Forum - Recent Posts
Siitä se lähtee, Honda kärpäsen puraisu. Hiton hyvä kippo ajaa ja pihi bensalle. Kuopiossa kun aukaisivat Hartikaisen autotalon vai mikä pulju onkaan, niin silloin koe-ajoin tämmösen kikottimen. Olihan se vähän parempi kuin oma 1.6 litranen 89 vuosimallin hirvitys :)
Mielenkiintonen stoori, ja autokin näyttää todella hyvältä.
^hoitoon en mene vaikka luinkin!^
Laitetaan nyt tänne kuvatus tänään hakemastani kulkineesta:
!http://i205.photobucket.com/albums/bb17/Tero80/Sekalaista/Civic.jpg!
Kyseessä on siis vuoden 2008 Honda Civic 1.8 Executive ja mittarissa on vasta 58 tkm. Eli aivan liian uusi mulle ;)
Muutoinkin tämä hankinta tuli monella tavalla vähän puun takaa sen Primeran kolhun johdattelemana. Suoraan sanottuna tuollainen Civic ei ollut tullut mieleenkään mahdollisena kandidaattina, kun täälläkin monesti olen pohtinut ääneen Primeralle seuraajaa. Juu, ei toi ole diesel eikä todellakaan monikäyttöinen tavaratilaltaan, kuten pidin "varmana" vielä vähän aikaa sitten.
Kävin ajamassa myös '08-vuotisen Mazda 'Kutosen' 5-ovisen version (99 tkm ajettu), mutta siinä kopassa Mazdan 1.8-litrainen bensakone on aivan liian tehoton, vaikka mulla ei tartte mikään sporttiauto ollakaan. Ja diesel-mallien hinnat on turhan korkeita, jos taas halusi vähäisillä kilometreillä olevan yksilön. Toki Kutonen on pykälää isompi, mutta järkeiltiin, että ainakin toistaiseksi isompien kamojen kuskaus hoidetaan sitten eukon Saabilla.
Tolla Hondalla kun meni nuhapumppu-Mazdan jälkeen koeajolle, niin olin heti myyty mies. Tällainen Civic painaa vain 1265 kg, niin 140 heppaa kuskaa vallan mainiosti. Ja varsin pienellä polttoainemäärälläkin pitäisi edetä, jos nyt ei koko aikaa käytä tehoja.
Tässä sai meikäläinen irtaannuttua mukavasti häähöpinästä ennen huomista vihkimistä, kun kiertelin autoliikkeissä 3 päivää :)
Ja annetaan vielä täydet pisteet Tampereen Autokeskuksen myyjälle! Mä kun kävin about 15 liikkeessä, niin tuo Autokeskus oli tasan ainoa paikka, missä heti otettiin asiakkaasta sopivalla otteella kiinni ja sain autosta kirjallisen tarjouksen.
Mä kerroin kaikissa liikkeissä, joissa myyjä tuli jutuille, samalla tavalla tilanteeni. Eli minkälainen budjetti on käytettävissä suoralla ostolla ja minkä tyylinen auto on haussa. Käytännössä muualla todettiin, että tule sitten uudestaan, kun olet osannut päättää, mitä haluat!?! Eli eivät ottaneet todesta sitä, että olen oikeasti ostamassa auton HETI, jos sopiva löytyy.
Tämä Autokeskuksen kaveri totesi, että hänellä on tasan 1 sopiva auto paikan päällä eli toi Honda. Kertoo mielestäni paljon myyjän ammattitaidosta, että muistaa käytettyjen tarjonnan, koska kiertelin myös koko hallin ja pihan eikä siellä tosiaan ollut mitään iskevää. Kaiveli vielä ton esittelyn jälkeen koneelta muut Autokeskuksen toimipisteet ja näytti muutamat samantyyliset vaihtoehdot, jotka kuitenkin hylkäsin kokolailla heti.
Hän soitti torstaina perään ja totesin käyneeni just pankissa keskustelemassa finanssitilanteestani ja että perjantaina aion käydä ajamassa eri vaihtoehtoja. Näin sitten päädyttiin kauppoihin ja kerroin hänelle kiitokset esimerkillisestä myyntityylistä. Ja kerroin myös sen, etten saanut muualta lainkaan tarjouksia eikä mun yhteystiedot kiinnostaneet muita. Voitte uskoa, että kaveri oli vähän ihmeissään. Tai sitten muilla käy kauppa liian hyvin. Tuskin...
Parasta tuossa mielestäni oli vielä se, että myyntityyli ei ollut tuputtava vaan juuri sopivasti otettiin kiinni, kun huomasi, että kyseinen kippo tosiaan voisi sopia meikäläiselle. Tämän kun itsekin oppisi, vaikka oma myyntityö onkin hieman eri luonteista. Silti on hauskaa havaita vähänkin kokemattomampien myyjien kanssa, kuinka sieltä paistaa myyntikurssien teesit, kun itsekin niillä on lukemattomia päiviä istunut :)
Tulipa taas naputeltua aikamoinen raamattu. Sille, joka luki tämän kokonaan, suosittelen jonkin sortin hoitoon menemistä ;)
EDIT: Lisätään lukijoiden/katselijoiden tuskaa vielä yhdellä kuvalla:
!http://i205.photobucket.com/albums/bb17/Tero80/Sekalaista/IMG_0149.jpg!
Yllätin itseni tykästymällä heti tuohon mittaristoon! Mä kun olen jotenkin luullut olevani täysin vanhanaikainen siten, että perinteinen pelkästään siinä ratin takana oleva"viisarimittaristo" olisi se ainoa oikea vaihtoehto.
Schimanski76 wrote: Pittäisköhän vetää Hullin rofiilissa leukoja vai omassa rofiilissa kaljaa. Ka,siinäpä pulma. Ei ollunna muuta taaskaanHullin profiilissa ei ole tarjolla muuta kuin kolaroidut Caterpillar 777F ja 785D joten tänne ei enää mahdu joku huligaani heilumaan. Tosiaan kaverit paukautti viikolla kolarin tuossa Yaralla yövuorossa. Onneksi äijät kunnossa ja hengissä. EMM
Mieki lähren retassille.Mutta *ei* pitkän kaavan mukaan.Sopivasti.
EMM
Baniikissa kiskaisin ison Novelle Plus putelin, koko pullon join ettei ikenet kuivu ja pahaa oli..
Pojat kiusaa, mä kerron Äitille!
Kauheen hutera on tuo selkäranka, meinasin Banin viestin jälkeen lähteä Siwaan ja myös Skimmyn karhun kuvan jälkeen meinasin lähteä Siwaan..
Muutenkin meinasin lähteä Siwaan, btw..
Tykkäänkö mä Siwasta?
// Äskönkin meinasin lähteä Siwaan..
// Ja taas..
DarkWarjo wrote: Voi jumalauta, voin kuvitella, olin 15 asteen kelissä imemässä purua muuan vintiltä yks päivä ja sillonki tuntu et sulaa kokonaan.Miehän voisin soittaa pomolle ja sanoa sille,notta Oulussa olisi innokas imuautomiäs,joka tuloo mielellään maanantaina imemään ne 3500kg hiakkaa sieltä lattialta poijes. 8 Markkaa tunti plus päivärahat.Majoitus Schimaanin kellarivarastossa.
Schimanski76 wrote: 29 litraa meni tällä viikolla vissyä duunissa plus kaffeet siihen päälle.Laskin huvikseni tyhjät pullot,kun tänään lähdin kotio. Oli kyä aika Extreme-olosuhteet kerrostalon vintillä hiakkapuhaltaa näillä keleillä. Nyt vois mennä pari kaljaa helposti. emm eikä ku ppppVoi jumalauta, voin kuvitella, olin 15 asteen kelissä imemässä purua muuan vintiltä yks päivä ja sillonki tuntu et sulaa kokonaan.
Ittellä on vesipullo ja mehupurkki mukana parin "jääkapselin" päällä, pysyy kylmänä, kuten muutkin mukana oltavat.
Jeah.
29 litraa meni tällä viikolla vissyä duunissa plus kaffeet siihen päälle.Laskin huvikseni tyhjät pullot,kun tänään lähdin kotio.
Oli kyä aika Extreme-olosuhteet kerrostalon vintillä hiakkapuhaltaa näillä keleillä.
Nyt vois mennä pari kaljaa helposti.
emm
eikä ku pppp
Joo noi light limut on saatanasta.Jos vielä vähän aikaa tutkis vaihtoehtoja.
FINBULLET wrote: Pitäis jotenkin saada vähennettyä limun juontia.Pelkkää vettä en juo.Novelle fruity on aika vavha ehdokas.ite kans koittanu töissä vaihtaa limukkaa veteen... eka vaihdoin noihin zeroihin yms.. mut ei niit saatana juo ku jääkylmänä.. ja tämmösillä keleillä ne pysyy ehkä 2min kylminä, sen jälkee ei saata juoda.. Eikä tuol töissä tosiaan oikee mitää juomattakaa selviä. Kyl pelkkä vesikin on hyvää, kuhan on kunnollista.. Itelle ei noi hapotetut veet taas sit uppoo yhtään.
Pitäis jotenkin saada vähennettyä limun juontia.Pelkkää vettä en juo.Novelle fruity on aika vavha ehdokas.
ihkua!
Määpäs pääsin taas eroon kaikista tyttösistä kivasti!
Lähen tännää hakkeen patiolta (patio=terassi näin teille suomea puhuville) uuven! varppina haen! Ihan selevinpäin!
Me voitais tää Topic poistaa täältä kokonas..
Ne on kaikki ansoja ja mä menin semmoiseen, hölömö minä..
..
Ai kui..
Mä olen yksin kotona ja mulla ei ole mitään ohjelmaa ennen huomista iltaa..
Kaikki nyt miettii, mitä Sfäde tekee kohta..
..
Mutta EI, ei se tee sitä.
Mä taulapää oon selvinpäin ja pää ei kuulemma aio ottaa edes yhtä olutta, eikä muitakaan lumienkeli juomia..
Kuula on ihan sekasten sanon minä..
Pthyi..
Ansa se oli!
Nolonso ajo viel seinää lopus :D
Mie lähren terdelle. Pitcän kaavan mukaan vejetään tännään.
EMM
Pittäisköhän vetää Hullin rofiilissa leukoja vai omassa rofiilissa kaljaa.
Ka,siinäpä pulma.
Ei ollunna muuta taaskaan
ok