Forum - Recent Posts

knoivari

knoivari 25.05.2008 in SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

Mun mielipide on että vain etu moottoriset koska keskimoottorisilla autoilla on selkeästi parempi pito.
kurppak

kurppak 25.05.2008 in SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

Ja jos autojen pitä olla vuotta 200 uudempia, niin kyllä sitten on taka- ja keskimoottorisetkin hyväksyttävä. Ite olen vieläkin listan kannalla ja myös se, että auton saa vaihtaa ekan kisan jälkeen, jos siihen on joku järkevä syy, on hyvä asia. Sanokaa jos jollakin on jotain vastaan äsken esittämäni listan kanssa, muuten siitä voitaisiin lähteä liikenteeseen, että saataisiin edes jotain päätöksiä tehtyä.
TehBigBunny

TehBigBunny 25.05.2008 in SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

Finski fani kirjoitti 25.05.2008 13:19:
TehBigBunny kirjoitti 25.05.2008 12:59:
knoivari kirjoitti 25.05.2008 12:26: Mä oon kyllä sitä mieltä et just nää Ac3wayn PI750, vm.2000 tai uudempi, 300kw, täydet kevennykset, etu-moottori ja takaveto ois ainoot rajotukset ja porukka sais valita autonsa muuten vapaasti. Kuten jos aikasemmin mainitsin näin saatais hajontaa autoihin. Kenelle nämä säännöt sopisi? Minä ainakin kannatan.
Kyllä se ainakin mulle sopii, mutta jotta saadaan porukka ajamaan koko kausi niin ehdotan kyllä että auton saa vaihtaa ekan skaban jälkeen jos nyt onnistuu valitsemaan ihan pashan wehkeen.
Kuulostaa munkin mielestä hyvältä! Miten on muuten sellasten autojen kannsa jotka on alunperin esim. vm. -96 mutta on tuunattu jonkin yhtiön, kuten INGS yms. toimesta jolloin vuosimalli muuttuu -02. Esim. Rx-7:ssa on näin muistaakseni. Saako siis tällaisilla autoilla ottaa osaa? Milloin tämä sitten muuten olisi alkamassa?
Tuosta INGSistä tuli mieleen kaksi juttua pitää varmaan katsoa auton ikä sen mukaan mitä Forza siitä sanoo eikä ruveta miettimään million se on alunperin tehty. Toinen homma on se että mun mielestä kaikki sallitut autot pitää olla maalattavia numerot oveen ja silleen.
Finski fani

Finski fani 25.05.2008 in SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

TehBigBunny kirjoitti 25.05.2008 12:59:
knoivari kirjoitti 25.05.2008 12:26: Mä oon kyllä sitä mieltä et just nää Ac3wayn PI750, vm.2000 tai uudempi, 300kw, täydet kevennykset, etu-moottori ja takaveto ois ainoot rajotukset ja porukka sais valita autonsa muuten vapaasti. Kuten jos aikasemmin mainitsin näin saatais hajontaa autoihin. Kenelle nämä säännöt sopisi? Minä ainakin kannatan.
Kyllä se ainakin mulle sopii, mutta jotta saadaan porukka ajamaan koko kausi niin ehdotan kyllä että auton saa vaihtaa ekan skaban jälkeen jos nyt onnistuu valitsemaan ihan pashan wehkeen.
Kuulostaa munkin mielestä hyvältä! Miten on muuten sellasten autojen kannsa jotka on alunperin esim. vm. -96 mutta on tuunattu jonkin yhtiön, kuten INGS yms. toimesta jolloin vuosimalli muuttuu -02. Esim. Rx-7:ssa on näin muistaakseni. Saako siis tällaisilla autoilla ottaa osaa? Milloin tämä sitten muuten olisi alkamassa?
TehBigBunny

EvoBobber

EvoBobber 25.05.2008 in Bunnyn äänestys...

Edelleen toitotan sitä tasoitussysteemiä, jolloin autojen/kuskien erot kapenee kauden kuluessa. Voihan se olla vaikka kaikille finalisteille tyyliin: 1. sija -10 PI 2. sija -8 PI 3. sija -6 PI 4. sija -4 PI 5. sija -3 PI 6. sija -2 PI 7. sija -1 PI 8. sija -1 PI Valvonta on helppoa kun tehdään taulukko mistä näkee kaikkien PI:t ja hosti vaan katsoo että kaikki täsmää ennen kisaa. Yksi sarja, jossa kaikki ajaa. Tehdään vaan enemmän karsintalobbyja jos tarvii. Autoiksi mun mielestä sellaiset mallit, joilla oikeastikin ajetaan vakioautosarjoissa tyyliin wtcc ja dtm. Nelivedot kielletty, etu- ja takavedot ok. PI-raja + forza siivet ja puskurit pakolliset. Millekään "ei sit saa säätää cambereita vaika on kisa-alusta" -linjalle ei mun mielestä todellakaan mennä, sitten saadaan ihmetellä kun joku säätää kuitenkin ja muut itkee. Autoja sen verran että korkeintaan kahdella tallilla on samanlaiset. Jos rajataan kolmeen autoon, niin kaikki todennäköisesti ajaa samalla autolla. Siksi alunperin ehdotin neliovisia porrasperiä, joita löytyy jo iso liuta D- ja C-luokista. Voihan ne autot arpoakin. Autolista hattuun ja joka tallin edustaja vetää hatusta lapun. Sitten jokainen talli tekee parhaansa sillä lotjalla minkä sattuu saamaan. MANAGEMENT: jossain vaiheessa on pakko puhaltaa keskustelu poikki, muuten asia ei edisty mihinkään suuntaan. Näin isossa porukassa ei pysty kaikkia miellyttämään kuitenkaan. Katsotaan keskustelua hetki vielä ja kootaan sitten porukalla ajatukset ylös, mistä tehdään kaksi tai kork. kolme vaihtoehtoa, mitä ei enää muutella vaan hyväksytään sellaisenaan enemmistön päätöksellä.
knoivari

Mä oon kyllä sitä mieltä et just nää Ac3wayn PI750, vm.2000 tai uudempi, 300kw, täydet kevennykset, etu-moottori ja takaveto ois ainoot rajotukset ja porukka sais valita autonsa muuten vapaasti. Kuten jos aikasemmin mainitsin näin saatais hajontaa autoihin. Kenelle nämä säännöt sopisi? Minä ainakin kannatan.
Northg7

Northg7 25.05.2008 in SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

TehBigBunny kirjoitti 25.05.2008 10:26: Tossa northg7:n listassa taitaa olla joitain vehkeitä joissa on liikaa tehoa ihan stokkina, jenkit ? Kyllä sellainen 3-5 autoa olis hyvä vaikka jotain niistä kukaan ei edes valitse. Kaikki ei varmasti ole ajellut näitä autoja niin paljon että voivat lonkalta rankata ym. listasta helmet ja sudet pois ilman että kauhiasti testaa.
Aih, mielestäni katsoin hyvin noi, mutta hyvä jos pystytte korjaamaan erehdykset nimeltä.
kurppak

kurppak 25.05.2008 in SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

Jos on tarkka PI-raja, niin autoista ei millään saada tasasia. Jos nyt ekaks valitaan joku viisi autoa ja sitten jokaiselle autolle annetaan oma PI, jolloin autoista saadaan tasaisempia. Eli nyt siis kasataan lista seitsemästä mahdollisesta autosta, josta sitten testaamalla karsitaan osa pois. Mun listani: -BMW M3 (se sininen) -Porsche Cayman S -Mazda RX8 -Pontiac GTO -Renault Clio -Mersu CLK AMG Coupe 2003 -Nissan Fairlady Z 2003 (tai sit se Race-versio) Ja jos joku väittää, ettei näistä autoista saa tasaväkisiä, niin voin sanoa että väärässä ollaan. Ja mitä pahaa siinä virittämisessä ja säätämisessä, ei se ole ennenkään ketään tappanut. Kisoista saadaa sitä paitsi paljon tasaväkisempiä, kun autot on viritetty oman maun mukaan.
TehBigBunny

knoivari kirjoitti 25.05.2008 11:07: Sama kysymys ku Nipsuhuulella.
Kyllä toki. Eiköhän me laiteta vain yksi taso 2. kaudelle, pistetän vaan niitä semifinaali-lobbyjä tarpeeksi. Lisäksi tuli mieleen että jos/kun pidetään pieni tauko ennen toisen kauden alkua niin voitaisiin ottaa muutamia random kisoja vaikka ...
IIPPONEN

IIPPONEN 25.05.2008 in SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

Ac3Way kirjoitti 25.05.2008 11:18: - moottori edessä - RWD -
Ac3Way

Ac3Way 25.05.2008 in SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

- moottori edessä - RWD -
knoivari

Sama kysymys ku Nipsuhuulella.
Nipsuhuuli

Nipsuhuuli 25.05.2008 in SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

onko mulla osallistumis oikeutta 2. kaudelle jos en oo osallistunut ekalle? :0
knoivari

Mä oon Makaun kannalla että pitää listan tuollaisenaan tosin ylitehoiset pois. Mulla ainakin on pieni haju mitä noista kannattaa kokeilla ja ajattelinkin että otan tosta mun mielestä kolme parasta ja teen päätöksen niiden välillä. Näin saataisiin pikkasen hajontaa autoihin ja jos tosta lähdetään rajaamaan 3- 5 autoa voi helposti käydä niin että ne on sellaisia että ei kaikkien käteen istu. Itse ainakin olen huomannut että auto jota kaikki muut haukkuu istuu mun käteen parhaiten. esim. U999 Hennessey Viper.
TehBigBunny

Tossa northg7:n listassa taitaa olla joitain vehkeitä joissa on liikaa tehoa ihan stokkina, jenkit ? Kyllä sellainen 3-5 autoa olis hyvä vaikka jotain niistä kukaan ei edes valitse. Kaikki ei varmasti ole ajellut näitä autoja niin paljon että voivat lonkalta rankata ym. listasta helmet ja sudet pois ilman että kauhiasti testaa.
Makau

Makau 25.05.2008 in SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

cervelinho11 kirjoitti 25.05.2008 09:48:
Makau kirjoitti 25.05.2008 09:31: Tarviiko niistä nyt valita ne 3-5 autoa ? Eikö voisi jättää tuollaisen listan, mistä sitten saa valita auton ihan vapaasti.
Voi tulla "hieman" kalliiksi kokeilla kaikkia autoja ja testata mikä on niistä paras. Tietysti sekin käy minulle, mutta enemmistö on kai ollut sen kannalla, että olisi pienempi lista mistä olisi helpompi valita.
Eiköhän kaikki ketä tätä peliä on pelannu ja meinaa osallistua tiedä ne "huippu autot", joilla pärjää. Itsellä ainakin on melkein kaikista listan autoista jokin käsitys.
cervelinho11

cervelinho11 25.05.2008 in SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

Makau kirjoitti 25.05.2008 09:31: Tarviiko niistä nyt valita ne 3-5 autoa ? Eikö voisi jättää tuollaisen listan, mistä sitten saa valita auton ihan vapaasti.
Voi tulla "hieman" kalliiksi kokeilla kaikkia autoja ja testata mikä on niistä paras. Tietysti sekin käy minulle, mutta enemmistö on kai ollut sen kannalla, että olisi pienempi lista mistä olisi helpompi valita.
Makau

Makau 25.05.2008 in SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

Tarviiko niistä nyt valita ne 3-5 autoa ? Eikö voisi jättää tuollaisen listan, mistä sitten saa valita auton ihan vapaasti.
cervelinho11

cervelinho11 25.05.2008 in SM-sarja Kausi 2: PI, kW, ja muut

Eiköhän noista valita 3-5 autoa? Tuon voisi lisätä bunnyn avausviestiin.