Forum - Off-topic

Ammattisi/Koulutuslinjasi/Työsi yms.???

Nipsuhuuli

Nipsuhuuli 09.04.2011

  • 0
Nostetaas vanha keskustelu pinnalle, kun käyttäjäkuntakin on uudistunut aika voimakkaasti! Eli mä siis opiskelen edelleen HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulussa liiketalouden koulutusohjelmassa ja tradenomiksi valmistumiseen on aikaa noin 1,5 - 2 vuotta riippuen siitä, miten saan työharjoittelut hoidettua ja opinnäytetyön tehtyä. Erikoistun ainakin ulkoiseen laskentatoimeen ja mahdollisesti otan myöhemmin vielä rahoitustakin! Saatan myös suorittaa ylemmän AMK-tutkinnon tulevaisuudessa, joka vastaa maisteritutkintoa Mun ajatuksia vuodelta 2008:
Nipsuhuuli wrote: Olen Helsingin luonnontiedelukiossa, ja ensi keväänä valmistun ylioppilaaksi. Jatkokoulutukseksi olen ajatellut joko tradenomikoulutusta AMK:ssa tai sitten opiskelen Helsingin yliopistossa Valtiotieteiden maisteriksi pääaineena/linjana Kansantaloustiede.
hulluseon

hulluseon 09.04.2011

  • 0
Joka paikan höylä. Levyseppähitsaajan paperit on mutta löytyy myös henkilö-auton ammatillinen ajolupa, digipiirturi kortit yms. tarvittavat kuljetus alalle. Leipomo alallakin on tullut oltua, laiteltua autoja, oltuna renkinä yms. Tämän hetkisessä firmassa voisin omaa työnkuvaani kutsua yleismiesjantuseksi. Ajetaan kun tarvitaan ja sitten kun koneet särkyy niin korjataan. Ja parhaiten on neuvonut nälkä ja elämän koulu.
Finski fani

Finski fani 09.04.2011

  • 2
Nipsuhuuli wrote: Eli mä siis opiskelen edelleen HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulussa... ...
Hetken jo luulin Skimmyn tuommosia puhuvan. Hiaman ihmetytti... =P Ite opiskelen ympäristötekniikkaa, kuten varmaankin olen ennenkin täällä sanonut. Valmistun samoihin aikoihin Nipsun kanssa...
Ac3Way

Ac3Way 09.04.2011 (edit 09.04.2011)

  • 0
Ac3Way wrote: Liiketoiminnan Logistiikan Koulutusohjelma Turun Ammattikorkeakoulu, Uudessakaupungissa. Kattoo ny kuinka kauan jaksaa, vois häippäistä jossain välissä armeijaan.
Armeijassa tuli käytyä, mutta eihä tästä opiskelemisesta tulee paskaa eikä lasta. Finski tule käymään Ukissa, täällä on ainakin eniten amiksia per asukasmäärä.
Tuomo33

Tuomo33 09.04.2011

  • 0
Peruskoiulutus pohjalle jäänyt, ja tulee suurellatodenäköisyydellä jäämään.. Mutta työkokemusta on kuitenkin tavarakuljetuksesta, ja varastointi hommista.. Mutta siis joo.. Missään en opiskele, enkä ole missään töissä (terveydellisien syiden vuoksi)
hammeredhuoh

hammeredhuoh 09.04.2011

  • 0
Ac3Way wrote: Armeijassa tuli käytyä, mutta eihä tästä opiskelemisesta tulee paskaa eikä lasta. Finski tule käymään Ukissa, täällä on ainakin eniten amiksia per asukasmäärä.
Siellä myös pääsee lukioon varmaan suomen paskimmalla keskiarvolla.
jasamy

jasamy 09.04.2011

  • 1
Koulutukseltani olen levyseppä hitsaaja Työkseni käytän putkilaseria "tämmöstä":http://www.blmgroup.com/en/products/lasertube/co2/lt823d.aspx
Finski fani

Finski fani 09.04.2011

  • 0
hammeredhuoh wrote: Siellä myös pääsee lukioon varmaan suomen paskimmalla keskiarvolla.
Hyrylässä pääsi hieman yli 5:en keskiarvolla... Mites siällä sitten?
TehBigBunny

TehBigBunny 09.04.2011

  • 0
Aikanaan kun mie menin lukioon niin meillä se raja oli ~7.5 ja se oli seudun keskiarvoa.
Ac3Way

Ac3Way 09.04.2011

  • 6
Se oli vähän erinlaista silloin 60-luvulla.
hammeredhuoh

hammeredhuoh 09.04.2011

  • 0
Finski fani wrote: Hyrylässä pääsi hieman yli 5:en keskiarvolla... Mites siällä sitten?
Yksi kaveri pääsi jollain 5 keskiarvolla. mutta normaalisti pitää olla yli 6puol ainakin viimeksi kun asiasta kuulin.
Ac3Way

Ac3Way 09.04.2011

  • 0
Itsehän en edes päässyt pääsykoetta läpi ammattikorkeakoulussa, mutta sinne ei muutenkaan edes ollut riittävästi hakijoita. Loimaalle Medianomi tutkintoon vedin hyvät numerot pääsykokeesta, miksi vitussa en mennyt sinne???
Nipsuhuuli

Nipsuhuuli 09.04.2011 (edit 10.04.2011)

  • 0
Mä olin lukiossa, jossa keskiarvoraja oli 8,41. Helsingissä kyl muutenkin rajat on korkeammat, taitaa olla tasan 7 alin raja täällä mitä muistan. Ja tonne Haaga-Heliaankin pääsi vaan 20% hakijoista sisään silloin kun itse hain. Yliopistoon pääseminen on sit vieläkin vaikeempaa :S
Ac3Way

Ac3Way 09.04.2011

  • 4
Luulin, että skimmy meni lukioon. Onneksi se oli vain unta. Vittu nipsu!!
El PiNk DeViL

El PiNk DeViL 10.04.2011

  • 0
Itellä on auki mihin meen opiskelemaan. Mun keskiarvolla tosin pääsis melekin joka paikkaan luultavasti. No, eipä onneks seiskalla tarvikkaan tietää.
pokalemestari

pokalemestari 23.05.2011

  • 0
Autokorinkorjaajaksi kivasti opiskelee.
Draghar

Draghar 25.05.2011

  • 0
Draghar wrote: Tampereen ammattikorkeakoulussa automaatioinsinööriks, viimeinen vuosi on parhaillaan käynnissä.
Pakko oli kaivaa omakin viesti esiin, jatketaan siitä mihin viimeksi jäätiin: 2009 keväällä valmistuin ja nyt olen eräässä suurehkossa sähkö- ja automaatioalan puljussa sähkösuunnittelijana.
Finski fani

Finski fani 25.05.2011

  • 0
Draghar wrote: Pakko oli kaivaa omakin viesti esiin, jatketaan siitä mihin viimeksi jäätiin: 2009 keväällä valmistuin ja nyt olen eräässä suurehkossa sähkö- ja automaatioalan puljussa sähkösuunnittelijana.
Kuinkas helposti löytyi duunia? Tuliko harjottelupaikan kautta vai ihan uusi mesta? Tiedän, ettei tällaisia saisi udella, mutta kysäsen nyt kuitenkin, eli kuinkas paljon on palkka? Sen takia haluisin tietää, kun itekkin tuolla tekniikan puolella opiskelen, tosin eri linjalla.
TeroKortelainen

TeroKortelainen 25.05.2011

  • 2
Finski fani wrote: Tiedän, ettei tällaisia saisi udella, mutta kysäsen nyt kuitenkin, eli kuinkas paljon on palkka? Sen takia haluisin tietää, kun itekkin tuolla tekniikan puolella opiskelen, tosin eri linjalla.
Vaikkei multa mitään kysyttykään, niin hanki oikeita töitä, jos meinaat rahoiksi lyödä. Perusinssin/DI:n hommista ei saa kuin rupia perseeseen :) En edes viitsi katsoa, mitä tänä päivänä opiskelijoille valehdellaan "suosituspalkkataulukkojen" muodossa. Juu, olisihan se kiva, jos heti valmistumisen jälkeen kuukausipalkka alkaisi nelosella ja muutaman vuoden päästä vitosella. Näin meille teekkareille ainakin vuosituhannen alussa väitettiin. Ja noiden piti olla "keskimääräisiä" arvoja. Ei ainakaan täällä Tampereen nurkilla tunnu toteutuvan lähellekään, mitä oman ikäluokan tyyppien kanssa oon jutellut eri alojen liksoista...
Finski fani

Finski fani 25.05.2011

  • 0
Meille sanotaan, että perus valmistunu inssi saa alotus palkaksi 2600-3200€, riippuen työkokemuksesta. Mikäs olis se tämmönen "oikea" työ? Meille kun on sanottu, että tullaan vielä lukemaan parit paperit inssin lisäksi, vähintään. Hieman masentavaa kuunnella tuollasta maikoilta... Vois sitten semmosen suuntaan tähdätä. ;)

Write a post

Sign in to post a post.