PPPP
Shakista tulee pakollinen oppiaine Armenian kouluihin julkaistu tänään klo 14:55
Armenia pyrkii tulemaan maailman kärkimaaksi shakissa tekemällä siitä pakollisen oppiaineen kouluihin. Shakin pelaamista aletaan opettaa ala-asteella kaksi tuntia viikossa.
- Shakin opettaminen luo vahvan pohjan sille, että maastamme tulee shakin suurvalta, opetusministeriön edustaja Arman Aivazian kertoo uutistoimisto AFP:lle.
Armenian presidentti Serzh Sarkisian tunnetaan shakin ystävänä, ja hän onkin luvannut miljoona euroa, jotta lautapeliä voitaisiin alkaa opettaa kouluissa. Kyseessä on suuri summa köyhtyneessä Armeniassa.
Shakkia on määrä opettaa lapsille kuudesta ikävuodesta alkaen, ja se on oma erillinen oppiaineensa. Ikivanhan lautapelin uskotaan edistävän koululaisten älyllistä kehittymistä ja opettavan heidät ajattelemaan joustavasti ja viisaasti.
Shakki on Armeniassa hyvin suosittu peli. Sen mestarit ovat juhlittuja tähtiä ja tärkeät ottelut pääsevät uutisotsikoihin.
Jo ennen kuin shakin kouluopetus myöhemmin tänä vuonna aloitetaan Armenia on maailman huippumaita shakissa: maajoukkueella on takataskussaan kaksi maailmanmestaruutta ja armenialainen Levon Aronian on arvostettu kansainvälisen shakkijärjestön listalla maailman kolmanneksi parhaaksi pelaajaksi.
AFP
Sfäiski soitti taas, että se on aivan umpituubassa..
Eipäs soittanutkaan, ei.. Sfäiski on edelleen ihan sekaisin, savuton ja selvinpäin..
Harvinainen perjantai, varsinkin kun on koko viikonloppu täysin vapaata kaikesta. Ma istun sohvalla, nauttien African Rooibos-teestä ja Pippuri pääkallo-pussi odottaa hotkimista sylissä. Leffana menee 13 assassins, joka vaikuttaa yllättävän hyvältä ja tappamisen meininki on jatkuvasti niskan takana. Warriors Way oli muuten aivan törkeen hjuva, oli tehty Sfäiskin silmille ja korville se..
Eikun, taas tää lähti... Olihan mulla ihan jotain asiaakin, kun tulin kirjoittamaan.. Uusi Mortal Kombat on pakollinen hankita kaikille pelisarjan ystäville! Kaikki on taas kohdillaan kivasti ja taitaa jäädä ensi yö nukkumatta..
Taitaa kohta tulla amisautokuvaspämmi.... varoitan jo näin etukäteen.. toivottavasti löydän yhden niistä kisaan mukaan.
Kaksi viikkoa leirejä takana. Saattaapi mennä melko myöhään tänään.
I can count to potato.
Kawasaki lähti, KTM tuli tilalle :)
Hieno valinta!
Vastauksena käyttäjälle Pottae
Pottae wrote: I can count to potato.
Show me! !http://3.bp.blogspot.com/_FALdZqN6DRU/SwvfUgMPvpI/AAAAAAAAJ_8/EvlN4bh4jEw/s1600/morpheus.jpg!
Koko toi Jaappani-sivusto on hiano.
Jaappani on aika hieno... noit o paljonki ollu ny liikentees noit ennen ja jälkeen satelliittikuvia.
Etkä Bunny sitten tee: FRC ennen ja jälkeen Skimmyä ja Sfäiskiä.. Mielessä taisi käydä jo?
Styrge on pitänyt ihan kivaa kirjaa tuosta Japanin tilanteesta Jotain lukemista kannattaa suodattaa oman maun mukaan, kyllä te pikku ilkimykset tiedätte..
Kävin pyäräilemässä.Mahtavat on kelit.Lärviä kuumottaa.Ei ollunna viä minihametta paljon.Sfäiski vienyt nekin. :(
Tämän kauden viimeset säbäpelit ja maalivahti kännissä. Hyvin meni.
Vastauksena käyttäjälle Schimanski76
Schimanski76 wrote: Kävin pyäräilemässä.Mahtavat on kelit.Lärviä kuumottaa.Ei ollunna viä minihametta paljon.Sfäiski vienyt nekin. :(
Kuumottais itsekäkin jo, mutta Cannondale on vanhempien luona. No pääsiäisenä sitten.
Nää meiän kaikki nuoret eivät ole vielä nähnyt Skimmyn Sykkeliä, niin minä laitan siitä kuvan. Tässä näin, olkaa hyvät:
!http://amsracing.com/weird_stuff/square_wheels.jpg!
E. Uskokaa muuten Sfäiskiä, kun se sanoo ettei tuo juomaputeli ole edes kuullut Hartsportista!
!http://pics.kuvaton.com/kuvei/success.jpg!
Paloauto tuli pihaan, joku tulipalo mun kerroksen alapuolella. Ei mitään vakavaa, perse tulessa.
Vastauksena käyttäjälle Ac3Way
Ac3Way wrote: Paloauto tuli pihaan, joku tulipalo mun kerroksen alapuolella. Ei mitään vakavaa, perse tulessa.
Pysy koneen ääressä notta voit kertoa miltä tuntuu olla tulessa.
Se sammu jo, pääsi fartti.
Vastauksena käyttäjälle Schimanski76
Schimanski76 wrote: Kävin pyäräilemässä.Mahtavat on kelit.Lärviä kuumottaa.
Kivasti on UV:tä ilmassa. Vaikka menneen viikon aikana keräilin pyörän mittariin reilut 120 kilsaa, niin silti tänään autoa puunatessa taisi kärähtää naama. Etenkin otsa punottaa kivasti, kun se on pyöräillessä kypärän peittämänä eikä muuten oo tullut vielä otettua arskaa :|
Kirjaudu sisään vastataksesi.