Forum - FRC Jokkis

FRC | JOKKIS Kisaraportit

BlueMasto

BlueMasto 12.11.2011 (edit 12.11.2011)

  • 3
Wenzel H: Näin Jokkis starttasi taas! Ja 5000€:lla piti auto etsiä. Laivat oli unohdettu ja kaikki muutkin vanhat autot oli myyty. Joten sitä piti lähteä uuden auton etsintään. Autot ilmoitettiin ja miettiminen alkoi. Autoina olivat: Ford Ka, Toyota Aygo, VW fox, Peugeot 107, Datsun 510, Hyundai ix20, Nissan Micra jaSuzuki Liana GLX. Ekana autona kävi mielssä VW Foxi (4020€). Hienon näköinen auto, joka myös kulki hyvin, mutta paino ihan homona! Ja se on kuitenki hei Volkswagen kuka semmosseella haluaa ajaa? En ainakaan minä joten ei kiitos :D Toisena kävi mielessä sitten Datsuni(4160€). Siinä olisi ollu todella täydellinen jokkis auto, mutta niitä halusi myös muutkin joten unohin samantien koska en olis kuitenkaa mun arpaonnella sitä saanut :) ( Kolmantena oli Micra(4420€). Siinäkin olisi ollut hyvä jokkis kaara, mutta todella korkea hinta oli kyllä paha ekaksi autoki jokkiksessa. Joten sekin unohtui, mutta hyvillä mielin. Sitten olikin enään Toyota Aygo(4000€), Ford Ka(4000€) ja Peugeot 107(4040€). Fordissa oli kaikki kohallaan. Ulkonäkö, hinta ja oli vielä hyvä ajettavakin mutta sitten tehoa ei oikein ollut joten se siitä sitten. Toyota aygo olisi kanssa muuten ollut mutta se ulkonäkö oli sitten jotain... Peugeot 107 tuli sitten lopulta valittua vaikka lähellä silti oli että valitsen Toyotan. Näin sitten oli Peugeot 107 hommattu. Kun auto oli hommattu sitä piti vähän viritellä niillä rahoilla mitä jäi. Pögötti sai Race pakoputkiston ja uudet komeat Hamanin vanteet. Kunnon virityspalikat oli kiinni ja rahaa jäikin huimat 15€ sitten piti rupea miettimään maalauksia. Oranssi se pitää olla ja rupesin sitten maaleja väsäämän. Maalit valmistu ja sain jopa BIlteman sponsoriks :) Pari päivää kun oli mennyt niin väri vaihtuikin siniseen ja sain vielä Alpinanki sponsoriksi. Pögötti oli täysin jokkis kunnossa. Ei pitäny enään muuta kuin odotella ekaa kisaa, joka ajettiin Camino viejolla. Siitä vähän stoorya :) ÄLKÄÄ VAAN LUKEKO! OMALLA VASTUULLA. :DD Joku voi sitte huuella että saanko tästä ton bonuksen!? :)
Pytzi

Pytzi 13.11.2011 (edit 13.11.2011)

  • 3
kisaraportti Terve tuloa tänne Saksan Hockenheimiin. Lämpöä on noin 24 astetta. Aika-ajot on jo ajettu ja tässä näette tulokset: 1 Pytzi 01:23.468 2 Driver181 01:23.489 3 OPC Sami 01:23.528 4 Hulli 01:23.607 5 Tuning 01:23.665 6 Petu 01:23.862 7 Savulohi 01:24.075 8 Pöksy 01:24.676 9 Bunny 01:25.137 10 Maatze69 01:25.225 11 Nikde 01:25.452 12 Zattwy 01:25.754 13 Joonas 01:25.933 14 Deroits 01:26.474 15 Serkku 01:26.482 16 Warjo 01:27.766 17 Ville 01:30.058 18 Skimmy 01:32.599 19 Nipsuhuuli 02:25.874 Selvä päivän epäonnistuja on skimmy. Varikolla kiertää huhu, että miehen ja auton nesteet olivat menneet sekaisin. Mutta ei siitä sen enempää, vaan siirrytään A-Lobbyn tapahtumiin. Kierrokset nousevat ja lähtö tapahtuu. Ensimmäiset mutkat sujuvat ongelmitta, kuten myös seuraavat 15 muutakin. Pientä naarmuttamista on tapahtunut, mutta ei mitään dramaattista. Mutta kierroksella 16, radan viimeinen mutka, Pytzin renkaat ovat lämmenneet ja hän menettää pidon. Sami pyrkii sisältä ohi ja pääsee, mutta juuri kun pytzi on menossa takaisin omalle linjalleen, yllättää petu hänet ja osuma on tapahtunut. Pytzi ajautuu pois ajoradalta ja myös Tuuninkimiäs ja ajaja181 ohittavat hänät. Oioioi mitä ramatiikkaa. Ja maaliin jatketaan samalla järjestyksellä. Tässä 1 lähdön tulokset: Sami Petu Driveri Tuninki Pytzi Lohes Pöksy Bani Hulli Maatze Ja toiseen lähtöön valmistaudutaan jo lämmittely kierroksella. Lähtö tapahtuu käännetyssä järjestyksessä. Ja niin valot sammuvat ja autot lähtevät liikkeelle. Molemmat datsun kuskit saavat hyvä lähdön ja pääsevät kärkipäähän. Heidän edessään on vain joku lohes ja jänes. Ensimmäinen kierros on ihan jokkista. Nojaillaan ja tökitään ja koitetaan kaikin keinoin ohi. Kaikkeen tähän kolarointiin syynä on:"banin vika". Noin 7 kierrosta ajetaan lohes junaa, kunnes pytzi murjoo itsensä ohi. Pian muutkin kuskit murjovat loheksesta ohi ja siellähän se on seinässä. Kärki taistelu koostuu samin, pytzin, tuunarin ja raiverin kisaamisesta. Petu putoaa taistelusta, koska varikko miehet olivat tehneet aloitteliamaisen virheen. olivat unohtaneet tankata. Kärjessä sami pyrkii pytzistä ohi ja samlla pienessä kolhaisussa driver ja tuunarikin tulevat ohi. Takana päin lohella on ohjauksen kanssa ongelmia ja hänen kisansa menee pieleen. Kierros 17 pytzi painaa tuunarista ohi ja lähtee ajamaan driveria kiinni, mutta tuunarin osuu datsunin takarenkaaseen ja tulokst ovat sinetöity. tässä ovat tulokset: Sami Driver Pytzi Tuninki Pöksy Hulli Petu the patteri maatze lohes bani Heino kisa Saksassa ja Espaniassa tavataan jälleen Kisan kuvat tarjoaa Driver 181
hulluseon

hulluseon 13.11.2011

  • 0
Hyvä hyvä. Tarinoita odotellaan tulevan viikon keskiviikkoon klo 19.00 asti. Sen jälkeen ette saa enää Hokihaimasta juttu rahoja.
Antinontoxic

Antinontoxic 17.11.2011 (edit 17.11.2011)

  • 5
No niin... täällä ilmoittautuu uusi kuski mukaan jokkiskärpäsen puremana. Alla hieman vähemmän fiktiivistä taustaa aiheeseen liittyen. Vanhana postin työntekijänä jokkisautoa valittaessa oli selviö, että auton tulee olla vanha postin jakeluauto. Tätä tuli itseasiassa miettittyä jo postilla töitä tehdessä, sillä oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että kaikki jakeluautot näyttivät ulkoselta kunnoltaan enemmänkin jokkisautoilta. Se mikä oli myös selvää, oli ettei tuleva jokkisautoni tulisi olemaan Peugeot. Omassa käytössäni olleesta Peugeot Partenista pystyi irtautumaan merkittävä määrä osia ottaen huomioon etten kertaakaan kolaroinut autoa millään tavalla. Listalta löytyy mm. sisälokasuojat, etuvilkut, peilinkotelot, bensatankin luukku ja korkin kaulus, keulamerkki, etusivuikkuna kahteen kertaan sekä airbagin tunnistin. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voinkin sanoa Peugeotin kestävän kulutusta, kunhan varautuu että autosta alkaa ajan myötä tippumaan erinäisiä osia matkan varrelle. Auto kyllä kestää vaikka sen sisällä räjäyttäisi keskikokoisen joukkotuhoaseen. Heti Peugotin poisrankkaamisen jälkeen mielenkiinto kohdistui Volkswageniin, joka sekin on tuttu monille postinkantajille. Mallina Fox ei taida olla postinjakolaitoksen käytössä, mutta Transportit ja Caddyt taitavat tuoda monen meidänkin postin. Foxillahan on loppujen lopuksi yhtä vähän yhteistä Transporterin ja Caddyn kanssa kuin naisella ja älykkyysosamäärällä, mutta ei anneta sen haitata. Ajan kuitenkin mieluummin saksalaisten insinöörien suunnittelemalla autolla joka rakennetaan Brasialiassa, kuin brasilialaisten suunnittelmalla autolla joka rakennetaan Saksassa. Siinä sitä olisikin Jürgenillä ja Dieterillä ihmettelemistä. Noh, joka tapauksessa tämä maailmanlapsi jatkaa elämäänsä kohti eläkepäiviä jokkisradoilla. Tiedossa on siis hellää huolenpitoa ja varmasti vähemmän peltivaurioita kuin edellisessä työpaikassa. Kilpailunumero 2 on seurannut minua aina, mutta sen ollessa varattuna monistetaan numeroa kolmeen kertaan niin pysytään ainakin turvallisen tuntuisessa numerossa. Postin jokkisauton ajelut olkoon omistettu edesmenneelle työkaverilleni, joka poistui oman käden kautta aivan liian nuorena. Huomatkaa oikeaoppisesti ohjaus oikealla puolella kun postiautosta on kyse.
pokalemestari

pokalemestari 19.11.2011

  • 2
Olipa kerran eräs Datsun 510. Kyseinen Datsuni ei ollut mikään vanhan herrasmiehen silmäterä eikä hipsteri nuoren lifestyle kiesi vaan Reilun Reiskan Ruosteen & Kumin päärakennuksen takana makaava rumilus. Yhtenä päivänä kyseistä Datsunia tuli katsomaan eräs herrasmies. "Siinä se nyt on. Ainut jäljellä oleva takapotku jokkis vekotin." Sanoo Reiska. "On kyllä aika törkeän oloinen laite, liekkö edes käynnistyy?" Epäilevä herrasmies sanoo. "Katohhan kloppi" Sanoo Reiska ja iskee ratsunin ekalla yrityksellä käyntiin. "Kappas sehän elää." Tokaisi ihmetykseensä kyseinen herrasmies. Kaupat tuli ja Datsuni lähtee taas radalle pörräämään kauppakassien sekaan.
Jokkis

Jokkis 19.11.2011

  • 0
Tämä Wenzel vielä menköön, mutta tästä lähtien se Wenzel stoori naputellaan joko ennen kautta tai ennen kahta ensimmäistä kilpailua.
KKNGS

KKNGS 07.01.2012 (edit 22.01.2012)

  • 1
Kakkoskauden Wensseli: Ykköskausi takana, eka kausi mulle... Hyvin en pärjännyt, mutta pääasia, että makkarat ja tripit meni kuumille kiville. Kisan jälkeen saunaan ja uimaan. Kun uimasta tulin ja olin alasti, musta Mercedes-Benz merkkinen auto karahti pihaan. Mies, melkein yhtä musta kuin mersu, astui ulos. Hän kaupitteli auton kevennyssarjaa. -Osta tammone ei maksa paljoo! -En nyt taida ostaa, tokaisen minä. -HAIST VILTTU SIT. Hän astui takaisin mersuun ja käynnisti autonsa. Kun hän aikoi lähteä, hän huomautti, että takanani on kuuma paikka. Käännyin ja katson, että SAUNA ON TULESSA! Jokkisauto oli onneksi omassa tallissaan, eikä saunan vieressä, kun nippusiteillä sitä korjailen. Kakkoskaudella kaksi tai kolme ensimmäistä kisaa (tai kaikki) jää välistä, koska minun pitäisi uusi sauna värkätä. Onnea vielä Mehusukalle, räyhälle, pytzille ja driverille!
jimmykojootti

jimmykojootti 07.01.2012 (edit 07.01.2012)

  • 0
Kisaraportti täältä Laderasta 7.1.2012 (ehdin kirjoittaa tämän kun sciroccosta pasko vetari joten lähtö Laderasta seuraavalle kisapaikalle viivästyy:D) Ja yllätys yllätys koko kisan alusta loppuun oli kisassa mukana 16 pelaajaa!!!! Eka lähtö. Omalta osaltani tylsä. Pienen pusun takapuskuriin annoin jollekkin micralle ekalla kierroksella. Anteeksipyynnöt siitä, vaikkei se mitään mihinkään vaikuttanu... Toinen lähtö. Ekalla tai tokalla kierroksella olen ohittamassa mehusukkaa ja joonas on toisella puolella tekenmässä samaa. Mehulla lähte perä alta ja hän huitaisee minuan niin, että lennän seinään ja kun mää siihen törmään ja alan pyöriä niin ajaudun sen verran radalle että Nikde(?) osuu minuun ja lentää itsekin ulos radalta. Parin kierroksen jälkeen viimeisessä kurvissä sellainen kolari että nousen yhdeksänneksi Schimmyn ja kaijasen perään. Kaijanen toimii tulppana estäen schimmyä pääsemästä ohi, ja minä voin tyytyväisenä seurata heitä aivan puskurissa kiinni. Sitten Schimmy ohittaa kaijasen ja melkein heti perään minäkin ohitan kaijasen. Minulla ja kaijasella oli kova vääntö kun schimmy jo karkas. Kun näen Pytzin, ajattelen että ohitan sitä kierroksella kun se on niin hidas. Mutta maaliviivalle tullessani Schimmy pakittelee takaisin päin ja pyytelee Pydeltä anteeksi. Menen ihan sekaisin kun kaijanenkin hiillostaa perässä ja ohitan schimmyn jarruttaessani. Kun katson maaliitulotaulukkoa, ihmettelen, että miten pyde voitti mut? NO ENHÄN MÄ SITÄ TIETENKÄÄN OLLUT KIERROKSELLA OHITTAMAS VAAN SE OLI JUURI OLLUT MUN EDESSÄ NIIN ETTÄ OILISIN VOINUT OHITTAA SEN… Sijoitukset: ega 1. pokalemestari 2. PetuK 3. Schimanski76 4. TUNING MAN 95 5. Nikde 6. TehBigBunny 7. Driver181 8. Pytzi 9. kaijanen 10. joonas6 11. Jimmykojootti 12. x Mr Grey x fin 13. Capo26RS 14. zattwy 15. MehuSukka 16. Räyhä300 kakkone 1. pokalemestari 2. TUNING MAN 95 3. Driver181 4. TehBigBunny 5. PetuK 6. Pytzi 7. Jimmykojootti 8. kaijanen 9. Schimanski76 10. joonas6 11. Nikde 12. Capo26RS 13. x Mr Grey x fin 14. zattwy 15. MehuSukka 16. Räyhä300
jimmykojootti

jimmykojootti 14.01.2012

  • 0
tuleekos mulle nyt sammy vaI ei?
TehBigBunny

TehBigBunny 14.01.2012

  • 0
Kyllä tuosta pittää Sammyt laittaa. Eli tuhlaa vaan rahat :D
hulluseon

hulluseon 14.01.2012

  • 0
jimmykojootti wrote: tuleekos mulle nyt sammy vaI ei?
Käyppäs katsomassa sieltä googlesta. Eli vähän toivon oma-aloitteisuutta myös muilta. (btw viltuttaa kirjottaa kännykällä)
joonas6

joonas6 14.01.2012

  • 3
Kisaraportti Suzuka 14.1.2012 Ensimmäinen lähtö. Lähdössä Bani ampaisee Ranskattarellaan ohi ja tästä alkaa takaa-ajo. Bani karkaa suorilla ja itse kuron eron kiinni mutkissa tätä jatkuu kierrokselle 13 jolloin Bani ajaa viimeisen mutkan kanttarin yli, ranskatar nostaa oikeaa etutassuaan ja aliohjautuu kriittisellä hetkellä rengasvalliin minä pääsen banista ohi. Bani lähtee armottomaan takaa ajoon mutta kierrokset loppuvat eikä Bani pääse enää edelle. Maaliin tullaan seuraavassa järjestyksessä Siotukset: Nikde Schimmy Petu Pökäle Tunari Joonas Jänes Lohes Succa Toinen lähtö Aloitan Neljännestä lähtö ruudusta Mutta ensimmäiseen mutkan tultaessa olen tippunut seitsemänneksi, viimeinen mutka menee pitkäksi ja Schimmy pääsee suoralle lähdettäessä rinnalle, ajamme koko pääsuoran rinnakkain Schimmyllä on sisä linja mutta Suzuki kulkee suoralla karvan verran kovempaa, tulemme ensimmäiseen mutkaan rintarinnan, PANIIKKI ja radaltä nurmekseen ja Schimmy ja Petu kuittaa meikäläisen. Seuraavassa mutkassa tapahtuu. Nikde ja Lohes taistelevat neljännestä sijasta, mutta osuvatin toisiinsa ja ajautuvat nurmelle, ja koko häntäpää pääsee kaveruksista ohi. Nikde kokoaa itsensä ja lähte armottomaan takaa ajoon ja tuleekin jo suoralla minusta ohi, pysyn nikden kontissa kierroksen loppuun mutta ,kun tulemme suoralle Datsuni häviää kaukaisuuteen. Ensimmäiseen mutkaan tultaessa saan Näköyhteyden takaisin. Edessä on Mehusukka josta Nikde painelee parhailaan ohi. Saan Sukan kiinni, tulemme kolmannesi viimeiseen mutkaan olen ulkona muutaman metrin Sukan takana, Sukka ei hiljennä tärpeeksi ja hänen Datsun lähtee luisumaan ulkokaarteeseen näen linjan ja otan sen, linjat vaihtuvat mutkan keskellä olen sisällä seuraavaan loivaan vasuriin tulemme rinnakkain mutta Sukka ei saa kelattua tarpeeksi vauhtia ja ohitan Sukan ulko kautta. Sukka skarppaa ja pysyy aivan puskurissa kunnes yht äkkiä kuulen radiosta kauheaa huutoa ja noitumista. Schimanski yrittää Petusta ohi mutta osuu Petun kylkeen ja pyörähtää, jonka jälkeen Schimanski on Viimeisessä mutkassa ulkokaarteessa poikittain Nikde ei kerkeä väistää vaan ajaa Schimaskin kylkeen ja spinnaa. tulen Viimeiseen mutkaan ja saan nipin napin väistettyä Shimmyn ja Nikden. Nikde ei huomaa että Sukka tulee vaan rupeaa kääntämään autoaan oikeaan suuntaan jolloin Sukka ajaa Nikden kylkeen, Nikde auto romuttuu niin etää hänen täytyy käydä varikolla muuten kisa oli eritäin mukava ja lopussa oli taas Banin kanssa kovat väännöt neljännestä sijasta. Sijoitukset: Poxy Petu Tuning Bani Joonas Schimm Lohi Nikde Mehis Minä kiitän ja kumarran ensi viikolla uudestaan
MehuSukka

MehuSukka 14.01.2012

  • 0
Hajos nytten kyllä täysin :DDD enhä mie ny hirviästi noitunu pari rumaa sanaa nyt vain...öhöm
TehBigBunny

TehBigBunny 14.01.2012

  • 0
Hyvät jorinat :) Sammy W kuitattu.
joonas6

joonas6 14.01.2012

  • 0
MehuSukka wrote: Hajos nytten kyllä täysin :DDD enhä mie ny hirviästi noitunu pari rumaa sanaa nyt vain...öhöm
Eikä kö nyo Schimanski ja Nikde siellä tais eniten huutoo siellä viimosessa mutkasa. Kuuliko.
MehuSukka

MehuSukka 15.01.2012

  • 0
joonas6 wrote: Eikä kö nyo Schimanski ja Nikde siellä tais eniten huutoo siellä viimosessa mutkasa. Kuuliko.
Aaa joo se pileuppi aattelinki jo et enkai mä nurmikolle menosta hirveesti huutele :D
BlueMasto

BlueMasto 21.01.2012 (edit 22.01.2012)

  • 3
Kisaraportti Cataloonia 21.1.2012 Jokkis karnevaali saapui Cataloonian radalle aurinkoisissa merkeissä. ja näin aika-ajo starttasi. Aika-ajon sijoitukset: 1. Schimmy 2. Nikde 3. Pökäle 4. Grey 5. Storkki 6. Tuninki 7. Joonas 8. Lohes 9. Zattwy 10. pytzi 11. Jimmyk 12. Mehusukka 13. Capo 14. Kingiplayer 15. Rayha 16. Bunny 17. Driver Näillä sijoituksilla lähettiin ekaan lähtöön. Kuitenki ikävä kyllä kahdessa eri lobbyssä. 1. Startti: Kisa starttasi ja Datsunit ryntäsi kärkeen. Alussa ajeltii suuri osa jonossa. Kuitenkin hetken päästä kun Pökäle taisteli Nikden kanssa niin Nikdellä vähän nykäs auto ja Pökäle sai "Huimaus" kohtauksen ja ajautui seinään. Näin pääsin Pökäleen ohi ja tätä jatkui maaliin saakka. Muuten se olikin hotläppäystä. 1. Startin sijoitukset: 1.Skimmy 2.Nikde 3.Tuning 4.Pöksy 5.Storkki 6.Grey 7.Joonas 8.Savulohi 9.Zattwy 2. Startti: Kakkos lähtö starttasi ja käännetyssä järjestyksessä. Aloitin 7. ruudusta. Datsunit ampui lähdöstä taas kovaa vauhtia kärkeen. Itse pääsin vain Greystä ohi heti lähdössä. Ensinmäisessä kurvissa ajeltii vähän ehkä tyynen rauhassa ja sitten vähä rajummin.Osumaa tuli vähän väliä joka puolella rataa. Sijoitukset muuttui aika lailla vähä väliä. Vielä kun oli jotain 15 kierrosta jäljellä niin Storkki painoi kärkeen ja tiputti Pökäleen toiseksi. Minä olin kolmas. hetken päästä kuitenki Schimmeli tuli ohi ja lähti metsästämään Pökälettä ja Storkkia. Nikdekin rupesi vähän saavuttamaan. Storkki piti hyvin pökälettä takana. Kuitenki sitten hetken päästä rupesi pökäleellä vähän lipsumaan ja Schimmeli pääsi ohi vielä pökäleestäkin. Kuitenkaa ei Schimmelillä riittänyt vauhti tai kierrokset enää ohittamaan Storkkia. Loppu järjestys oli seuraava: 1.Storkki 2.Skimmy 3.Pökäle 4.Tuninki 5.Nikde 6.Grey 7.Joonas 8.Zattwy 9.Savulohi. Näin saatiin tämäkin kisa ajettua ja hyvillä mielillä lähdetään ens viikolla ajelemaan Iberianiin. Näin täs olis tää kisaraportti. Joku voi sit huuella että saanko sen bonuksen tästä... :)
hulluseon

hulluseon 21.01.2012

  • 0
Jöö, saat, vaikka vähän olisit voinut kehua minun ajosuoritusta. Ei kun...
KKNGS

KKNGS 22.01.2012 (edit 22.01.2012)

  • 0
Catalonian kisaraportti: Kisa alkoi kivasti sieltä loppupäästä ja ensimmäisessä mutkassa oli hiljaista. Kisan aikana aloimme puhua rattibugista kun: *BING* räyhä ajaa seinään, liana savuttaa ja mikistä kuuluu: "*eihän Bani puhuta enää rattibugeista*" Kakkoslähdössä oli vähän tunkemista ekassa mutkassa, ajoin nopeammin ja kaikki meni hyvin, rattibugejakaan ei tullut.
Koolon Descendens

Koolon Descendens 24.01.2012 (edit 24.01.2012)

  • 7
Videokooste Epsanjan A-lobbyn toisesta startista:

FRC Extra Joo eli tämmösenpä väsäsin aikani kuluksi. Toivottavasti sain napattua ainakin suurimman osan olennaisista tapahtumista. Selostukset on aika pinnallisia ja tahallisesti tahattoman koomisia kun en autoista mittään tiiä. Ja sillee. Mutta kommentoikaahan :)

Write a post

Sign in to post a post.