Finski fani
14.10.2009 in
PPPP
TehBigBunny kirjoitti 14.10.2009 07:02:
Finski fani kirjoitti 13.10.2009 23:03:
Elikä menin tyhmyyksissäni poistamaan langallisen yhteyden pois käytöstä vistassa enkä nyt siis pääse nettiin ollenkaan, enkä osaa laittaa sitä takaisin päälle. Eli apuja tähän tarvittaisiin. En vaan tajuu näiden vehkeiden päälle...
Tätä tekstiä siis kirjoitan Ubuntulla joka mulla kanssa on koneella, mutta josta en tykkää ollenkaan.
Apua Silokit ynnä muut tietokone expertit!!
=(
Menu -> Ohjauspaneli/Control Panel -> Verkkoyhteydet/Network Connections
Sieltä vaan liipaset sitä yhteyttä niin pitäisi olla taas käytössä.
Siinä se ongelma onkin. Se lähti kokonaan pois, niin ettei sitä nää edes siellä listoissa...
Ku pistin langattoman pois päältä niin se kyllä jäi näkymään listoihin, mutta langallinen ei sit jääny.
TehBigBunny
14.10.2009 in
Forza Motorsport 3 Hype ... jatkuu
IIPPONEN kirjoitti 13.10.2009 16:20:
vaiski75 kirjoitti 13.10.2009 16:11:
Kirves = Nipsu?!
Nipsu - kirves = nipsu
Kirves + Nipsu = nipsu
Kirves / Nipsu = nipsu
bunny + kirves = nipsu
nipsu + nipsu = jotain hyvin pervoa.....
Aika pahan laitoit. Aika pahan.
Eeegac
14.10.2009 in
Forza Motorsport 3 Hype ... jatkuu
http://www.giantbomb.com/quick-look-forza-motorsport-3/17-1475/
tos tosin aika alottelijoille läppää ketkä ei tiedä forzast mitääään.
TehBigBunny
14.10.2009 in
PPPP
Finski fani kirjoitti 13.10.2009 23:03:
Elikä menin tyhmyyksissäni poistamaan langallisen yhteyden pois käytöstä vistassa enkä nyt siis pääse nettiin ollenkaan, enkä osaa laittaa sitä takaisin päälle. Eli apuja tähän tarvittaisiin. En vaan tajuu näiden vehkeiden päälle...
Tätä tekstiä siis kirjoitan Ubuntulla joka mulla kanssa on koneella, mutta josta en tykkää ollenkaan.
=(
Menu -> Ohjauspaneli/Control Panel -> Verkkoyhteydet/Network Connections
Sieltä vaan liipaset sitä yhteyttä niin pitäisi olla taas käytössä.
Mudinski
14.10.2009 in
PPPP
Northg7 kirjoitti 13.10.2009 21:16:
Autoileville kysymys, ärsyttääkö teitä lisäpitkien käyttö kun joku puskee ne päällä tulemaan maantiellä vastaan, vai suositteko niiden käyttöä lämmöllä ja omat löytyy jo?
Itse en autoile viellä, mutta asentelin tuossa meidän omaan autoon juuri viikko sitten lisävalot. Sen takia kun tuntuu että olisi jotain häikkää auton omissa valoissa... Täytyisi joskus jaksaa tutkia asiaa.
Tuosta lisäpitkillä päälle tulosta niin suurin osa vaihtaa lisäpitkät todella aikaisin pois ( Jos eri napilla/katkaisijalla )
Auton Rl = 95 mutta ei sen ole väliä, katsatukseen sitten pois.
Täytyisi laturirikin vaihtaa kun lataa tyhjäkäynnillä 18,7V :D
Finski fani
13.10.2009 in
PPPP
=(
Northg7
13.10.2009 in
PPPP
Juuri Nelosella meneilläolevassa Start!:n jaksossa käsiteltiin lisäpitkiä ajovaloja. Asia on sikälikin ajankohtainen kun pimenevät syysillta koittavat yhä vahvemmin.
Autoileville kysymys, ärsyttääkö teitä lisäpitkien käyttö kun joku puskee ne päällä tulemaan maantiellä vastaan, vai suositteko niiden käyttöä lämmöllä ja omat löytyy jo?
Entä miten suhtaudutte sumareiden käyttöön? Monethan pitävät niitäkin päällä, vaikkei olisi "tarvetta". Paljon näkee myös parkit + sumarit yhdistelmän käyttöä.
En itse autoile juurikaan paljoa, mutta kun olen pimeillä ajanut, niin kylhän näitä tulee välillä miettineeksi. Itseäni ei lisäpitkät tai sumarit sillai häiritse, kunhan huomioivat ajoturvallisuuden ja ettei toisia turhaan sokaista.
Lisäpitkillä en ole tainnut koskaan kunnolla ajaa. Sumareita olen sattunut aikanaan käyttämään "sekalaisesti" jopa joskus aikanaan parkkienkin kanssa (ei oma auto), yleensä en ole päällä pitänyt.
djrunkkari
13.10.2009 in
Isku vinkit ;)
haha:D:D:D
Mudinski
13.10.2009 in
FRC 2.0: Uusi ulkoasu
Onkos kohta tulossa tämä päivitys ? Ei kiirrettä :D Hiljaa hyvä tulee yms...
Pottae
13.10.2009 in
Isku vinkit ;)
"Hömmm":http://www.aijaa.com/v.php?i=5063896.jpg
RaabForRehab
13.10.2009 in
Isku vinkit ;)
*OFFTOPIC!!!
PILLUJUTTUJA KEHIIN!!!*
TehBigBunny
13.10.2009 in
Isku vinkit ;)
djrunkkari kirjoitti 13.10.2009 19:23:
Meen huomenna mun lempikauppaaaaaa!
Tiimariin
djrunkkari
13.10.2009 in
Isku vinkit ;)
Meen huomenna mun lempikauppaaaaaa!
RaabForRehab
13.10.2009 in
Oma kulkineesi
Accord Tourer vaihtu tänään Civic 5D 1.8i Sport pömpeliin..Downsize!!! :D
Northg7
13.10.2009 in
Isku vinkit ;)
^Noinhan se.
Tässä vielä lukutoukille copy-pastea Finlex.fi:stä :)
*Alkoholilaki 8.12.1994/1143*
14 § (30.8.2002/764)
Vähittäismyyntilupa
Käymisteitse valmistetun enintään 4,7 tilavuusprosenttia etyylialkoholia sisältävän alkoholijuoman vähittäismyyntiä saa alkoholiyhtiön lisäksi harjoittaa se, jolle lupaviranomainen on myöntänyt tätä koskevan vähittäismyyntiluvan.
Käymisteitse valmistetun enintään 13 tilavuusprosenttia etyylialkoholia sisältävän alkoholijuoman vähittäismyyntiä saa alkoholiyhtiön lisäksi sosiaali- ja terveysministeriön määräämin ehdoin lupaviranomaisen luvalla harjoittaa se, jolle on myönnetty lupa kyseisen tuotteen valmistamiseen.
Alkoholijuoman vähittäismyyntilupa voidaan myöntää sille, jolla harkitaan olevan tähän toimintaan tarvittavat edellytykset ja vaadittava luotettavuus.
Edellä 1 ja 2 momentissa tarkoitettua vähittäismyyntiä saa harjoittaa vain lupaviranomaisen hyväksymässä myyntipaikassa, joka paikan sijainnin ja myyntitilojen sekä toiminnan osalta on asianmukainen ja jossa myynti on järjestetty niin, että tehokas valvonta on mahdollinen.
*Asetus alkoholijuomista ja väkiviinasta 22.12.1994/1344*
17 §
Alkoholijuomamyymälässä tai alkoholilain 14 §:n 2 momentissa tarkoitetussa vähittäismyyntipaikassa myyvän henkilön tulee olla täyttänyt 18 vuotta.
Muussa kuin 1 momentissa mainitussa alkoholijuomien vähittäismyyntipaikassa tulee olla läsnä 18 vuotta täyttänyt henkilö vastaamassa vähittäismyynnin laillisuudesta.
Schimanski76
13.10.2009 in
Isku vinkit ;)
Laki sanoo seuraavasti:
Jos myyjinä/kassoina on alle 18-vuotiaita,
tulee myymälässä olla 18 vuotta täyttänyt
henkilö läsnä. Läsnäolo tarkoittaa
sitä, että alaikäinen myyjä saa tarvitessaan
heti apua. Puhelimen tai kutsulaitteen
avulla paikalle pyydettävä henkilö
ei ole myyjän kannalta
Hookkis
13.10.2009 in
Isku vinkit ;)
En oo stavarma. Näin ainakin mulle on sanottu. Sehän on myös NYKYP
TeroKortelainen
13.10.2009 in
Isku vinkit ;)
hookkis112 kirjoitti 13.10.2009 17:51:
Alaikäinen ei lain mukaan saa myydä kumpaakaan.
OFFTOPIC: Onkos tämän suhteen pykälät muuttuneet? Itsekin olen nimittäin aikoinaan alaikäisenä myynyt alkomahoolia & röllipötköjä ruokakaupassa työskennellessäni...
Siitäkös kaverit olivat kateellisia :)