- 0
Forum - Finnish Racing League
Season 2 sarjaan liittyviä ehdotuksia
Miten sarjaa ajettaisiin? Esim. 24 kilpailijaa jaettaisiin kolmeen aika-ajo ryhmään joissa ajettaisiin vaikka 5 kierrosta. Kahdeksan nopeinta A-finaaliin 8 seuraavaa B-finaaliin ja loput 8 C-finaaliin. Pisteet esim. 1 saa 24p. ja 24 saa 1p. Tämä on vain esimerkki laittakaa mielipiteitä.
- 0
Tosin aika-ajo ryhmiä ja finaaleja on enemmän jos on enemmän osallistujia.
- 0
knoivari kirjoitti 25.05.2008 20:44: Miten sarjaa ajettaisiin? Esim. 24 kilpailijaa jaettaisiin kolmeen aika-ajo ryhmään joissa ajettaisiin vaikka 5 kierrosta. Kahdeksan nopeinta A-finaaliin 8 seuraavaa B-finaaliin ja loput 8 C-finaaliin. Pisteet esim. 1 saa 24p. ja 24 saa 1p. Tämä on vain esimerkki laittakaa mielipiteitä.Ajetaan varmaan samalla periaatteella kun kausi 1. Porukka jaetaan lobbyihin joissa ajetaan aika-ajo ja lyhyehkö semi-finaali. Niistä sitten nopeimmat a-finaaliin loput b- ja mahdollisesti c-finaaliin. Voidaan vaikka ottaa niin että joka lobbystä pääsee 2 parasta ja sitten loput semi-finaalin ajan perusteella. Sitten ei tule ongelmaa jos on jopa 3 tai 4 semiä .. viidellä lobbyllä sitten kai vain voittaja ja 3 parasta aikaa. Pisteytys pitää ehkä katsoa uusiksi jos vaikka katsoo tuota 1. kautta I-luokassa loppukisoissa on ollut huonoimmillaan 4 kuskia eli siitä ropsahtaa 10 pistettä kunhan kävaisee starttaamassa. Voisi pohtia olisiko muutama joku vaihtoehto 'kiinteälle' pisteytyksellle. Lisäksi voitosta pitää palkita. Eli vaikka tuossa 24 skabaajan sarjassa pisteet tyyliin 30, 26, 23, 20 ... tai jotain :) Edelleen laitetaan varmasti 1 bonus-piste finaalin aika-ajosta ja finaalin nopeimmasta kierroksesta.
- 0
Mites tää?:
"4.3 Toisella kaudella ja siitä eteenpäin karsinnat muuttuvat hieman niin, että I sarjatason 6 parasta kilpailijaa pysyvät I sarjassa ilman karsintoja. Sen lisäksi II sarjatason voittaja pääsee halutessaan suoraan I sarjaan. Näiden seitsemän lisäksi uuden kauden management-ryhmän jäsenet valitsevat edelleen vapaasti sarjatasonsa. Jäljellejääneistä paikoista järjestetään kohtien 4.1 ja 4.2 mukaisesti karsinta."
- 0
Northg7 kirjoitti 25.05.2008 22:02: Mites tää?: "4.3 Toisella kaudella ja siitä eteenpäin karsinnat muuttuvat hieman niin, että I sarjatason 6 parasta kilpailijaa pysyvät I sarjassa ilman karsintoja. Sen lisäksi II sarjatason voittaja pääsee halutessaan suoraan I sarjaan. Näiden seitsemän lisäksi uuden kauden management-ryhmän jäsenet valitsevat edelleen vapaasti sarjatasonsa. Jäljellejääneistä paikoista järjestetään kohtien 4.1 ja 4.2 mukaisesti karsinta."Ollaan puhuttu siitä että on vain yksi sarja. Eli tua ei enää päde.
- 0
Keskeyttäneiden pisteille pitää kyllä keksiä jotain, joko kokonaan pisteet pois tai sitten esim vaan puolikkaat pisteet?
- 0
Jos keskeyttää kauden, niin on sit ulkona pisteidenlaskusta.
- 0
EvoBobber kirjoitti 26.05.2008 06:35: Keskeyttäneiden pisteille pitää kyllä keksiä jotain, joko kokonaan pisteet pois tai sitten esim vaan puolikkaat pisteet?Toisaalta olen samaa mieltä, mutta sitten taas sinä rangaistaan aika ikävästi jos vaan lobby splittaa ja lentää ulos.
- 0
Mitä ratoja ajetaan, minä päivänä ja kuinka pitkiä kisoja? +- 10 kisan kausi on ihan sopiva, radoista turha valittaa ei siellä niin paljon ole eri vaihtoehtoja. Jos mennään vakiajalla niin sunnuntai ehdottomasti, ja about 1h kesto koko touhulle. Entäpä viikko/kisa ja päivä sekä aika sovitaan erikseen joka viikolle?
- 0
kirves kirjoitti 26.05.2008 13:46: Radoista voidaan varmasti yhdessä sopia, ehkä Mugellon ja mapinvälin jättäisin itse pois tältä kaudelta ja New Yourk:ia voisi harkita vaikkakin on kyllä tylsähkö rata. Harmi kun ei ole mtn muutakaan kaupunkirataa. Aikataulutuksen puolelta kannatan sunnuntaita ja voitaisiin aloittaa hieman aiemmin kun nykyisin, vaikka klo 19? Muut päivät kun sunnuntait voivat tuottaa hankaluuksia, kun porukalla on varmaankin duunia ja muuta?Joo ehdettemasti klo 19 alkaen minunkin mielestä, mutta eihän yhtä parhaista radoista voi jättää pois eli mugello mukaan
- 0
Samaa mieltä, eli alkaen klo 19.reikäreikä
- 0
1900 kuullostaa hyvältä.
Voitaisiin vetää jokunen noista radoista 2. kaudella reversenä, ihan vaan huvikseen.
- 0
kirves kirjoitti 26.05.2008 16:07: Joku(nen) rata olis varmaan ihan hauskaa vetästä reversenä kyllä, ainakin jos otetaan New York mukaan niin se vois olla yksi reverse rata... Myös sitä voidaan miettiä jätetäänkö semifinaalit kokonaan ajamatta, jolloin kisankesto ei karkaa niin pitkäksi. Tällöin tietenkin vain aika-ajo ratkaisisi sen kuka sijoittuu mihinkin finaaliin ja tässä tapauksessa yrityksiä olisi varmaan hyvä olla ainakin kolme = 5 kierrosta kaikkiaan. Tämä siis yksi idea vain, jos halutaan nopeuttaa sitä, et päästään itse asiaan eli sinne finaaliin.Varsin hyvä idea, helpottaa lobbyihin jakamista yms koska ei ole väliä kenen kanssa ajaa vain kierrosaika ratkaisee. Tietty 'wanha' aika-ajo -> lyhyt semi -> aika-ajo -> finaali systeemikin on hauska siinä ajetaan enemmän toisia vastaan. Aika-ajon merkityksen lisäminen voi myös antaa lisää etua niille joilla on aikaa harjoitella.
- 0
Kieltämättä ihän hyvä idea.
- 0
Tuossa on pakko olla eri mieltä kun tuntuu, että ratilla olisi vaikeampi hyviä kierroksia ajaa. Eli mieluummin pidetään ne semifinaalitkin..
- 0
Mielestäni seuraava systeemi olisi kaikkein paras: Ei ajeta ennen kauden alkua mitään karsintaa, koska eri autoille eri radat ovat vahvempia -> seuraa hirveä taistelu karsintaradasta. Siksi fiksuinta olisi ajaa ennen jokaista kisaa 10 kierroksen aika-ajo, jonka aikana saataisiin tarvittavat erot aikaiseksi. Aika-ajon perusteella jaetaan porukka a, b c,.... jne finaaleihin. Eli edellisessä kisassa saatoit olla a finaalin paalulla, mutta seuraavassa b finaalin hännillä. Tämä tekisi kisoista "tiiviimmän" paketin eivätkä ne venyisi turhan pitkiksi. Tietenkin etukäteen pitää jakaa ihmiset aika-ajo lobbyihin, josta sitten finaaleihin. Tässä vaiheessa hostit voivat tavata chatissa tai racing clubin sivuilla ja suorittaa jaon a, b ja c finaaleihin.
- 0
Draghar kirjoitti 27.05.2008 18:00: Tuossa on pakko olla eri mieltä kun tuntuu, että ratilla olisi vaikeampi hyviä kierroksia ajaa. Eli mieluummin pidetään ne semifinaalitkin..Ratti on vaihtoehtoinen ohjain ei sitä ole pakko käyttää :p Mun mielestä 3 kierroksen, aika-ajo + lyhyt karsinta on parempi vaihtoehto mutta kyllä sitä voidaan noi finaali-lobbyt ratkaista myös aika-ajolla. 10 kiekkaa on vaan aivan liikaa siinä menee paljon pidempään kun semien ajamisessa, tollanen 4-5 on ihan ok, siinä on kaksi tai kolme mahdollisuutta ja pidemmällä radalla tohonkin menee jo tovi järjestelyineen. Aika-ajot suosii kyllä vähän porukkaa jolla on kauheasti aikaa treenata (ja pädistejä :) ).
- 0
TehBigBunny kirjoitti 29.05.2008 22:15:Mitenköhän niin aikaa menee vähemmän semeillä? Semien lisäksi joudutaan ajamaan finaalin aika-ajo. Ja semit kuitenkin ovat varmaan sen väh 10 kiekkaa? Ja kuka päättää ketä ajaa missäkin semissä?Draghar kirjoitti 27.05.2008 18:00: Tuossa on pakko olla eri mieltä kun tuntuu, että ratilla olisi vaikeampi hyviä kierroksia ajaa. Eli mieluummin pidetään ne semifinaalitkin..Ratti on vaihtoehtoinen ohjain ei sitä ole pakko käyttää :p Mun mielestä 3 kierroksen, aika-ajo + lyhyt karsinta on parempi vaihtoehto mutta kyllä sitä voidaan noi finaali-lobbyt ratkaista myös aika-ajolla. 10 kiekkaa on vaan aivan liikaa siinä menee paljon pidempään kun semien ajamisessa, tollanen 4-5 on ihan ok, siinä on kaksi tai kolme mahdollisuutta ja pidemmällä radalla tohonkin menee jo tovi järjestelyineen. Aika-ajot suosii kyllä vähän porukkaa jolla on kauheasti aikaa treenata (ja pädistejä :) ).
- 0
cervelinho11 kirjoitti 29.05.2008 22:33:Ekalla kerralla vaikka arvotaan kuten 1. kaudella ja tallikaverit eri lobbyihin tokasta eteenpäin pisteiden mukaan kuten säännöissä mainitaan pisteissä eka 1. lobbyyn toinen 2. lobbyyn kolmas kolmanteen jne. Pitää nyt muistaa että aika-ajo -> semi -> aika-ajo -> finaali on se systeemi jolla 1. kausi ajettiin ja joka on säännöissä mainittu. Kaikille muistutukseksi ( tämänhetkiset ): [linkki http://www.mtr-vuokraamo.net/forza-liiga/info/]STehBigBunny kirjoitti 29.05.2008 22:15:Mitenköhän niin aikaa menee vähemmän semeillä? Semien lisäksi joudutaan ajamaan finaalin aika-ajo. Ja semit kuitenkin ovat varmaan sen väh 10 kiekkaa? Ja kuka päättää ketä ajaa missäkin semissä?Draghar kirjoitti 27.05.2008 18:00: Tuossa on pakko olla eri mieltä kun tuntuu, että ratilla olisi vaikeampi hyviä kierroksia ajaa. Eli mieluummin pidetään ne semifinaalitkin..Ratti on vaihtoehtoinen ohjain ei sitä ole pakko käyttää :p Mun mielestä 3 kierroksen, aika-ajo + lyhyt karsinta on parempi vaihtoehto mutta kyllä sitä voidaan noi finaali-lobbyt ratkaista myös aika-ajolla. 10 kiekkaa on vaan aivan liikaa siinä menee paljon pidempään kun semien ajamisessa, tollanen 4-5 on ihan ok, siinä on kaksi tai kolme mahdollisuutta ja pidemmällä radalla tohonkin menee jo tovi järjestelyineen. Aika-ajot suosii kyllä vähän porukkaa jolla on kauheasti aikaa treenata (ja pädistejä :) ).
- 0
Yhtälailla voidaan ajaa semifinaalissa 10 kierrosta, random startilla (sama aika kuluu kuin cervelinhon ehdotuksessa).
Siitä jako finaaleihin --> 2 kierroksen aika-ajo --> varsinainen kisa