Forum - Cars

Minkä auton ostaisin

RaabForRehab

RaabForRehab 08.03.2012

  • 0
hulluseon wrote: Skodan kohdalla on se ikävä tilanne, että niitä on myyty kuin häkää maailmalle ja niistä et tahdo saada mitään sitten vaihdossa.
Voin näin ammattilaisen silmin sanoa, että jäännösarvot a.k.a. hyvitykset ovat näistä kyllä kohdallaan. Se että autoa myydään paljon ei vaikuta jäännösarvoon negatiivisesti. Jos miettii esimerkiksi Toyotaa, niin pitää melkein parhaiten arvonsa ja autoa on myyty 60-luvulta asti aivan perkeleesti.
hulluseon

hulluseon 08.03.2012

  • 0
Voi olla, minä kun en ole hevoskauppias niin ei voi tarkkaan tietää. Tuokin mitä tuohon kirjoittelin on toisen autokauppiaan suusta kuultua, joten tilanne voi olla erilainen siellä etelässä. Ammattilainen olen vain ... no myönnettäköön etten yhtään missään ja niin edelleen.
joonas6

joonas6 09.03.2012 (edit 09.03.2012)

  • 0
"tämän":http://www.nettiauto.com/volvo/245/4521065 ostaisin heti jos voittasin lotossa
hulluseon

hulluseon 09.03.2012 (edit 09.03.2012)

  • 0
Ja jos sie tuon ostasit niin mie kirjottasin kylkeen notta 'Joonaksen arkku- ja veneveistämö'
RaabForRehab

RaabForRehab 09.03.2012

  • 0
hulluseon wrote: Voi olla, minä kun en ole hevoskauppias niin ei voi tarkkaan tietää. Tuokin mitä tuohon kirjoittelin on toisen autokauppiaan suusta kuultua, joten tilanne voi olla erilainen siellä etelässä. Ammattilainen olen vain ... no myönnettäköön etten yhtään missään ja niin edelleen.
No kyllä siinä on autokauppiaalla mielenkiintoinen ajatusmaailma. Hyvinhän nuo Alfat ja Fiatit pitää arvonsa, kun niitä myydään niin vähän ;) Keräilyautot on eri asia, kun se että autoja myytäisiin muutamia kappaleita vuodessa.
Rintala

Rintala 11.03.2012 (edit 11.03.2012)

  • 0
Kicherer Audi RSS6 !http://www.tuningnews.net/wallpaper/1280x1024/kicherer-audi-rs6-02.jpg! E : Olimpas tyhmä.. Väärälle pastalle tuli...
RoskaDaBomber

RoskaDaBomber 11.03.2012

  • 0
http://www.nettiauto.com/honda/civic/4423619 Mitenkä ois uudempi civicci ? Perheautoks ihan semipirtee 1.8 i-vtec kone, jakopää on ketjulla, sisätilat tasoa Corolla, kulutus kohtuullinen. Vakiona toi näyttää ehkä hieman pappa-autolta mutta pienillä muutoksilla tostakin saa näppärän näkösen liikuttimen. Suuntaa antava kuva: http://snow.pwnij.com/CivicSI/Rolling/_MG_6161_2_3_tonemapped.jpg
PetuK

PetuK 12.03.2012

  • 0
Kuten jo aiemmin todettua.. ole rohkea, valitse Ooppeli :) C-Veera, farkkuna tai miksei myös gts (viistoperä siis). On reilusti tilaa. Ja kulkuakin jopa vähän löytyy, kun sopivan koneen ottaa keulille... Noilla sun spekseillä löytyy aika uusia ja pienillä maileilla. Siis niitä isokoneisiakin. 1,8:sit ja 2,2:set jättäisin suosiolla väliin. Riisseli tai bensoista 3.2 tai 2.8t vuosimallista riippuen. Eivät nyt suoranaisesti loista katsastustilastoissa, mutta eivät mitenkään erityisen huononakaan esiinny. Muistaakseni. Ja kun ottaa huomioon niiden ylipitkän (30tkm) huoltovälin, niin ei luku ole ollenkaan paha. Vähän tiheämmällä huoltovälillä ne "viat" löytyisivät jo niissä huolloissa ja kas kun tilastot tykkäis. Tai näin ainakin kovasti itselleni uskottelen :)
hulluseon

hulluseon 12.03.2012

  • 0
Jos Kirves mees sitä autoa katselee silleen järkeviltä näkökulmilta, niin eikös periaatteessa pää kriteereinä pitäisi olla turvallisuus, halvat huollot, pieni polttoaineen kulutus ja erityisen hyvä romppeiden kyytin lastaus mahdollisuus? Meinaan Volvoissa on se saaketin puskurin uloke *aina* ravassa ja housut mänöö likaiseksi. Miten lie muissa merkeissä sitten? Ja jos sitä minun merkki uskollisuutta nyt pitäisi taas perustella, niin Accord mallia maalainen, eli farkku. Tosin valitettava totuus kaikkien Hondien kohdalla on että sen minkä säästät polttoaineissa, häviät varaosissa. Ne on järkyttävän kalliita, tai ainakin oli kun mulla vielä Honda merkkinen kehon liikutin oli. Opelia en kehu enkä hauku, ei niitä lähipiirissä ole ja nekin mitä on ollut, ovat olleet joko Corsia tai Astroja. Ainakaan serkulla ei Corsassa mitään isoja ollut, mutta vaihto arvo oli yllättävän surkea. Jostain kumman syystä itseäni on alkanut myös Subaru kiinnostaa. Hinta vain on se pää syy miksi en ole vaihtanut Saparoon.
RaabForRehab

RaabForRehab 13.03.2012

  • 0
Osta se Octavia...
TeroKortelainen

TeroKortelainen 13.03.2012

  • 0
Mulla iski viikonloppuna autoliikkeitä kierrellessä takaraivoon yksi "uusi" vaihtoehto omalle listalle: Mazda 6 ja niistä siis toi tuorein korimalli. Siitä kun olisi tarjolla tuommoinen 5-ovinen vaihtoehto, vaikkakin siinä on ainakin tuliterässä ongelmana takapenkin pääntila jo tällaisella 181 cm mittaisella. Yllättäen kuitenkin '09-vuotisessa mahduin juuri ja juuri tukka hipoen istumaan ryhdikkäästi takapenkilläkin. Onko sitten penkki muuttunut tai käytetyssä vain antautunut, jäi vielä kysymysmerkiksi. Farkku-Mazdassa perä jatkuu korkeampana, mutta muakin miellyttäisi eniten tuollainen "sportback"-kori, kuten olen aiemminkin maininnut. Käsittääkseni Mazdat ovat vielä tätä nykyäkin varsin luotettavan auton maineessa ja maantieajoltaankin hyvää tasoa. Suhteellisen järkevään hintaan noita näyttää olevan tarjolla alle 100 tkm ajettuina. Taas pääsee toki siihen kysymykseen, että millä moottorilla? Eniten taitaa olla 1.8-bensoja ja vastaavantehoisen mopon vauhtiin olen toki jo tottunut. Dieseleitä on myös hyvin tarjolla, mutta hintaa ja kilometrejä luonnollisesti bensamalleja enemmän. Ja mihin menee lähivuosina bensan ja dieselin hintaero? Äh, taidan jatkaa Primeralla köröttelyä. Kollegani hyvin ruokapöytäkeskustelussa totesi, että vielähän tuolla on halpoja kilometrejä edessä todennäköisesti ainakin 100 tkm:n verran ennen mitään isompaa...
AJfin

AJfin 13.03.2012

  • 0
hulluseon wrote: Tuota notta jaa. Tuohon en osaa sanoa yhtään mitään. Siis moottoreiden suhteen. Itse olen tullut siihen tulokseen että pysyisin mieluummin erossa noista pikku Volvoista. S40 sarja oli aikoinaan aika buginen, mutta on sinne niitä korjauksia varmasti tehty. Tosin kahdella tutulla on V50 Volvo ja kumpikaan ei ole valittanut niistä. Skodan kohdalla on se ikävä tilanne, että niitä on myyty kuin häkää maailmalle ja niistä et tahdo saada mitään sitten vaihdossa.
Päivää taas tännekin pitkästä aikaa.. Noista 40 sarjan volvoista on sen verran kokemusta että voin ainakin kehua :) Eka s40 oli 2.0bensa ja ajoin sillä 1,5vuoteen 40tkm jonka aikana vaihdoin etuiskarit kerran ja öljyt muutamaan otteseen. Muuta ei ollut laittoa. Tällä toisella volvolla V40 T4 oon nyt ajanut 25tkm ja ainoa vika on ollut lämpöanturissa joka vaihdettu 2kertaa ja tietysti jotain kuluvia osia kuten pakoputki. Mutta aivan hyviä vehkeitä, kunhan löytyy hyvillä pelleillä oleva.
Exami

Exami 13.03.2012 (edit 13.03.2012)

  • 0
Jos noita PH1 tai PH2 S40 volvoja kattelee niin suosittelen T4 mallia, paras moottori. Kestää vakiotehoilla mailmantappiin ja sen yli, mikäli muistaa vaihdella hihnaa välillä ja tarkistella öljyjä. Nimimerkillä 340tkm ajettu moinen pihassa ;) Kori tuntuu pehmenevän aika nopiasti, saa olla jatkuvasti paikkailemassa rupia.. mut ei mitään hälyttävää viel tullu..
joonas6

joonas6 13.03.2012

  • 0
Juu perheellisen ei kannata tuota Volvon V40 harkitakkaan koska sisätilat ovat järkyttävän pienet. Jos kuljettaja istuu niin että penkki on sopivalla etäisyydellä ratista niin takapenkkiläiset istuu polvet suussa. Subarun Imprezan Farkussa sama homma Plus konttiin ei mahdu kun korkeintaan Litran maito tölkki, Ja subarun varaosat on ihan taatisen kalliita Muuten hyvä. Perheelliselle ehkä Subarun Legacy Tai Outback vois olla aika jees.
TeroKortelainen

TeroKortelainen 13.03.2012

  • 0
kirves wrote: @Tero: Hyvä vinkki, koska jostain syystä olen itse unohtanut Mazdan kokonaan vaikka kävisi varmasti yhtenä vaihtoehtona. Mites paljon sun Primeralla on ajeltu?
Kohta tulee 250 tkm mittariin. Alustan puolella kaikki on alkuperäistä eikä moottorillekaan ole tarvinnut tehdä sen maffin vaihdon lisäksi mitään perushuolloista poikkeavaa. Jarrut ja pakoputken loppuosa uusittu 200 tkm:n nurkilla eli varsin halpoja kilometrejä on noi reilut 150 tuhatta ollut, mitä olen tuolla neljässä vuodessa kurvaillut. Tällä hetkellä mun listalla taitaa olla seuraavat kulkineet: Mazda 6 (5-ov tai farkku), Nissan Qashqai+2, Honda Accord (farkku) tahi Skoda Superb (kumpi vaan korimalli). Aika näyttää, mihin päädytään. Kova luu ostaisi esim. pakasta vedetyn Suzuki Alton ja rahaa jäisi vaikka kuinka paljon tuollaisen "monta" vuotta vanhan käytetyn ostoon verrattaessa :)
hulluseon

hulluseon 30.03.2012

  • 1
No en ehkä "tätä":http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=94667#amedia kuitenkaan.
Mudinski

Mudinski 30.03.2012 (edit 30.03.2012)

  • 0
Ooppeli ? C-Vectra, farkkuna tai viistoperänä kun tilaa löytyy siitäkin. Koneena 1.8l tai 2.0T:llä. 2.0T ketjulla, 1.8l hihnalla ( 60-90tkm 4-6v vaihtoväli ). Eihän tuo 1.8l tämän kokoluokan autossa ole kovinkaan urheilullinen, mutta kyllä sillä liikenteen mukana pysyy. 2.2l versiot kannataa skipata suosiolla niiden vikojen takia... Tutulta löytyy '08 farkku C-vekku 2.0T koneella varustettuna ja mitään erikoisempia remppoja ei ole täytynyt duunata, vaikka kilsoja takana nykyään +180tkm
vaiski75

vaiski75 30.03.2012

  • 0
kirves wrote: Opel. Kai sitäkin pitäisi edes katsoa, mutta joku syy on saanut minut uskomaan, että ne eivät ole luotettavia. Wir lieben autos. Kuka nyt autoja panee?
Oli täällä meillä joku, joka tykkäsi laittaa autoja.. Älä katso Opelia tai Mazdaa ollenkaan, jos mahdollista.. Niin no. Jos ostat tuon merkkisen auton, niin sun pitää vaihtaa se kolmen vuoden kuluessa johonkin toiseen.. Eikä Matukassa ole ruosteongelmia, vaan maaliongelmia ja kun sitä on vain sellainen "filmi" siinä maalin päällä.. Myös uusissa.. Rautahan ruostuu kaikissa, kivasti.. Öö, heti tuli mieleen kyllä Mersun Vitot: Niissä on kyllä kunnon maali, mutta pelti ruostuu sisältäpäin.. Jätä myös se Foorti pois kuvioista tai ole varaosakauppiaan kaveri..
FINBULLET

FINBULLET 30.03.2012

  • 0
Ostaa polkupyörän.
DarkWarjo

DarkWarjo 30.03.2012

  • 0
kirves wrote: @Tero: Meidän Primerassa on kilometrejä vain 210tkm, mutta ikää on karttunut jo 14v. Kävin juuri koeajamassa kaksi Mazda 6:sta. Toinen oli 2006 farkku (ajettu alle 100tkm) ja toinen 2005 viistoperä (ajettu alle 120tkm). Nyt alkaa siltä tuntumaan ettei farkku olisikaan yhtään huono ratkaisu vaan tilantarve huomioiden parempi. Sain myös ihan hyvän tarjouksen, pitää harkita sitäkin. Ne oli vaan molemmat manuaaleja ja automaatti saattaisi sittenkin kiehtoa enemmän. Kaksipiippuinen juttu tuo automaatti... Taidankin uusi kriteereitäni seuraavasti: * 2006 tai uudempi farmari * Alle 150tkm mittarissa * Tehoa vähintään 85kW (jos automaatti niin enemmän) * Bensakone (ja ensisijaisesti ketjuveto) * Hinta mieluiten alle 15k€ Nyt vaan katselemaan uudestaan nettiautosta Mazda 6:sta, Toyota Avensista, Skoda Octaviaa, Volkswagen Golffia/Passattia sekä Volvon V50/V70. // Pitää vielä sanoa, kun valittelin aiemmin farkkujen huonona puolena suurempaa melua niin täytyy ilmeisesti perua sanat. Tänään testatuista farkku oli hiljaisempi ja takatilan suoja ei ollut edes kiinni. Moottorin ääni etenkin tuli viistoperäisessä selvästi kovempaa läpi, vaikka sama kone molemmissa. (No farkku oli tosiaan vuoden uudempi, mutta tuskin niiden vaimennuksissa suuria eroja on 2005 vs. 2006.)
"mittarilukema vähä yli ja hintakin":http://www.nettiauto.com/bmw/320/4637025 Mut ei oo kiinalainen kuten volvo, ei ooppeli, ei foordi, ei masta. btw. jos haluaa eliminoida kaikki maholliset viat pois... niin jossain kaupoissa myydään varmaa halvalla lenkkareita, niissäkin kyl tuppaa pohjat kulumaan ja joskus nauhat katkeilemaan.

Write a post

Sign in to post a post.