Minkä auton ostaisin

Rintala
/ /

Kicherer Audi RSS6

!http://www.tuningnews.net/wallpaper/1280x1024/kicherer-audi-rs6-02.jpg!

E : Olimpas tyhmä.. Väärälle pastalle tuli...

PetuK
/

Kuten jo aiemmin todettua.. ole rohkea, valitse Ooppeli :)

C-Veera, farkkuna tai miksei myös gts (viistoperä siis). On reilusti tilaa. Ja kulkuakin jopa vähän löytyy, kun sopivan koneen ottaa keulille...

Noilla sun spekseillä löytyy aika uusia ja pienillä maileilla. Siis niitä isokoneisiakin. 1,8:sit ja 2,2:set jättäisin suosiolla väliin. Riisseli tai bensoista 3.2 tai 2.8t vuosimallista riippuen.

Eivät nyt suoranaisesti loista katsastustilastoissa, mutta eivät mitenkään erityisen huononakaan esiinny. Muistaakseni. Ja kun ottaa huomioon niiden ylipitkän (30tkm) huoltovälin, niin ei luku ole ollenkaan paha. Vähän tiheämmällä huoltovälillä ne "viat" löytyisivät jo niissä huolloissa ja kas kun tilastot tykkäis. Tai näin ainakin kovasti itselleni uskottelen :)

hulluseon
/

Jos Kirves mees sitä autoa katselee silleen järkeviltä näkökulmilta, niin eikös periaatteessa pää kriteereinä pitäisi olla turvallisuus, halvat huollot, pieni polttoaineen kulutus ja erityisen hyvä romppeiden kyytin lastaus mahdollisuus? Meinaan Volvoissa on se saaketin puskurin uloke aina ravassa ja housut mänöö likaiseksi. Miten lie muissa merkeissä sitten?

Ja jos sitä minun merkki uskollisuutta nyt pitäisi taas perustella, niin Accord mallia maalainen, eli farkku. Tosin valitettava totuus kaikkien Hondien kohdalla on että sen minkä säästät polttoaineissa, häviät varaosissa. Ne on järkyttävän kalliita, tai ainakin oli kun mulla vielä Honda merkkinen kehon liikutin oli.

Opelia en kehu enkä hauku, ei niitä lähipiirissä ole ja nekin mitä on ollut, ovat olleet joko Corsia tai Astroja. Ainakaan serkulla ei Corsassa mitään isoja ollut, mutta vaihto arvo oli yllättävän surkea.

Jostain kumman syystä itseäni on alkanut myös Subaru kiinnostaa. Hinta vain on se pää syy miksi en ole vaihtanut Saparoon.

TeroKortelainen
/

Mulla iski viikonloppuna autoliikkeitä kierrellessä takaraivoon yksi "uusi" vaihtoehto omalle listalle: Mazda 6 ja niistä siis toi tuorein korimalli. Siitä kun olisi tarjolla tuommoinen 5-ovinen vaihtoehto, vaikkakin siinä on ainakin tuliterässä ongelmana takapenkin pääntila jo tällaisella 181 cm mittaisella. Yllättäen kuitenkin '09-vuotisessa mahduin juuri ja juuri tukka hipoen istumaan ryhdikkäästi takapenkilläkin. Onko sitten penkki muuttunut tai käytetyssä vain antautunut, jäi vielä kysymysmerkiksi.

Farkku-Mazdassa perä jatkuu korkeampana, mutta muakin miellyttäisi eniten tuollainen "sportback"-kori, kuten olen aiemminkin maininnut. Käsittääkseni Mazdat ovat vielä tätä nykyäkin varsin luotettavan auton maineessa ja maantieajoltaankin hyvää tasoa. Suhteellisen järkevään hintaan noita näyttää olevan tarjolla alle 100 tkm ajettuina. Taas pääsee toki siihen kysymykseen, että millä moottorilla? Eniten taitaa olla 1.8-bensoja ja vastaavantehoisen mopon vauhtiin olen toki jo tottunut. Dieseleitä on myös hyvin tarjolla, mutta hintaa ja kilometrejä luonnollisesti bensamalleja enemmän.

Ja mihin menee lähivuosina bensan ja dieselin hintaero?

Äh, taidan jatkaa Primeralla köröttelyä. Kollegani hyvin ruokapöytäkeskustelussa totesi, että vielähän tuolla on halpoja kilometrejä edessä todennäköisesti ainakin 100 tkm:n verran ennen mitään isompaa...

AJfin
/

Vastauksena käyttäjälle hulluseon

hulluseon wrote:

Tuota notta jaa. Tuohon en osaa sanoa yhtään mitään. Siis moottoreiden suhteen. Itse olen tullut siihen tulokseen että pysyisin mieluummin erossa noista pikku Volvoista. S40 sarja oli aikoinaan aika buginen, mutta on sinne niitä korjauksia varmasti tehty. Tosin kahdella tutulla on V50 Volvo ja kumpikaan ei ole valittanut niistä.

Skodan kohdalla on se ikävä tilanne, että niitä on myyty kuin häkää maailmalle ja niistä et tahdo saada mitään sitten vaihdossa.

Päivää taas tännekin pitkästä aikaa.. Noista 40 sarjan volvoista on sen verran kokemusta että voin ainakin kehua :) Eka s40 oli 2.0bensa ja ajoin sillä 1,5vuoteen 40tkm jonka aikana vaihdoin etuiskarit kerran ja öljyt muutamaan otteseen. Muuta ei ollut laittoa. Tällä toisella volvolla V40 T4 oon nyt ajanut 25tkm ja ainoa vika on ollut lämpöanturissa joka vaihdettu 2kertaa ja tietysti jotain kuluvia osia kuten pakoputki. Mutta aivan hyviä vehkeitä, kunhan löytyy hyvillä pelleillä oleva.

Exami
/ /

Jos noita PH1 tai PH2 S40 volvoja kattelee niin suosittelen T4 mallia, paras moottori. Kestää vakiotehoilla mailmantappiin ja sen yli, mikäli muistaa vaihdella hihnaa välillä ja tarkistella öljyjä. Nimimerkillä 340tkm ajettu moinen pihassa ;)

Kori tuntuu pehmenevän aika nopiasti, saa olla jatkuvasti paikkailemassa rupia.. mut ei mitään hälyttävää viel tullu..

joonas6
/

Juu perheellisen ei kannata tuota Volvon V40 harkitakkaan koska sisätilat ovat järkyttävän pienet. Jos kuljettaja istuu niin että penkki on sopivalla etäisyydellä ratista niin takapenkkiläiset istuu polvet suussa. Subarun Imprezan Farkussa sama homma Plus konttiin ei mahdu kun korkeintaan Litran maito tölkki, Ja subarun varaosat on ihan taatisen kalliita Muuten hyvä. Perheelliselle ehkä Subarun Legacy Tai Outback vois olla aika jees.

TeroKortelainen
/

kirves wrote: @Tero: Hyvä vinkki, koska jostain syystä olen itse unohtanut Mazdan kokonaan vaikka kävisi varmasti yhtenä vaihtoehtona.

Mites paljon sun Primeralla on ajeltu?

Kohta tulee 250 tkm mittariin. Alustan puolella kaikki on alkuperäistä eikä moottorillekaan ole tarvinnut tehdä sen maffin vaihdon lisäksi mitään perushuolloista poikkeavaa. Jarrut ja pakoputken loppuosa uusittu 200 tkm:n nurkilla eli varsin halpoja kilometrejä on noi reilut 150 tuhatta ollut, mitä olen tuolla neljässä vuodessa kurvaillut.

Tällä hetkellä mun listalla taitaa olla seuraavat kulkineet: Mazda 6 (5-ov tai farkku), Nissan Qashqai+2, Honda Accord (farkku) tahi Skoda Superb (kumpi vaan korimalli). Aika näyttää, mihin päädytään.

Kova luu ostaisi esim. pakasta vedetyn Suzuki Alton ja rahaa jäisi vaikka kuinka paljon tuollaisen "monta" vuotta vanhan käytetyn ostoon verrattaessa :)

Mudinski
/ /

Ooppeli ? C-Vectra, farkkuna tai viistoperänä kun tilaa löytyy siitäkin. Koneena 1.8l tai 2.0T:llä.

2.0T ketjulla, 1.8l hihnalla ( 60-90tkm 4-6v vaihtoväli ). Eihän tuo 1.8l tämän kokoluokan autossa ole kovinkaan urheilullinen, mutta kyllä sillä liikenteen mukana pysyy. 2.2l versiot kannataa skipata suosiolla niiden vikojen takia...

Tutulta löytyy '08 farkku C-vekku 2.0T koneella varustettuna ja mitään erikoisempia remppoja ei ole täytynyt duunata, vaikka kilsoja takana nykyään +180tkm

vaiski75
/

kirves wrote: Opel. Kai sitäkin pitäisi edes katsoa, mutta joku syy on saanut minut uskomaan, että ne eivät ole luotettavia. Wir lieben autos. Kuka nyt autoja panee?

Oli täällä meillä joku, joka tykkäsi laittaa autoja..

Älä katso Opelia tai Mazdaa ollenkaan, jos mahdollista.. Niin no. Jos ostat tuon merkkisen auton, niin sun pitää vaihtaa se kolmen vuoden kuluessa johonkin toiseen..

Eikä Matukassa ole ruosteongelmia, vaan maaliongelmia ja kun sitä on vain sellainen "filmi" siinä maalin päällä.. Myös uusissa.. Rautahan ruostuu kaikissa, kivasti..

Öö, heti tuli mieleen kyllä Mersun Vitot: Niissä on kyllä kunnon maali, mutta pelti ruostuu sisältäpäin..

Jätä myös se Foorti pois kuvioista tai ole varaosakauppiaan kaveri..

DarkWarjo
/

kirves wrote: @Tero: Meidän Primerassa on kilometrejä vain 210tkm, mutta ikää on karttunut jo 14v.

Kävin juuri koeajamassa kaksi Mazda 6:sta. Toinen oli 2006 farkku (ajettu alle 100tkm) ja toinen 2005 viistoperä (ajettu alle 120tkm). Nyt alkaa siltä tuntumaan ettei farkku olisikaan yhtään huono ratkaisu vaan tilantarve huomioiden parempi. Sain myös ihan hyvän tarjouksen, pitää harkita sitäkin. Ne oli vaan molemmat manuaaleja ja automaatti saattaisi sittenkin kiehtoa enemmän. Kaksipiippuinen juttu tuo automaatti...

Taidankin uusi kriteereitäni seuraavasti:

• 2006 tai uudempi farmari
  • Alle 150tkm mittarissa
  • Tehoa vähintään 85kW (jos automaatti niin enemmän)
  • Bensakone (ja ensisijaisesti ketjuveto)
  • Hinta mieluiten alle 15k€

Nyt vaan katselemaan uudestaan nettiautosta Mazda 6:sta, Toyota Avensista, Skoda Octaviaa, Volkswagen Golffia/Passattia sekä Volvon V50/V70.

// Pitää vielä sanoa, kun valittelin aiemmin farkkujen huonona puolena suurempaa melua niin täytyy ilmeisesti perua sanat. Tänään testatuista farkku oli hiljaisempi ja takatilan suoja ei ollut edes kiinni. Moottorin ääni etenkin tuli viistoperäisessä selvästi kovempaa läpi, vaikka sama kone molemmissa. (No farkku oli tosiaan vuoden uudempi, mutta tuskin niiden vaimennuksissa suuria eroja on 2005 vs. 2006.)

mittarilukema vähä yli ja hintakin

Mut ei oo kiinalainen kuten volvo, ei ooppeli, ei foordi, ei masta.

btw. jos haluaa eliminoida kaikki maholliset viat pois... niin jossain kaupoissa myydään varmaa halvalla lenkkareita, niissäkin kyl tuppaa pohjat kulumaan ja joskus nauhat katkeilemaan.

vaiski75
/ /

Skodalla saat eniten vastinetta sun rahalle..

• Muista, että nämä nykykoneet kestää porata huomattavan määrän kilometrejä..

Automaattivaihteisto haukka nopeastikkin litran enemmän satkulla ja billurallissa tämä asia korostuu entisestään.. Ei sellaista tarvitse keppimies, eihän..

Wolkkari ja Skoda on tehty samoista osista, mutta nuo Wolkkarin osat on 25-40% kalliimpia kuin Skodalla.. Joten minä en edes miettisi tuon suhteen..

Skodan tai Tojon ottaisin minä ja kivasti ottaisinkin.. Mut mut.. Yli kympin autoa en osta, jos ei ole Volkkarin G60.nen..

Miksei Kirvekselle löytyisi autoa sieltä alle kympin kanssa? Jäisi sitä "hilloa" vähän taskuunkin ja vaikutusta ajovarmuuteen ei juurikaan ole..

Bemaria en ostaisi ikuna käyttöautoksi.. Hondan jälkeen kalleimmat huollot ja varaosat, kivasti..

hulluseon
/ /

Vastauksena käyttäjälle vaiski75

vaiski75 wrote:

Bemari en ostaisi ikuna käyttöautoksi.. Hondan jälkeen kalleimmat huollot ja varaosat, kivasti..

Hmm. Voi olla, mutta mainostanpa silti rek numerolla OJZ-869 olevaa Bemaria Kuopion Avainvaunussa. Itse kurvailin tuolla neljä kuukautta ja oli silloin hyvä pärrä. Kotiinkin pääsin tuon kipon kyydissä monta kertaa viimeisin reissu Helmikuun ensimmäiseltä viikonlopulta. Kilsoja on, mutta vikoja ei.

E. Siis sedani kyseessä. Jos itselläni olisi diesel auton tarve, niin hakisin pois.

DarkWarjo
/

vaiski75 wrote:

Bemaria en ostaisi ikuna käyttöautoksi.. Hondan jälkeen kalleimmat huollot ja varaosat, kivasti..

Niinhän se on, eihän köyhillä oo varaa hyviin autoihin ;)

vaiski75
/

kirves wrote: http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4677906

Tuossa olisi melkein ja aina niistä saa tinkiessä vähän pois, sekä tietysti vanhasta vaihdossa sen perus 2000e. Toki tuossa ei ole FSI-konetta, eli tehovaatimus ei ihan täyty, mutta tuo tehovaatimus ei nyt ihan absoluuttinen ole.

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4675290

Tätähän olen myös katsonut. Hinta ei ole liikaa, tehot riittää, vuosimalli ja kilometrit ok.

Ylempi jotenkin särähtää silmään.. Olisikohan tuon auton sisäkuva jotenkin likainen yleisilmeeltään ja ei tuo vaalea sisusta houkuttele ainakaan minua, muutenkaan kivasti..

Alemmasta voisin soittaa ja kysyä suoraan, että: Mikä on tuon auton viimmeinen hinta jolla sen saa hakea poies... Vastauksen jälkeen pitää heti sanoa, ettei se hinta ihan kohdannut vaan odotin hieman halvempaa.. Setillä on aika pakkorako myydä autoja nykyään, joten röyhkeesti pitää ottaa löysät pois..

vaiski75
/ /

kirves wrote: En ole elämäni aikana ostanut sataa autoa, vaan yhden, niin heittäkääpä arviota enemmän kauppaa tehneet mihin hintaan tämä voisi lähteä? (Tiedän, tämä on vain spekulaatiota, emme voi tietää millä liike siitä luopuu.)

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4675290

13.900e

• 2.000e omasta vaihdossa

• vielä alennus hinnasta muutenkin

= 11.000e vai vähemmän/enemmän?

// Perseen rivinvaihto, ei toimi edelleenkään viivojen kanssa.

Kukaan meistä ei voi sanoa mihin hintaan toi auto lähtee, koska se viimmeinen myyntihinta on päätetty siellä liikkeessä ja sovittu myyjien kesken..

Mutta jotain ajatuksia voin antaa tähän: Jos menet sinne liikkeeseen, niin valitset ulkonäöltä sen heikoimman näköisen myyjän / tai jonka kuvittelet myyvän vähiten autoja.. Kerrot että etsimääsi autoa ei löytynyt, mutta yksi Skoda kiinnostaisi kovasti jos se ei olisi niin kallis.. Tässä vaiheessa muistat heti korostaa uudehkojen käytettyjen autojen hintaa, pieni teatraalinen päivittely sopii kakun päälle.. Muista myös sanoa, että Skodat oli kaksitahtisia kun itse olit nuori.. Kehut sinun mahdollista vaihtoautoa maasta taivaaseen ja sanot että mummo rakastaa sitä yli kaiken! Joka hemmetin välissä päivittelet autojen hintoja ja kysyt, että maksaako se siltikin niin paljon.. Jossain välissä olisi kiva teeskennellä, että sulla ei sittenkään ole aikaa istua siellä liikkeessä vaan pitäisi olla jossain muualla..

Jos se hinta jää liian isoksi, niin rohkeasti vain tossua toisen eteen ja pois liikkeestä! Jos saavutat auton ilman huutoa, niin voit palata takaisin ja hyväksyä sittenkin sen automyyjän tarjouksen.. Omaatuntoa voi tässä vaiheessa pönkittää sanomalla, että taisin olla liian äkkipikainen..

Sinä et siitä automyyjästä saa ikinä kaveria, joten heti vain rohkeasti ja mukamas tyhmänä päälle.. Satkullakin saa jo aikas paljon aamiaismuroja..

E. Sanoisin että kympillä saat, jos uskallat vain olla röyhkeä..

teemu1337
/ /

vaiski75 wrote:

Sinä et siitä automyyjästä saa ikinä kaveria, joten heti vain rohkeasti ja mukamas tyhmänä päälle.. Satkullakin saa jo aikas paljon aamiaismuroja..

Viisaita sanoja sfäiskiltä.

vaiski75
/

kirves wrote:

Tuossa ei taida olla moottoria? No aika huonosti Google kääntää ja minä en puhu (enkä yllättäen edes lue) saksaa.

Moottori löytyy omasta takaa.. Meillä on yksi ABT.n tekemä golopallo jota ei saa ikinä kilpiin, siitä olisi sitten tarkoitus raapaista moottori + vaihdelaatikko hyötykäyttöön..

TeroKortelainen
/

Olikos sulla isommin merkitystä takapenkin/jalkatilan koolla? Itsellä toi suht säännöllinen 2-3 kollegan kanssa matkustaminen pudottaa ns. Golf-luokan autoista suurimman osan pois, kun kuskina joutuisin sitten tinkimään ajoasennosta aikas rankasti.

Mulla on entuudestaan oudon auton kanssa tapana heti ekana testinä aina säätää ajoasento kohdilleen ja mennä sitten testaamaan, mahtuuko takapenkille järkevästi istumaan. Monessa nykyautossa kun tulee jo se pääntilakin takana ongelmaksi. Ja ite olen siis "vain" 181 cm pitkä, mutta ongelmat on kuitenkin arkipäivää monessa perheautossa...

Mace
/ /

Sanokaas arvon ammattilaiset tärkeimmät auton merkistä ja mallista riippumattomat asiat jotka pitää tietää käytettyä ostaessa.

Mahdollisesti viikonloppuna Alfa pihassa, taikka sitten ei, nähtäväks jää.

Auto katsastettu maaliskuussa 2013 Jakopääremppa tehty 10 tkm sitten, (ajettu alle 180tkm) Ei kuulemma ylimääräsiä ääniä/kolinoita Joitakin kiveniskemiä ja ovikolhuja Ruostetta ilmeisesti helmoissa, mutta ei pahasti Pohjasta en tiedä vielä. Kesärenkaat aika loppu, talvirenkaat ihan hyvät Muuten siisti yleiskunto

Öljynkulutuksesta en huomannu kysyä, enkä myöskään onko autoa kolaroitu tms.

Sanokaa nyt jotain importanttia mitä ei mulle mieleen tule.

Kirjaudu sisään vastataksesi.