Forum - FRC Jokkis

FRC Jokkis - Kisaraportit yms.

TehBigBunny

TehBigBunny 21.11.2010 (edit 21.11.2010)

  • 7
*Varikko Sanomat - 20.11.2010 Tsukuba, Japani* Aamun kosteus on häipynyt ja tilalle on tullut kostean lämmin syyspäivä. Ilmassa on sähköä kun vietetään historiallista hetkeä. FRC:n Jokkissarja on aloittamassa ensimmäistä kilpailuaan. Kilpailut aloitetaan lyhyellä aika-ajolla joka suoritetaan pienemmissä ryhmissä jotta kaikilla on mahdollisuus puhtaaseen kierrokseen. Ennen kauden alkua on ollut paljon spekulaatiota suosikeista asiantuntiat pitävät sarjaa tasaisena mutta nostavat esiin tutut nimet; Kaijanen, Shimanskinen ja viimehetkillä mukaan tunkeneen Myyryläisen. Aika-ajossa nähdään pieni yllätys kun #313 Jänöläinen ottaa paalupaikan ja harjoituksissa kovinta vauhtia pitänyt VW Golf-kuljettaja Shimanskinen jää toiseksi. Kaijanen kolmannesta ruudusta perässään Myyryläinen, Ässä-Tie ja Pökäläinen. VW:n autourheilujohtaja Horst Currwurst tuulettaa näyttävästi. Ensimmäisen lähdön voitto ratkeaa käytännössä lähdössä kun hyvän suoranopeuden omaava Corrado #313 pitää paikkansa. Takana käydään armotonta vääntöä sijoista ja ohituksiakin nähdään muutama. JP Ässä-Tie ei saa autoaan kunnolla vauhtiin, myöhemmin hän kertoi kärsineensä luistavasta kytkimestä, ja jää muusta joukosta joka saapuu tiiviissä nipussa maaliviivän yli. Tulokset Lähtö 1. 1. Jänöläinen 2. Myyryläinen 3. Shimanskinen 4. Pökäläinen 5. Kaijanen 6. Ässä-Tie Renkaanvaihdon ja pikaisen huollon jälkeen kiiruhdettiin sitten toiseen lähtöön. Käännetyssä järjestyksessä suoritettu lähtö oli oletetun tiukka ja ensimäisestä mutkasta selvittiin ilman suurempia osumia. Pökäläinen taisteli itsensä kärkeen ensimmäisellä kierroksella ja piti paikan läpi koko kilpailun, vaikka viiksiveikko koittikin häntä uhata monesti. Ensimmäiset pari kierrosta mentiin järjestyksessä, Pök, ÄT, Kaj, Myy, Ski, Jän. Kolmannen kierroksen ensimmäisessä mutkassa Myy kolautti ÄT:n kylkeen ja he putosivan sijoille Myy 5. ÄT 6. Muutama kierros myöhemmin Jän ohittaa Kaj takasuoralla hyvästä imusta. Seuraavalla kierroksella Myy ohittaa Kaj toisessa mutkassa hiukan turhan kovalla kontaktilla. Tässä vaiheessä Myy oli jo osunut Jän noin kahdeksan kertaa. Näistä seurasi varoitus mutta ei suurempaa rangaistusta. Seuraavilla kierroksilla Shi koittaa ottaa 1. sijaa ja muut autot taaempana lähestyvät kärkeä. Jotkut muuten sanovat että Shi pelasi ensimmäisen kierroksensa golfia kolme vuotiaana tehden tuloksen 58 ja että hänellä on kolme lemmikkikiveä joiden nimi on Keijo. Kierroksella 10 Jän puolustaa paikkaansa takasuoralle johtavassa mutkassa, osuma Shi:n kanssa ja Myy kolahtaa hidastuneeseen Corradoon. Myy kuittaa ohi suoralla. Jän koittaa kuitata ulkokautta viimeisessä mutkassa Myy korjaa vähän ulospäin Jän päätyy hiekalle, Kaj kiittää ja kuittaa. Kierroksella 14 Myy yrittää kuitata Shi ensimmäisessä mutkassa mutta seurauksena on vain naarmuuntuneet kyljet. Takasuoralle johtavassa mutkassa Shi ajautuu leveäksi ja Myy kuittaa toiseksi. Lopussa pakka tulee kasaan ja viimeisen kierroksen ensimmäisessä mutkassa viisi ensimmäistä autoa on 30m sisällä. Sijoitukset eivät enää vaihdu vaikkä Jän on vielä lähellä kuitata Kaj aivan maaliviivoilla. Tulokset Lahtö 2. 1. Pökäläinen 2. Myyryläinen 3. Shimanskinen 4. Kaijanen 5. Jänöläinen 6. Ässä-Tie
TehBigBunny

TehBigBunny 21.11.2010

  • 2
Siinä :)
hulluseon

hulluseon 21.11.2010

  • 8
Jokkismotorsport. 20.11 kuluvaa vuotta käytiin kaikkien aikojen ensimmäinen FRC:n järjestämä jokamiesluokan kilpailu Japanissa Tsukubassa. Paikalle olivat tulleet melkein kaikki ilmoittautuneet pois lukien muutamia joko huono muistisia tai alkoholisoituneita kuljettajia. Viimeisenä päivän lähdöistä ajettiin jämä erä. Aika-ajon perusteella olisi voinut odottaa erittäin tylsää kilpailua koska erot olivat hirveät. Mutta koska tämä on motorsporttia niin toisin kävi! Ensimmäisen lähdön aika koitti ja viivalle järjestyivät järjestykseen Jimmy, Rayha, Pure, Hullu ja Väiski. Lähtövalojen sammuttua muutamat villit hevosvoimat pääsivät valloilleen ja nämä moottoriurheilun virtuoosit ampaisivat matkaan. Ensimmäinen mutka päästiin läpi ilman osumia, ainoastaan Jimmy lipesi linjalta ja Rayha kuittasi heti ensimmäisessä mutkassa piikki paikan itselleen, muiden pitäen sijoituksensa. Väiski iski heti Hullun kantaan kiinni Puren tehdessä saman otti kohteekseen Jimmyn. Sitten Jimmyn vaikeudet jatkuivat ja ilmeisesti vaihde missi aiheutti yhden sijan pudotuksen Puren päästessä ohi. Ensimmäisen kierroksen päättyessä järjestys oli siis Rayha, Pure, Jimmy, Hullu ja Vaiski. Kierrosten karttuessa Rayha sai ajo linjansa kuntoon kaasutti karkuun muilta. Pure, Jimmy ja Hullu muodostivat pääjoukon ja Vaiski alkoi jäädä jälkeen pikku hiljaa. Mutta pääjoukko ajoi kovaa kisaa säästelemättä autojaan ja ohitus yrityksiä. Oli selvää heti alusta alkaen että Hullulla ja Jimmyllä oli paljon parempi ulostulo nopeus kuin Purella, mutta takasuoralla Pure pääsi joka kerran karkuun, yrittävät nämä kaksi muuta mitä tahansa. Hullu ja Jimmy vaihtoivat kierrosten aikana paikkaansa monta kertaa, pikku osumia tuli koko ajan. Nämä kuuluvat onneksi tähän lajiin ja tuomaristo hirnui naurusta kun katseli kisaa. Pure onnistui puolustamaan omaa paikkaansa vain ja ainoastaan suora nopeudella ja kaasutti toiseksi. Viimeisellä kierroksella viimeiseen kaarteeseen tullessa Hullu sai paremman linjan, mutta aukaisi kaasun liian aikaisin ja menetti kolmannen sijan Jimmylle. Vaiski lopulta saavutti pääjoukkoa, mutta jäi viimeiseksi. Ensimmäisen lähdön voittaja oli siis Rayha selvällä erolla, toinen Pure, kolmas Jimmy, neljäs Hullu ja viides Vaiski. Toiseen lähtöön lähdettiikin päin vastaisessa järjestyksessä ennen nopeaa kuskien ja autojen huoltoa. Toinen lähtö olikin sitten edessä ja matkaan päästiin. Toisesta lähtö ruudusta matkaan lähtenyt Hullu torppasi itsensä väkisin ensimmäiseen mutkaan Vaiskin vierelle, ja seuraavan mutkan jarrutus olisi ratkaiseva. Myös Jimmy änkäsi itsensä samaan rakoon ja näin nähtiin kolmen auton rintama toisessa mutkassa. Jo tässä vaiheessa saatiin muutamia pikku hipuja, mutta toisesta mutkasta ensimmäisenä ulos tuli Hullu, toisena Vaiski heti seuranaan Jimmy. Pure ja Rayha seurasivat muita odottaen toisten virheitä. Hullu repäisi pienen eron muihin ensimmäisellä kierroksella ja Jimmy ohitti Vaiskin, Rayha kävi jo Puren rinnalla, mutta erinomaisen kaasukontrollin ansiosta Pure sai pidettyä paikkansa. Rayha oli kuitenkin koko ajan puskurissa kiinni ja väijyi paikkaa, joka avautuikin Puren tehdessä jarrutus virhe. Vaiskillä oli ilmeisesti ongelmia autonsa kanssa sillä hän putosi loistavan avun jälkeen viimeiseksi. Rayha raivosi tietään kohti Jimmyä. Pure otti myös kohteekseen Jimmyn, kaasuttaen karkuun Vaiskilta. Rayha lopulta onnistui ohittamaan Jimmyn ja sijoittui toiseksi. Pure käytti jälleen edukseen raakaa voimaa ja ohitti Jimmyn. Loppu sijoitukset toisen lähdön jälkeen olivat Hullu, Rayha, Pure, Jimmy ja Vaiski.
Nikde

Nikde 22.11.2010

  • 1
Hienoa pojat!! Mäki sain vihdoin sähköpostia että konsoli on otettu työn alle, josko kohta pääsis karkeloihin mukaan :)
TehBigBunny

TehBigBunny 27.11.2010

  • 1
Ja tähän voi jättää kisaraporttia / videota. Max 2 juttua per lobby lienee hyvä. Deadline on keskiwiikko 1.12.2010.
hulluseon

hulluseon 27.11.2010

  • 6
Jokkismotorsport, tuo lehti ajan hermolla oli tällä kertaa seuraamassa otteita Italiassa Alfalmilla. Viimeksi seurannan aiheena oli tiukkaa vääntöä sisaltänyt C-lähtö ja tällä kertaa toimittajamme uskaltautuivat seuraamaan B-lähtöä. Aamulla ajetut aika-ajot olivat tuttua toimintaa. Muutamia peltikolareita sattui näillekkin moottoriratojen virtuooseille ja onneksi vain pelti vaurioilla selvittiin. Kuljettajat olivat selvästi närkästyneitä siitä, että kun siirryttiin Tsukuban tasaiselta asfaltilta Alfalmin mukula kivelle, pito ei ole lainkaan sitä mihin jo Japanissa totuttiin. Myös turva-alueiden täydellinen puute aiheutti närää kuljettaja kokouksessa. Kuskit kuitenkin olivat tyytyväisiä saamiinsa lahjuksiin (kulta-katriinaa ja pullaa) ja starttasivat kilpailuun hyvin mielin. B-finaalin ensimmäiseen lähtöön järjestyttiin järjestyksessä McMaysa, Olenko, Hullu, Väiski, Pinkki ja Pure. Startti valot vaihtuivat vihreiksi ja muutamat jo nälkään kuolleet hepokatit laukkasivat vapaina! McMaysa piti paikkansa kärjessä ja Olenko hengitti aivan puskurissa kiinni. Muutenkin lähtö oli normaalia siistimpi, kaikkien lopulta pitäen paikkansa. Mutta jo muutaman mutkan jälkeen Olenko oli pikkuisen liian ahne kiihdyksensä kanssa, ja Hachiroku näytti ilkeän puolensa. Corolla karkasi luisuun ja Hullu oli kärppänä paikalla. Väiski kävi jo kurkkaamassa, mutta Olenko sai kuitenkin pidettyä kolmannen paikkansa. McMaysa ajoi karkuun minkä kerkesi Hullu kannoillaan. Nämä sijat pitivät ensimmäisen kierroksen ajan. Kierrosmäärän karttuessa McMaysan eturenkaat alkoivat lämmetä ja takana ajanut Hullu kertoikin että odotti vain pientä virhettä joka tulikin kolmannella kierroksella. Muuten todella hyvän kisan alun ajanut McMaysa oli hivenen ahne kääntäessään sisään ja Chevrolet ajautui puskuun jota Maysa yritti korjata kaasulla. Muta ahneella on tiedetysti likainen loppu ja painava auto karkasi osuen rengasvalliin. Sisä kurvissa odottanut Hullu kiitti, kumarsi ja kuittasi kärki paikan jonka pitikin kisan loppuun asti. Pää joukoksi oli tässä vaiheessa kertynyt Pure, Väiski, Olenko ja Pinkki oli jäänyt pitämään perää. Kierros kierrokselta meno muuttui koko ajan kiihkemmäksi ja Pure ajoi veitsi kurkulla yrittäen pitää jo Tsukubassa esiintynyttä järkyttävää puskemista kurissa. Takana tulivat todella nälkäisinä Olenko ja Väiski vaihtaen paikkaa ja kurkaten välillä mitä Purelle kuuluu. Pinkki kuuli tallipäällikön huudon vihdoin ja viimein kuulokkeissa ja älysi kiristää vauhtia. Näin myös Pinkki ilmoittautui kisaan kolmannesta paikasta. Pinkki rieuhtoi ja runnoi parhaansa irti Suprasta ja pääsi lopulta neljänneksi ohi ajovirheen tehneestä Olenkosta ja Väiskistä. Nyt jäljellä oli enää Pure. Pure ajoi todella siistiä peittävää ja puolustavaa linjaa, mutta Pinkillä oli parempi pito ja kaksi kierrosta ennen maalia Pinkki ohitti Puren ja päästen näin palkinto pallille ruiskuttamaan Pommaccia Hullun ja Maysan seuraksi. Oli vuorossa huolto tauko ja seuraavaan lähtöön ryhmityttiin päin vastaisessa järjestyksessä. Olenko oli paalulla vieressään Väiski. Toisessa rivissä Pure ja Pinkki ja viimeisessä rivissä Maysa ja Hullu. Olenko sai todella hyvän lähdön ja kaasutti sen minkä ehti ehkä hieman pettyneenä edellisen lähdön ajo virheistä. Ensimmäisissä mutkissa nähtiin sitten se pahasti pelätty kolari. Pinkki kolhaisi Väiskiä joka meni täydellä laululla seinään, jolloin sekä Maysa että Hullu tulivat ohi. Kuitenkin kaikessa hässäkässä Pure kuittasi Pinkin ja Hullu Maysan pienen ajovirheen jälkeen ja paikat tuntuivat vaihtuvan kuin valmentajat SM-liigassa. Toisella kierroksella Hullu jo leijaili päästessään ohi Pinkistä, mutta sortui todella räikeään vaihtovirheeseen painostaessaan Purea ja Pinkki meni ohi niin että heilahti. Kuitenkin kolmannella kierroksella Hullu otti paikkansa takaisin ja siirtyi taas painostamaan Purea. Maysa ohitti myös Pinkin ja tämä Seinäjoen moottoriurheilun uusin lahja oli nöyryytetty uudestaan. Väiski ajoi koko ajan nopeammin tyhjällä radalla kohti pää joukkoa. Ilmeisesti tallijohto oli luvannut ylimääräisiä porkkanoita? Olenko oli ottanut jo niin selvän johdon että saattoi tehdä jopa pari virhettäkin, muilla ei ollut mitään sanomista. Mutta pääjoukko jatkoi taistelua sijoituksista todella kiihkeästi. Lopulta Pure ei voinut yhtään mitään Hullulle jonka Hondassa oli paljon parempi ohjattavuus mutkissa. Hullu lukkiutui Puren jälkeen erittäin lyhyellä suoran pätkällä ja seuraavassa mutkassa tuli ulkopuolelta ohi jarrutuksessa. Pure antoi periksi, ei ollut mitään järkeä pilata molempien kisaa oli kommentti Puren suusta kisan jälkeen. Erittäin hyvää rata käyttäytymistä Purelta kuittasi Hullu lehdistä tilaisuudessa. Hullu alkoi tässä vaiheessä kiristää tahtia tyhjän radan häämöttäessä, mutta Olenko oli karannut todella kauas. Kuitenkin B-finaalin nopein kierros oli hyvä tulos. Takana Väiski heitteli Supraansa mutkiin järkyttävillä sivuluisuilla, ja yleensä tämä ei ole nopein tapa edetä, mutta tämäkin tuli todistettua vääräksi. Väiski ohitti lopulta Puren, Pinkin ja Maysan ollen kisan kolmas. Kun toimittajat kysyivät kisan jälkeen Väiskiltä kommenttia oli vastaus lyhyesti: " EEEE, whats up Doc?" Tarkoittiko hyvää vai huonoa, sitä ei tiedä kukaan? Maysa jäi roikkumaan Väiskin jälkeen sijoittuen neljänneksi. Pinkki ja Pure tulisivat siis ratkaisemaan viimeiset sijat. Valitettavasti aivan siistillä tavalla tämä ei lopulta toteutunut vaan Pinkki ajoi jarrutus paikassa Puren konttiin ja Pure ajautui seinään. Moottori vaurioitui Puren Chryslerista, mutta hänen onnistui nilkuttaa maaliin. Pinkki oli oikeasti pahoillaan ja heti maaliin tulonsa jälkeen kysyi voiko lahjoittaa Muumi limpparinsa Purelle. Pure kuitenkin kuittasi This is jokkissport ja asia oli sillä selvä. Vain varoitus ja viikon Muumilimppari kielto Pinkille. Näillä eväillä suunnataan kohti Mugelloa joka on taas aivan erilainen kokemus kuljettajille. Hullu tuntui olevan ainoa tämän lähdön kuljettajista joka tuntui olevan huolissaan radan pitkistä suorista. "Kulkua ei Hondassa ole niin paljon että pystyisi sanomaan oikeastaan mitään suorilla näille kutoskoneella varustetuille autoille, mutta mutkissa pystyn haastamaan" McMaysa oli jo innoissaan tulevasta kisasta ja lupasi Chevroletin kasin laulaa kovaa ja korkealta. Samoilla mietteillä olivat myös Pinkki ja Pure. Väiskiltä tuli tähänkin kysymykseen tuttu ja turvallinen " EEEE, Whats up Doc?"
Schimanski76

Schimanski76 29.11.2010

  • 14
*Lue superjännittävä ja räjähtäviä juonenkäänteitä sisältävä tositarina julkeasta petoksesta!Sisältää TV-liitteen!* **27.11.2010 Amalfi Coust,Hotel Toblerone,sviitti numero 76** Herään koputukseen.Avaan oven ja otan vastaan tarjoiluvaunun,johon on katettu tuhti aamiainen.Alan tarkastamaan sen laatua ja pyydän huonepalvelijaa vaihtamaan sillä välin sänkyyni uudet lakanat.Nostelen pekoniviipaleita haarukalla ja totean rapeuden olevan kohdallaan.Myös munakokkelin koostumus on lähes täydellinen.Hyväksyn aamiaisen ja pyydän palvelijaa poistumaan.Ennen poistumistaan hän pyytää minulta nimikirjoituksen,jonka hänelle auliisti raapustan vasempaan rintaan. Nautin rauhallisesti aamiaista ja selailen samassa Varikko-Sanomia,jossa viime viikonlopun tapahtumia kerrataan.Toimittajat ja asiantuntijat hehkuttavat kilpaa Myyriksen,Pökäleen,Kaijasen ja TBB:n suorituksia. Schimanskin esitys teilataan täysin.Eläkkeelle joutaisi kuulemma mies näistä kuvioista.Viiksekkään miehen paluuta kilparadoille pidetään lähinnä huonona vitsinä.En kuitenkaan masennu solvauksista,sillä tiedän,että *tänään kaikki tulee olemaan toisin.* Sulattelen aamiaista nojatuolissa ja avaan television.Selaan päivän ohjelmistoa läpi.*Teh FRC-TV*:n tarjonta näyttää lupaavalta: 10.00 *Karuselli* Perheen pienimmille suunnattua ohjelmaa.Tänään Karusellissä opetellaan mm. madaltamaan ääntä kaksi oktaavia ja nähdään miten Gif-avatar vaihdetaan mahdollisimman ärsyttäväksi.Juontajina El Pink ja Pure Black. 11.00 *Kavala luonto* Jänis,pedoista julmin.tekstitys sivulla 313 12.30 *Luisussa* Jupe vetää yhteen viikon kuumimmat ja savuisimmat Krift-uutiset."Kovin kulma” Top 5 ja viikon parhaat sladit.Studiossa keskustellaan siitä,saako nelivedoilla Kriflata.Studiovieraina Raab,Pökäle ja Zolvi. 13.30 *Teh FRC-uutiset* Päivän polttavimmat puheenaiheet.Ankkurina VilleK00.Ennakkotunnelmat Amalfin rannikolta.Kisasään ennustaa North G7. 14.00 *Kurpalla on asiaa* Ajankohtaisohjelma,joka pureutuu ankarasti automaailman epäkohtiin.Tänään Kurppa grillaa Turn 10:n Dan Greenawalttia isolla kädellä. 15.00 *Taidewartti* Pikainen katsaus menneeltä viikolta.Taidearvioissa mm.Oblikaattorin uusin maalaus.AjFinin Leijerinurkka.Juontajana LovecryFin. 15.15 *FRC-Dokumentti:Sfinksi Catcolla* Koskettava tarina lahtelaisesta nuoresta,joka taistelee viinapirua vastaan jo kolmatta viikkoa.Narahtaako korkki joulun alla vai pysyykö Jeesus sydämessä?Ohjelma sisältää kuvamateriaalia,joka ei sovi perheen pienimmille. 16.30 *FRC-matkailu:Turku* Turku,kaupunki siinä missä muutkin?Kattava paketti Turun historiasta,asukkaista ja kulttuurista.Sankaritarinoita suoraan Turun torilta.Petu,Jusba ja Kaijanen esittelevät talven kuumimmat purjehduskengät Aurajoen rannalla.(ohjelman kesto 2min,tekstitys suomeksi) 16.32 *FRC-Historia* Ariko,TBB ja Beermachine66 muistelevat millaista oli autourheilu 50-luvulla.Väiski57 näyttää,miten rollaattoriin saa race-kevennyksen kotikonstein. 17.30 *TeeKoon Käkkärikorner* Suora lähetys Lempäälän Ideaparkista.Vaijerin kiristys ja rasvaus.Näppärä 180 asteen käännös ruuhkassa,totta vai tarua? 18.15 *FRC-Ruokala:Kaikilla mausteilla* Aliboz testaa Suomen parhaat snagarit.Testissä Tampereen Pispala ja legendaarinen Vaakon Nakki.Tuleeko turpaan ennen tilausta vai sen jälkeen,se selviää illan jaksossa. 18.50 *FRC-Jokkis* Amalfi Coust,aika-ajot *Suora lähetys* 19.20 *FRC-Jokkis* Amalfi Coust,FRC-jokkis 2/6 osakilpailu.*Suora lähetys* 21.00 *Teh FRC-uutiset* VilleK00 raportoi suoraan Amalfin rannikolta.Erikoishaastattelussa DiddFin kertoo,miksi PPPP-topicissa esiintyy ongelmia. 21.30 *FRC-Lotto* Lauantain kieroimmat numerot arpoo Hulluseon.Ei jokeria.Epävirallisena valvojana Capo26RS. 21.40 *FRC-Movie:Ässä hihassa* Kriitikoiden ylistämä romanttinen komedia nuoresta autourheilijasta,joka rakastuu pahimpaan vastustajaansa.Viekö rakkaus voiton kilparadalla ja joutuuko Ässä nostamaan kaasua mielitiettynsä tähden?Tekeekö Nipsu ylimääräisen varikkopysähdyksen ainoastaan rakkauden pakottamana. 23.00 *FRC-Studio* Nürburgring 75 kierrosta,silkkaa hulluutta vai miehekästä toimintaa?Aiheesta keskustelemassa DJ Runkkari,MrD St Jimmy,DarkWarjo ja Jasamy. 00.30 *FRC-Adult:Kielletty ajosuunta (K-28)* Erotiikan nälkäisille suunnattu amatöörielokuva Itä-Saksasta vuodelta 1969.Illan isäntä,kirves,pohjustaa elokuvan ja esittelee samassa uuden kivuliaan tuttavuuden,Siamin tippurin. 02.15-05.30 *Mudinskin Yötsätti* Osallistu chattiin lähettämällä tekstiviesti numeroon 1976(viestin hinta 1,878Cr+ppm)Valvojina Lord Hopo ja Tuomo33. ------------------------------------------------------------------------------- Tasan kello 18:20 television katselu keskeytyy,kun huoneeseeni saapuu mies.Kättelemme,vaihdamme nopeasti kuulumiset ja käymme läppäriltä pikaisesti läpi Volkswagenin dataa ja parhaita ajolinjoja.Mies riisuu oman ajohaalarinsa ja annan hänelle vaatekaapista omani tilalle.Liimaamme huolellisesti tekoviikset miehen ylähuuleen ja asetamme aurinkolasit hänen päähänsä.Olemme niin tyytyväisiä lopputulokseen,että päätämme nauttia kevyet siivut konjakkia.Luovutan miehelle Volkkarin avaimet ja toivotan onnea,vaikka tiedän ettei ammattimies onnea kaipaa.Mies poistuu klo 18:40.Ripustan hänen ajohaalarin vaatekomeron henkariin.Sen selässä komeilee teksti:Michael Galati. Otan tukevan siivun konjakkia ja seuraan kilpailun televisiosta.MG tekee hyvää työtä.Aika-ajojen toinen sija,ensimmäisen kilpailun toinen sija ja toisen kilpailun toinen sija.Mies yrittää siivota Kaijasen pois pelistä toisessa kisassa täräyttäen häntä suoraan hanuriin.Aivan kuten olimme sopineet.Olen tyytyväinen lopputulokseen. MG saapuu kilpailun jälkeen hikisenä huoneeseeni ja riisuu naamionsa.Mies kiroilee ettei saanut murjottua vastustajia ihan suunnitelman mukaan.Tekoviikset olivat kutittaneet kuulemma ikävästi kypärän alla.Kerron olevani erittäin tyytyväinen miehen otteisiin ja lupaan suorittaa hänelle maksun ennen Mugellon osakilpailua.MG vaihtaa oman ajohaalarin päälle ja poistuu.The King has left the building. Pukeudun mustaan pukuun ja valitsen siihen sopivan kravatin.Hienosäädän viiksiäni ja puhdistan aurinkolasit.Hieraisen miehekkäästi Menneniä poskipäihin ja poistun huoneesta.Annan hotellin aulassa nimikirjoituksia tytöille,kuittaan sviittini ja kävelen hotellin pihassa odottavaan autoon.Kuljettaja on kaatanut valmiiksi tuplaviskin lasiini.Otan mukavan asennon takapenkillä ja pyydän kuljettajaa laittamaan musiikkia soimaan.Kake Randelinin hitti ”Jannu huoleton” kajahtaa Bentleyn kaiuttimista ilmoille.Matka kohti Mugelloa voi alkaa.
TehBigBunny

TehBigBunny 03.12.2010 (edit 03.12.2010)

  • 1
THIS IS JOKKKIIIIS ! *Potkaisee Sfinksin kaivoon* ( Ihan matalaan ja heti autetaan ylös ja vähän pahoitellaankin )
Capo26RS

Capo26RS 04.12.2010

  • 1
Tulipa äijälle vähän kiirehässäkkä ehtiä Mugellon kisaan. Urani ensimmäinen jokkiskisa kuskina (mekaanikkona ollut pari kolme kertaa) "meinas jäädä ajamatta":http://www.forzaracingclub.com/Capo26RS/
TehBigBunny

TehBigBunny 07.12.2010

  • 5
Bunnyn Jokkis päiväkirja 4.12.2010. Mugello Ittalia. 08.43 Herätys ja aamupalaa. Katsellaan vähän edellisen illan NHL-otteluita nauhalta nautiskellaan pitkästä lämpöisestä suihkusta. 09.30 Palaveri teamin kanssa. Käydään läpi tallin kanssa päivän ohjelma. Testausta, teknistä palaveria ja haastatteluja. 10.00 Gazzetta dello Jokkis Sport - Gianfranco Bolognese-Calzone Luigi pistää vaikeita kysymyksiä huonolla englannilla. Koitetaan vastata diplomaattisesti ja vähän väliin lisätä "Ferrari molto bella". Annan mukaan sarjan esitteen ja muutaman Schimanski Fan Clubin pinssin. Tallin lehdistövastaava Frank Mutteri, ja se ainut työntekijä nyökkäilee tyytyväisenä. 11.00 Der Jokkis Spiegel - Hans-Jörg Köster Herr Köster marssii tallin telttaan tasan kello 11 ja alkaa pommittaa kysymyksillä. Tekniset termit menevät yli hilseen erityisesti auton tekniikkaan ja säätämiseen liittyvät asiat. Koitan selittää ylpeänä että rengaspaineita on meillä säädetty jo useammassa kisassa. Herr Köster poistuu varsin pettyneenä ei ole hyvä tämä kansanautokuski. 12.00 - 14.00 Vapaat harjoitukset Viimeiset testit, Corradolla käydään testiohjelman viimeinen osa, 'ajetaan muutama kierros ja katellaan', ennen kun päätetään että näillä mennään. Tekninen johtaja Mutteri koittaa saada minut laittamaan autoon vähän lisää viripalikkaa 'laitetaan kovemmat kumit' mutta en suostu. Pitäisi ruveta asennushommiin ja pesin juuri kädet. 2 x 3 kierroksen jälkeen laitetaan homma pakettiin ja työnnetään auto Park Fermelle. 14.30 Myöhäinen lounas ja päikkärit Mmm pizzaa ja pastaa. Päikkärit venähtivät vähän kun Mutterin piti herättää mutta sekin nukahti. 16.00 Varikko-Sanomat & NMTV3 Yhteishaastattelussa kysellään kuulumisiä udellaan taktiikkaa, käydään läpi edellisiä kisoja ja sarjaa yleensä. Kiellän huhut siitä että olisimme vaihtamassa autoa. Pizza ja pasta painavat kuvussa vielä sen verran että juttua ei oiken irtoa. Otetaan vielä muutamat kuvat ja sitten lähden kevyelle happihyppelylle, eli oluelle Team Schimmyn motorhomeen. 18:30 Pre Race Haalarit päälle ja potta päähän kohta se alkaa. Auto yllättää käynnistymällä heti ensimmäisellä yrityksellä. Laitetaan mäyris voihin pelkääjän paikalle ja wonderbaumin tilalle pullonavaaja. Vanhat rutiinit rauhoittavat ja kun lähden varikolta kohti aika-ajoa olo on luottavainen. 21.00 Post Race Muutama haastattelija tulee kyselemään siitä viimeisen mutkan tapahtumasta mutta muuten saan olla rauhassa. Huitaistaan viimeiset bisset naamaan. Puretaan teltta ja pakataan tavara Hiaceen, huomenna nokka kohti Epsaniaa. Tänään ryypätään.
TehBigBunny

TehBigBunny 20.12.2010 (edit 20.12.2010)

  • 8
Varikko Leaks: (Nimet peitetty henkilöiden suojaksi) From: -Schimanski76- To: -Schimanski76- Subject: Oikarit Mie katsoin ne oikaisupaikat Cataluunian radalla. Laitoin liitteenä: Attachment: seoikoo.pdf Reply: -Schimanski76- Jos mie jään kiinni. Banilta tuloo taas huuvvot ? Reply: -Schimanski76- Sie olet ihan nössö ! ____________________________ From: -Schimanski76- To: -Schimanski76- Subject: Vuoto ! Joku on vuotannu näitä meijän juttuja ! Reply: -Schimanski76- Mie kyl vähän aavistelen kuka se voisi olla .. Reply: -Schimanski76- Elä rupee minnuu syyttellemmään ! __________________________ From: -Schimanski76- To: -Schimanski76- Subject: Hetkonen Miksi mie lähettelen itelleni näitä viestejä ? Reply: -Schimanski76- Kun sie et muuten muista mitä olet simapäissäsi touhunna. Reply: -Schimanski76- Ai niin juu joo. TÄMÄ ON TOTTA TÄMÄ ON TOTTA !
TehBigBunny

TehBigBunny 20.12.2010

  • 0
Jos on pikkurahan puutetta ja *kisaraportit jäi kauden aikana tekemättä* niin Varikko Sanomat keräilee koostejuttuja koko kaudesta. Neljä ensimmäistä saavat Varikko Sanomien QWERTY palkinnon ja 200€.
hulluseon

hulluseon 20.12.2010

  • 0
Ei varmaan koske meitä kahta kun kirjoteltiin niin paljon, että kynat sytty tuleen ja paperitkin palo.
TehBigBunny

TehBigBunny 20.12.2010

  • 1
Juu meillä on kiintiöt täynnä. Tässä on hyvä paikka niille jotka EIVÄT AJANEET montaa kisaa, kootut selitykset :)
hulluseon

hulluseon 20.12.2010

  • 1
No niin vässykät! Sanallinen arkku auki!
vaiski75

vaiski75 20.12.2010

  • 0
hulluseon wrote: No niin vässykät! Sanallinen arkku auki!
En se minä ollut! Ihan varmasti en ollut! Joku puhuu nyt potaskaa, jos sanoi että se olin minä!
DarkWarjo

DarkWarjo 08.01.2011 (edit 08.01.2011)

  • 7
Jokkis Today and Tomorrow: 8.1.2911:(Catalonya) Tänään se alkoi, FRC Jokkiksen toinen kausi nimittäin. Ensimmäinen kisa ajettiin Japanian maalla Suzukassa, radasta oli käytössä vain se tylsin osuus, mutta itse kisa ei ollut tylsää nähnytkään. Ensimmäinen kisa ajettiin Ö-luokassa varsin sivistyneissä merkeissä, mitä nyt zattwy hieman rapsutteli Warjon takaovea ja muutama muu pienen luokan yhteen hierominen. Kisa numero 2 taas oli Ö-luokassa tilanteita täynnä. Heti ensimmäisellä kierroksella zattwy otti yhteen kelju k jimmykojootin kanssa ja päätti käydä tutkimassa radan viereen jätetystä rengaspinosta itselleen vähän vararattaita. Toisella kierroksella Ville K. taasen päätti pyöräyttää californiansa nokan kohti tulosuuntaa Lakupetterin ystävällisellä avustuksella sillä seurauksella että kaikki takana tulevat joutuivat väistelemään pyörätänyttä californiaa kuka mihinkin suuntaan. Epäonnekas Warjo otti ja väisti sitten suoraan Californian keulaan, ei ole hyvä tämä! Tämän seurauksena Ville ja Warjo jäivät auttamattomasti kisan viimeisiksi ja päättivät käydä varikolla. Varikolle mennessä ville ajautui pois ajolinjalta ja meni tutkimaan edellisen kierroksen kolarin jälkiä nurmikolle jolloin Warjo nokkelana poikana kuittasi ohi varikkotietä pitkin. Varikolta lähdettyä Warjo ja Ville jatkoivat kiivasta taisteluaan samalla kun ekana oleva zattwy koitti pysytellä häntä jahtaavan Nipsuhuulen edellä. zattwy alkoi lähestyä kierroksella taisteluparia Warjo & Ville jolloin taistelupari joutui hetkeksi keskeyttämään oman taistonsa, takana seuraavalla Nipsuhuulella oli hieman vaikeuksia päästä californian ohi, tiedä oliko tämä sitten californian kuskilla hieman ideanakin. Loppujen lopuksi Nipsuhuuli pääsi zattwysta ohi ja myös californiaa kuskannut Ville kuittasi ohi Warjon luotsaamasta Volvosta. Kaikki pääsivät kuitenkin ehjin nahoin maaliin ja nyt tässä aloitellaankin sitten pippaloita. KIPPIS!
TehBigBunny

TehBigBunny 08.01.2011 (edit 08.01.2011)

  • 3
Mainoita, Varikko Sanomien Sammy V stipendi tilitetty ( Warjo & Nikde). Muistakaa että raportteja voi tehdä max 2 per lobby ja ne pitää laittaa tänne keskiviikkoon mennessä.
Nikde

Nikde 08.01.2011

  • 7
Jokkis Magazine 8.1.2011 Pitkä ja kärsimätön odotus on vihdoin ohi. Forza Racing Clubin Jokkis -sarjassa ajettiin tänään toisen kauden ensimmäinen koitos. Kausi starttasi perinteisesti nousevan auringon maassa Japanissa, tällä kertaa Suzukan itäisellä pikkulenkillä, jossa huikkapaikkoja on vain yksi. Ensimmäisen kauden kuskeista kahdeksan olivat siirtyneet nopeampaan taksisarjaan. Näistä kuskeista viivalla olivat kaikki, paitsi pökälemestari, joka ei saanut lunastettua lentolippujaan ajoissa. Tapahtumaa ja dramatiikkaa riitti aina aika-ajoista itse kisalähtöihin kaikissa lohkoissa! Aika-ajoissa tutut nimet kiilasivat kärkipaikoille, Kaijasen ajaessa ilman housuja lähes ilmiömäisen kovan pohja-ajan 00:56.004. Alle kahden kymmenyksen erolla seuraaviin lähtöruutuihin asettuivat Skimmy ja Bunny. PetuK piti myös hyvää vauhtia Honda Fit -kauppakassillaan ollen neljäs. Seuraavina Hullu, Nikde, Pure ja mopo -kuski Sami Mitsullaan. Ensimmäinen startti oli A -lohkossa jännittävä kärkikaksikon Kaijanen-Bunny taistellessa suurimmasta pistesaaliista. Kaijanen otti startissa piikkipaikan, mutta kisan puolivälin paikkeilla sortui ilmeisesti ajovirheeseen radan viimeisessä mutkassa pääsuoralle saapuessaan. Bunnyn hiillostus toimi ja Bunny nappasi tämän myötä kärkipaikan, eikä luopunut siitä loppukisan aikana. Kisan jälkeen Bunny totesi hermoilleensa niin paljon, että oli jo heittää hanskat tiskiin, mutta pystyi kuitenkin pitämään pakan kasassa maaliin asti! Myös taaempana nähtiin kovia kilpailusuorituksia Hullun toimesta. Mies taisteli mopokuski Samin kanssa seitsemännestä sijasta pitkään ja nousi lopulta tämän ohi. 1. startin tulokset: Bunny Kaijanen Skimmy PetuK Nikde Pure Hullu Sami Kauden toiseen starttiin lähdettiin tutusti ensimmäisen lähdön tulosten mukaisesti käännetyssä järjestyksessä. Tämä sääntö teki kisoista erityisen mielenkiintoisia jo ensimmäisellä kaudella. Taksisarjassa autojen suorityskyvyissä on näin kauden alkumetreillä poikkeuksellisen suuria eroja, kun edellisen kauden menestyneet kuskit olivat lihavoittaneet säästöpossujaan reilusti. Näinpä ensimmäisen mutkan tila loppui kesken, kun neljän kärki yritti sinne samaan aikaan nopeampien hengittäessä niskaan. Eturivistä startanneet Sami ja Hullu osuivan miedosti toisiinsa katastrofaalisin seurauksin; Hullu menetti Lexus taksinsa hallinnan täysin, pyörähtäen keskelle rataa poikittain. Lexukseen lähempää tuttavuutta tekivät kovin ottein ainakin Nikde ja Skimmy. Kovasta iskusta Nikde menetti Mazdansa hallinnan pyörähtäen ensimmäiseen mutkaan. Skimmy koki myös kovia vaurioita Golfiinsa, Hullun Lexuksesta puhumattakaan. Hetken aikaa näytti jo siltä, että lähtö joudutaan keskeyttämään, mutta talkoohenkinen ratahenkilöstö ehti korjata romut sivuun ensimmäisestä mutkasta, ilman kisan keskeytymistä. Tästä sotkusta selvisi PetuK parhaiten, napaten kärkipaikan. Peräänsä Petu sai myöhemmin Kaijasen, joka hiillosti Petua koko loppukisan. Sijoituksista kärjen takana käytiin välillä myös tiukkaa taistoa. Alkukierroksilla Hullu yritti peitellä kovasti selvästi nopeampaa Skimmyä pääsuoralla. Hullun otteet muistuttivat Michael Schumacherin tempausta Unkarissa 2010. Skimmy oli tulossa varikkomuurin puolelta ohi, mutta Hullu löi luukun kiinni niin että kipinät sinkoilivat. Skimmy ei ollut tyytyväinen näistä otteista ja osoitti mieltään kansainvälisin käsimerkein. Ensimmäiseen mutkaan tultaessa Hullun keskittyminen kuitenkin herpaantui ja hän ajautui hiekoille. Skimmy kuittasi ja Nikde tuli muutaman sekunnin perässä Hullun rinnalle pariin seuraavaan kurviin ja lopulta ohi. Viidennestä sijasta nähtiin loppumetreillä kova taistelu Puren ja Samin välillä. Pure ajautui muutama kierros ennen maalia ensimmäisessä mutkassa leveäksi ja Sami pääsi ohi. Pure otti kuitenkin paikkansa takaisin ennen toiseksiviimeistä kierrosta. Heidän taistellessa sijoituksistaan, saavutti Nikde heidät kun lähdettiin kierrokselle 19. Toisen sektorin keskivaiheessa Nikde oli jo melkein ohi Samista, mutta Sami puolusti paikkaansa ronskisti, jolloin Nikde ajautui leveäksi pudoten muutaman sekunnin päähän tästä taisteluparista. Viimeisen kierroksen viimeisessä mutkassa tapahtui myös kummia voittokamppailussa. PetuK teki piikkipaikalla pienen virheen kisan viimeisessä mutkassa, jolloin Kaijanen pääsi johtoon. Kisa meni äärimmäisen tiukaksi ja nyt otettiin mittaa autojen hevosvoimista. PetuK ohitti Kaijasen juuri ennen maalilinjaa voittaen 3:n sadasosan turvin! 2. startin tulokset: PetuK Kaijanen Bunny Skimmy Pure Sami Nikde Hullu FRC:n Jokkis -sarja sai heti kauden alkuun siis uuden voittajan. Onneksi olkoon PetuK! Erityismaininnan ansaitsee myös upean kisan ajanut nuori kuljettaja Sami, joka taisteli alitehoisella Mitsubishillään tasavertaisesti vanhempia ratakettuja vastaan. Samalla Sami keräsi huippupotin rahapalkinnoista, ollen Moposarjan 1. molemmissa starteissa ja päihittäen kaksi taksikuskia toisessa lähdössä! Viikon päästä ajetaan vaahteramaassa Maple Valleyn lyhyttä rataa vastapäivään, tälläkin radalla on odotettavissa dramatiikkaa, sitä tarjoaa varmasti viimeisen mutkan ulostulo, jossa odottaa kylmä ja kova varikkomuuri! Siihen asti kuulemiin! Murkki Erstakari, Jokkis Magazine Suzuka, Japan
TJP27

TJP27 08.01.2011 (edit 08.01.2011)

  • 1
missäs on väiskin raporteesit? E: tai vaikka jonkun muun menestyjän :)

Write a post

Sign in to post a post.