä putoamista?
Ei muuten kestä. Kaverilla tuo sama, se on Duudsoninkestävä mutta ei vammastenkestävä. Se osti ton, ja het tokana päivänä tiputti puolen metrin korkeudesta --> Näyttö halki ja jumittu ennen pin-koodin antoa.
jimmykojootti

jimmykojootti 29.09.2012

  • 0
Ite nyt kun pääsin koneelle näpyttämään, niin tuosta Lumiasta sen verran omalta osaltani, että... Äiteellä on tuo 800 Lumia, omasta mielestäni siinä on paras näyttö mitä oon koskaan kosketellu, ja kamera on myös paras kännykamera mitä oon koskaan kokeillu. Ohjelmia en ole juuri kokeillut sillä, mutta heti kun se ostettiin, niin piti se jo päivittää... Noh, tässä se mikkisoftan homma sitten kusi, ainakin hieman. Kun äiteen oma tietokone omaa Win XP:n, niin tietenkään siinä ei sitten toimi Zune. Pitäisi olla Win7. Ja Zunellahan tuo päivitetään (ainakin me tehtiin sillä). No Lumian onneksi minun koneessa on Win7. Se vaan kun tuo XP kuitenkin vielä aika monesta taloudesta löytyy, niin miksi Zunea ei voita tehdä niin, että se toimisi XP:lläkin??? Lumiassa toinen homma on, että siinäkin taitaa kaikki vaan maksaa. Samoin kun omenassa. Androidillakin maksaa, mutta siihen onkin Aptoide. En tiedä onko Aptoide laillinen vai ei, mutta sieltä itselleni kaikki maksulliset ohjelmat hommaan maksuttomasti. eli omasta mielestäni jos Lumian haluaa ostaa, niin 710 on varmaan ihan hyvä hintaansa nähden. Noiden parempien Lumioiden hinnalla kun saa jo HTC Sensation, Galaxy S2 ym. jotka ovat kyllä ehdottomasti parempia, minun mielestäni siis. Jos jotain vituttaa se, että en osaa kirjoittaa niin haters gonna hate;)
RaabForRehab

RaabForRehab 29.09.2012

  • 0
HTC Desire Z ittelä käytössä. Vanha kun taivas, mutta tykkään tuosta liukunäppiksestä. Superhelppo kirjottaa sähköposteja ja viestejä verrattuna kosketusnäyttöön, joka on aina rasvassa kun sitä hipeltää :D
villek00

villek00 29.09.2012

  • 0
hulluseon wrote: Eikös tuossa ole nyt se cacca käyttöliittymä?
Jos meinaat Androidia, saa siihen kyllä rootattua paljon "hullumpiakin" ^(tirsks)^ versioita, jotka voisivat olla sun käytössä kenties niitä parempia?
MrD St Jimmy

MrD St Jimmy 29.09.2012

  • 0
KingPlayer10 wrote: ZTE Blade Täys paska Elkää ostako
Tämä. Hankittiin alunperin sitä varten että voisin jakaa nettiä kotona, kun meillä ei sitä ollu yhdessä kohtaa muutamaan kuukauteen. -Herätyskello bugisee -Hidas, Angry Birdsikään ei meinaa pyöriä -Kamerassa nyt ei oikeastaan mitään vikaa ole -Välillä ongelmia löytää puhelinverkkoa ja pätkii välillä
Zolvi

Zolvi 29.09.2012

  • 0
Tällä hetkellä taskussa Nokian c7 luuri. Uus puhelin tarkotuksena hommata vuoden vaihteessa ja en tiedä mikä. Kaupassa olen käyny hypistelemässä eri luureja ja lukenu arvosteluja. Samsungin galaxy s3 oli käteen sopiva malli, mut ehkä vähä turhan suuri kokoinen lätkä. Iphone 4s oli jotenkin turhan lasinen ja omasta mielestä ärsyttävä käyttää. Lumia ei sopinu räpylään kanttisen mallinsa takia ja laatikkomainen käyttis oli ensi tuntumalta hankala. HTC one x oli ihan mielenkiintoinen käyttää ja mietinkin et tekisikö sillä jotain? Sonyn xperia acro s on mielenkiintoinen kans, mutta hyllystä ei löytyny sitä. Vaikeaa kumminkin tämä valinnan tekeminen, koska kaikissa hyvät ja huonot puolet ja kaikki kehuvat omia luurejaan.
Rintala

Rintala 29.09.2012

  • 0
jimmykojootti wrote: Noh, tässä se mikkisoftan homma sitten kusi, ainakin hieman. Kun äiteen oma tietokone omaa Win XP:n, niin tietenkään siinä ei sitten toimi Zune. Pitäisi olla Win7. Ja Zunellahan tuo päivitetään (ainakin me tehtiin sillä). No Lumian onneksi minun koneessa on Win7. Se vaan kun tuo XP kuitenkin vielä aika monesta taloudesta löytyy, niin miksi Zunea ei voita tehdä niin, että se toimisi XP:lläkin???
Itellä LG Optimus 7 (WP7) ja eukolla Lumia 800. Koneissa XP/Ubuntu ja Zune toimii molemmissa ilman mitään ongelmia. Kuten siis myös puhelimen päivittämin etc..
hulluseon

hulluseon 29.09.2012

  • 0
villek00 wrote: Jos meinaat Androidia, saa siihen kyllä rootattua paljon "hullumpiakin" ^(tirsks)^ versioita, jotka voisivat olla sun käytössä kenties niitä parempia?
Täh? Savoksi sama kiitos... Minä en älyä enää näistä tietotekniikan härpäkkeistä hevon vittua enää nykyään joten siksi minä tuon kyssärin tuonne heitinkin. Enemmän älyän vaikkapa kaivurin hydraulijärjestelmästä, pyöräkuormaajan vaihteistosta tai vaikkapa kiviauton momentinmuuntajasta.
Nikde

Nikde 30.09.2012 (edit 30.09.2012)

  • 0
Lumia 800 saa nyt 250-270e ja Lumia 900 350-370e. Eroahan noissa on näytön koko ja 900 etukamera videopuheluita varten "woopwoop".... Noiden kahden Lumian rakenne on yks markkinoiden kestävimmistä, vaikkei noilla oo mitään IP suojaluokitusta. Runko on unibody polykarbonaattia ja lasi Gorilla Glass jolla joku hullu naulaa YouTubessa lautaan ihan miehekkään kokosia nauloja. Kaverin 800 käyny koskessa uinnilla kalareissulla, tuopissa baarireissulla ja hakattu näyttöä pöydänkulmaan saman baarireissun yhteydessä kun kaverit ei uskonu että ei se hajoo. No hajos siitäki nyt vihdoin se näytön lasi ku se pudotti sen sopivassa kulmassa kivilattiaan, eli ei tääkää sentää ydinpommia kestä, mutta varmaan markkinoiden kestävimmästä päästä. Käyttiksenä Windows Phone on ihan oikeesti ekaa älypuhelinta ostavalle varmasti helppokäyttösin, mutta tarjoo silti vähintään kaiken sen, mitä Android ja iOS ja tekee aika monet asiat paljon suoraviivasemmin ja järkevämmin. Edelleen suosittelen kurkkaamaan noi aikasemman postaukseni linkit ;) Toki jos tykkää tietokoneellakin iskee työpöydän täyteen kuvakkeita ja tiedostoja ja alkaa sieltä sitten aina jotain tarvittaessa niitä silmäilemään niin varmaan tulee toimeen Androidin tai iOS:n kanssa myös, mutta kuka semmosta haluaa? Ja enneku joku vetää hihasta tän "ei tuu uusii päivityksii" uutisankan ni pieleen meni. Tän hetkisiin malleihin tulee 7.8 päivitys joka tarjoo käyttöä koskien samat uudistukset ku WP8. WP8 vaan tukee tarkempia näyttöjä, nopeempia suorittimia, bluetooth tiedonsiirtoa ja muistikortteja. Mitä hyödyt näistä ominaisuuksista puhelimessa jossa näitä ei ole raudan puolesta? :D ~350e puhelin vs ~600e puhelin... "Perustoiminnot vertailussa":http://www.youtube.com/watch?v=mrbGdMNy7FU&feature=related "Suora nopeusvertailu":http://youtu.be/bi9vKGHZmbU Pisteenä i:n päälle Nokian omat sovellukset, Nokia Musiikki mix-radio, City-lens, Etätoisto, Nokia TV, Julkiset, Kartat ja Navigointi myös offline tilassa... listaa voi jatkaa loputtomiin. Ja WP:ssä on muuten xbox integraatio myös, mikä on toki tärkeää! :) Jokainen päättää toki itse mihin rahansa työntää =)
El PiNk DeViL

El PiNk DeViL 30.09.2012

  • 0
Minäluuri nelonen. Plussat: Hyvä karttasovellus. EIKU :D Mitään valittamista ei kyllä kyseisestä puhelimesta ole! Androidiin en koske ikinä niillä kokemuksilla mitä olen ite hipelöinyt ja kuulopuheilla.
Nikde

Nikde 30.09.2012

  • 2
Kuulopuheet kannattaa kyl näissä hommissa suodattaa aika tehokkaasti. Joku sanoo et Nokia tai Android on paska, koska omistaa 100e "älypuhelimen", tai että Nokia on paska, koska käyttäjä on asettanu aikavyöhykkeen Jerusalemiin ja ihmettelee miks kellot siirtyy talviaikaan ku Jerusalemissa satuttii siirtymään talviaikaan... Nämä nyt esimerkkinä vaan. iPhone on tosi vanhanaikanen verrattuna Windows Phoneen. Hyvä niin kauan kun ei paremmasta tiiä.
El PiNk DeViL

El PiNk DeViL 30.09.2012

  • 0
Nikde wrote: Kuulopuheet kannattaa kyl näissä hommissa suodattaa aika tehokkaasti. Joku sanoo et Nokia tai Android on paska, koska omistaa 100e "älypuhelimen", tai että Nokia on paska, koska käyttäjä on asettanu aikavyöhykkeen Jerusalemiin ja ihmettelee miks kellot siirtyy talviaikaan ku Jerusalemissa satuttii siirtymään talviaikaan... Nämä nyt esimerkkinä vaan. iPhone on tosi vanhanaikanen verrattuna Windows Phoneen. Hyvä niin kauan kun ei paremmasta tiiä.
Totta tuokin! Ehkä se on sitä että ainakaan ite en päässy androidiin "sisälle" niin nopeesti kun applen "ihmemaailmaan" :D
Rintala

Rintala 30.09.2012 (edit 30.09.2012)

  • 0
En nyt jaksanutkaan alkaa tähen mitään suurempaa sepustamaan noista omista käyttökokemuksista. Mutta lyhyesti. "Älypuhelimet" jotka nyt juuri muistan: Nokia 9500 Nokia 6680 Nokia N70 Nokia N92 (Aivan susi) Nokia N95 (Tallessa, toimii) Nokia N97 (Tallessa, toimii) Nokia E70 (Tallessa, toimii) Nokia E90 (Aivan mahtava, vieläkin) Nokia E7 (Käytössä) Nokia N900 (Maemo. Paras ikinä, vieläkin käytössä) Nokia N9 (Meego. Hyvä, vieläkin käytössä) Apple iPhone 3GS LG Optimus 7 (WP7) (Käytössä) Samsung Galaxy TAB GT-P1000 (Käytössä) N900 ehdottamasti aivan paras omasta mielestä. Koska Maemoon saa tehtyä aivan kaiken. Itsellä ollut tuossa puhelimessa Meego, RedHat etc. Kokemuksia siis löytyy monelta eri laitteelta / käyttikseltä. Silti vain N900 on paras. WP7 hyvänä kakkosena ,WP8 tulee tod.näk ottamaan ykköspaikan vaikka käyttis onkin "lukossa". Eihän silti IOS/Android huonoja ole, hyviähän ne ovat. Mutta niin on myös WP.. Näistä asioista en hirveästi saisi hiiskua mutta mutta... ^Puhutaan hiljaa^ Ne kaikki jotka ovat nyt ostamassa uutta Lumia niin jos jaksatte niin odottakaa hetki.. ^Kuulemma tulee jouluksi jotain aivan ûber mahtavaa Nokialta ja WP:ltä^ ^Ja Nokialla on WP8 tabletin rakentelut menossa^ Ja siitä tiedän että eräs ^tuttava^ kehittelee noita laitteita... ^*En oo sitten kertonu mitään*^
villek00

villek00 30.09.2012

  • 0
El PiNk DeViL wrote: Ehkä se on sitä että ainakaan ite en päässy androidiin "sisälle" niin nopeesti kun applen "ihmemaailmaan" :D
Et päässy sisälle? Miten ihmeessä.. Tai no, mitä mä oon sanoman ku itte tykkään androidista.. Ja se lisättäköön, että kyllä mä ipöneä koitin, ja pääsin sen kanssa ihan sinuiksi, mutta jotenkin se ei vaan tuntunut siltä mun jutulta. Ja Windows luuri OS:sää oon myös koittanut, ja se on kyllä, niinku Nikde sano, helppo lähestyä. Mutta jotenkin sen kanssa kävi niinkuin iOS.. ei vaan iskoistunut mulle.. hyviähän ne varmaan molemmat on, ja sopivat eri ihmisille.. tähän loppuun kevennykseksi tälläinen kuva, josta ikävä kyllä puutuu Nokia, mutta eiköhän tuo BlackBerry ole vähän sen suuntainen :D !http://androidandme.com/wp-content/uploads/2010/11/ev17d3.jpg!
jimmykojootti

jimmykojootti 30.09.2012

  • 0
Noh, voinhan minäkin noista meidän perheen puhelimista sen verran luetella, että... Minä - HTC Desire HD - Ei mitään moittimista, netti toimii, sovellukset toimii etc. Pitäisi kyllä päivittää käyttis tähän, muttei jaksa.. vähän alkaa olla laiskan tapanen verrattuna esim. SGS2. Veli1. - HTC Wildfire - Aivan käytettävä puhelin, soittaa ja tekstaa. Tällä puhelimella aloitettiin meidän talossa Android aikakausi. Veli2. - Iphone 4S - Itse en ole paljoa näprännyt, mutta veli sanoo, että onhan tuo kätevä puhelin, soittaa, tekstaa, ja varsinki kuuntelee autossa musiikkia tuon avustuksella. Mutta Android on hänenkin mielestä parempi, joskin ei sovi hänen käyttötarkoituksiinsa niin hyvin kun Iphone. Isä - Samsung Galaxy S2 - On todella hyvä puhelin, talon paras. Ainoa ongelma on, että jämää välillä. Joskus menee niin sekasin että joutuu nollaamaan koko puhelimen. Mutta kaikenmaailman sovelluksia se siinä kokeilee, muistaakseni pystyi jopa säätämään meidän Passattia sillä jotenkin...? Äiti - Nokia Lumia 800 - hyvä kapula, todella helppo käyttää. Käytetään monesti yhteisillä reissuilla navigaattorina, ja äiti Itse pitää todella paljon musiikkisovelluksista siinä. Kamera on myös paras mitä olen itse kokeillut. Veli2:n naisystävä (kyllä hänkin on jo melkein perheenjäsen ;p) - HTC Desire - Hyvä puhelin, soittaa ja tekstaa, ja käyttää useita sovelluksia Google kaupasta. Kiitos, ja kuitti
Nikde

Nikde 30.09.2012

  • 0
Kirrrrrves. 820 tulloo myyntii envuae puallell, siihe männes hulli ehtii kyllä varmaan rikkoa jo yhe luurin.
hulluseon

hulluseon 30.09.2012

  • 2
Nikde wrote: Kirrrrrves. 820 tulloo myyntii envuae puallell, siihe männes hulli ehtii kyllä varmaan rikkoa jo yhe luurin.
Minä oon niin näppärä että saan katkastua rautakangen jos niikseen tulee.

Write a post

Sign in to post a post.