Forum - Events

Bunnyn äänestys...

Makau

Makau 22.05.2008

  • 0
EvoBobber kirjoitti 22.05.2008 10:59: Pitäkää mielessä että viritys pitää olla helposti valvottavissa, eli Iipposen aikaisemmin ehdottama malli ei mun mielestä ole kovin toimiva...
Ei ole ei.. Kun siinä joutuu ajamaan bemarilla.
Miqqe

Miqqe 22.05.2008

  • 0
Moon niin pro, et mul ei o mitn välii mil mä ajan! Annan fiksujen ja nirsojen tehä valinnat. (ei herneitä :D)
IIPPONEN

IIPPONEN 22.05.2008

  • 0
Makau kirjoitti 22.05.2008 11:11:
EvoBobber kirjoitti 22.05.2008 10:59: Pitäkää mielessä että viritys pitää olla helposti valvottavissa, eli Iipposen aikaisemmin ehdottama malli ei mun mielestä ole kovin toimiva...
Ei ole ei.. Kun siinä joutuu ajamaan bemarilla.
TehBigBunny

TehBigBunny 22.05.2008 (edit 22.05.2008)

  • 0
Ensimmäisenä olisi varmaan hyvä sopia PI missä ajetaan sitten voidaan ruveta hakemaan sopivia kaaroja siihen. Mä ehdotan edelleen että kun se lähtö-PI saadaan niin autot on siinä keveimmillä mahdollisilla vanteilla koska niitä sitten, menestyksen myötä, raskaampiin vanteisiin* vaihtamalla saadaan sellainen kaksikymmentä kiloa 'menestyspainoa' jolla voidaan aivan hitusen verran tasoittaa peliä. Mun mielestä PI voisi olla 650 - 750
Ac3Way

Ac3Way 22.05.2008

  • 0
Teron ehdottamat rajoitukset ovat ihan järkevät, eiköhän niillä mennä. Ehdotan, ettei olisi vapaasti valittavia autoja sekä ei ajettaisi näillä "suosituilla" autoilla. Toisi paljon mielenkiintoa lisää, kun ei ole kaikille tuttu auto vaan löytyy jo vähän haastetta säätäjille sekä kuskeille. Onko typerä ajatus, jos olisi valittavana vaikka etu-, taka- ja neliveto autoja? Onko liian suuret erot tai joku ylitse muiden. Vai lukitaanko autot esim. takavetoisiksi?
Ac3Way

Ac3Way 22.05.2008

  • 0
TehBigBunny kirjoitti 22.05.2008 12:28: Ensimmäisenä olisi varmaan hyvä sopia PI missä ajetaan sitten voidaan ruveta hakemaan sopivia kaaroja siihen. Mä ehdotan edelleen että kun se lähtö-PI saadaan niin autot on siinä keveimmillä mahdollisilla vanteilla koska niitä sitten, menestyksen myötä, raskaampiin vanteisiin* vaihtamalla saadaan sellainen kaksikymmentä kiloa 'menestyspainoa' jolla voidaan aivan hitusen verran tasoittaa peliä. Mun mielestä PI voisi olla 650 - 750
Joo joku 600-750 PI voisi olla sopiva. Saadanko noilla vanteilla riittävästi vaikutusta, että olisi järkeä tehdä sekä valvoa "menestyspainoja"? Niin ja saako autoa säätää sekä muuttaa kisojen välillä? Omasta mielestä saisi muuttaa, koska ketään ei kuitenkaan jaksa valvoa autoja.
IIPPONEN

IIPPONEN 22.05.2008 (edit 22.05.2008)

  • 0
Nelivedot vois kieltää... on meinaa tylsii ajaa :D
TehBigBunny

TehBigBunny 22.05.2008

  • 0
Ac3Way kirjoitti 22.05.2008 12:39:
TehBigBunny kirjoitti 22.05.2008 12:28: Ensimmäisenä olisi varmaan hyvä sopia PI missä ajetaan sitten voidaan ruveta hakemaan sopivia kaaroja siihen. Mä ehdotan edelleen että kun se lähtö-PI saadaan niin autot on siinä keveimmillä mahdollisilla vanteilla koska niitä sitten, menestyksen myötä, raskaampiin vanteisiin* vaihtamalla saadaan sellainen kaksikymmentä kiloa 'menestyspainoa' jolla voidaan aivan hitusen verran tasoittaa peliä. Mun mielestä PI voisi olla 650 - 750
Joo joku 600-750 PI voisi olla sopiva. Saadanko noilla vanteilla riittävästi vaikutusta, että olisi järkeä tehdä sekä valvoa "menestyspainoja"? Niin ja saako autoa säätää sekä muuttaa kisojen välillä? Omasta mielestä saisi muuttaa, koska ketään ei kuitenkaan jaksa valvoa autoja.
Siis vanteilla saa sen ~20kg eihän se paljon ole, mutta edes vähän. Ja se on todella helppo tarkistaa sen kun replystä katsoo että kaverilla on sovittu, painavampi vanne. ( ja mahdollisesti ihan vähän pienempi PI) En oikein keksi muuta tasaussysteemiä ellei meille tule käyttöön auto jossa on mahdollista nostaa/laskea tehoja ihan muutamalla kW:llä, sehän tietty toimii kanssa. Joissain pikku vehekeissähän noita street bensan syöttöjä ja muita ostamalla/poistamalla saa todella pieniä tehomuutoksia aikaan.
Ac3Way

Ac3Way 22.05.2008

  • 0
No ei sitten ole ongelmia jos ylläpito vaan valvoo. Kyllähän toi systeemi ihan mukava olisi, ainakin meikäläisen kannalta.
EvoBobber

EvoBobber 22.05.2008 (edit 22.05.2008)

  • 0
Ac3Way kirjoitti 22.05.2008 12:39:
TehBigBunny kirjoitti 22.05.2008 12:28: Ensimmäisenä olisi varmaan hyvä sopia PI missä ajetaan sitten voidaan ruveta hakemaan sopivia kaaroja siihen. Mä ehdotan edelleen että kun se lähtö-PI saadaan niin autot on siinä keveimmillä mahdollisilla vanteilla koska niitä sitten, menestyksen myötä, raskaampiin vanteisiin* vaihtamalla saadaan sellainen kaksikymmentä kiloa 'menestyspainoa' jolla voidaan aivan hitusen verran tasoittaa peliä. Mun mielestä PI voisi olla 650 - 750
Joo joku 600-750 PI voisi olla sopiva. Saadanko noilla vanteilla riittävästi vaikutusta, että olisi järkeä tehdä sekä valvoa "menestyspainoja"? Niin ja saako autoa säätää sekä muuttaa kisojen välillä? Omasta mielestä saisi muuttaa, koska ketään ei kuitenkaan jaksa valvoa autoja.
Kyllä mun mielestä saa säädellä miten haluaa kisojen välillä, ei niitä jaksa kukaan valvoa kuitenkaan. Tuo "painohan" ei välttämättä ole oikeaa painoa vaan riittää että pudottaa PI:tä vaikkapa tehoja pudottamalla... Jos tasoitusysteemi otetaan käyttöön niin se pitää olla niin että hosti katsoo vaan että PI-arvot on kohdillaan, ei mitään nysväilyä uusinnan kanssa.
Nipsuhuuli

Nipsuhuuli 22.05.2008 (edit 22.05.2008)

  • 0
toivon ekaa vaihtoehtoa (säätämistaidon puutteessa), mutta suostun ajamaan millaisella autolla vaan. senkin takia toi ykkönen olisi paras, koska saataisiin tasaisempia kisoja
TehBigBunny

TehBigBunny 22.05.2008

  • 0
Säätämisen mukaan tullessa mä painoittaisin juuri tallin/tallikaverin merkitystä koska jos itse ei osaa tai ehdi säätää autoa. Voitaisiin ehkä sallia kolme kuskia per talli ?
TeroKortelainen

TeroKortelainen 22.05.2008 (edit 22.05.2008)

  • 0
Nelivedot voisi mun mielestä jättää pois, koska muuten lähdöistä tulee todella epätasaisia kaksivetoisia vastaan ja aika-ajo menettää osin merkitystään. Melkeinpä ehdottaisin kardaaniautoja, lähtö-PI alle 600 ja lopullinen PI 750 tai jotain vastaavaa. Tuohon mahtuisi aika paljon autoja joka puolelta maailmaa, niin löytyisi varmaan sopivia. Keskimoottorivehkeet on kuitenkin kardaaneihin ja etuvetoihin nähden monesti paljon ketterämpiä. Mutta taas tulee se kysymys, pitäisikö megamuskelit kieltää ja hakea jokin järkevä ylätehoraja autoille?
TehBigBunny

TehBigBunny 22.05.2008

  • 0
TeroKortelainen kirjoitti 22.05.2008 13:36: Nelivedot voisi mun mielestä jättää pois, koska muuten lähdöistä tulee todella epätasaisia kaksivetoisia vastaan ja aika-ajo menettää osin merkitystään.
Olen samaa miältä etu- ja/tai takavetoiset aatot. Laitelkaa kaikki nyt vaan ehdoituksia autoiksi, PI:ksi ja rajoituksiksi niin saadaan parempi soppa :]
TehBigBunny

TehBigBunny 22.05.2008

  • 0
TeroKortelainen kirjoitti 22.05.2008 13:36: Mutta taas tulee se kysymys, pitäisikö megamuskelit kieltää ja hakea jokin järkevä ylätehoraja autoille?
Ehdottomasti. Mä lähtisin siitä että rajataan nelivedot pois. Keskimoottorit pois. Rajoitettu maksimi teho. Vanhimmat autot pois. Mahdollisesti lista autoista esille sitä mukaan kun porukka kokeilee niitä ja kisa-autot tulee olla siinä listassa. (vastaavasti voidaan laittaa listaa ei sallituista autoista)
IIPPONEN

IIPPONEN 22.05.2008

  • 0
TehBigBunny kirjoitti 22.05.2008 13:48:
TeroKortelainen kirjoitti 22.05.2008 13:36: Mutta taas tulee se kysymys, pitäisikö megamuskelit kieltää ja hakea jokin järkevä ylätehoraja autoille?
Ehdottomasti. Mä lähtisin siitä että rajataan nelivedot pois. Keskimoottorit pois. Rajoitettu maksimi teho. Vanhimmat autot pois. Mahdollisesti lista autoista esille sitä mukaan kun porukka kokeilee niitä ja kisa-autot tulee olla siinä listassa. (vastaavasti voidaan laittaa listaa ei sallituista autoista)
Joka tallille eri auto? ja jos auton pitäisi olla porrasperä?
cervelinho11

cervelinho11 22.05.2008

  • 0
Täällä on saatu hyvää keskustelua aikaan. Minun ehdotukseni: -PI 750 -Teho
cervelinho11

cervelinho11 22.05.2008 (edit 22.05.2008)

  • 0
IIPPONEN kirjoitti 22.05.2008 14:04:
TehBigBunny kirjoitti 22.05.2008 13:48:
TeroKortelainen kirjoitti 22.05.2008 13:36: Mutta taas tulee se kysymys, pitäisikö megamuskelit kieltää ja hakea jokin järkevä ylätehoraja autoille?
Ehdottomasti. Mä lähtisin siitä että rajataan nelivedot pois. Keskimoottorit pois. Rajoitettu maksimi teho. Vanhimmat autot pois. Mahdollisesti lista autoista esille sitä mukaan kun porukka kokeilee niitä ja kisa-autot tulee olla siinä listassa. (vastaavasti voidaan laittaa listaa ei sallituista autoista)
Joka tallille eri auto? ja jos auton pitäisi olla porrasperä?
Aivopieru editoitu...
TehBigBunny

TehBigBunny 22.05.2008

  • 0
Ehdotan että ekan kisan jälkeen saa vaihtaa autoa ilman rangaistusta ja tehoissa olen cerven kanssa samaa mieltä. < 300 kW. Kaikki saa tietysti ajaa samalla autolla jos niin haluavat. Toisin vielä esille tuon autolistan eli teamin valitsema auto tulisi ennakkoon olla listassa mahdollisia autoja jotta voidaan kisata siitä kuka on nopein ei siitä kuka löytää parhaan auton. Jos ruvetaan tässä samassa ( oma topikki ?) listaamaan potenttiaalisia autoja ihan että nähdään millä porukka haluaisi ajaa. Sedaneita on aika heikosti...
TeroKortelainen

TeroKortelainen 22.05.2008 (edit 22.05.2008)

  • 0
Tämmöinen Nissan-vammainen voisi löytää omansa S13-S15-malleista. Jo mainitut Bemarit, Toyota Sprinter, Mazda MX-5 ja RX-7/8 voisi kai olla myös ehdokkaita. Ja vetotavan muutoksellahan saa monesta eurovehkeestä kardaanivetoisen, tietty sama pätee Hondiin ja moniin muihinkin... Eikös muuten yhden kuskin "yksityistiimikin" ole mahdollinen, jos ei löydy toista tietyllä autolla ajavaa kaveriksi???

Write a post

Sign in to post a post.