Forum - Cars

Minkä auton ostaisin

hulluseon

hulluseon 13.11.2013

  • 0
Niin, italon tai fransmannin jälkeen jopa konevikainen, ruosteen raiskaama japsi tuntui luksus autolta :D Omassa kipossahan pyörähti kaikki 12000 kilsaa mittariin tänään. Ei tuohon dieselin vääntöön kyllästy ikinä.
Mace

Mace 13.11.2013 (edit 14.11.2013)

  • 0
Joo-o joo-o, sanokaa nyt samalla että mitä vuosimallia ja konetta ollu? E: ja paljonko ajettu? Kiinostais sekin tietää.
TTJK107

TTJK107 14.11.2013

  • 2
Kyllä se Macela nyt vaan niin on, että jos sä sen Alffan meet ostaan niin ostat aikamoisen aikapommin.
TTJK107

TTJK107 14.11.2013

  • 0
hulluseon wrote: Omassa kipossahan pyörähti kaikki 12000 kilsaa mittariin tänään. *Ei tuohon dieselin vääntöön kyllästy ikinä.*
Dieselit on kunigasmoottoreita! o/
EvoBobber

EvoBobber 14.11.2013

  • 0
Mun 156 oli -98 ja 1.8TS Jos haluaa rahaa laittaa muuhunkin kuin autoon niin en suosittele
RaabForRehab

RaabForRehab 14.11.2013

  • 2
Macela wrote: Sanokaas arvon ammattilaiset tärkeimmät auton merkistä ja mallista riippumattomat asiat jotka pitää tietää käytettyä ostaessa. Mahdollisesti viikonloppuna Alfa pihassa, taikka sitten ei, nähtäväks jää. Auto katsastettu maaliskuussa 2013 Jakopääremppa tehty 10 tkm sitten, (ajettu alle 180tkm) Ei kuulemma ylimääräsiä ääniä/kolinoita Joitakin kiveniskemiä ja ovikolhuja Ruostetta ilmeisesti helmoissa, mutta ei pahasti Pohjasta en tiedä vielä. Kesärenkaat aika loppu, talvirenkaat ihan hyvät Muuten siisti yleiskunto Öljynkulutuksesta en huomannu kysyä, enkä myöskään onko autoa kolaroitu tms. Sanokaa nyt jotain importanttia mitä ei mulle mieleen tule.
Ei jatkoon. :)
Mace

Mace 14.11.2013 (edit 14.11.2013)

  • 1
Alfan ostan, oli mikä oli. Katotaan sitte miltä näyttää. 3000€ hankintahinnasta kuitenkin kyse. 1999 156 2.5 V6 169tkm Ja ittelle ei tota ajoa nyt kovin paljoa tule yli puoleen vuoteen intin johdosta, joten aika huoletta saa olla sen suhteen, sen jälkeen voikin olla sitten eri asia ja auto vaihtoon sitte sillon jos siltä tuntuu. Kiitoksia nyt kuitenkin mielipiteistä ja kokemuksista. Viikonloppuna kattomaan, hajotkaa niihin massa -Avensiksiinne! :D
DarkWarjo

DarkWarjo 14.11.2013

  • 1
Sellanen autohan se pitää ostaa ku ite haluaa. Jos haluaa Alfan ni ostaa sit sellasen, kyllähän siitä tosiaan eroon varmasti pääsee jos jossai vaiheessa alakaaki vituttaa. Ei oo olemassakaa täydellistä autoa, joten miksi tyytyä vähempään ku siihen millasen itte tahtoo? Ei o tainnu mullakaa viel yksikää auto olla ns. "järkevä" ostos, silti osa yllättänykkin hyvällä toimivuudellaan.
velliperse

velliperse 14.11.2013

  • 2
hajotkaa niihin massa -Avensiksiinne! :D
Monesti oon hajonna mut auto on kestänä, Voi olla toista ton alfan kanssa veikkaan mä.
Mace

Mace 14.11.2013 (edit 14.11.2013)

  • 1
Mahdollisesti.. Alfa ei välttämättä kestä, mutta minä kestän. E: Ihan mielenkiinnon ja vertailun vuoksi, jos haluatte, linkkailkaa ihmeessä autoja jonka itse ostaisitte seuraavin rajoin: Sijainti: Pirkanmaa, Satakunta, Etelä-Pohjanmaa Hinta: Max 3300€ :)
DarkWarjo

DarkWarjo 14.11.2013

  • 0
Macela wrote: Mahdollisesti.. Alfa ei välttämättä kestä, mutta minä kestän. E: Ihan mielenkiinnon ja vertailun vuoksi, jos haluatte, linkkailkaa ihmeessä autoja jonka itse ostaisitte seuraavin rajoin: Sijainti: Pirkanmaa, Satakunta, Etelä-Pohjanmaa Hinta: Max 3300€ :)
En uskalla sanoo et just noista maakunnista löytys, mut esim e39 bemmejä lähtee kivasti tuohon hintaan tuolla 2.5l koneella... Toki sehän tarkottas et ois joku egokriisi (pieni muna!) tms. jos joutus bemmil ajaan...
Latetzki

Latetzki 14.11.2013

  • 0
DarkWarjo wrote: En uskalla sanoo et just noista maakunnista löytys, mut esim e39 bemmejä lähtee kivasti tuohon hintaan tuolla 2.5l koneella... Toki sehän tarkottas et ois joku egokriisi (pieni muna!) tms. jos joutus bemmil ajaan...
Näinhä se kuulemma on..
IL3

IL3 14.11.2013

  • 1
Miks pitää olla tolta alueelta? Luulisi nyt että hyvän auton voisi hakea kauempaakin ja monestihan omistaja on suostuvainen tulemaan vastaan jos koeajoa haluaa. Itse oon kuullut myös että Alfat on hyviä ajaa (tosin useampi on juuri vaihteistoa moittinut), mutta en omaa noista omakohtaista kokemusta. Kalliit huollot ja osat lähinnä semmoinen, mistä en niin itse innostu. Mutta kerro miten kävi, mihin päädyit ja infoile matkan varrelta fiiliksiä ja kokemuksia.
DarkWarjo

DarkWarjo 14.11.2013

  • 0
Latetzki wrote: Näinhä se kuulemma on..
Mut jos on sinut pienen munansa kans niin ei kai se haittaa? Kyl bemmit vaa o vitun hyviä autoja ajaa. Tosin, niis pitää sit varautuu joka katsastukseen läjällä alustan osia, pysyyki sit hyvinä ajaa :D Ainaki siis n oi e39:t on just sellasii et alustas o aina jotai vaihtamista vailla. Mulla ois just takapään ylätukivarret menos vaihtoon.
Mace

Mace 14.11.2013 (edit 14.11.2013)

  • 0
IL3 wrote: Miks pitää olla tolta alueelta? Luulisi nyt että hyvän auton voisi hakea kauempaakin ja monestihan omistaja on suostuvainen tulemaan vastaan jos koeajoa haluaa.
Autonhan voisin ostaa vaikka 600km päästä, mutta kun sitä haluaisi hieman katsoa, koeajaa ja vilkaista ensin niin ei innosta ajella "turhaan" pitkiä matkoja.. edes takas. Varsinkin kun hieman rajallisesti pääsee lähteen tällä hetkellä kun ei omaa autoakaan yllättäen jostain syystä ole.
Itse oon kuullut myös että Alfat on hyviä ajaa (tosin useampi on juuri vaihteistoa moittinut), mutta en omaa noista omakohtaista kokemusta.
Vaihteistosta oon kuullut kehuja monta kertaa, myös moitteita pari kertaa (Driver181 ja mahd. tämä), Tästä kerron sitten omaa kokemusta jos ja kun oma pihassa.
Kalliit huollot ja osat lähinnä semmoinen, mistä en niin itse innostu.
Tähän haluaisin faktoja pöytään (ihan yleisesti, keneltä vain), monesta suusta kuullut vain että "kalliit osat ja huollot" Toki jos deltan hintalistoista katsot. Myös yhtä monesta suusta kuullut että ei sen kalliimpia osia kuin vastaavissa muiden merkkejen malleissakaan. Voisin nyt kyllä itsekin vähä omin silmin tsekkailla mitä löytyy ja millä hinnoin.
Mutta kerro miten kävi, mihin päädyit ja infoile matkan varrelta fiiliksiä ja kokemuksia.
Kerron, on sitten ihan susi tai hyvä auto :) Warjon ja Laten BMW:een asiaan liittyen, henk. kohtasesti sitä mieltä että autona BMW:ssa ei mitään vikaa, mutta omanlaisensa maine noilla on (ainakin täälläpäin) Joten ei siinä mieles kiinosta hankkia.. Tyhmä syy, mutta ei ole mun merkki vaikka muuten tykkään. :D
DarkWarjo

DarkWarjo 14.11.2013

  • 1
Todellakin tyhmä syy :D Mut ymmärrän kyllä. Kyllähän bemarienki osat ja huollot piti olla kalliita, no, jotku osat onkin, varsinki jos joutuu ostaan marmoritiskiltä. Mut silti kaikki normaalit kuluvat osat saa myös halpiskaupoista ja osa osista jopa halvempia ku vastaavaan itämaan ihmeeseen. Eiköhän tuo Alfalla ole ihan sama juttu. Sitäpaitti köyhällehän kaikki on kallista ;)
IL3

IL3 14.11.2013

  • 1
Ja paljon on myös mallikohtaista eroa noissa osien hinnoissa. Ja tietäähän sen että esim. jarruremppa tulee kalliimaksi jos sen M6:n hankkii ku vertaa vaikka 318i :D
Latetzki

Latetzki 14.11.2013

  • 0
Mersu on yhtä kallis? Se vaan ei tee niin sporttisia autoja niin ne ei ryvi tossa paskassa missä BMW on.
Nikde

Nikde 15.11.2013

  • 1
Kaverin 156 oli facelift 1.8 twinspark manuaali, kilsoja jotain 140-160 tuhatta. Makso 5000€ muutama vuosi sitten ja vuosi sitten tais jonku tonnin siitä saada tossa kunnossa. Mutta se siitä, jos jotain haluaa niin se on hankuttava. Ei tossa omassakaan kulkineessa oo mitään järkeä, mut mä tykkään siitä :)
Mace

Mace 15.11.2013 (edit 15.11.2013)

  • 1
Nii-i.. vähä on vaikee auto varmaan muutenkin myydä eteenpäin. Vähä yli tunti sitten kävin koeajamassa 2.5 V6:sta (samanmoista mitä olen ostamassa mutta en kyseistä yksilöä) Tolla oli ajettu 50tkm enempi.. 220tkm. Todella hieno ajaa kyllä kaikinpuolin, V6 murisee ja kulkee :) Ja jep, se vaihdelaatikko. En ihan varma ollu pariin otteeseen että onko siellä nyt 1, 3, vai 5 päällä.. Jakopääremppa tehty yli 50tkm ja yli 3 vuotta sitten.. joten ei siinämieles hyvä juttu Katsastettu eilen, läpi.

Write a post

Sign in to post a post.