Forum - Recent Posts

Opc Sami

Opc Sami 13.03.2012 in Oma kulkineesi

Niin siinä sitten kävi, että Omegan kone oli pistettävä osiksi ja tutkia mikä oli mennyt :( Sen verran se vielä kävi lämpösenä että koululle pystyi ajaan, mutta sammui aina alle 1500rpm. Vilttumainen valoissa, ei perhana... Parastahan tässä on vielä, että koulua kestää enää 2,5 viikkoa ja pitäis YO-kirjotuksekkin tehä. Nojoo, empäs avaudu sen enempää. Tosiaan onneksi sain auton koululle koneremppaan. Siinä sitten pähkäiltiin kone irti autosta ja osiks. Männänrenkaat uusiks ja laakerit myös. Lohko pesussa. !http://farm8.staticflickr.com/7205/6833368268_0bf95c4ca4.jpg! !http://farm8.staticflickr.com/7039/6833368780_da78335076_b.jpg! !http://farm8.staticflickr.com/7049/6833369578_c9d0740ff8_b.jpg! Että semmosta..
joonas6

joonas6 13.03.2012 in Minkä auton ostaisin

Juu perheellisen ei kannata tuota Volvon V40 harkitakkaan koska sisätilat ovat järkyttävän pienet. Jos kuljettaja istuu niin että penkki on sopivalla etäisyydellä ratista niin takapenkkiläiset istuu polvet suussa. Subarun Imprezan Farkussa sama homma Plus konttiin ei mahdu kun korkeintaan Litran maito tölkki, Ja subarun varaosat on ihan taatisen kalliita Muuten hyvä. Perheelliselle ehkä Subarun Legacy Tai Outback vois olla aika jees.
joonas6

joonas6 13.03.2012 in Rivals

ja aika oli?
Exami

Exami 13.03.2012 in Minkä auton ostaisin

Jos noita PH1 tai PH2 S40 volvoja kattelee niin suosittelen T4 mallia, paras moottori. Kestää vakiotehoilla mailmantappiin ja sen yli, mikäli muistaa vaihdella hihnaa välillä ja tarkistella öljyjä. Nimimerkillä 340tkm ajettu moinen pihassa ;) Kori tuntuu pehmenevän aika nopiasti, saa olla jatkuvasti paikkailemassa rupia.. mut ei mitään hälyttävää viel tullu..
hulluseon

hulluseon 13.03.2012 in Rivals

Huan Plaplo käynä ajamassa puhtaan kierroksen.
Finski fani

Finski fani 13.03.2012 in Ei mulla muuta

GRI = Scheiße EMM
AJfin

AJfin 13.03.2012 in Minkä auton ostaisin

hulluseon wrote: Tuota notta jaa. Tuohon en osaa sanoa yhtään mitään. Siis moottoreiden suhteen. Itse olen tullut siihen tulokseen että pysyisin mieluummin erossa noista pikku Volvoista. S40 sarja oli aikoinaan aika buginen, mutta on sinne niitä korjauksia varmasti tehty. Tosin kahdella tutulla on V50 Volvo ja kumpikaan ei ole valittanut niistä. Skodan kohdalla on se ikävä tilanne, että niitä on myyty kuin häkää maailmalle ja niistä et tahdo saada mitään sitten vaihdossa.
Päivää taas tännekin pitkästä aikaa.. Noista 40 sarjan volvoista on sen verran kokemusta että voin ainakin kehua :) Eka s40 oli 2.0bensa ja ajoin sillä 1,5vuoteen 40tkm jonka aikana vaihdoin etuiskarit kerran ja öljyt muutamaan otteseen. Muuta ei ollut laittoa. Tällä toisella volvolla V40 T4 oon nyt ajanut 25tkm ja ainoa vika on ollut lämpöanturissa joka vaihdettu 2kertaa ja tietysti jotain kuluvia osia kuten pakoputki. Mutta aivan hyviä vehkeitä, kunhan löytyy hyvillä pelleillä oleva.
TeroKortelainen

TeroKortelainen 13.03.2012 in Minkä auton ostaisin

Mulla iski viikonloppuna autoliikkeitä kierrellessä takaraivoon yksi "uusi" vaihtoehto omalle listalle: Mazda 6 ja niistä siis toi tuorein korimalli. Siitä kun olisi tarjolla tuommoinen 5-ovinen vaihtoehto, vaikkakin siinä on ainakin tuliterässä ongelmana takapenkin pääntila jo tällaisella 181 cm mittaisella. Yllättäen kuitenkin '09-vuotisessa mahduin juuri ja juuri tukka hipoen istumaan ryhdikkäästi takapenkilläkin. Onko sitten penkki muuttunut tai käytetyssä vain antautunut, jäi vielä kysymysmerkiksi. Farkku-Mazdassa perä jatkuu korkeampana, mutta muakin miellyttäisi eniten tuollainen "sportback"-kori, kuten olen aiemminkin maininnut. Käsittääkseni Mazdat ovat vielä tätä nykyäkin varsin luotettavan auton maineessa ja maantieajoltaankin hyvää tasoa. Suhteellisen järkevään hintaan noita näyttää olevan tarjolla alle 100 tkm ajettuina. Taas pääsee toki siihen kysymykseen, että millä moottorilla? Eniten taitaa olla 1.8-bensoja ja vastaavantehoisen mopon vauhtiin olen toki jo tottunut. Dieseleitä on myös hyvin tarjolla, mutta hintaa ja kilometrejä luonnollisesti bensamalleja enemmän. Ja mihin menee lähivuosina bensan ja dieselin hintaero? Äh, taidan jatkaa Primeralla köröttelyä. Kollegani hyvin ruokapöytäkeskustelussa totesi, että vielähän tuolla on halpoja kilometrejä edessä todennäköisesti ainakin 100 tkm:n verran ennen mitään isompaa...
MehuSukka

MehuSukka 13.03.2012 in Yleinen happines topic

Kesätöitä tuli hommattua kivasti.
TeroKortelainen

TeroKortelainen 13.03.2012 in Ei mulla muuta

DarkWarjo wrote: Eilen kivasti bemarin tankkasin. 50l huljautin tankkiin ja olin saada slaagin ku katoin mittarista euron merkin kohdan lukemia. nooh 50litrallahan ajaa jo monta päivää... ehkä 6-7... töihin, jos ei käy kovin kaukana..
Juu, se on oikein kivaa, kun joka kuukausi saa katsella S-ryhmän koosteesta tuhlanneensa semmoiset 500 - 700 euroa ABC-asemille. Ja tuossa summassa on yleensä max. 2 ateriaa/kk mukana. Noh, onneksi työajoista rullaa kilometrikorvaukset, mutta silti se kirpaisee "kivasti", silleen syvältä tiättekste... EMM
DarkWarjo

DarkWarjo 13.03.2012 in Ei mulla muuta

Eilen kivasti bemarin tankkasin. 50l huljautin tankkiin ja olin saada slaagin ku katoin mittarista euron merkin kohdan lukemia. nooh 50litrallahan ajaa jo monta päivää... ehkä 6-7... töihin, jos ei käy kovin kaukana.. tänään kivasti äipän lancerin tankkasin, 36litraa mahtu tankkiin ja varmaa joku 15l siellä jo oli, sillä huristeleeki varmaan kivasti sit loppun talvee vaikka kävis norjassa välistä... no, itteppä olen kulkupelini valinnut. Ehä mulla mittää muuta sitte.
savulohi

savulohi 13.03.2012 in Ei mulla muuta

Irina Matilaisen kuvaussessioita olin justiin kahtomassa opiskeluryhmän kanssa. Kovin hyvä ja notkea oli puolitoistametriseksi, myö pojat oltiin mielissään. Jossain vaiheessa Pekka Tuokkola toi sille housut. ^:(^ Ei mulla muuta.
velliperse

velliperse 13.03.2012 in Ei mulla muuta

Viikonloppuna tuli talven viimeset kelkkailut ajeltua, Pari tankillista siinä mäni mut onneks bensa on niin halpaa että:( Tuli vähä hiihdeltyäki ja tarvottua lumikengillä jalat hapoille.
TehBigBunny

TehBigBunny 13.03.2012 in Ei mulla muuta

^ ^Thihihi^ EMM
Pottae

Pottae 13.03.2012 in Ei mulla muuta

Melko koomista, Turku kyltin kohdalla tuli vastaan pinkki volvo c30 ..vai mikä se oli. Emm
TehBigBunny

TehBigBunny 13.03.2012 in Ei mulla muuta

Kaijanen riahunu taas Turkkussa. _"Poliisi pyytää välttämään liikkumista Hakakadun alueella Turussa. Hakakatu 7-9:stä on otettu yksi nuorehko, housuton* mies kiinni. Rakennuksessa kävi myös poliisikoira."_ ^*TBB Edit^ EMM
RaabForRehab

RaabForRehab 13.03.2012 in Minkä auton ostaisin

Osta se Octavia...
Nikde

Nikde 13.03.2012 in F4SM Kausi 2 - Pisteet

Still hanging there... Ois varmaa ollu enempikin ilman Mugellon lagipiikkiä...
hulluseon

hulluseon 12.03.2012 in Minkä auton ostaisin

Jos Kirves mees sitä autoa katselee silleen järkeviltä näkökulmilta, niin eikös periaatteessa pää kriteereinä pitäisi olla turvallisuus, halvat huollot, pieni polttoaineen kulutus ja erityisen hyvä romppeiden kyytin lastaus mahdollisuus? Meinaan Volvoissa on se saaketin puskurin uloke *aina* ravassa ja housut mänöö likaiseksi. Miten lie muissa merkeissä sitten? Ja jos sitä minun merkki uskollisuutta nyt pitäisi taas perustella, niin Accord mallia maalainen, eli farkku. Tosin valitettava totuus kaikkien Hondien kohdalla on että sen minkä säästät polttoaineissa, häviät varaosissa. Ne on järkyttävän kalliita, tai ainakin oli kun mulla vielä Honda merkkinen kehon liikutin oli. Opelia en kehu enkä hauku, ei niitä lähipiirissä ole ja nekin mitä on ollut, ovat olleet joko Corsia tai Astroja. Ainakaan serkulla ei Corsassa mitään isoja ollut, mutta vaihto arvo oli yllättävän surkea. Jostain kumman syystä itseäni on alkanut myös Subaru kiinnostaa. Hinta vain on se pää syy miksi en ole vaihtanut Saparoon.
hulluseon

hulluseon 12.03.2012 in Ei mulla muuta

Pottae, Pottae, Pottae, kriftiä ruokapöytään!! EMM