- 0
Forum - Finnish Racing League
F4SM - Ennakko
Sitten noon hyvät autot.
- 4
Laitetaans pikku päivitystä taasen.
Ilmoittautuminen on lähtenyt kiitettävällä vauhdilla käyntiin. Eventissä tai Tallia vailla-ketjussa löytyy tässä vaiheessa reippaat 30 ukkoa, ja tämä viikko vielä aikaa ilmoittautua mukaan ja muodostaa tiimit. Nyt jo kahdeksan täyttä kolmen kuskin tiimiä läjässä. Hyvä hyvä.
Kuten sanottu, yksityisenäkin voi olla mukana mikäli pariutuminen tarkoitusta varten osoittautuu syystä tai toisesta mahdottomaksi, mutta kannustamme edelleen ilman muuta 2-3 hengen tiimeihin.
Kauden mittaan toteutettava tasoitussysteemi on parhaillaan viimeistelyn alla ja muotoutuu lopulliseen muotoonsa kuluvan viikon aikana, viimeistään siinä vaiheessa kun kuskien/tiimien lukumäärä on tiedossa. Nykymuotoista PI-sakkoa ei tulevalla kaudella käytetä eikä se näillä autoilla olisi toteutettavissakaan, joten lähestymme asiaa kärjen teknisten ongelmien ja toisaalta tiimikohtaisten auton kehitysohjelmien kautta. Pähkinänkuoressa näin:
a) Voitoista myös hitusen palkitaan: 1. voitto = Race Driveline, 2. voitto = Race Flywheel. Voitetut osat ovat kiinni koko kauden.
b) Kilpailun kolmen kärki saa *seuraavaan kisaan* käyttöönsä valmistajan uusimman rengasseoksen. Harmi vaan, että se on pikkuisen vielä raakile: yhdelle arvotaan Sport 245, muut kaksi Sport 235.
c) Mestaruussarjan kuudelle parhaalle arvotaan kilpailujen jälkeen tekniikkamurheita. Valikoimasta löytyy kahdeksaa sorttia:
*Voimansiirron viat*
1. Flywheel=stock
2. Flywheel + Driveline=stock
3. Transmission=street
4. Transmission=street + Driveline=stock
*Alusta- ja jarruongelmat*
5. Brakes=street
6. Springs=oman valinnan mukaan Stock, Street tai Sport
7. Kohdat 5 + 6
*Moottoriviat*
8. -3kW ennalta määrätyn osan poisto(vaihtelee autoittain)
Em. listan numeroiduista "tilanteista" voi olla päällä kerrallaan kaksi(+ mahd. rengas). Lisäksi, jos arvonnassa osuu kohdalle numero joka on jo esim. edellisen kisan jälkeen arvottu, korvaavaa ei arvota vaan silloin vaikutus on +-0. Sama ongelma(=numero) voi tulla arvonnassa useammallekin kuskille.
PI-vaikutukseltaan nämä eivät ole aivan päättyneen kauden luokkaa ja on mahdollisuus myös päästä kuin koira veräjästä(esim. Flywheel-poisto), eli arvonnan myötä mukaan tulee sattumanvaraisuutta joka kuuluu lajin luonteeseen tekniikkamurheiden iskiessä: silloin kaikki ei ole täysin omissa käsissä. Myös voitoista ansaitut osat voivat "hajota" sääntöjen puitteissa.
Arvonnat suoritetaan kilpailun(=pistepäivityksen) jälkeen, ja forumeilla ilmoitetaan mitä muutoksia kunkin kuljettajan tulee seuraavaan kilpailuun tehdä, eli kuskeille järjestelmä on tosi helppo toteutuksen puolesta. Tehtäväksi jää vaan sopeutuminen muuttuviin tilanteisiin. :)
Tekstiä tuli jo sen verran pureskeltavaksi, että tiimien kehitysohjelmista myöhemmin! Sana on vapaa.
- 1
Aika vittumaisia tekniikka vikoja.
- 0
Huutelen nyt tänne. Haluisko joku giftaa joitakin hassuja simppeleitä tarroja, joita voisi tuikkaan autoon? Nostan hattua ja kumarran sille joku haluaisi avustaa tässä tehtävässä minua.
- 0
Eeegac wrote: Huutelen nyt tänne. Haluisko joku giftaa joitakin hassuja simppeleitä tarroja, joita voisi tuikkaan autoon? Nostan hattua ja kumarran sille joku haluaisi avustaa tässä tehtävässä minua.Ei olis ollenkaan pahitteeksi jos samalla mullekin lähettää.
- 2
Mä voin heittää molemmille herroille jossain välissä (tänään tai huomenna) ison nipun perus tarra paketteja..
- 0
- 3
Toi stocki transmission iskee erittäin kovaa meihin, jotka ajaa ilman kytkintä. Voisin ehdottaa, että se muutetaan joksikin muuksi, mikä ei niin tuntuvasti rokota sitä suorituskykyä.
- 3
Pädillä on just helppo käyttää kytkintä ku samalla sormella voi painaa kytkintä/vaihtaa vaihdetta jos sen kytkimen vaihtaa asetuksista A nappiin.
- 1
Itelle ei tuo sopinut taas ollenkaan. Opettelin vain LB napilla painaan kytkintä ja jarruttaan keskarilla.
- 3
Storkki wrote: Pädillä on just helppo käyttää kytkintä ku samalla sormella voi painaa kytkintä/vaihtaa vaihdetta jos sen kytkimen vaihtaa asetuksista A nappiin.Minä en nyt taaskaan halua kuulostaa näsäviisaalta mulkulta, jota tietenkin olen, mutta Warcry tai Kirveskään ei halua kuulla miten se on helpointa käyttää. Minustakin se on erittäin dorkaa, että kytkintä käyttämällä ajat muka kovempaa.
- 2
Joo ei kyllä mua kiinnosta miten sitä on helpoin käyttää. Haluan vain mahdollisimman tasaväkisen sarjan kytkintä käyttäville/käyttämättömille.
- 2
warcryFIN wrote: Joo ei kyllä mua kiinnosta miten sitä on helpoin käyttää. Haluan vain mahdollisimman tasaväkisen sarjan kytkintä käyttäville/käyttämättömille.Mutta se vain on melkeinpä mahdotonta toteuttaa, kiitos kymppikurvin. Sinänsä tietysti voitaisiin pakottaa pelaajat ajamaan semiautolla, mutta siitä alkaa huuto ja parku ihan samalla tavalla, kuten myös siitä että pitää käyttää kytkintä.
- 1
warcryFIN wrote: Toi stocki transmission iskee erittäin kovaa meihin, jotka ajaa ilman kytkintä. Voisin ehdottaa, että se muutetaan joksikin muuksi, mikä ei niin tuntuvasti rokota sitä suorituskykyä.Mie jo ihmettelinkin että missä sotaitku viipyy. :) Tämän jo tiesinkin aiempien testien perusteella, mutta kävin nyt vielä varmistamassa Mugello Clubilla ja Seatilla, säädetty Race-laatikko vs. Stock-laatikko ja itsehän en myöskään käytä siis kytkintä. Pääsuoran lopussa etupuskuri on haamun takapenkillä ja kierrosajassa eroa n. 0,4 sekkaa. Ottaen huomioon että kyseessä on tasoitusjärjestelmä ja se, että todennäköisyys Stock-laatikkoon arvonnassa on 25% niin en pitäis kovin pahana? // Kah, loistavaa että löyty tiimi!
- 4
Ihan mielenkiintoisia uudistuksia tuntuu olevan.. Tuo "tekninen vika" on ihan hauska tapa toteuttaa tasoitusjärjestelmä.
- 4
Toisaalta miksi myö ei voitaisi ajaa yhtä kautta ilman manuaali-kytkintä.
( Toblet on parhautta )
- 2
TehBigBunny wrote: Toisaalta miksi myö ei voitaisi ajaa yhtä kautta ilman manuaali-kytkintä. ( Toblet on parhautta )Siks koska voittasin kaikki ja sit kaikki inhois mua viel' enemmän ku nyt. Jojoon vetäisin itseni, nousevan auringon suuntaisesti kun en häpeää ja panettelua kestäisi.
- 1
ite en tiedä edes osallistunko.. mut mä en oikeesti edes osaa ajaa enää ilman manuaalii... menee iha sekasi...
- 0
Kelpais kyl semmone kaus ettei olis mitään keinotekoisia tasoitus juttuja
- 0
DarkWarjo wrote: ite en tiedä edes osallistunko.. mut mä en oikeesti edes osaa ajaa enää ilman manuaalii... menee iha sekasi...Se ajaminenhan ei muutu mihinkään, kivasti sitä kytkintä voi painaa edelleen. Se ei sitten vaan tee mitään.