Forum - Off-topic

Millä etäisyydellä pelaatte ja kuinka isolla TV:llä?

markki

markki 23.11.2008

• 0
Meillä taisi olla 26 tuumanen LSD Sämsyng tv. Riippu aina vähän etäisyydestä. Jos pelaan nojatuolissa, niin etäisyys on 1.5-2m. Mutta jos olen sängyllä makaamassa, niin sitten etäisyys on noin metri
markki

markki 23.11.2008 (edit 23.11.2008)

• 0
Tuplat
Blaazi

Blaazi 23.11.2008 (edit 23.11.2008)

• 0
32" HD-Ready Samppa löytyy ja katseluetäisyyttä 1,5m. Isompi telkkari saisi vielläkin olla vaikka on HD-Ready. Full HD telkkarin tarvis olla jo paljon isompi että hyötyisi/näkisi eroa, sokea kun on muutenkin. :D Nipsu: Ota vähintään 32", pienemmillä voi heittää vesilintua. 4:3 kuva kun on niin pieni 26" katsottuna.
Forcone

Forcone 23.11.2008

• 0
Tietokoneen 4:3 19" LG:llä tulee pelailtua tällaiselta normi tietokoneen näytön katseluetäisyydeltä, mitä tää nyt olis, 0,75m? Omasta mielestäni aika passeli etäisyys tän kokoselle näytölle.
Jupe San

Jupe San 23.11.2008

• 0
21" putki LG ja etäisyys n. 2 metriä jos pelaan sängystä ja noin 0,5-1 metriä jos käännän pyörätuolini koneelta tv:een suuntaan.. Joskus voisi jonkun isomman taulun hommata.
Nipsuhuuli

Nipsuhuuli 23.11.2008

• 0
32" tosiaan vaikuttaa houkuttelevalta eikä välimatka kaiketi koidu ongelmaksi, kun katselee muiden etäisyyksiä :D. Nyt parissa paikkaa olisi ale, joten 32" ei myöskään maksa liikaa. Sonyn TV:tä voisi miettiä (olen kuullut kehuja) ja Samsungista mulla on jo valmiiksi ihan hyviä kokemuksia.
TehBigBunny

TehBigBunny 23.11.2008

• 0
Nipsuhuuli kirjoitti 23.11.2008 13:48: 32" tosiaan vaikuttaa houkuttelevalta eikä välimatka kaiketi koidu ongelmaksi, kun katselee muiden etäisyyksiä :D. Nyt parissa paikkaa olisi ale, joten 32" ei myöskään maksa liikaa. Sonyn TV:tä voisi miettiä (olen kuullut kehuja) ja Samsungista mulla on jo valmiiksi ihan hyviä kokemuksia.
Kannattaa valita se mikä mielyttää silmää eniten. Merkkitelkkareissa ei ole niin valtavia eroja ja se on kuitenkin aika iso möllökkä jota joutuu sitten katsomaan.
Miqqe

Miqqe 23.11.2008

• 1
TehBigBunny kirjoitti 23.11.2008 13:51: Kannattaa valita se mikä mielyttää silmää eniten. Merkkitelkkareissa ei ole niin valtavia eroja ja se on kuitenkin aika iso möllökkä jota joutuu sitten katsomaan.
Mä kattelen yleensä enemmän sitä kuvaa, enkä itse tv:tä.
TehBigBunny

TehBigBunny 23.11.2008

• 0
Miqqe kirjoitti 23.11.2008 14:07:
TehBigBunny kirjoitti 23.11.2008 13:51: Kannattaa valita se mikä mielyttää silmää eniten. Merkkitelkkareissa ei ole niin valtavia eroja ja se on kuitenkin aika iso möllökkä jota joutuu sitten katsomaan.
Mä kattelen yleensä enemmän sitä kuvaa, enkä itse tv:tä.
Kyllä se kuvakin näyttää paremmalta kun televiission ulkonäkö on mieleen ja eihän se televisio nyt ole aina päällä. Toivottavasti.
Nipsuhuuli

Nipsuhuuli 23.11.2008

• 0
Myös TV:n kaiuttimiin kannattaa ostaessa kiinnittää huomiota. Jokus tuli TM:sta luettua vertailua, oliko se nyt 26-tuumaisista. Philipsin mallissa, jos äänen kohotti normaalivoimakkuudelle, niin ääni meni särölle. Esim tätä TV:tä pitäisi katsoa vain pienellä voimakkuudella :S
Draghar

Draghar 23.11.2008

• 0
Itselläni on joku ~1,5 m:n katseluetäisyys ja töllöttinmenä 32 tuumainen lg:n lcd. Missään nimessä ei ainakaan pienempää kannata ostaa, nykyään telkuissa on sen verran tarkka kuva että ei kannata uskoa niitä vanhojen patujen 1m per 10 tuumaa juttuja.
Miqqe

Miqqe 23.11.2008

• 0
Mä en oo vielä nähny/kuullu yhdessäkään flättitelkussa sellaisia kaiuttimia etten pidemmän päälle niistä mitään kuuntelisi.
TehBigBunny

TehBigBunny 23.11.2008

• 0
Miqqe kirjoitti 23.11.2008 14:56: Mä en oo vielä nähny/kuullu yhdessäkään flättitelkussa sellaisia kaiuttimia etten pidemmän päälle niistä mitään kuuntelisi.
Näin on ja sitten vielä jos sen lykkää seinään kiinni/lähellä niin johan äänet on yhtä mössöä.
ZeTTeRi

ZeTTeRi 23.11.2008 (edit 23.11.2008)

• 0
Sen verran vielä että tuli tuossa yläkertaan hommattua 37" Samsungi (oisin ottanut isommankin mutta ei piru tohon koloon (kolon leveys 93cm) mahtunut isompaa) niin n.3m päästä TV-kuvakin on ihan ok mutta ai ai jos menee puol metriä lähemmäs sitten näkyy taas se kiva mössö. Wii tuli tuohon kytkettyä ja kun vaimoke oli vastaan niin ei tullut sitten erillistä vahvaria + kaijuttia tuon kanssa. Tuo 37" on mallia LE37A456 ja tuon kaijuttimet ovat yllättävänkin hyvät telkan kaijuttimiksi. Mutta aika syvältä ovat alakerran 46" kaverina olevaan Harham Kardon AVR250 + RadioNetten kaijuttimiin ja subbariin verrattuna. Jos nyt jotain kiinnostaa niin kummastakin löytyy kuvat Livegamers profiilistani.
Makau

Makau 04.12.2008

• 0
Vihdoinkin kehtaan kirjoittaa tänne. Hain tänään 37 tuumasen LG:n fullHooDee telkkarin. Taitaa olla vähän turhan iso kun etäisyyttä on noin 2 metriä.
Finski fani

Finski fani 04.12.2008

• 0
Makau kirjoitti 04.12.2008 16:01: Vihdoinkin kehtaan kirjoittaa tänne. Hain tänään 37 tuumasen LG:n fullHooDee telkkarin. Taitaa olla vähän turhan iso kun etäisyyttä on noin 2 metriä.
No wittu, kohta kaikilla on jo paremmat vehkeet ku mulla, eikä siihen kyllä paljoa tarvitakkaan... No pitää oottaa siihen kun pääsee armeijasta poies ja että saa ostettua sen tykin mitä oon kauan halajanu. +100" että niin siihen teiän plasmat ja yms. ei pystykkää. Ja katon sitä puolen metrin etäisyyydeltä että oikeen näen selvästi. Nii...! =D
IL3

IL3 05.12.2008

• 0
Mulla on Sonyn 32 tuumanen LCD ja sohvalta pelattaessa etäisyyttä noin 2,2-2,5 metriä. Pelata vois vaikka 2m lähempää tai kauempaa ja hyvin näkis, mut ku kattoo telkkaria ni tota 2,5 metriä lähemmäs ku menee ni kuvan laatu laskee. Ei paljoa, mutta mieluummin kattelen paremman näköistä kuvaa. Ja kaikille vielä tiedoksi/muistutukseksi, erittäin tärkeää on pelatessa muistaa "kostuttaa" silmiä säännöllisesti, eli räpäyttää silmäluomia, jottei rupee silmät kuivumaan/punoittamaan. Pelattaessa ihminen nimittäin räpäyttää silmiään huomattavasti harvemmin, kuin muulloin ja pidemmän päälle silmien kuivuminen /rasittuminen tekee erittäin huonoa näolle ja ajanmittaan näkökyky alkaa heikentyä ja silmät rasittuvat sekä väsyvät paljon helpommin, mikä taas usein johtaa mm. ikävään pään särkyyn ja silmien kutiamiseen. Joten, ei muuta ku "räps,räps" aina silloin tällöin ;)
RaabForRehab

RaabForRehab 05.12.2008 (edit 05.12.2008)

• 0
IL3 kirjoitti 05.12.2008 09:25: Mulla on Sonyn 32 tuumanen LCD ja sohvalta pelattaessa etäisyyttä noin 2,2-2,5 metriä. Pelata vois vaikka 2m lähempää tai kauempaa ja hyvin näkis, mut ku kattoo telkkaria ni tota 2,5 metriä lähemmäs ku menee ni kuvan laatu laskee. Ei paljoa, mutta mieluummin kattelen paremman näköistä kuvaa. Ja kaikille vielä tiedoksi/muistutukseksi, erittäin tärkeää on pelatessa muistaa "kostuttaa" silmiä säännöllisesti, eli räpäyttää silmäluomia, jottei rupee silmät kuivumaan/punoittamaan. Pelattaessa ihminen nimittäin räpäyttää silmiään huomattavasti harvemmin, kuin muulloin ja pidemmän päälle silmien kuivuminen /rasittuminen tekee erittäin huonoa näolle ja ajanmittaan näkökyky alkaa heikentyä ja silmät rasittuvat sekä väsyvät paljon helpommin, mikä taas usein johtaa mm. ikävään pään särkyyn ja silmien kutiamiseen. Joten, ei muuta ku "räps,räps" aina silloin tällöin ;)
Tota ei pysty tekemään ainankaan COD:a pelatessa, voi lähtä henki just kun räpäyttää silmiä :D 12min samoilla silmillä :D
EvoBobber

EvoBobber 05.12.2008

• 0
kirves kirjoitti 04.12.2008 21:40:
Makau kirjoitti 04.12.2008 16:01: Vihdoinkin kehtaan kirjoittaa tänne. Hain tänään 37 tuumasen LG:n fullHooDee telkkarin. Taitaa olla vähän turhan iso kun etäisyyttä on noin 2 metriä.
Totut tuohon kokoon äkkiä ja sitten ei vaikuta enää yhtään liian suurelta. Mitä esim. dvdplazalla katselee porukoiden ostoksia, niin aivan normaali koko tuolle etäisyydelle. Toki 32" olisi varmasti ollut monille riittävä, mutta tosiaan, se TV alkaa omissa silmissä kutistumaan kun siihen tottuu.
Etenkin kun hd-kuvaa voi/pitääkin katsoa tavallista töllöä lähempää... Mulla kanssa 37" fullhd lg ja pelailen n. 2 metrin päästä... aluksi tuntui ihan pirun isolta, mutta nyt alkaa jo tuntuu sille että olis voinu isommankin ottaa.
Nipsuhuuli

Nipsuhuuli 05.12.2008

• 0
Päädyin lopulta 26" Samsungiin, jota myös myyjä suositteli. 32" oli mielestäni ja myös myyjän mielestä liian iso. Ja pelaan nyt siis 1,4-2,2 metrin etäisyydellä asennosta riippuen.

Write a post

Sign in to post a post.