Forum - Cars

Oma kulkineesi

savulohi

savulohi 07.09.2011

  • 0
Finski fani wrote: Mie oon tehny vaan tota tokaa vaihetta miun citikan kanssa...
Paras vaihe. Muuten niistä o kun riesaa.
Finski fani

Finski fani 07.09.2011

  • 0
No tää Citi on tosiaan toiminu erittäin hyvin. Mitään isoja vikoja ei oo tullu vuosiin. Nyt vaan ilmeni semmonen että oikiasta eturenkaasta se on syäny ulkoapäin paljon enemmän. Sakoilla jo mennään. Jotain aurauskulmissa tai jossain semmotis on vikaa... Nopiastihan tuommosen korjauttaa...
savulohi

savulohi 07.09.2011 (edit 07.09.2011)

  • 0
Ai katos joo, mie tarkotin auton omistamista ihan yleisesti, ei siis ollu citikka-kannanotto. :)
DarkWarjo

DarkWarjo 07.09.2011

  • 1
Nikde wrote: Maalaa satulat Hammeriten vasaralakalla niin kestää sitte pidempää ku 2kk. Tietty perusteellinen rasvanpoisto ennen värjäystä. Punaselle ehdoton ei, varsinki kun kyseessä tommonen pappakäyttis... Mustaa, hopeaa tai kultaista sävyä.
Eks sää tiiä et punane o wanha harmaa, ku harmaa on uus punane. ni jos old school henkeen autoo tuunaa PITÄÄ OLLA PUNASET SATULAT! jumalauuuuta! mulla ollu btw. jarruRUMMUT rollassa punaset jo kohta 10v eikä oo viel väri irronnu :D normi spreillä vedettii :D (ehkä vähä eri asia mut enihau ;) )
El PiNk DeViL

El PiNk DeViL 07.09.2011

  • 0
Jotkut kultaset vois toimia.
IL3

IL3 07.09.2011

  • 0
FGB Mudi wrote: Ilmeisesti et tiedä IL3:n suunnitelmia ? :) Vannetta tulossa, alusta satsia merkitöntä maskia yms muuta mukavaa joten miksi ei silloin punaista ? Ja mitenkä niin ei pysy nämä jarrusatula maalit ? Itse maalasin yli 2v sitten ja mihinkään ei ole lähtenyt satuloista ! Hyvää tuuria minulla vai huonoa tuuria sinulla ?
Muuten oikein mutten tähän merkitöntä maskia hommaa. Uusimpana lisäyksenä tulee kyl varmaa jotkut tummapohjaset linssiumpiolliset etuvalot hankittua. Punasesta väristä en kyl innostu. Ehkä jos ois just tehokkaampi auto ja sit isommat jarrut. Nyt kyl tulee varmaan laitettua ihan mustalla.
Zolvi

Zolvi 07.09.2011

  • 1
Jarrusatuloiden maalauksesta sen verta, että ei niihin tarvi sotkea "jarrusatumaalia". Kun putsaa satulat hyvin rasvasta ja muusta paskasta, niin voi maalata ihan normi "auto" maalilla. Itse olen aina maalannut PPG:n normi akryylivärillä ja siihen joukkoon pikkusen ohenninta. Sit ihan pensselillä levittelee, niin tulee hyvä.
IL3

IL3 07.09.2011

  • 0
Zolvi wrote: Jarrusatuloiden maalauksesta sen verta, että ei niihin tarvi sotkea "jarrusatumaalia". Kun putsaa satulat hyvin rasvasta ja muusta paskasta, niin voi maalata ihan normi "auto" maalilla. Itse olen aina maalannut PPG:n normi akryylivärillä ja siihen joukkoon pikkusen ohenninta. Sit ihan pensselillä levittelee, niin tulee hyvä.
Mä ajattelin ihan aerosolipullolla ne maalata. Ja nyt funtsittuani, ajattelin ne ihan vaan mustalla kiskasta. Nyt pitäs vaa miettiä et matta, puolikiiltävä vai kiiltävä..
Opc Sami

Opc Sami 07.09.2011

  • 1
IL3 wrote: Mä ajattelin ihan aerosolipullolla ne maalata. Ja nyt funtsittuani, ajattelin ne ihan vaan mustalla kiskasta. Nyt pitäs vaa miettiä et matta, puolikiiltävä vai kiiltävä..
Kiiltävä kuulostaa hyvältä ja näyttää varmasti viel paremmalta.
sjamy

sjamy 07.09.2011 (edit 07.09.2011)

  • 1
!http://www.spohn.net/productimages/2051/Rotora-RBK283-02-Front-Brake-Kit-12-Piston-16-Rotors-2010-Camaro-2.jpg! Tämmöstä vanteen sisään niin ei pidä miettiä mitä väriä sinne laittaa, kun kaikki mahtuu.. Ja kyllähän se tuo jarrutustehoakin mukavasti.
Nikde

Nikde 08.09.2011 (edit 08.09.2011)

  • 1
FGB Mudi wrote: Ilmeisesti et tiedä IL3:n suunnitelmia ? :) Vannetta tulossa, alusta satsia merkitöntä maskia yms muuta mukavaa joten miksi ei silloin punaista ? Ja mitenkä niin ei pysy nämä jarrusatula maalit ? Itse maalasin yli 2v sitten ja mihinkään ei ole lähtenyt satuloista ! Hyvää tuuria minulla vai huonoa tuuria sinulla ?
Noniin, melkeen täytyy kyllä hattua nostaa näin hurjista projekti suunnitelmista. Siis ihan oikeestikko vanteet ja alustasatsi?! Kyllä joo ehottomasti sitten punaseks, kyllähän tuo on jo sen verta rankasti viritetty laite, että pitää näkyä se oman käden jälki! Onneksi auton omistajalla tuntuu olevan järki ja kohtuus tallella :) Ei oo omakohtasta kokemusta noista satulamaaleista, mutta en oo tähä päivää mennessä niistä hyvää sanottavaa kuullu. Toki voi pysyäkkin, jos sillä autolla ei koskaan tarvii jarruttaa niin, että ne jarrut oikeesti lämpeis.
IL3

IL3 08.09.2011

  • 2
Nikde wrote: Noniin, melkeen täytyy kyllä hattua nostaa näin hurjista projekti suunnitelmista. Siis ihan oikeestikko vanteet ja alustasatsi?! Kyllä joo ehottomasti sitten punaseks, kyllähän tuo on jo sen verta rankasti viritetty laite, että pitää näkyä se oman käden jälki! Onneksi auton omistajalla tuntuu olevan järki ja kohtuus tallella :) Ei oo omakohtasta kokemusta noista satulamaaleista, mutta en oo tähä päivää mennessä niistä hyvää sanottavaa kuullu. Toki voi pysyäkkin, jos sillä autolla ei koskaan tarvii jarruttaa niin, että ne jarrut oikeesti lämpeis.
Joo, hillityillä muutoksilla mennään ku omaan makuun näiden VAG-laitteiden kaa OEM+. Moottorimaalia olis tarkoitus laittaa. Kestää kuulemma sopivasti tarvittavat lämmöt ja sit tosiaan just kiiltävänä pitäs ainakin hieman myös likaa hylkiä :) Laittelen ennen ja jälkeen kuvat sunnuntaina. @sjamy; Oishan tollaset kunnon jarrut hyvät ja hienotkin, mutta tosiaan sit jos kyseessä ois joku menoversio, tää mun ku sattuu olee "mopoautoedition" :D
OMGxan

OMGxan 08.09.2011

  • 9
Nikde wrote: Noniin, melkeen täytyy kyllä hattua nostaa näin hurjista projekti suunnitelmista. Siis ihan oikeestikko vanteet ja alustasatsi?! Kyllä joo ehottomasti sitten punaseks, kyllähän tuo on jo sen verta rankasti viritetty laite, että pitää näkyä se oman käden jälki! Onneksi auton omistajalla tuntuu olevan järki ja kohtuus tallella :)
huoh... miks nää menee aina moiseks huuteluks?? en vaan ymmärrä.... ja tossa aikasemmin oli puhetta auton pesusta ja likaiseksi ajamisesta niin eiköhän jätetä ne keskustelut jonnekkin muualle ja annetaan niiden jotka oikeesti haluaa tehdä autoistaan yksilöllisiä kertoa mitä haluavat tehdä autoilleen eikä tommosia v*****lu tyylisiä viestejä vastaukseks... mä en oikeesti ymmärrä ihmisten turhaa huutelua toisten projekteista täälläkään 99% porukasta ei tiedä MITÄÄN toisistaan ja pelkästään täällä kirjotetun perusteella vedetään johtopäätöksi *thumbs up* sanon minä! Ja Nikde ihan oikeesti kaikilla ei välttämättä oo varaa ku noihin vanteisiin ja alustaan plus sen lisäks kaikilla ei oo varaa edes niihin.... tarviiko aina olla 10000000000000hv jos haluaa esim maalata autonsa jarrusatulat punaisiksi jos niistä tykkää? se korostaa monesti hyvin jarruja joten mä en näe punasessa mitään väärää... JA ASIAAN! Jarrusatula maali pysy mulla vanhassa rata-autossa ainakin aivan mainiosti, ainiin mutta eihä rata-autoissa jarrut kauheesti lämpene niin eihän sitä tarvii huolehtii että se väri lähtis.... anteeks nyt vaan taas huutelu vieraisiin pöytiin mutta en vaan jaksanu taas tätä saamarin huutelua joten oli pakko kostaa niiden kiltimpien puolesta mua kun ei vois vähempää kiinnostaa mitä porukka täällä on mieltä musta!
DarkWarjo

DarkWarjo 08.09.2011

  • 0
En usko et noi "pesu ja sotkemis" läpät ny vittuilua oli, kuhan eivät vaan sen enempää kotteroihinsa panosta niin mainitsivat, mutta muuten kyl jaan aika hyvin Kimmon näkemyksen. Miksei auton jarrusatuloita sais korostaa värittämällä jos hevosia ei ole miljoonaa ja jarrutkin vain tavalliset?
savulohi

savulohi 08.09.2011

  • 1
Joo ei minun tarkoitus ainakaan ole vittuilla eikä varmasti kenenkään muunkaan, kuhan täällä suu hevosenkengällä huuvvellaan lämpimikseen. :) Sitä paitsi miulla on nyt 90-luvun lopun Corolla, ei sille ees tarvi tehä mitään. :D
Mudinski

Mudinski 08.09.2011 (edit 08.09.2011)

  • 6
Nikde wrote: Noniin, melkeen täytyy kyllä hattua nostaa näin hurjista projekti suunnitelmista. Siis ihan oikeestikko vanteet ja alustasatsi?! Kyllä joo ehottomasti sitten punaseks, kyllähän tuo on jo sen verta rankasti viritetty laite, että pitää näkyä se oman käden jälki!
Pääsi oikeasti kunnon huuto naurut tälle kommentille. Anteeksi. siitä. Haluan tietää olitko oikeasti tosissasi tuon kommentin kanssa :D Jos olit niin lue tämä... Miksi ylipäätänsä muuten ihmiset laittelevat autojaan esim. koria ? Miksi sinäkin olet maalannut venttiilikopan Hondastasi ? Onko sekin pakko maalata jos on viritetty auto ? Niinkuin varmaan tiedät ( tai sitten et ), usein halutaan näyttävyyttä ja lisää sporttista ulkonäköä.. En minä ainakaan halua katsella mitään paskan ruskeita jarrusatuloita vanteiden takana, vaan haluan tuoda lisää kontrastia myös auton ulkoasuun. Joillekin se teho ei ole kaikki kaikessa. Joillekin riittää ihan se että auto näyttää hienolta ja pääsee paikasta A pisteeseen B. *Ja IL3:lle*... Lukaisin nopeasti vain tuon FFP kertomuksen. Olit hyljännyt näköjään merkittömän maskin ja vaihdoit/vaihdat merkit mustiin. OEM+ tyyli tosiaan on hillittyä. Sullahan oli viellä punaista sisustassa joten... :) Hyvä siitä tulee kun teet niinkuin itsestäsi parhaalta tuntuu ! Itse harkitsisin jotakin muuta väriä kuin kiiltävää mustaa jos on tulossa jotakin ulkonäön kohennusta. Varsinkin jos tulevat vanteet ovat kovin avoinaiset tai isot ( 18" olit ilmeisesti miettinyt. ) !http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2570/1921/6423460026_large.jpg! Tuossa kuvassa ainakin omasta mielestäni sopii hyvin punaiset satulat, vaikka vanteet taitavat olla vakiot tjs ? Juu ja eihän ne jarrut ole koskaan lämmennyt radalla ajaessa tunnetustikaan... Ei ole tuomoisesta kokemusta. Tähän loppui Mudin tarina. Hienoa jos kiinnosti ihan vitusti :D ps. anteeksi vihreistä kirojituksessa :)
IL3

IL3 08.09.2011 (edit 09.09.2011)

  • 1
Arkk1Enkel1 wrote: ... mua kun ei vois vähempää kiinnostaa mitä porukka täällä on mieltä musta!
Mummielestä säoot ihan kiva :) (Siis tän kuvan mukaan minkä susta oon täällä saanu) @ThöMuddis; Joo, sen Boran olisin merkittömällä maskilla laittanu ja aluks mietin sitä tähän Golffiinkin, mut sit "päätöksentekohetken" aikoihin satuin näkemään niin monta maskitonta Golffia, että päätin olla laittamatta. ------------------------- Ei tosiaan tää mun mikään erikoisempi "projekti" ole, kunhan päivittelen ja piristelen autoa (tosiaan lähinnä ulkonäöllisesti) mieleisekseni :) Noiden mustien jarrusatuloiden kaveriksi mietin mahdollisesti jos tulis ne jarrujen jouset väritettyä esim. valkosella tai punasella ja sit sapluunan läpi spreijais semmosen VW-logon siihen satulan kylkeen. Ajatuksia, ideoita, vinkkejä? EDIT: Eipä mulla niitä jousia siinä satuloiden kupeessa näykkään, joten sit vaan mustaks. Kiiltävän musta maali jo ostettu. se VW logo pitää lisätä jälkikäteen. Vanteiden avoimuudesta ei ole vielä varmuutta, kun en sopivia ole löytänyt. Aluksi mietin Keskin KT1:siä, MAM MT1:siä tai LeMans Replikoita, mutku niitäkin on niin paljon jo nähty (Tosin hyvästä syystä, hienoja vanteitahan ne), ni yritän pohtia sit ehkä jotain joka säväyttäis yhtä paljon, mut ei olis niin yleinen valinta. Ja samassa hintaluokassa noiden kanssa varmasti liikuttais, eli ne HRE:t ja Lamborghini vanteet pitänee tällä kertaa jättää siihen prisman hyllyyn.. Vanteitakin saa ehdottaa vapaasti :) (niiden koko on auki, mut olin miettiny jotain 8,5x18 eteen ja 9,5x18 taakse)
kurppak

kurppak 08.09.2011

  • 0
Harmi, että noiden 5x100 jaolla olevien vanteiden markkinat on melkosen surkastuneet (ainakin käytettyjen puolella). Nimim. 5x100 17x7.5/8 ja 17x8.5/9 kokoluokkaa olevat vanteet hakusessa.
FINBULLET

FINBULLET 08.09.2011

  • 1
IL3 wrote: Vois olla kaks miittiä; PohjoistenPoikienPippalot ja EtelänEpelienEtkot.
Mä tuun mun polkupyörällä.
Nikde

Nikde 09.09.2011 (edit 09.09.2011)

  • 3
Kyllä ihan tosissani olin... Huvitti vaan kommenttisi, että on tulossa sitä ja tätä niin punaset satulatki sitten sopis... Hapettuneet/ruostuneetkaan jarruosat ei hyvältä näytä, siksi ehdotin muita, hillitympiä värejä... Punasessa autossa nuo vielä toimii, mutta perus mustassa pappagolffissa hyppii silmille. Ja turha puhua massasta erottautumisesta, kun jokainen perus amis maalaa siitä ekasta autostaan ekana ne satulat punaseks ku se on niin racea! :D Venakopan maalasin, koska vanha väri oli lohkeillu osittain pois. Värin valinta perustu massasta erottautumiseen (yleensä aina punasia, because TYPE-R!!!!1), sekä väriteeman jatkumiseen vanteista ja poikkituista. Arkki, kommentilla ei todellakaan ole tarkoitus vaatia ketään upottamaan autoonsa koko omaisuuttaan ryöstettyjen ja lainattujen rahojen lisäksi. Eikä auton tyylikkyyttä mitata siihen uponneissa euroissa, vaan toimivassa kokonaisuudessa. En ole myöskään puuttunut kenenkään kertomukseen siitä, mitä haluaa autolleen tehdä. Mun mielestä punaset satulat on vaan samaa kastia shogun siipien ja alustavalojen kanssa. Herkkää sakkia, varsinkin kun en kommentoinut kenenkään suunnitelmaa, vaan kommentoin annettua ideaa, joka oli omasta mielestäni huono. :)

Write a post

Sign in to post a post.