Forum - Finnish Racing League

F4SM - Ennakko

THE FRC

THE FRC 13.01.2013 (edit 13.01.2013)

  • 2
hulluseon wrote: Eli asiaa lobbyjaosta. En ymmärrä tätä nykyistä lobby jakoa ollenkaan. Miksi A lobby pitää aina saada täyteen ja loput jakaa? Tämänkin iltaisessa tapauksessa oli viivalla aluksi 35 kuskia. Kuitenkin valta osa piti saada A lobbyyn ja loput jakaa. Vai onko täällä taas kerran noussut esiin vain A-lobby merkitsee jotain ilmapiiri? Tasan jaettuna tämä olisi kaikille tasapuolisempaa sekä sitä väkeä olisi joka lobbyssa enemmän? Kun kuitenkin kolmeen lobbyyn porukka piti jakaa, niin miksi sitä ei voitu tehdä 12 12 ja 11 jaolla? Just my five pennies
Pointtisi on ymmärretty ja koitettu jo miettiä aiemminkin. Ongelma on siinä, että jos noin mentäis, niin sitten esim 31 kuskia näin? 12 10 9 ? A:ta ei aleta tyhjentämään, jos se on täyteen saatu. Se vasta epäreilua olisikin, että esim. 32 kuskilla 16 + 16 muuttuis 33 kuskilla sit 12 + 11 +10 muotoon. Aivan tajuton vääryys noita sijoja 13-16 kohtaan. Toi A toki voitais rajoittaa esim. joko max 14 tai 12, mutta sitten tulis monessa kohtaa turhaan kolme lobbyä, kun nykyisellä tullaan pääsemään kahdella. Ellei sitten olisi poikkeussääntöjä tapauksiin x, y ja z…. Mutta hyvä, että asioista puhutaan ja kehitysideoita saa tietysti antaa. Mielellään toki sillä tavoin, että se huomioi myös koko kuvan eikä vain yksittäisiä tapauksia. e/ Entäs, jos loppukausi mennään vallaan max 32 kuskilla? Sittenhän näin paljon parempi kuin pienillä. eikö?
hulluseon

hulluseon 13.01.2013

  • 0
THE FRC wrote: Pointtisi on ymmärretty ja koitettu jo miettiä aiemminkin. Ongelma on siinä, että jos noin mentäis, niin sitten esim 31 kuskia näin? 12 10 9 ?
No ei tietenkään. Silloin tulisi 16 ja 15 lobbyt.
THE FRC wrote: A:ta ei aleta tyhjentämään, jos se on täyteen saatu. Se vasta epäreilua olisikin, että esim. 32 kuskilla 16 + 16 muuttuis 33 kuskilla sit 12 + 11 +10 muotoon. Aivan tajuton vääryys noita sijoja 13-16 kohtaan. Toi A toki voitais rajoittaa esim. joko max 14 tai 12, mutta sitten tulis monessa kohtaa turhaan kolme lobbyä, kun nykyisellä tullaan pääsemään kahdella. Ellei sitten olisi poikkeussääntöjä tapauksiin x, y ja z.... Mutta kuten todettu, kehitysideoita saa ja pitää antaa. Mielellään toki sillä tavoin, että se huomioi myös koko kuvan eikä vain yksittäisiä tapauksia.
Tajuton vääryys kilpaijoita 13-16 kohtaan. Entäs ne muut niiden jälkeen? En viiti vääntää tämän enempää tällä kertaa.
THE FRC

THE FRC 13.01.2013 (edit 13.01.2013)

  • 2
hulluseon wrote: No ei tietenkään. Silloin tulisi 16 ja 15 lobbyt. Tajuton vääryys kilpaijoita 13-16 kohtaan. Entäs ne muut niiden jälkeen? En viiti vääntää tämän enempää tällä kertaa.
Ei ole heille vääryys millään muotoa, koska tilanne ei muodostu epäreiluksi. Ei toki yhtä mukavaa, mutta reilua. Ja se on kuitenkin SM:ssä kaiketi se tärkein juttu. Ja tuo 16+15 ei käy juurikin edellä puhutuista syistä. Kokonaiskuvaa on tuon tasavertaisuuden nimissä koitettu miettiä. Koskaan ei voida kaikkia miellyttää ja siksi jotkin kriteerit on nostettava tärkeimmiksi ja mentävä niiden ehdoilla.
hulluseon

hulluseon 13.01.2013

  • 2
THE FRC wrote: Ei ole heille vääryys millään muotoa, koska tilanne ei muodostu epäreiluksi. Ei toki yhtä mukavaa, mutta reilua. Ja se on kuitenkin SM:ssä kaiketi se tärkein juttu. Ja tuo 16+15 ei käy juurikin edellä puhutuista syistä.
Siis mitä? Mitä epäreilua siinä on, jos kerran on 31 kilpailijaa, niin miksi niitä ei voi laittaa kahteen lobbyyn? Tai 32 kisaajaa, niin ihan yhtä hyvin ne voi laittaa kahteen 16 lobbyyn. Vai onko sekin sijoille 13 - 16 jotenkin epäreilua?
THE FRC wrote: Kokonaiskuvaa on tuon tasavertaisuuden nimissä koitettu miettiä. Koskaan ei voida kaikkia miellyttää ja siksi jotkin kriteerit on nostettava tärkeimmiksi ja mentävä niiden ehdoilla.
Tämä on tietty ihan totta, mutta maalaisjärki on paras lahja, joka meille on annettu, niin miksi sitä ei voi sitten käyttää? Tästä alempien lobbyjen kuskien taskuun kusemisesta on puhuttu jo iät ja ajat, mutta mitään muutosta ei ole vielä tullut.
THE FRC

THE FRC 13.01.2013

  • 0
hulluseon wrote: Siis mitä? Mitä epäreilua siinä on, jos kerran on 31 kilpailijaa, niin miksi niitä ei voi laittaa kahteen lobbyyn? Tai 32 kisaajaa, niin ihan yhtä hyvin ne voi laittaa kahteen 16 lobbyyn. Vai onko sekin sijoille 13 - 16 jotenkin epäreilua? Tämä on tietty ihan totta, mutta maalaisjärki on paras lahja, joka meille on annettu, niin miksi sitä ei voi sitten käyttää? Tästä alempien lobbyjen kuskien taskuun kusemisesta on puhuttu jo iät ja ajat, mutta mitään muutosta ei ole vielä tullut.
Tuohon viimeiseen: viime kaudella oli vähän eri meininki, eikö? Aika tasaisina pysyi. Ja tuohon ensimmäiseen: Ei tietenkään noin päin olekaan, mutta kun sitten se 33 jne... Mutta, tästä on nyt turha vääntää, koska tämä kausi mennään näin. Ensi kaudelle sitten vaan kokonaisvaltaista ehdotusta tulemaan. Ja paljon on myös mahdollista, että tämänkin loppukauden kisat jaottuvat jo paremmin ihan tuota "systeemiäkin" seuraten.
Nikde

Nikde 14.01.2013 (edit 14.01.2013)

  • 4
En ymmärrä tätä palkokasvien vetämistä nokkaan. Nytkin oli B ja C lobbyissä molemmissa vähintään 8 kuskia (ilman yhteysongelmia 10), joka on mun mielestä varsin riittävä määrä kunnon kisailun takaamiseksi. Missä kohtaa tässä nyt sitten kustaan alempien lobbyjen kuskien taskuun? Fair Play ja kaikki pelaa on vaan perseestä ja sortaa niitä, jotka on panostanu harjotteluun ja menestymiseen. A-lobbyyn pääseminen vaatii jo vähän enempi kuin kaksi testikierrosta stock säädöillä ja mun mielestä on väärin, että sitten sut pudotetaan sieltä sen takia, että saadaan vähemmän testanneille "hupikerholaisille" enemmän kilpakumppaneita ja laulukavereita 45min ajaksi. On muuten tosi ikävä myös toi Formuloiden nykyaikainen aika-ajo systeemi kun vaan kymmenen parasta saa ajaa paalupaikasta kilpaa :( Ei mulla muuta.
savulohi

savulohi 14.01.2013

  • 1
^
kaijanen

kaijanen 14.01.2013

  • 14
Ennen vanhaan täytettiin lobbyt täyteen järjestyksessä ilman mutinoita ja ajettiin nyrreä niiku miähet
hulluseon

hulluseon 14.01.2013

  • 4
Toisilla on selkärankaa kirjoittaa asiansa tänne julki, mutta osa lähettelee näemmä vain yksityisviestejä. Ihan hyvä juttu, että tässä on taas minut suurimmaksi syylliseksi asian johdosta nimetty. Kiitokset siitä teille arvon FRC:n nimeltä mainetsemattomat käyttäjät. Jos täältä voi joku poistaa minun käyttäjän, niin sen voi tehdä moderaattorien puolesta. En tule sen jälkeen pilaamaan teidän kisojanne, tai herättämään älämölöä kärkkäillä mielipiteilläni. Olen puhunut.
velliperse

velliperse 14.01.2013

  • 5
Oon vähä huono ottaa näihin kantaa mut jos noi lobby jaot on säännöissä, nii eikö se oo selvä että niillä mennään tää kaus. Ja jos sinne a-lobbyyn haluu nii treenaa/ajaa kovempaa. simple as that!
savulohi

savulohi 14.01.2013

  • 1
hulluseon wrote: Toisilla on selkärankaa kirjoittaa asiansa tänne julki, mutta osa lähettelee näemmä vain yksityisviestejä. Ihan hyvä juttu, että tässä on taas minut suurimmaksi syylliseksi asian johdosta nimetty. Kiitokset siitä teille arvon FRC:n nimeltä mainetsemattomat käyttäjät. Jos täältä voi joku poistaa minun käyttäjän, niin sen voi tehdä moderaattorien puolesta. En tule sen jälkeen pilaamaan teidän kisojanne, tai herättämään älämölöä kärkkäillä mielipiteilläni. Olen puhunut.
Hulli kuule. Mikä tahansa asia taikka sarja, vaikket sie ees ajais koko mokomassa niin pitää olla aina jupisemassa. Onko tuo nyt sitten ihme että sinut 'on suurimmaksi syylliseksi(MIHIN?) asian(MINKÄ?) johdosta nimetty(MISSÄ?).' Auta nyt vanahaa ku ei se tajua. Menet ite mänitzeröimään siitä taikka jotakin kun nuin on suuren kolon Jokkis jättänä mieheen. :)
hulluseon

hulluseon 15.01.2013

  • 1
savulohi wrote: Menet ite mänitzeröimään siitä taikka jotakin kun nuin on suuren kolon Jokkis jättänä mieheen. :)
Jokkista en ala enää hoitamaan (liikaa yhdelle tekemistä), sekä olen myös managementille heittänyt ideoita SM sarjaa koskien. Osa radikaaleja ja osa aivan pieniä asioita, mutta näistä ei sen enempää. Managementtiin minulla ei ole mitään hinkua pyrkiä, koska pyrkisin tekemään tästä liian tasa-arvoista kaikkia ajatellen. Eikö samantien oteta käyttöön sellainen käytäntö jossa ajetaan vain aika-ajo ja 16 nopeinta kisa lobbyyn ja muut saa aika-ajon mukaiset pisteet? Eikö olisi ihan yhtä reilua?
savulohi

savulohi 15.01.2013

  • 3
Mie edelleen epäonnistun tämän sinun pointin oivaltamisessa. Mikä tasa-arvo? Mitä vääryyttä sinä oot kokenu? Senkö että aika-ajo meni vituiksi ja tipuit B-lobbyyn vaikka reeniajat näytti ilmeisen hyvältä? Motorsporttia, sanovat. Nikde on minusta ihan täysin oikeassa tuossa viestissään, ja komppaan myös niiltä osin mitä itsekin olen B-lobbyissä ajanut, että kyllä se ainakin niillä kerroilla semmosta meuhkaamista ja laulamista on ollu että hankala siellä on keskittyä ajamiseen. Jos tietty osa kuskeista(viitataan nyt vaikka termillä A-lobby) haluaa nauttia sunnuntai-illastaan ajamalla vähintään puolitosissaan kilpaa, ei se tarkoita sitä että pitää olla niin perkeleen tosissaan ja vakavana että vehkeet lentää seinille jos menee viltuiksi. Sen takia siellä halutaan ajaa 'tosissaan', että siitä nautitaan. Kysyt keneltä tahansa vaikka maailman huippukuskilta että minkä takia ajavat kilpaa, niin vastaus on melko varmasti sama. Tämä on vaan peliä, mutta jos on osalla porukasta on kilpailuhenkeä niin sitä silloin on, ja se pitää myös tasa-arvoihmisten ja muiden kolikonheittäjien hyväksyä.
Mudinski

Mudinski 16.01.2013 (edit 16.01.2013)

  • 0
velliperse wrote: Ja jos sinne a-lobbyyn haluu nii treenaa/ajaa kovempaa. simple as that!
Ja aivan pakko on kysyä viellä, että miksi, ( jos olen oikein lukenut tuota lobbyjako taulukkoa... ) jos 26 henkilöä osallistuu niin A-lobby ei ole edes täynnä ? Eikö Beessä olekaan hyvät kisat 10 hengen voimin ? Miksi tälläisessä 26 hengen kisassa nyt rankaistaan aika-ajon 15. sijalle yltänyttä ? Ja jos koet, että häntä ei rankaista tälläisen lobbyjaon takia, niin kaipaan perustelut... Edit: Pelkästään mielenkiinnon vuoksi kyselen... Edit2: Otin höpötykseni tasoitusjärjestelmästä pois, koska se näköjään onkin poistunut.
TTJK107

TTJK107 16.01.2013

  • 1
Tasa arvoahan tässä olisi se, että jokaisella käytössä täysin sama auto samoilla osilla varustettuna, vain säätöjä saisi muuttaa. Tai ei säätöjä saisi ollenkaa muuttaa, sielä nähtäisiin varmasti kuka hallitsee homman, kuka ei. Vakio Fiat 131 Abarthit kaikille, ja kattotaan kuka on se ratinpyörittäjistä paras. Itse pidän tämänhetken säännöistä, virkistävää vaihtelua kun palikkojen vaihto sallittua kisojen välillä. Toisaalta en haluaisi Drag-renkaita, mutta virkistävän jännät ajettavat.
Nikde

Nikde 16.01.2013

  • 0
TTJK107 wrote: Tasa arvoahan tässä olisi se, että jokaisella käytössä täysin sama auto samoilla osilla varustettuna, vain säätöjä saisi muuttaa. Tai ei säätöjä saisi ollenkaa muuttaa, sielä nähtäisiin varmasti kuka hallitsee homman, kuka ei. Vakio Fiat 131 Abarthit kaikille, ja kattotaan kuka on se ratinpyörittäjistä paras. Itse pidän tämänhetken säännöistä, virkistävää vaihtelua kun palikkojen vaihto sallittua kisojen välillä. Toisaalta en haluaisi Drag-renkaita, mutta virkistävän jännät ajettavat.
Drag renkaat on ihan hanurista ajaa, mutta tuo varsin mukavan lisämausteen kisoihin ja erottelee entistä kovemmin jyvät akanoista pitkässä vedossa. Ainoo mikä mua harmittaa, on se että ei oo ees teoreettista mahollisuutta ajaa ilman stoppia kisaa läpi menettämättä asemiaan tai mahollista olla nopeempi kahen stopin taktiikalla, eli imo kisoja vois lyhentää tai pidentää jotta saatas taktikoinnille enempi sijaa varikkostoppien osalta :) Mudinskilla myös ihan hyvä pointti. Tämä kausi nyt mennään varmasti kuitenkin näin.
hulluseon

hulluseon 16.01.2013 (edit 16.01.2013)

  • 0
savulohi wrote: Mie edelleen epäonnistun tämän sinun pointin oivaltamisessa. Mikä tasa-arvo? Mitä vääryyttä sinä oot kokenu? Senkö että aika-ajo meni vituiksi ja tipuit B-lobbyyn vaikka reeniajat näytti ilmeisen hyvältä? Motorsporttia, sanovat.
Olenko minä nyt sitä muka väittänyt, että henkilökohtaisesti olen tässä kokenut vääryyttä? En varmastikkaan ole. Ite otin sen ekan aika kierroksen liian varovasti ja munasin loput. Minä olen koko ajan yrittänyt mesota tasaisemmin jaettavien lobbyjen puolesta(= enemmän väkeä B, C, D jne lobbyissä vaikkakin A pienenee silloin), mutta kerran tämä ei ole hyvä asia, en tule tähänkään enää puuttumaan jatkossa. Alempien lobbyjen tasosta ja äänen tasosta voi olla jokainen sitten omaa mieltänsä. Siihen en tule puuttumaan, mutta ne pari kertaa mitä olen A lobbyssa ollut, niin aivan samanlaista mökää sielläkin on ollut. Tai sitten kuulen omiani pienessä päässäni. EMM
jiveman74

jiveman74 16.01.2013

  • 2
Jokkainen ajaa omassa lobbyssä hiljaa ja lähettää aikansa hiljaa postissa niin ei tule häirittyä.
TTJK107

TTJK107 18.02.2013

  • 0
Avaan pelin ja heitän tähän tasa-arvonatsikortin ja kysyn, että vakioidut autot ensikaudelle vai tällänen zydeemi niinku nyttekki.
savulohi

savulohi 18.02.2013

  • 3
Toivon mukaan tämmönen ku nytte! Jokainen saa tasa-arvon nimissä rakentaa itellensä just niin hyvän auton kuin haluaa.

Write a post

Sign in to post a post.