Forum - Recent Posts
Juu, toki niitä uusia kysymys-ehdotus-mieltymys -kartoituksia voidaan tehdä lisää. Siinä ilmaisversiossa, joka on käytössä, näkyy äänestystulokset julkisesti, ei saa piiloon.
__e: ei tainnut olla vapaa tekstikenttä -vastausmahdollisuutta :/__
kurppak kirjoitti 01.10.2008 15:10: Jos näin ihan kokeiluna pidettäisiin jonkun sortin 'neuvoa antava' äänestys. Eli äänestys, jossa saisi äänestää ihan mitä tahansa kulkinetta, jos joku auto saa paljon ääniä, niin sitä voitaisiin harkita ainakin otettavaksi mukaan seuraavaalle kaudelle. Optimaalisin tilanne olisi toki se, että kukaan ei tietäisi, mitä toiset on äänestäneet. Tässä auttaa ystävämme yksityisviestit.
Jos näin ihan kokeiluna pidettäisiin jonkun sortin 'neuvoa antava' äänestys. Eli äänestys, jossa saisi äänestää ihan mitä tahansa kulkinetta, jos joku auto saa paljon ääniä, niin sitä voitaisiin harkita ainakin otettavaksi mukaan seuraavaalle kaudelle. Optimaalisin tilanne olisi toki se, että kukaan ei tietäisi, mitä toiset on äänestäneet. Tässä auttaa ystävämme yksityisviestit.
RaabForLife kirjoitti 01.10.2008 11:27: Miqqehän on tunnettu myös nimellä "Tiksin Vin Diesel" :DKhiehkhiehkhiehh :DD::D
RaabForLife kirjoitti 01.10.2008 11:27: Miqqehän on tunnettu myös nimellä "Tiksin Vin Diesel" :DOn se hurja !
Miqqehän on tunnettu myös nimellä "Tiksin Vin Diesel" :D
Edelleen painottaisin, että jos halutaan mahdollisen tasainen kausi ja kisat, niin autot on oltava kaikilla samat osineen päivineen..vetotapa nyt ei ole se ratkaisevin tekijä mutta kyllähän etuvetoisilla hieman "huonommatkin" kuskit saattavat pärjätä paremmin.
Kierros määrät perustuu aika pitkälle kokeilun tuloksiin.. eli viimeks ajettiin road atlantassa myös tuo kierros määrä ja menee aika suoraan Short = 10, Medium = 6, Long = 4
Tässä toki voidaan tehdä muutoksia mutta lähtisin näillä ekan kauden ajot läpi ja toiselle kaudelle parannuksena sitten 1 / 2 kierrosta lisää noihin medium / long kisoihin.. kilometrejä ajatellen suht samanpitusia..
Hyvää kannanottoa tosin ;)
Northg7 wrote 09/30/2008 @ 21:00: Juu, avoin asia tämäkin. Jospa tämä keskustelu pysyisi asiallisena :p ni :D
Iipponen on perämiehiä.. :D
Miqqe kirjoitti 01.10.2008 09:34: mutta se vain haittaa ajoa, kun vaistomaisesti kyttää taaksepäin kun iipponen ajaa takana.Sori Pave, mutta tuo on tuttu tunne mullekin :D
Nuo Smartithan on jo legendoja, mutta "tämä Golf":http://www.youtube.com/watch?v=fUH8S5wvK0M&feature=related tuli minulle täysin uutena :P
Oma kantani on se, että kun pelaamme X360:n realistisinta ajopeliä ja vielä sm-sarjaa aiheesta, niin kaikkein simulaatiomaisimmilla asetuksilla pitäisi mennä/jatkaa. (damaget, avut, yms.) Toki voisi olla olla ajoapu, tai PGR sarjojakin :D
Nortti kirjotteli tuosta, että tuntisimme toistemme ajotavat. Eipä tuo nyt niin hirveesti vaikuta, vaikka onkin kavereiden ajamista tässä seuraillut. Se nyt pitää muistaa että myyris tunkee sellaisesta eukosta ohi, vaikka sen ei pitäisi fyysisesti olla mahdollista, mutta se vain haittaa ajoa, kun vaistomaisesti kyttää taaksepäin kun iipponen ajaa takana. Ei se nyt niiin useesti tuu hanuriin ;)
Samaa mieltä Teron kanssa noista kierros määristä.
Tuolta kisapuolelta katselin, että kierrosmäärät ovat noille Tsukubaa pidemmille radoille ainakin mun mielestä vähän lyhyitä. Eli jos multa kysyttäisiin, voisi niihin laittaa vaikka 2 kierrosta lisää eikä tällöinkään lähdön pituus olisi mitään "endurance"-luokkaa.
Noh, tämä oli vain tämmöinen pikku detalji. Muuten konsepti kuulostaa ihan hyvältä. Eilen katselin scoreboardeja ja yllätyksenä huomasin, että olin ajanut tällä Civicillä B-luokan nopeimman aikani Tsukubassa ja jollain muullakin radalla. Yllättävää siis siinä mielessä, että ilman Forza-siipiäkin pääsee suht nopeasti Tsukuban kaltaisella syheröradalla...
Noniin tästä saatu sarjan ensimmäinen kisa eventiksi asti.. koitataan saada siitä sitte seuraavalle viikolle tiistaille 2. kilpailu.. 5 kilpailua ja sitte kuunnellaan kommentteja / päivitys ehdotuksia..
cervelinho11 kirjoitti 01.10.2008 06:50: Itse olen toki edelleen yhden auton/kausi linjalla, mutta ihmisten halutessa useampia autoja, se tuskin toteutuu. Siksi ehdotankin sitä, että management ryhmä rajaisi muutaman etumoottoritakavedon (nehän olivat äänestyksessä vahvoilla?), joilla kisaan saa osallistua. Bemmi ja Nissanihan ovat olleet tasaisisa, korjatkaa jos olen väärässä.Yllättävän monet haluavat vaan yhtä autoa, joten sen toteutuminen ei ole ollenkaan mahdotonta. Jos taas halutaan useampaa autoa, niin pitäisi varmistaa, että ne ovat vähintään niin tasaisia, että eroja kuskien välillä syntyisi mielellään vaan ajotaitojen vuoksi.
Itse olen toki edelleen yhden auton/kausi linjalla, mutta ihmisten halutessa useampia autoja, se tuskin toteutuu. Siksi ehdotankin sitä, että management ryhmä rajaisi muutaman etumoottoritakavedon (nehän olivat äänestyksessä vahvoilla?), joilla kisaan saa osallistua. Bemmi ja Nissanihan ovat olleet tasaisisa, korjatkaa jos olen väärässä.
Myös muut pikkuseikat kuten absit voidaan unohtaa, vaikka itse niitä kaipailenkin, koska absittomuus taisi olla enemmistön päätös aikanaan. Itselläni ei ole mitään tehojen pudotusta vastaan, koska sillä saataisiin ehkä tasaisempia kisoja sekä vähemmän holtittomia kolareita.
Jotta vältettäisiin kaikenlainen tappelu tällä kertaa, voisi management ryhmä ottaa vastuuta päätöksenteossa. Se oli pointtini
Tämmösen mini formulan mäkin haluun. Eikä mitään Hondaa
http://www.youtube.com/watch?v=cV4HdsDZX6c&feature=related
Ja sit toinen autoiluun liittyvä linkki,:
http://www.youtube.com/watch?v=CVEwWbtcIOo
Kyllä niistä kannattaa aina puhua 'kautena' koska kaikki muutkin jotka järjestävät sarjoja tekevät niin. Yhdellä FRC:n kanssa samaan aikaan pystytetyllä foorumilla on menossa kausi 7. toisella kausi 5.
Jos mä nyt muistan oikein niin näissä molemmissa 'kausi' on ollut 5-6 kisaa.
Mä luulen että meidänkin kannattaisi ainakin kokeilla tälläistä lyhyempää kautta silloin kun on uusi auto/luokka ja taas ajetaan samoilla hyväksi todetuilla autoilla niin sitten kausi voi olla hyvinkin sen 8-12 kisaa (mä suosisin tässä ~8 kisan kautta ).
Mä olen ajanut Forzaa ensimmäistä viikkoa, pädillä, lukuunottamatta aina ilman apuja aivan sama mikä auto enkä ole siihen muutosta tekemässä. Ehdotin vain pohdiskelua avuista siksi että sillon useammalla voisi olla kiinnostusta ajaa ja jos aika-ajo ja A-finaali ajetaan joka tapauksessa ilman niitä niin voidaa olla varmoja että mestari ratkeaa 'avuttomien' joukosta.