Forum - Off-topic

PPPP

vaiski75

vaiski75 13.05.2012 (edit 13.05.2012)

  • 1
Kuvasuhde = resoluutio. Resoluutio = kuvasuhde. Sinun kuvasuhteesi muodostuu siitä, minkä resoluution valitset. Pikseli on aina määrätyn kokoinen ja se ei muutu.. !http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f0/Vector_Video_Standards4.svg/749px-Vector_Video_Standards4.svg.png! / Nyt mä vasta hokasin sun kysymyksen, ei ole hyvä tämä kuume.. Peleistä voi yleensä valita Full Screen pienemmällä Resolla. Työpöydälläkin voi valita pienemmän reson kuin näyttö.. Litteän näytön kanssa on kyllä suositeltavaa käyttää "aina" sitä natiiviresoa. Näytönohjaimen asetuksista löytyy myös kohta Image Scaling, siellä ruksaamalla kaikki resot hyppää koko näytön kokoisiksi.. Kysyy vain tarkemmin, jos vielä on epäselvää..
Mace

Mace 13.05.2012 (edit 13.05.2012)

  • 0
-Periaatteessa, periaatteessa ei.- Annan esimerkin: Mulla on boxi tässä samassa näytössä (4:3) kiinni, ja käytän 16:9 kuvasuhdetta, elikkä tulee palkit ylös että alas. Mikäli laitan saman resoluution myös koneelta tähän samaiseen 4:3 näyttöön, näyttääkseen sen 16:9:na, ei mene homma samallailla. Vaan se vain venyttää ja vääntelee sitä miten sattuu. If you know what I mean. Elikkä kikkoja miten sais mustilla palkeilla 16:9 tähän 4:3 -näyttöön?
vaiski75

vaiski75 13.05.2012

  • 0
Onko sillä mikä näytönohjain? Onko AMD, NVIDIA, INTEL, MATROX?
Mace

Mace 13.05.2012

  • 0
ATI Radeon HD 5450
vaiski75

vaiski75 13.05.2012

  • 0
Macela94 wrote: ATI Radeon HD 5450
Menee sinne näytönohjaimen asetuksiin, eli AMD VISION Engine Control Center. Valitset sen oman näyttösi välilehden sieltä. Sieltä pitäisi löytyä ainakin Scaling options ja GPU Scaling, jommalla kummalla tuo sinun hommasi pitäisi onnistua tai mahd. molemmilla. Tarkempaa en nyt heti osaa sanoa..
Mace

Mace 13.05.2012 (edit 13.05.2012)

  • 0
Ei löydy kuin "Catalyst Control Center" joten ettin googlesta ton jos vaikka wörkkäis. Edit: Jaa mutta hei...
vaiski75

vaiski75 13.05.2012

  • 0
Catalysti on sama kuin tuo Vision, mutta vanhempi nimitys siitä..
Mace

Mace 13.05.2012 (edit 13.05.2012)

  • 0
Jep sen totesin, ainoo vaan että noita "Scaling options ja GPU Scaling" ei löytyny Catalystista mistää.. Mutta, taisin ratkasta tän eräällä toisella tavalla. Elikkä näppäilin bossina vaan näytön napeista ton kuvasuhteen kuntoon, ja nyt tään on identtinen boxin kuvan kanssa. Mutta kiitoksia paljon avausta kuitenkin :)
MrD St Jimmy

MrD St Jimmy 16.05.2012

  • 0
Lähen huomenna laivalle, mutta joutuu menemään pahan Turkuusen läpi. Ei ollenkaan ole hyvä se pinkkien miesten kaupunki.
vaiski75

vaiski75 16.05.2012

  • 1
MrD St Jimmy wrote: Lähen huomenna laivalle, mutta joutuu menemään pahan Turkuusen läpi. Ei ollenkaan ole hyvä se pinkkien miesten kaupunki.
Ihana Turkku..
vaiski75

vaiski75 16.05.2012

  • 1
Koska Pöndelä?! Mä en löytänyt meitin Topiccia, saitama.. Vähän nyt potkitaan ja hoidetaan homma kotiin, ennenkuin on liian myöhäistä..
Pottae

Pottae 16.05.2012

  • 1
Neppis-mestaruutta täytyy puolustaa.
warcryFIN

warcryFIN 16.05.2012

  • 0
Mäkin voisin tulla piipahtamaan juoppojen seurassa, jos jotain tapaamista on suunnitteilla. Ai nii, mut kaikki vihaa mua... :(
Nipsuhuuli

Nipsuhuuli 17.05.2012

  • 0
Mä voisin ehkäpä myös tulla mukaan, jos on joku mökkiviikonloppu tms. tulossa!
vaiski75

vaiski75 17.05.2012

  • 0
warcryFIN wrote: Mäkin voisin tulla piipahtamaan juoppojen seurassa, jos jotain tapaamista on suunnitteilla. Ai nii, mut kaikki vihaa mua... :(
Kateus ei ole vihaamista, eikä sinua kukaan oikeasti vihaa.. Tulet tietenkin jos vain mahdollista, vihataan sitten yhdessä jotain muuta vaihteeksi..
TehBigBunny

TehBigBunny 17.05.2012

  • 0
Aika hausca notta tänään mietin samaa. Siksi laitoin sen Tour De Schimmy-jutun. Joo ei oo kyl Wörkaitsulla asiaa tontille. Siinä postilaatikolla voi tiätty notcua.
Schimanski76

Schimanski76 17.05.2012

  • 0
vaiski75 wrote: Koska Pöndelä?! Mä en löytänyt meitin Topiccia, saitama.. Vähän nyt potkitaan ja hoidetaan homma kotiin, ennenkuin on liian myöhäistä..
Miä laitoin alustavan kyselyn/varauksen (elokuun 24.-26. molemmat mökit) Spöndelään äsken menemään.Infoan,kun tiedän enemmän.
zapekk

zapekk 17.05.2012 (edit 17.05.2012)

  • 0
Nyt oli outo juttu... Windos asensi 71 päivitystä tussa kuten normaalisti mutta todella monta. Kun käynnistin koneen niin työpöytä oli täysin oranssi... Ei näkyny ku hiiri ja oranssia. Käynnistin uudelleen niin lähti toimii... Tietääkö kukaan mistä johtuu??
El PiNk DeViL

El PiNk DeViL 17.05.2012

  • 8
Eilen tuli autettua kavereiden kanssa jotain kännissä kaatunutta miestä. Oli ns. Seinäkuunyö (vuosittainen tapahtuma) ja porukkaa kaupunki täynnä. Alko satamaan ja lähettiin kavereiden kans vähän syrjemmälle että sai juoda rauhassa. Ite olin suunnilleen selvinpäin koska yöllä piti lähtee ajaan vielä mopolla. No sitten oltii hetki oltu semmosessa pienessä katoksessa niin nähään kun joku mies kaatuu asfaltille ja vierii siitä muutaman metrin nurmikolle. Ei liiku mihinkään ja mennään kattomaan että mikä on homman nimi. Tajuissaan oli ja laitoin vähän valoa niin naama veressä kaverilla. Kyseltiin että missä asuu ja onko ketään kenelle vois soittaa, vastaus: "MÄÄ ASUN TOSSA VIIDE METRIN PÄÄSHÄ", kysyttiin uudestaan niin matka oli muuttunu viideksisadaksimetriksi. Sitten kerto osotteensa niin katoin iPhonella niin osote näytti kyseisestä paikasta 48kilometriä Kurikkaan päin. :D Aateltiin että pysäytetään seuraava auto joka menee ohi ja sattui tosi hyvin, se oli poliisiauto. Onneks osas kaverit olla suhtkoht selvänolosia, lukuunottamatta yhtä jolla oli ollut jaloista sokka irti jo lähes koko illan. No poliisit korjas miehen valtionhotelliin ja kiittelivät kauheesti. Itse olin tällä kertaa porukan selväpäinen muista huolehtija ja kännikuski.. Ohhoh kui pitkä tarina pienestä jutusta :D Mutta tuli hyvä mieli kun sai auttaa ihmistä.
Latetzki

Latetzki 17.05.2012

  • 0
El PiNk DeViL wrote: Eilen tuli autettua kavereiden kanssa jotain kännissä kaatunutta miestä. Oli ns. Seinäkuunyö (vuosittainen tapahtuma) ja porukkaa kaupunki täynnä. Alko satamaan ja lähettiin kavereiden kans vähän syrjemmälle että sai juoda rauhassa. Ite olin suunnilleen selvinpäin koska yöllä piti lähtee ajaan vielä mopolla. No sitten oltii hetki oltu semmosessa pienessä katoksessa niin nähään kun joku mies kaatuu asfaltille ja vierii siitä muutaman metrin nurmikolle. Ei liiku mihinkään ja mennään kattomaan että mikä on homman nimi. Tajuissaan oli ja laitoin vähän valoa niin naama veressä kaverilla. Kyseltiin että missä asuu ja onko ketään kenelle vois soittaa, vastaus: "MÄÄ ASUN TOSSA VIIDE METRIN PÄÄSHÄ", kysyttiin uudestaan niin matka oli muuttunu viideksisadaksimetriksi. Sitten kerto osotteensa niin katoin iPhonella niin osote näytti kyseisestä paikasta 48kilometriä Kurikkaan päin. :D Aateltiin että pysäytetään seuraava auto joka menee ohi ja sattui tosi hyvin, se oli poliisiauto. Onneks osas kaverit olla suhtkoht selvänolosia, lukuunottamatta yhtä jolla oli ollut jaloista sokka irti jo lähes koko illan. No poliisit korjas miehen valtionhotelliin ja kiittelivät kauheesti. Itse olin tällä kertaa porukan selväpäinen muista huolehtija ja kännikuski.. Ohhoh kui pitkä tarina pienestä jutusta :D Mutta tuli hyvä mieli kun sai auttaa ihmistä.
1000€ tästä.

Write a post

Sign in to post a post.